Jump to content

Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)


Swakra
 Share

Postare recomandată

Salutare, la trecerea din P in R se simte un zgomot destul de puternic si o smucitura (atat la rece, cat si la cald). Uneori si la trecerea din D in R se simte o smucitura, dar nu foarte sesizabila. De asemenea, parca nici schimbarile vitezelor in mers nu se face la fel de lin ca inainte. Se simt uneori smucituri la schimbarile in treptele inferioare. Am "resetat" cutia prin metoda de apasare a acceleratiei 10 secunde cu contactul pus si parca s-a mai imbunatatit comportamentul in mers, dar asta mai facusem si inainte...
In plus, apare o problema doar in D (in S merge normal) la schimbarea din treapta 3 in 4. Sunt in treapta 2, accelerez, schimba in 3, accelerez, se simte ca si cum ar fi schimbat viteza, dar de fapt doar scade turatia si ramane tot in treapta 3, iar abia apoi schimba in 4. S-a mai confruntat cineva cu astfel de probleme? Ce ar trebui facut? Multumesc.

Edit: masina are 180.000 km si cel mai probabil nu s-a schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze

Modificat de ssergiu14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca un reset din VCDS, de multe ori se rezolva problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut, recent am achiziționat un vw touareg 2016. Ma confrunt cu o nelamurire. Vreau sa întreb daca este normal ca între treapta 3-4 cutia sa dea senzația ca mai schimba odată o treapta. 

Se accelerează în treapta 3, urmând o reducere semnificativa de turații ca și cum cutia ar trece in treapta 4, dar ea rămâne tot în 3, urmând ca după sa treacă în treptele următoare foarte lin și normal. 

Cutia nu smuceste deloc, este singurul comportament mai ciudat pe care l-am observat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am simtit niciodata asa ceva

Si pe D si pe S ?

La ce turatie iti schimba din 3 in 4 pe D ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, RaulMargan13 said:

Salut, recent am achiziționat un vw touareg 2016. Ma confrunt cu o nelamurire. Vreau sa întreb daca este normal ca între treapta 3-4 cutia sa dea senzația ca mai schimba odată o treapta. 

Se accelerează în treapta 3, urmând o reducere semnificativa de turații ca și cum cutia ar trece in treapta 4, dar ea rămâne tot în 3, urmând ca după sa treacă în treptele următoare foarte lin și normal. 

Cutia nu smuceste deloc, este singurul comportament mai ciudat pe care l-am observat...

Aceeasi problema o am si eu. Colegii de mai sus au recomandat o resetare a cutiei din VCDS. Nu am apucat inca sa fac asta.
La mine daca tin cutia in S nu mai apare problema asta.
Daca rezolvi problema sa postezi te rog si aici cum ai rezolvat-o, multumesc.

Modificat de ssergiu14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, tavitara a scris:

Eu nu am simtit niciodata asa ceva

Si pe D si pe S ?

La ce turatie iti schimba din 3 in 4 pe D ?

Salut, 

Depinde foarte mult cât de tare accelerez. 

În turații foarte mici, e aproape nesesizabila diferență asta de turații de care vorbeam, dar dacă accelerez puțin, se simte clar..

E ca și cum ar mai schimba o treapta extrem de rapid(fără smucituri sau alte neplaceri), apoi urmând din nou accelerare și trecerea lin în treptele inferioare. 

App. Modelul meu este Mountain, 204cp. Din ce am mai văzut pe YouTube, cred ca asa este configurata cutia, dat nu pot sa susțin asta în mod sigur. Nu știu dacă este normal sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

În general, este normal să se simtă o mică diferență de schimbare la trecerea din modul "R" în modul "D". Totuși, dacă sunetul este foarte puternic sau dacă există vibrații puternice, poate fi necesar să aduceți mașina la un mecanic pentru verificare.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Cum pot schimba uleiul în cutie și convertizor fără aparat și fără presiune? 

 

Practic la turul și returul ce vin în radiatorul de răcit ulei, pot pune la un capăt ulei nou și la celalalt capăt să ajungă tot ulei nou după ce iese cel vechi? Asta cu motorul pornit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul din convertizor se schimba gravitational la mașinile care au bușon de golire la convertizor. Din cate știu (nu sunt 100% sigur) cutiile Aisin nu au a bușon la convertizor. Cred ca singura alternativa corecta d.p.d.v. procedural la Flush (schimbul cu aparat, metoda care implica niste riscuri si dezavantaje), este sa faci mai multe schimburi gravitaționale la interval scurt, in felul asta se împrospătează in proporție mai mare uleiul, dezavantajul in acest caz fiind costurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă mulțumesc și apreciez implicarea voastră în subiect!

 

Modificat de Adrian.mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/26/2022 at 11:58 AM, ssergiu14 said:

Salutare, la trecerea din P in R se simte un zgomot destul de puternic si o smucitura (atat la rece, cat si la cald). Uneori si la trecerea din D in R se simte o smucitura, dar nu foarte sesizabila. De asemenea, parca nici schimbarile vitezelor in mers nu se face la fel de lin ca inainte. Se simt uneori smucituri la schimbarile in treptele inferioare. Am "resetat" cutia prin metoda de apasare a acceleratiei 10 secunde cu contactul pus si parca s-a mai imbunatatit comportamentul in mers, dar asta mai facusem si inainte...
In plus, apare o problema doar in D (in S merge normal) la schimbarea din treapta 3 in 4. Sunt in treapta 2, accelerez, schimba in 3, accelerez, se simte ca si cum ar fi schimbat viteza, dar de fapt doar scade turatia si ramane tot in treapta 3, iar abia apoi schimba in 4. S-a mai confruntat cineva cu astfel de probleme? Ce ar trebui facut? Multumesc.

Edit: masina are 180.000 km si cel mai probabil nu s-a schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze

Salut, fa un schimb de ulei neaparat, la al meu la fel facea, cand schimbam din P in D sau D in R se simtea o smucitura, dupa ce am schimbat uleiul nu se mai simte absolut nimic.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alternativă pentru G 055 540 A2, exclud Febi pentru început, fiecare informație este binevenită! 

 

Numai bine! 

Modificat de Adrian.mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

probabil ai citit postul meu cu uleiul Febi ceva pagini mai in spate.Nici eu nu sunt adeptul zemurilor aftermarket in cutie dar dupa cum spuneam si atunci am vazut zeci de Touareg-uri folosind acelasi ueli asa ca am mers in rand cu lumea si cat masina a fost la mine nu a dat nici un fel de semn ca ceva nu ar fi in regula, chiar si dupa 1 an de zile de la vanzare masina rula in aceleasi conditii.

Acuma eu nu spun ca recomand sau nu Febi ,fiecare alege...clar ca sa mergi la "sigur" alegi OE dar iti asumi costurile :)

cu toate ca pana la urma si ala OE este facut de un producator...care o fi el cine stie(eu nu stiu)...

 

dpmdv daca vrei ceva aftermarket verifica sa respecte normele conform cu ce mentioneaza producatorul(Aisin).

 

Si cum spunea cineva pe aici, mai bine un ulei proaspat fie el si AFM decat unul cu sute de mi de km :)

 

 

Modificat de Bogdan.TM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am văzut o chestie și anume, 

Persoana respectivă după ce a dat drumul la uleiul din baie a pornit de 3 ori motorul un scurt interval de 3 secunde,asta înseamnă că atunci se scurgea inclusiv uleiul din convertizor când era acționată pompa din cutie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Bogdan.TM a scris:

Salut,

 

probabil ai citit postul meu cu uleiul Febi ceva pagini mai in spate.Nici eu nu sunt adeptul zemurilor aftermarket in cutie dar dupa cum spuneam si atunci am vazut zeci de Touareg-uri folosind acelasi ueli asa ca am mers in rand cu lumea si cat masina a fost la mine nu a dat nici un fel de semn ca ceva nu ar fi in regula, chiar si dupa 1 an de zile de la vanzare masina rula in aceleasi conditii.

Acuma eu nu spun ca recomand sau nu Febi ,fiecare alege...clar ca sa mergi la "sigur" alegi OE dar iti asumi costurile :)

cu toate ca pana la urma si ala OE este facut de un producator...care o fi el cine stie(eu nu stiu)...

 

dpmdv daca vrei ceva aftermarket verifica sa respecte normele conform cu ce mentioneaza producatorul(Aisin).

 

Si cum spunea cineva pe aici, mai bine un ulei proaspat fie el si AFM decat unul cu sute de mi de km :)

 

 

Apreciez Bogdan intervenția ta, însă Febi după doi ani când se lasă frigul la prima pornire până se încălzește uleiul smucește, e adevărat am făcut cu el imediat 60k km, iarna care tocmai a trecut a dat și primele simptome, proprietățile de bază le-a pierdut din nefericire. 

Aș merge pe altceva, prețul de 8€ per litru la Febi spune ceva... 

Modificat de Adrian.mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai na, 60k...clar este timpul sa schimbi, chiar si mai devreme, este totusi un ulei aftermarket.

Important este si cine/cum se face schimbul..daca respecta manualul.

.....ca respectivele smuceli sunt sau nu din cauza uleiului vei vedea daca inlocuirea lui cu altul daca se rezolva problema.

 

Acuma sincer eu daca as fi in locul tau nu as experimenta si alte uleiuri, as alege original.

 

 

Modificat de Bogdan.TM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu cred ca e cazul ca uleiul la cutia Aisin de la 7P sa fie schimbat la 60k , daca a fost pus ce trebuie si cum trebuie la schimbul anterior

Decat sa pui Febi si sa il schimbi asa repede mai bine mergi undeva unde schimba cum trebuie si pun ulei OE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Bogdan.TM a scris:

pai na, 60k...clar este timpul sa schimbi, chiar si mai devreme, este totusi un ulei aftermarket.

Important este si cine/cum se face schimbul..daca respecta manualul.

.....ca respectivele smuceli sunt sau nu din cauza uleiului vei vedea daca inlocuirea lui cu altul daca se rezolva problema.

 

Acuma sincer eu daca as fi in locul tau nu as experimenta si alte uleiuri, as alege original.

 

A smucit și anterior, până am schimbat uleiul și când se apropie 60k km începe să smucească cu Febi,cu altceva nu am încercat,am încercat cu Febi 120k km, practic 2 schimburi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci discutam despre altceva daca si inainte smucea, am crezut ca din cauza uleiului.

 

nu stiu cat de puternice sunt acele smucituri, poate este ceva normal..adica am vazut multa lume care spune ca nu simt cand cutia schimba treptele, eu unul simteam acest lucru mai ales in partea de jos(v2-v4)...dar daca spui ca ai facut 120k km cu acele smucituri nu stiu ce sa zic...consider ca deja trebuia sa ai probleme serioase cu cutia.

 

@tavitaraparerile sunt impartite, sunt persoane care au 3-400k km fara sa schimbe uleiul....altii il schimba regulat.

alegand un ulei aftermaket 60k dpmdv reprezinta o cifra rezonabila vs costuri.

VW/manualul spune sa nu schimbam uleiul, producatorul cutiei spune altceva....

 

Un ulei OE costa 300 ron litru X 15 l...pai numai uleiul costa 4500 ron+ filtru+ manopera o sa te cam coste ceva, de asta eu unul cred ca este mai echitabil sa faci 3 schimburi cu ulei aftermarket :) + cutia asta nu este una pretentioasa, sunt cutii foarte bune si tin la "tavaleala"

 

Da stiu, masina premium, SUV..bla bla...dar asa cum spuneai si tu intr-un alt topic, nu mai sunt masini noi si nici km putini etc :)

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , foarte scump uleiul OE

Oricum eu nu il mai schimb niciodata , gata , am schimbat la 285k , nu mai vede altul pana la 450-500k cand o sa o schimb , daca om trai pana atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bogdan.TMCutia la Touareg 7P în comparație cu ZF dupa X5 model 2016 este o smucitoare ca să o numesc așa. 

Smuciturile vin în momentul când uleiul își pierde din proprietăți. 

Primele smucituri după cum spuneam vin la rece, de fiecare dată când uleiul se apropie de 60k km cu Febi. 

După ce îi pun ulei proaspăt se comportă exemplar aproape 2 ani și asta în ultimul timp tot cu Febi. 

Acum mă îndrept spre Ravenol, am primit feedback pozitiv de la persoane care au în cutie Ravenol  și sunt extrem de mulțumiți. 

Toată operațiunea o voi realiza singur, astfel voi face revizia la cutie complet inclusiv convertizor, răcitor de ulei, instalație, fără aparat de flush. 

 

Mulțumesc tuturor încă odată pentru implicarea în subiect! 

 

Drumuri bune tuturor, sănătate și toate cele bune! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ii faci schimbul complet fara aparat de flush? Da un pic din ''casa'' sa aflam si noi. Poate stii vreun tutorial de pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să-mi fie cu iertare dacă n-am înțeles ceva, dar cum pui vina pe cutie că e proastă deoarece smucește când uleiul își pierde proprietățile, când tu nu pui ulei OEM ci pui cel mai ieftin?

Îmi scapă logica cumva.


Eu am 120k km cu uleiul original încă nu smucește nimic, decât în sport dacă-i dau kickdown dar aia e ok, chiar îmi place. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a zis cineva ca nici la biciclete nu ar pune FEBI

Uleiul din cutie se amesteca cu cel din convertizor sau au locasuri separate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!