Jump to content

Tiguan Allspace bi-turbo 240CP MY2018


ct_act

Postare recomandată

Pentru numarul din fata incearca niste suporti ca cei de mai jos , sunt din plastic si nu trebuie sa dai gauri direct in placuta de inmatriculare. Sunt si in linkul dat de @andrei0241

Cateodata suportul meu de numar din fata se misca cativa mm lateral si imi declanseaza si mie senzorul. 

Eu am acasa un set care este in asteptare de montare , daca vrei iti pot face masuratori detaliate si iti dau si sursa de unde i-am luat local din RO ( dai mesaj prv) . :icon_thumleft:

2.jpg.4545474d9007c7768065c0e560513a63.jpg

 

Link către comentariu
On 4/20/2019 at 2:54 PM, ct_act said:

 

- schimbat si repozitionat suportul de număr din față, se activau inutil senzorii centrali.

 

hmm, cateodata imi declanseaza si mie unul pe spate.

nu mi-a dat prin cap ca poate fi de la suport, credeam ca e senzorul pe ducă. 

 

L. E. Nope Suportul e mai jos ca senzorii la mine. 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Și... dovada că Everest este apă de ploaie pe lângă altitudinea la care poate urca un Tiguan... încălțat de vară. :))

 

20190617_170158.jpg

Link către comentariu

19-20m ar fi fost corect! Abatere de doar 9900 metri, un mizilic... :))

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Continuă saga indicatoarelor nefuncționale, de data asta nu merge cel de temperatură apă motor. Pe AID arata 90 grade, pe displayul central nu arată nimic. Probabil aerul din resort-ul mamaia nu ii priește. Dupa oprit-pornit motorul situatia persistă. Turbinele funcționează, coafura rezistă in briza mării ! Spanac! :))

LE: intre timp, dupa alta pornire si-a revenit la normal. Ce ma mira este faptul ca afisajele depind de lucruri diferite, eu credeam ca este citit acelasi senzor si doar afisata valoarea in doua locuri, dar se pare ca nu, are o minte a ei.

Turometrul la aproape 1000rpm arată ca era in regenerarea filtrului de particule.

 

20190627_215346.jpg

20190627_215351.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

@ct_act Si eu patesc asta, e bug de software. Nu se intampla tot timpul si nu se poate replica 100% cu acuratete. Uneori nu afiseaza temp apa, alteori temp ulei. Am observat ca daca intru in media/radio/android auto si revin in afisajul "sport" afiseaza temperaturile, incearca si asta, nu e necesar sa opresti motorul.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

20190721_173945_compress56.jpg

20190721_173925_compress63.jpg

Un drum doar pe autostrada cu 130 km/h pe ACC, in mers legal, care in sine devine o realizare, fiind din ce in ce mai greu de făcut la noi.

Pe banda 1 se merge relativ ok, cu 120, rareori cu 130, iar pe banda a doua se merge ... altfel..., ca este necesar sa scad 2 trepte si sa mut potentiometrul digital pentru cateva clipe lângă podea ca sa am sanse sa intru intre ei. Chiar si asa, in acele rare ocazii, cei din spate devin agitati si capătă mișcări de fandare in oglindă, de parca pot sa il împing la o parte pe cel din fața mea sau as avea vreo metoda sa trec peste el si sunt singurul care nu vrea. ? Mai trebuie sa ne civilizăm.

Consumul e bun, obținut cu mari eforturi de a rezista tentației sa iti arăți muschii, intr-un mers al răbdării, in care nu vrei sa dovedesti nimic, ci doar speri sa scoti un timp optim fara sa deranjezi sau sa fii deranjat. Dar e greu...

 

Si un moment de odihnă, la umbră. 

:)

 

20190721_173812_compress45.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Pari cam suferind :), consumul fiind singurul reper care te bucura dupa un drum asa de...calm. Dar nu se poate sa nu gasesti momente in care jucaria sa te faca sa zambesti, o depasire de tir in trei secunde jumate, sau serpentine luate mai agresiv, gasesti tu :)

Daca nu, motoretele sunt 100% sursa de zambete :)

 

P.S. in ultima poza esti pe tempomat cu cutia pe sport? 

Link către comentariu

@razvancc

E un experiment care voiam sa il fac de mult. Acum s-a nimerit sa am timp, fara o graba anume. "Studiul" arata ca mersul legal in romania e posibil în legislație.

In acelasi timp prea multe picanterii nu se pot povesti pe forum, undeva catre zero, ne ia radarul forumului. :))Orice apasare de pedala cu cutia pe sport sau manual aduce un zâmbet pe față. La fel, la orice plecare de pe loc mai furtunoasă e imposibil sa nu mustăcești puțin.

Cutia sta in sport 90% din timp, faptul ca e pe tempomat e doar o necesitate, oricum pe Drive raspunsul e prea intarziat.

Motoretele, da, 100 % satisfactie, un vis de acceleratie si senzatii, echivalentul auto ar fi un Huracan.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
  • 1 month later...

Continuare jurnal de bord:

La cca 28k km am facut a doua revizie, urma o plecare mai lunga si am vrut sa fiu sigur ca iguana e in parametri.
- schimbat ulei (Castrol OE la bidon) si filtru ulei
- schimbat filtru aer motor, era foarte îmbâcsit desi la revizia de 15k arăta chiar bine
- schimbat filtru aer habitaclu
- completat ceva AdBlue, sa fie plin cat sa nu ma bâzâie pe drum
- efectuat recall cu înlocuire siguranță pompă carburant si update de soft la centrala electrică. Fuzibilul a venit la cateva zile dupa revizie, nu era in stoc, a trebuit sa revin in service (ultima poză)
- efectuat un update de soft pt panoramic, era trecut pe hârtie dar am uitat sa întreb ce era cu el
- mici verificari pe la articulații, roti, plăcuțe, etc... totul ok.

Din toata revizia, marea surpriză a fost filtrul de aer motor, nu ma asteptam sa fie atat de plin, mai ales ca nu merg prin praf si nici nu fac offroad decat rar, imi place mai mult asfaltul. De acum va fi schimbat la fiecare 15k.

La diverse:
- stropitoarea de parbriz de pe partea stanga a inceput sa bata doar pe jumătate din cat trebuia, am scos-o, am curatat-o... nici un rezultat. Am vazut ca duzele stanga dreapta sunt la fel, le-am permutat intre ele, sa am macar la sofer. Dupa schimbare, merg amândouă!? Raman in continuare zone uscate pe parbriz, cum ar fi stanga jos, deasupra seriei de sasiu si ceva mai puțin pe partea dreapta jos, dar asa facea si nouă. M-am uitat la duze, nu imi dau seama cum se regleaza, am decis sa nu mai pierd timpul cu ele.
- ma gandesc ca la 30k sa schimb filtrul de motorină deși inteleg ca se schimba la 60k, dar si cel de aer trebuia sa țină teoretic 90k !!! :))
- presurile textile sunt de calitate proastă, se simt subțiri si deja se desface unul din butonii de prindere la sofer chiar daca le scot cu grijă, cele de audi sunt impecabile dupa 11ani vara/iarna.

20190814_094706.jpg

20190814_094657_compress89.jpg

20190907_212339_compress4.jpg

20190822_104307.jpg

Sper sa urmeze un mic review la 30k, am niste idei schițate, dar imi va lua timp sa le prind intr-un text, pana atunci, un teaser de concediu.

20190826_152337.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Tare frumos acolo la Paul. Vreau si eu! ??. Asteptam adresa exacta in postarea urmatoare! Merci! ? 

Modificat de DDoc
Link către comentariu

Nu vreau sa divulg, dar am gasit locatia cu ajutorul google si a lui Paul ?. Foarte frumoasa zona!!!! Asteptam impresiile !!!

Link către comentariu

Paul's Taverna, Παρθενώνας, Σιθωνία (Parthenonas, Sithonia)

Am pus o poza din alt unghi, dar perspectiva generală e mai îngustă ca la prima poza. In plus, se pierde izul de mister si dispare suspansul, dar, fie, pentru public...

:))

 

20190826_152322.thumb.jpg.7936d7a550ef3ccd9e70100c822d2e7c.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu
  • 5 months later...

Revin pe topic dupa o perioadă supra-aglomerată, in care nu am gasit timp pentru absolut nimic extra-curricular. Continui cu ceea pregătisem cu ceva timp in urmă dar lasasem pentru recitit...

Dupa revizie am scos bolidul la o plimbare in Grecia (august 2019).

Am plecat noaptea din România, copiii dormeau in spate, iguana este ideală pentru vacanțe, comodă, spatiu mult pentru persoane, loc de bagaje ultrasuficient, motorul bine proporționat pentru sarcina totală, farurile luminează impecabil, spotify delectează auzul prin android auto, sticla de pe tavan contribuie la ambianța plăcută, pachetul Rline si peisajele din Grecia completează decorul...

După aproape 10 zile de colindat am realizat ca masina e imposibil de tinut curată, praful de la ei e mult mai mult ca la noi, suntem niste norocoși... :)

Traseul a inclus si parcurgerea unor zone cu nisip, uneori in strat mai consistent, simteam masina cum se înfundă in el, dar trecerea s-a dovedit lejeră, in timp ce alte masini (2wd) au rămas blocate si am pus mâna la împins sa deblocăm drumul.

Dupa una din zilele de stat la plajă, mergând spre mașină, zăresc un golf 3 cu o domniță din slovacia împotmolit bine până la praguri. Scap de bagaje in mașină dar între timp m-a zărit si ea... venea spre mine cu doua șufe in mână. Probabil arătam promițător ca pot sa o scot din nisip, desi mai erau un A6 quattro si cateva CUV 4x4 dar stăteau in mașini asteptand eliberarea drumului. Am scos masina din locul ei, am repozitionat-o sa am nisip mai tare sub roti si am tras inapoi. Prima șufă s-a rupt, deși am tras incet (cum este indicat) luând cu ea si capacul de la bara mea față. Cu a doua, mult mai groasă, a mers impecabil spre încântarea juniorului meu care trăia momentul. 4Motion face treaba buna, nici o alunecare, nici o rotatie in plus a rotilor, doar a făcut ce i-am cerut, masina era bine plantată pe roți. Am refuzat suma de bani oferită, am clipsat capacul la loc cu șnurul de siguranță rupt si i-am dat bice.

Personal am o afinitate pentru peisajul grecesc, zonele vizitate sunt încântătoare cu orice masina, imi plac spațiile libere , sălbatice, fără multă zarvă si fără aglomerație. In regim de mers lejer, in ritmul traficului, consumul ramane nesperat de bun, sub 5,5.

La intoarcerea spre bucurești am prins si cifra rotunda pe ecran, 30k intr-un an si 1 luna.


Cateva concluzii la 30k

Plusuri:
- Masina e un deliciu cand îi dai blană intr-o depășire, cutia sare imediat câteva trepte mai jos si urcă precum o benzinară până la roșu. Motorul îți transmite ca poti depasi cand ai chef, cuplul este asigurator ca poți face orice. Per total este un adevarat cruiser cu mușchi, îi împingi din spate pe mulți la depășiri. Cred ca este dotarea cea mai importantă a masinii. Despre consumuri am scris in aria specifică, mi se par normale.
- setarea suspensiei pe confort este bună (o folosesc cca 70% din timp), pe autostrazi si unele DN-uri o trec in Normal (25%) iar sport folosesc foarte rar (estimez un 5%). Imi place felul in care se simte modul Sport al DCC, aduce ideea unui kart, e lipită pe drum dar este prea rigidă pe termen mai lung.
- Mersul pe timp de noapte este ajutat foarte mult de farurile LED împreună cu Light Assist. Modul in care lucrează si felul in care faza lunga deși activă evită alte masini fac spectacol pe timp de noapte; sunt impresionat si de lumina pe care o fac pe drum comparativ cu xenon OEM.
De curiozitate m-am uitat si ce se întâmplă cand dai flash-uri cu farurile pe timpul zilei: se aprind toate cele 4 faruri indiferent ca e pe faza scurtă sau pe ledurile de zi. Arată agresiv si mai bine decat speram, in special cu schimbarea instantă din On in Off specifică Led-urilor.
- Pe cruise control schimba in treapta 7 indiferent de setarea cutiei, fie ca e S sau D, se comportă la fel.

La minusuri:
- Cea mai mare dezamăgire sunt frânele: slabe, cu fading pronunțat dupa 2 frânari in forță, nu mușcă imediat ci abia la jumatatea pedalei, de-a dreptul dezamagitor pentru niste discuri 340x30mm.
- masina nu e (atât de) potrivită pentru oraș, se misca bine dar nu are suficient asfalt ca sa se dezmorțească. Evident ca se descurca in oraș, pleacă foarte usor si cu forță chiar fara sa treci de 2500rpm, ții pasul lejer cu altii pe care ii vezi cum își omoară mașinile la demaraj. Totul se face fără efort, dar este păcat cand iti aduci aminte de cum te răsplătește la un drum extern.

Diverse/altele:

Recall-uri: am făcut cam multe, deja sunt indiferent cand imi spune cineva ca are o acțiune de făcut... pe de o parte este bine ca VW este interesat sa le faca dar pe de alta parte arată cat de nefinisat este produsul ajuns la client.

Indicatii in bord: cea mai deranjanta este cea in care ramai fara lichid de parbriz, ti se aprinde un triunghi imens pe bord si nu poti scăpa de el, mai ales noaptea... sta priponit acolo, in fața ta. Cel mai rau este cand ești la limită, intre a fi si a nu fi ... avertizat, atunci triunghiul apare si dispare si tresari la semnalul sonor căutând sa vezi ce eroare ai în bord. Cand nu ai lichid sa completezi singura variantă este sa speli parbrizul inca de cateva ori, măcar ramane pe avertizare si nu mai comută atât. Pe de alta parte cand rămâi fara motorină apare ceva infim undeva jos pe bord. Discrepanța intre tipul avertizarilor lichid parbriz/motorina si importanța lor este de departe cea mai prost gândită.

Cheie uitata portbagaj: Merg spre masina sa pun niste sacose in portbagaj, il deschid făcând balet cu piciorul ca aveam mainile pline, fara sa imi dau seama scap cheia in una din ele, apăs butonul sa inchid portbagajul, se inchidea si revenea pe deschis... hmm, mai apas o data, la fel... se deschide din nou, atunci realizez ca nu am cheia in buzunar. Noroc cu keyless, aici pot zice: bravo VW!

La 31k am schimbat si filtrul de combustibil, ar fi trebuit la 90k conform dealerului.

Urmeaza ceva poze, apoi trec la update-ul urmator, am multe de scris, am ramas in urma :))

 

gr00.jpg

gr01.jpg

gr02.jpg

gr03.jpg

gr04.jpg

gr05.jpg

gr06.jpg

gr07.jpg

gr08.jpg

gr09.jpg

gr10.jpg

gr11.jpg

gr12.jpg

gr13.jpg

g0.jpg

g1.jpg

g2.jpg

g3.jpg


New update (38k - feb. 2020)
Singurul aspect ce merita mentionat a aparut din toamnă, odată cu frigul: scârțâielile suspensiei față. Cand e ud afară sau e cald zgomotele dispar. Am citit topicul ce acopera acest subiect in aria Golf 7, am fost la service, abia la a treia prezentare s-au gresat bucsele anterioare. Zgomotele au disparut aproape de tot. Am incercat sa discut la dealer schimbarea bucselor cu cele de Golf R pe banii mei, dealerul asculta politicos, dar tot imi zice ca pierd garantia... care oricum imi zice ca pe suspensie e pierdută de la 30k. Whatever, se pare ca "2 ani fara limită de km" înseamnă altceva decât se înțelege din fraza in sine. La urmatoarea vizită probabil le gresez/schimb pe cele posterioare (cu diametrul mai mare), mai am o scârțâială doar la primul hop al fiecarei dimineți.

Am o săptămână de la intervenție... este mult mai bine, simt ca ma pot bucura de mașină, zgomotul ajunsese insuportabil, in fiecare zi la orice dâmb, denivelare, speed bumper... eram pe punct de vânzare. Acum impresia generală este ca s-au atenuat si au disparut si alte zgomote permanente cu care ma obișnuisem deja si miscarile suspensiei sunt mai cursive, probabil frecarea pe bucșe le limita mișcarea normală si le ținea tensionate.

Intre timp a cedat claxonul de joase, am fost trimis la plimbare de dealer, am asteptat 2 săptămâni (consilier service: poate intre timp nu mai face), apoi intr-un final s-a uitat cineva la el si dupa spusele lor a luat apă si garanția nu acoperă defectul, probabil masina trebuie folosită doar cand drumul este uscat! Claxonul e montat destul de jos, cert este ca nu merg cu viteza prin bălți iar trecutul de râuri prin vad nu e pasiunea mea. Dupa 2 săpt fara claxon, nu am mai avut chef sa le ascult argumentația si am cerut sa aduca un claxon. Boierul plătește!

Si pentru ca per total nota se păstrează optimistă, pentru final atasez cateva poze de la urcarea spre cabana Susai, cu iguana in elementul ei, ca pestele in apă, mers relaxat pe zapadă, in modul Offroad cu ESP off, TC off, am urcat fara probleme cei 400m diferență de nivel de la Predeal pana sus. Conform VW poți fi "blue" si cu consumuri de 20+. Numai sa auda asta environmentalistii, LOL!

Trebuie sa recunosc ca la atata drum cu ESP OFF mi-au placut din ce in ce mai mult virajele strânse cand, daca ma dau putin la ea pleaca in drift pe toate roțile si pot contrabraca... delicios! E placut sa poți controla glisarea doar cu pedala din dreapta!
 

Conform citirilor cu obd_eleven, vad cuplul motor masurat si aparent limitat la 550Nm, dar imbucuratoare este limita la cutie... de 1000Nm. Ma gandesc sa o masor pe dyno sa citesc exact ce scoate, dar in primul rand trebuie facute franele. Aici am ceva probleme, ca nu imi plac distantierii de jante, am gasit doar variante mai cuminti, eventual placute/discuri din alte materiale cu etrierii stock.

Tot in aceeasi aplicatie, am urmarit doua regenerari ale DPF care apar la cca 420-460km mers extern.

Va urma, sper sa fie mai des decat pana acum, fingers crossed!

:)

 

w0.jpg

w1.jpg

w2.jpg

w4.jpg

w5.jpg

w6.jpg

w8.jpg

w9.jpg

w10.jpg

w11.jpg

w12.jpg

dpf1.jpg

dpf2.jpg

Nm.jpg

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Multumim pentru pozele minunate si informatiile detailate. Mai bine scris mai rar dar atunci consistent ?

Link către comentariu
10 hours ago, ct_act said:

- masina nu e (atât de) potrivită pentru oraș, se misca bine dar nu are suficient asfalt ca sa se dezmorțească. Evident ca se descurca in oraș, pleacă foarte usor si cu forță chiar fara sa treci de 2500rpm, ții pasul lejer cu altii pe care ii vezi cum își omoară mașinile la demaraj. Totul se face fără efort, dar este păcat cand iti aduci aminte de cum te răsplătește la un drum extern.

Asta e unul dintre cele mai enervante lucruri, faptul ca parca chinui masina in oras pe cand extern e un vis (atat la confort cat si la putere).

Misto descrierile, pacat de treburile cu reprezentantele, ma face sa ma indepartez din ce in ce mai mult de ideea unei masini noi cu garantie, parca e degeaba, orice patesti, ei vin cu contra argument de ce nu e obiectul garantiei.

 

Link către comentariu

Da, la fel simt si eu, ca am garanție degeaba, aștept, insist, revin la ei, mi se spune "zgomote normale de suspensie", desi cu 10k km in urmă nu le avea. Cand vor disparea zgomotele "normale" o sa revin cu alta solicitare la garantii ca a dispărut "o dotare" a masinii. ;)

Ma gândisem sa le-o coc dar am renuntat din lipsa de timp: am o alta masina cu zgomot similar pe suspensie (este iesita din garantie) si voiam sa vad ce propun sa schimbe la ea (probabil brațe, bucșe) si apoi sa le spun sa aplice aceeasi aceleasi măsuri de remediere la Tiguan pe garanție. 

Cel mai mult deranjează cand ai două ocale, una pt garantii si alta pt buzunarul clientului.

Totusi pot zice ca au fost amabili si politicosi, dar pentru o gresare de bucse sa ma duc de 3 ori cu 3 constatări si 3 teste de drum, mai bine o faceau din prima si erau extraordinari in ochii mei.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
16 hours ago, ct_act said:

Am o săptămână de la intervenție... este mult mai bine, simt ca ma pot bucura de mașină, zgomotul ajunsese insuportabil, in fiecare zi la orice dâmb, denivelare, speed bumper... eram pe punct de vânzare.

Fix problema asta o am si eu acum. Imi scartaia fata in mare parte si foarte putin si spatele ... dar am luat niste denivelari care au "deranjat" suspensia si acum scartaie de parca zici ca tipa din gaura de sarpe.Cum erai tu, sunt si eu la capatul nervilor in ceea ce priveste scartaitul asta. O sa gresez buscile vietii , le fac o baie in vaselina.

Link către comentariu

Foarte mișto pozele și descrierile! Ma bucur sa citesc/aud ca ești încă mulțumit de masina și de tot ce poate ea. 
Legat de frane, fără sa insist prea tare in off-topic, discuri de Clubsport cu niște plăcute mai “agresive” ar fi un prim pas bun, urmat eventual și de etriere de TT-S 4 pistoane pentru discuri de 340 mm. Posibil sa nu fie nevoie de distanțiere astfel :beer: 

Link către comentariu

Super, sa-l folosesti sanatos, e o miscare pe care si eu vreau sa o fac dar nu gasesc modulul electronic pe nicaieri decat nou.

Te ajuta ceva de aici? Stiu ca e de Kodiaq

PN.jpg.d465f54fc39868643df4c958aafac7bf.jpg

Link către comentariu

Multumesc, am gasit schema de montaj in baza pozei, e similara. :)

Am vrut sa cumpăr deja pachetul complet, cu tot cu modul sa nu pierd timpul la cautat.

Am comandat si bolțurile, 15 lei bucata, oricum nu mai contau pe lângă restul distracției.

VW ar putea trăi doar din vândut șuruburi. :))

Modificat de ct_act
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!