Jump to content

Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)


Swakra
 Share

Postare recomandată

Deci comportamentul se modifica doar odata ?

De la cutie normala , ok , cand e condusa o perioada de un om normal ( adica batran ) , cutia devine lenesa

Ca sa o faci iar smechera trebuie sa o resetezi

Pai daca e adaptiva , de ce nu se muleaza pe comportamentul sportiv al noului sofer , agresiv ( adica tanar ) , fara sa ii faci reset ?

Daca eram tanar faceam si eu reset , dar acum nu mai are rost

Uite , aceleasi observatii in acelasi timp cu @Bogdan.TM

 

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Bogdan.TM said:

 

Atunci te intreb eu ce rost mai are sa faci setarea respectiva? poți foarte bine sa conduci mai alert și ajungi tot acolo :)

Corect.

Tocmai asta înseamnă adaptiv...se mulează după stilul de mers al fiecăruia...pana in anumite valori.

Corect si aici.

Ce zici e corect, dar asta nu inseamna ca ma contrazic. Eu am expus un exemplu de comportament in urma "resetarii" respective. In cazul meu nu a fost placebo. Dar am senzatia ca tu te contrazici putin, amintind ca nu are nici un rost sa "resetezi" cutia atat timp ca e adaptiva dar ca adaptarea respectiva se face doar din diagnoza. Pai cum e? Ai sa ramai uimit cate masini au "leacuri babesti".
Procedura pe care am urmat-o e cam asa (motorul cald): Cheia pe on (motor off), gaz pana la fund vreo 30-40 secunde, scos cheia, deschis si inchis portiera, blocat masina, deblocat masina, deschis si inchis portiera, engine on, test drive.
La mine a functionat, la altii a functionat, la voi nu, o fi de la versiunea de software.

Modificat de adidas00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doomy muta te rog discutiile in aria dedicata, este mai bine asa...sigur pe viitor ceilalti vor cauta acolo si nu aici :) mai ales ca discutam despre o "codare" fara VCDS :))

@adidas00 scz poate nu am fost eu destul de precis in precizare, cand am mentionat ca adaptarea cutiei se face cu diagnoza nu ma refeream la "acea adaptare" despre care mentionezi tu :)

Eu faceam referire la update soft / rescriere valori noi, acest lucru se face de exemplu cand schimbi uleiul in cutie.Nu contest adaptarea despre care tu mentionezi, nu sunt vreun specialist...doar ca eu nu cred in aceasta metoda.

Dpmdv adaptiv=invata stilul de mers al fiecaruia, deci daca merg "tare" schimba la 2100 si daca o las moale la 1500-1700 cum spui tu.Eu nu am masina de foarte mult timp, conduc normal...foarte rar sportiv dar mie tot la 2100 imi schimba.

P.S. adaptarea daca o fi nevoie o pot face in mers, nu este nevoie sa apelez la acel truc.Intr-adevar nu cred ca ai de pierdut nimci facand ceea ce spui tu..

Eu zic sa ne bucuram de masini si sa nu cautam probleme unde nu sunt :))

 

 

Modificat de Bogdan.TM
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarile despre care vorbiti au cu totul alt scop si nu se fac odata cu schimbul de ulei. Se fac in alte cazuri.
Ca se schimba shiftpoints-urile da, este adevarat. Este normal si e doar temporar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb de interne/mecatronic/etc, nu schimb de ulei.
Edit: sau resoftare cu alte valori de presiune

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de cat de adaptabila este cutia, asta mi se oare un mit urban ca si DeLong point...

Touareg 7P are o cutie de viteze banala veche de 15 ani de zile si au facut foarte bine ca pe noul model bazat pe mlbEVO au trecut la o cutie de la ZF de generatie mai noua.

Modificat de ANdi B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banala sau nu, afirmatia ramane :)
Da, este Aisin (Japan) cu procesor Hitachi sau NEC (de obicei Hitachi).
Dar o dam in offtopic deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, ANdi B. said:

Legat de cat de adaptabila este cutia, asta mi se oare un mit urban ca si DeLong point...

Touareg 7P are o cutie de viteze banala veche de 15 ani de zile si au facut foarte bine ca pe noul model bazat pe mlbEVO au trecut la o cutie de la ZF de generatie mai noua.

La fel de adaptabila ca cea de passat b5. Aceelasi mit era si acum 20.ani. 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut

vi se întâmpla și vouă ca la aprox 30 km/h in treapta 3 fiind, pe decelerare sa zmunnceasca când pisti accelerația și își da treapta 2 ????

Modificat de 14tudor20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@14tudor20

Salut

Aceeași problema si cutie este facuta noua,ambreiaje si mechatronic,schimbat versiune de soft,adaptari pe la tot felul de oameni si nimik,tot asa face.

Mam resemnat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am Touaregul de nou din mai 2013, de vreun an aveam trepidatii in relanti. Am crezut ca sunt injectoare, garnituri injectoare etc.

De vreo 2 ani ma tot chinui sa schimb uleiul, chit ca toti (Porsche si Autoclub Timisoara) zic ca nu se recomanda, ca e pe viata. In cele din urma m-am decis sa il schimb, cu tot costul mare, si l-am schimbat. Cost cu totul original, 6l ulei [cutie si in ceva grup], sita, manopera, garnitura, suruburi = 3400ron. In sita se strange pilitura fina de la rotile dintate sau ce sunt pe acolo, colmatand sita [intre bsia de ulei ATF si cutia propriu-zisa] si astfel la relanti, la presiune scazuta, tremura din cutie.

Am vb cu mecanicul, care lucreaza acolo de 21 ani, si mi-a zis ca din punctul lui de vedere, 5 ani sau 120000km l-ar schimba, chit ca VW zice ca pe viata. Pana la urma, 800eur nu e 7000eur pe o cutie noua, una reconditionata 4000eur. Ca daca se strica nimeni nu o va schimba moka.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intelegem ca au disparut trepidatiile ?

Cati km avea masina cand au aparut ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, tavitara said:

Intelegem ca au disparut trepidatiile ?

Cati km avea masina cand au aparut ?

Da, au disparut. 170000km are acum, facuti in 7 ani.

Nu o sa o mai tin mult, dar la Touaregul nou o sa schimb uleiul la cutie la 5 ani, chit ca zice VW ca nu se schimba ca si la 7P. Are cineva noul model, benzinarul de 3.0 TSI, sa imi zica de cutia automata cu care vine, cum se comporta?

Modificat de ECL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ECLAi schimbat doar 6L? Cutia stiu ca are in total undeva pe la 14L.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu da quote la postul anterior!

Initial stiam de 8l. Am stat langa mecanic, 5l a intrat in cutie si 1l si ceva in ceva grup de acolo.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @ECL

Unde ai schimbat uleiul? Daca deranjează sau se considera reclama pot da PM. 

 

Multumesc,

Iustin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,sunt posesoru unui Touareg 7P 2010...înainte de schimbarea vitezei când ar trebui sa schimbe parce ceva o tine și nu-i da voie sa schimbe,in momentul in care o schimba se simte o foarte mică smuncitura...sunt și perioade care nu se simte absolut nimic schimba vitezele de nu-ți dai seama(uleiul din cutie a fost schimbat )sa mai întâlnit cineva cu aceiași problema?cum ați rezolvat-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@ECL tie ti-au schimbat doar uleiul din cutie, nu au scos si uleiul din convertizor, dpmdv sa faci asta este frectie la piciorul de lemn.

Elsa spune asta:

image.thumb.png.1084e975b11e3f5af010ee731d748011.png

 

programele/manualele astea sunt folosite si de reprezentante, deci in total cu tot cu flush(spalare cutie) ajungi undeva pe la 15L.

Tu in momentul de fata ai in cutie jumatate ulei nou, jumatate ulei folosit...concluziile le tragi tu :)

 

Adevarat, reprezentantele nu recomanda schimbul uleiului, personal am fost si eu si am vorbit anul trecut cu cei de la Autoclub TM si mi-au spus clar si scurt:uleiul nu se schimba, daca doriti sa schimbati o faceti pe propria raspundere(semnati o hartie) si schimbam doar 6L, nu scoatem uleiul din convertizor!

 

Toate reprezentantele lucreaza dupa manuale si fac ce spune acolo, ceea ce mi se pare corect, am o cunostinta ce lucreaza la Audi si acelasi raspuns am primit...am intrebat si in alt oras, acelasi raspuns.

 

 

Per total, este ok ca ti-ai rezolvat problema pe moment, o sa vezi tu in timp daca chiar uleiul era problema.

Pretul este unul de reprezentanta, 1L ulei OE costa 200, garnitura/flitru baie 6-700ron..faci tu calculele :), nici nu vreau sa ma gandesc cat costa daca faceau schimbul complet..dar asta este alta discutie.

 

Spor cu masina 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

In acest concediu m-am hotarat si eu si am schimbat uleiul in cutia de viteze.Odata cu asta am schimbat si uleiul in cutia de transfer si grup fata+spate.

O sa incerc sa dau cat mai multe detalii sa fie cat mai clar pt. cei interesati de subiect.

Metoda de schimb aleasa este cea prin flush(spalare cutie+covertizor) cu aparat profesional.

 

Materiale folosite:

-ulei cutie transfer OE(1l)

-ulei grupuri OE(2l)

-ulei cutie viteze Febi(15l)

-filtru ulei cutie viteze Metzger

 

Datorita situatiei cu pandemia am ales sa imi fac concediul in tara...asa ca schimbul l-am facut in Constanta la City Auto Service.

De ce am ales Febi ca si ulei si nu OE sau Ravenol (asa cum spuneam cateva pagini mai in spate) si de ce tocmai in Constanta si nu TM sau altundeva ?......raspunsul ar fi cam asa:

 

in urma cu ceva timp am cunoscut un baiat din Constanta care dpdmv stie ce vorbeste si sustine cu date clare, se vede ca este pasionat si este un om corect,  detine si o afacere cu piese auto si colaboreaza cu acest service.Mai mult de atat in perioada in care eu am fost programat la service el era plecat din tara in concediu, fix in ziua cand eram la service m-a sunat si m-a intrebat daca totul este in regula, tot respectul meu...lucru pe care nu cred ca multi il fac mai ales din concediu:)

 

Ulei Febi+filtru Metzger, am ales pt. ca si el a folosit la masina lui si la alte zeci de masini si sincer sa fiu si datorita costurilor ridicate si dpmdv nejustificate pt. uleiul OE.

 

Ce am gasit la acest service? pe scurt niste oameni pregatiti si seriosi, muncind relaxati si curat.Am petrecut cateva ore bune pe acolo si nu am auzit o injuratura, discutii aprinse, nervi...etc.Mie unul mi-au lasat o impresie foarte buna.

 

Uleiul din cutia de transfer si cel din cutia de viteze era destul de negru...normal el trebuie sa fie rosu.Pilitura a avut foarte putin, in limitele normale, din ce am inteles de obicei masinile care ruleaza foarte mult in oras prezinta mai multa pilitura fata de cele care circula in exterior..dar nu este o regula .A mea circula mai mult in oras decat exterior...dar in ~2 ani de cand o am nu cred ca am facut mai mult de 20k in oras.

 

Uleiul in grupul spate ok, fata negru...scz de offtopic.

 

Diferente inainte/dupa:ce pot spune este faptul ca schimbarea vitezelor se face mai lin in D...atata cat poate sa o faca o cutie cu convertizor :) in S nu am observat ceva modificari.Asta am vazut ca spun cei mai multi dintre cei care au schimbat uleiul...asta am simtit si eu.Plaja de turatii in care se schimba vitezele in cazul meu a ramas aceeasi...

In rest nu pot mentiona si alte schimbari deoarece si inainte masina schimba dpmdv vitezele foarte bine..lafel si acuma.

 

Ca si costuri totale am ajuns la 2000lei din care 650ron a fost manopera.

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pret ok , felicitari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba! Nu strica sa-i dai si un reset din VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

poti te rog sa imi spui cum se face acest reset? in topic se discuta doar despre adaptare fara VCDS.

 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!