Jump to content

Tiguan Allspace bi-turbo 240CP MY2018


ct_act

Postare recomandată

10 hours ago, ct_act said:

Despre resoftare... am un prieten care mă tot îndeamnă la asta, dar eu mă încăpățânez de mult timp să rezist.:)) 

Se mișcă foarte bine stock, sunt destui cai, ajunge repede la limita de viteză si incerc sa ma conving singur că ma interesează mai mult fiabilitatea long-term.

Eu zic sa ai incredere in prieteni :lol:

Eu am dat masina unui coleg cu aproape 200k km la bord, din care aproape 140k km cu soft, si motorul era in toate mintile lui, nu consuma gram de ulei ( cu 5W30 ), nu am avut pb cu egr, turbine, etc... nimic, la fel si DPF ( revizii doar la 10k, ulei cutie la 50k, uleiuri cutie transfer/haldex la fel - deci masina intretinuta ). Pica doar volant, dar ala pica oricum, cu sau fara soft :lol: 

Motoarele sunt destul de rezistente din punctul asta de vedere.

Modificat de acidone77
Link către comentariu
  • 6 months later...

Timpul trece repede… parcă prea repede!

Ne tot agităm prin viață, ne implicăm mult în problemele de zi cu zi și uite că zboară timpul pe lângă noi.

Eu tot aveam aveam impresii proaspete că revizia aia “cu de toate” a fost acum o lună-două dar de fapt s-a înfăptuit în octobrie 2023. 😐

 

Revizia de 120k, vârstă vehicul: 5 ani + 2 luni

 

Revizia a fost chiar “cu de toate”:

-          Distributie OE cu pompă de apă (la 2.0 bitdi 240cp, cod motor CUAA distribuția se înlocuiește la fiecare 120k);

-          Înlocuire lichid de răcire cu G12 evo și aerisire instalație: după 5 ani VW și-a dat seama ca zeama G13 pusă de fabrică nu era bună dar le-a fost rușine să anunțe un recall, că doar e mai bine pe banii clientului. Auzisem ceva informații dar nu m-am interesat că nu am avut timp. Până la urmă un flush la 5 ani nu strică;

-          Înlocuire ulei cutie DSG – OE;

-          Curățare sită și înlocuire ulei Haldex – ulei OE;

-          Revizia curentă cu ulei motor și filtre OE;

-          Înlocuire lichid de frână – mai fusese înlocuit și anul trecut când schimbasem plăcuțele la un atelier independent, dar probabil le apărea restant în sistem, asa că am lăsat să îl schimbe;

-          Înlocuire pompă apă spălător parbriz – inițial am înlocuit garniturile dar curgea tot lichidul în două zile, așa că a trebuit schimbată pompa cu totul – piesă OE.

 

La activități recente, februarie 2024, rulaj 126k

-          înlocuire senzor NOX dinaintea DPF (piesă OE); Aici vin cu ceva explicații, pentru că îmi era clar că există o pierdere de putere, începuse să fie cam leșinată, nu permanent, ci aleator, apreciez că nu erau mai mult de 170cp, poate nici ăia prea sănătoși, consumul era mărit de parcă mergeam cu 3.0 benzină dar se încăpățâna să nu apară nimic pe tester, nicio eroare, niciun check engine pe bord. Deja trecusem mașina într-o utilizare minimală. Ultima regenerare a DPF a apărut extrem de repede, la doar 107 km dupa cea anterioară așa că pun testerul și vad eroarea: NOX Sensor Bank 1 Sensor 1 – intermittent. Am comandat senzorul OE, s-a înlocuit, deja este altă mașină.. răspuns prompt la accelerație când e rece motorul și ciupești ușor să pleci de pe loc, consum sub 5,8 la drumuri prin județ, ba chiar cu motorul cald i-am dat un scârtz neplanificat la o schimbare manuală din treapta 1 în 2. Personal nu îmi place cum arată cablajul noului senzor, mi se pare prea despuiat la capete – o fi cost cutting la vw?

-          Efectuare recall buză eleron spate – l-au prins cu șuruburi, nu i-am făcut o poză. Pentru înlocuirea senzorului NOX și recall am lăsat mașina și am plecat iar cu electrica, sper că nu se ține scai de mine. :))

-          încă un bidon de 10 litri de Adblue.

 

Urmează să pun niște rulaj pe ea că deja îmi era dor.

 

În continuare poze de la revizie

La final câteva poze din 2023... hai hui cu treburi și utilizare apropiată titulaturii de SUV.

 

1.thumb.jpg.74064e9227c0e116d767547e95c1191f.jpg

 

2.thumb.jpg.e8338853e82774536095e6a9c6ad0145.jpg

 

3.thumb.jpg.87181aaa1f00a972b36a52dfc428c4ad.jpg

 

4.thumb.jpg.90985b92045474460e9922786875e6f5.jpg

 

5.thumb.jpg.81445b7d776a34c15884826062880d9c.jpg

 

6.thumb.jpg.356d07c11e7f2f695b298d3113311f1d.jpg

 

7.thumb.jpg.05fec720e80b8c5ca62c106544e643e8.jpg

 

8.thumb.jpg.a1b47a96f2f3f41c7ff8e626fc0bb596.jpg

 

9.thumb.jpg.f6f1834ae772bf6f2cc340dc9cb5992f.jpg

 

10.thumb.jpg.3e10509a349c702d6d05cdb2aa3f8148.jpg

 

11.thumb.jpg.57d70cef7793106c298480e9ec63d08c.jpg

 

12.thumb.jpg.f87b8f355796ce49677bd7c0754eaae2.jpg

 

14.thumb.jpg.d3af09f235bd73c1efc7280f22561725.jpg

 

15.thumb.jpg.4a7b05eba38366c8b1ea6298fa503b47.jpg

 

16.thumb.jpg.790652bcacb77117fb8fbb375d40ed63.jpg

 

17.thumb.jpg.7a3ad58cf3debdf35c2b14253835ee4a.jpg

 

18.thumb.jpg.bcf885d8b5591198c643ebed73b21785.jpg

 

19.thumb.jpg.7a1e7dd5ac0cecaffabb8beeeed79292.jpg

 

20.thumb.jpg.b362518a2c127cfdc0cf9ff4b6163a28.jpg

 

21.thumb.jpg.849db2882b981bc154b1e01e927b76ce.jpg

 

22.thumb.jpg.0c02f22661df0c7d715df8fad7339c9c.jpg

 

23.thumb.jpg.d61ddc4458895f034a4fc7ff94db9a6e.jpg

 

24.thumb.jpg.4444e6dbc7eb7312db9d3968a52adb99.jpg

 

25.thumb.jpg.2b1fc0609c9168ecae6efcc2b154c9f9.jpg

 

26copy.thumb.jpg.220e801b1cf9cd2efdaf05225d0e8bfd.jpg

 

27.thumb.jpg.a9ff5d29bf8db99a910e206f5ee70ba8.jpg

 

A1.thumb.jpg.511bb21f65636f20b7977f9903f1a702.jpg

 

A2.thumb.jpg.8f5fa6f658320c3bcd472c35fde73fcc.jpg

 

A3.thumb.jpg.41fb404e3b600b60aad077c9acf3a6ae.jpg

 

A4.thumb.jpg.d413626ae287d9a2219597a8eff46f7d.jpg

 

 

 

 

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Unde faci reviziile de mergi cu piesele luate de tine?

Link către comentariu

Revizia mare DONE, acum e timpul pentru Stage1, sa te bucuri cu adevarat de masina :lol: ( poate te incurca Audiul si nah... )

BTW, filtrul de ulei de la cutie nu l-ai schimbat? Sper ca nu te-ai luat dupa ei cu ... lifetime... 

Link către comentariu
4 hours ago, andrei0241 said:

Unde faci reviziile de mergi cu piesele luate de tine?

Reviziile le fac la Cardinal, la reprezentanță. Piesele și le aduc singuri după seria de șasiu, nu mă primesc cu piesele mele.

 

@acidone77

La bitdi filtrul de la cutie nu e accesibil ușor. Probabil o sa schimb volant și rezolv atunci. Dar recunosc ca uitasem de filtru până ai scris acum despre el.

Și cred ca mai sunt ceva uleiuri pe la punți care trebuie schimbate. Acum cu cărțile de service în format digital e mai greu sa ai imaginea completă.

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Vedeam piesele insirate prin poze si am presupus ca le adunasei tu inainte

Spor la hoinareala!

Modificat de andrei0241
Link către comentariu
1 hour ago, ct_act said:

@acidone77

La bitdi filtrul de la cutie nu e accesibil ușor. Probabil o sa schimb volant și rezolv atunci. Dar recunosc ca uitasem de filtru până ai scris acum despre el.

Și cred ca mai sunt ceva uleiuri pe la punți care trebuie schimbate. Acum cu cărțile de service în format digital e mai greu sa ai imaginea completă.

Stiu ca e greu accesibil, dar eu l-am schimbat tot la fiecare 50k, si arata... cum arata :) Iti recomand sa gasesti o solutie daca mai vrei sa tii masina.

Totodata, sa schimbi obligatoriu ulei cutie transfer ( care inglobeaza si diferentialul fata ), ulei diferential spate si ulei haldex + demontare pompa - curatare sita si inlocuire garnituri aferente pompa haldex.

Link către comentariu

@acidone77 de asta am renuntat eu la Haldex ;)) Prea multe uleiuri, prea multa bataie de cap.

Link către comentariu

Schimburile astea toate sunt max 1000lei odata la 50-60k km... mai mult decat neglijabil as zice. De avantaje nici nu are rost sa vorbim... mai ales la 300+cai :lol: 

Link către comentariu

Ma mir ca in reprezentanta au fost de acord sa iti curete si sita de la haldex. La mine nu au vrut sa desfaca nici macar 1 surub in plus decat ce scrie la carte. 

Link către comentariu

Pai doar o curata pe bani, nu gratis... nu vad de ce ar refuza.

Link către comentariu

@acidone77

Pompa Haldex s-a făcut, garniturile au fost comandate din timp pentru revizie.

Referitor la costuri, nu e ca si cum ar fi fost degeaba până acum, piese OE și manoperă la dealer e o combinație de care fug mulți.

 

@ShadoWzZ

Probabil am fost printre primii acum câțiva ani când am cerut desfacere pompă haldex, au insistat atunci că nu e dat în manual dar am insistat eu sa se facă. Acum comandă singuri garniturile când le zic să schimbe uleiul haldex. 

 

Referitor la celelalte care trebuie făcute, am o strângere de inimă când cer sa se facă lucruri pentru prima dată. Pentru diferențialele față și spate trebuie sa citesc si eu ca sa știu in mare ce sa urmăresc, chiar dacă un mecanic (teoretic) știe ce are de făcut, dar mai greu cu timpul pentru lectură.

Link către comentariu

Cutie transfer si diferential spate. Aici nu e complicat, scoti uleiul si bagi altul.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Un pic de curățenie în regim DIY, cu doi bureți de microfibră, umeziți și spălați de câteva ori.

Nu e o aducere la condiție de showroom dar piticul ăla nebăgat în seamă de prea mult timp trebuia calmat puțin.

Curățat general compartiment motor, curățat colector perimetral trapă, curățat cele patru căpăcele de scurgere de la tuburile trapei, inspectat "marele recall la eleron", adică două șuruburi înfipte în tablă care prind bandoul negru de sub spoiler, măcar le-au pus simetric... ar fi deranjat alt pitic. :))

Odată efectuat recall-ul la eleron simt cum am ridicat cu 1000% gradul de siguranță rutieră, cei cu cauciucuri slick vechi de 10 sezoane pot ieși acum liniștiți pe strasse. ;)

Ipse dixit !

 

20240302_121436.thumb.jpg.8e3d79041b508f5bc3fa8511e64ad5b8.jpg

 

20240302_122914.thumb.jpg.85bc4ad439fb98b43bc4779d29e79835.jpg

 

20240302_125414.thumb.jpg.c9585592c2a138d81e62682521ce9e06.jpg

 

20240302_125439.thumb.jpg.9ab902a3bf99eec629ba03af6b5137ac.jpg

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu
On 2/29/2024 at 11:31 AM, acidone77 said:

Pai doar o curata pe bani, nu gratis... nu vad de ce ar refuza.

Pentru ca nu scrie la manualul de servisare ca ar fi servisabil si orice problema ulterioara pe care ai putea sa o ai ar devenil problema lor, mai ales daca masina este in garantie.

Link către comentariu

@ct_act  Felicitari pentru intretinere!  Cred ca merita si ea un detailing la engine bay  dupa 5 ani ! 

Link către comentariu
  • 1 month later...
Publicat (modificat)

Ultima zi de martie...  24-27 de grade, cetatea Capidava și împrejurimi.

 

20240331_131718.thumb.jpg.e5119a66e955cc62791b5c26723dd7c5.jpg

 

20240331_132519.thumb.jpg.15cb248a50e5efc74daeef142a3124eb.jpg

 

20240331_132240.thumb.jpg.46017c498b97b987dfe494f54c66091a.jpg

 

20240331_132050.thumb.jpg.c6ceddd8077b5bb2f3063c316baec13b.jpg

 

20240331_134135.thumb.jpg.712cee2c504a5bb93c3590b0b3ae5f0a.jpg

 

20240331_132921.thumb.jpg.c7f54bfbe6433d74d2fee2788bdecfd4.jpg

 

20240331_143452.thumb.jpg.d4aa0779b4b79c1c1cbe0d3922b39b37.jpg

 

20240331_141836.thumb.jpg.7dd8d0a8bae2c041f1be5f5443be5063.jpg

 

20240331_141653.thumb.jpg.9c4e1ad48834cd5361786ebd26ae119f.jpg

 

20240331_141553.thumb.jpg.54a4087e121d8e428ef625feb0e5c0a6.jpg

 

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!