Jump to content

Cutie De Viteze Automata - Probleme & Intretinere (Touareg 7P)


Swakra
 Share

Postare recomandată

Felicitari  @Bogdan.TM pentru operatie !   Esti printre putinii posesori de Touareg care fac aceasta  operatie preventiv !

 

Indiferent de producator de ulei , orice ulei nou este mai bun decat cel vechi ! 

 

Pentru adaptare verifica in Engine  : 

 

image.thumb.png.3541defc3c39f86bcf3632040b1c6b20.png

 

Mare atentie aici ca necesita security code , daca este Clona iti va aparea  aproape instant OK(fals)  , operatia asta dureaza cateva secunde bune cu un VCDS OE , asa iti dai seamana. 

 

 

On 16.08.2021 at 13:28, Bogdan.TM a scris:

Ulei Febi+filtru Metzger, am ales pt. ca si el a folosit la masina lui si la alte zeci de masini si sincer sa fiu si datorita costurilor ridicate si dpmdv nejustificate pt. uleiul OE.

 

Preturile mari la uleiuri se justifica datorita multiplelor modele .  Difera inceputul de cod => G si urmatoarelecifre "XXX"

Este valabil si la uleiurile de cutie transfer,  Haldex , la diferentiale ..... ETC......

 

De ce conteaza asa de mult codurile de inceput la uleiuri  ?   

Pentru ca sunt gandite sa fie puse in masini in functie de tara de destinatie a masinii. 

 

Exemple de diferente :

Pentru Spania / Maroc  - inceput G XX

Europa centrala si de Est - inceput  G YY

Tarile nordice - G ZZ

USA si altele -  nu intram in detalii. 

 

Formula uleiului este in functie de climatul de rulare al autovehicolului  , daca rulezi in tara calda preponderent ai un anumit timp de ulei , daca rulezi in tara "rece"  preponderent ai alt tip de ulei ,  ......sunt gandite specific acestor zone , cu conditii meteo diferite.    Din cunostintele mele pentru zona EU sunt doar 3 tipuri de coduri asociate uleiurilor OE   din total 6 posibile. 

 

Uleiul FEBI sau alt ulei AfterMarket nu are aceasta diversificare de coduri -> pe fiecare gama de produs are un singur cod catalogat "General Use" .  Prin urmare uleiul Febi nu ar trebui schimbat la acelasi interval cu un ulei OE .  Nu zic ca este un ulei prost , isi face treaba cu brio , dar nu este gandit specific pentru anumiti factori .   

 

Priveste lucrurile ca la anvelope  => FEBI =  anvelopa All Season  - > Isi face treaba si vara si iarna cu succes dar nu se va comporta niciodata ca o anvelopa dedicata sezonului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate am exagerat putin cu afirmatia "pret nejustificat", cum spuneam si prin alte interventii ale mele eu sunt adeptul reperelor OE/OEM si clar este maximul ce il putem alege ca si utilizatori.

 

Asta a fost alegerea mea acuma din motivele enumerate, asa cum ai spus si tu cred ca orice ulei nou este mai bun decat cel vechi :)

 

Mersi pt. explicatii ;)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Touareg 7P 2016. 140.000 KM.

La trecerea din R in D, se aude un zgomot metalic si o mica trepidatie.

La trecerea din P in D sau din N in D nimic.

Tot asa, din D in oricare nu se simte nimic.

 

Initial am crezut ca este legat de Autohod, insa nu. Se intampla si fara Autohold.

In rest cutia schimba fara probleme, lin, totul ok.

 

Mi se par km prea putini ca sa schimb ulei la cutie..etc;

LE: se pare ca are ceva legatura cu cutia de transfer si nu stiu ce lant care se slabeste.

Asa citesc pe clubtouareg: You may be surprised to know that it will be your transfer case. It is known as chain slack.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi face asa, daca nu trag frana de mana inainte sa o pun in P. Daca o pui pe Park, in panta sau pe teren neregulat, si masina se mai misca o idee, asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rascolit tot webu, iar problema asta apare cam peste tot, dar nu posteaza nimeni cum s-a rezolvat.

Ce pot sa concluzionez, ca potentiale probleme, sunt urmatoarele:

 

1. Cutie de transfer - am vazut ceva tutoriale pe youtube, nu are ce dracu sa se strice acolo, e un lant gros si niste pinioane destul de robust construite.

Slabe sperante sa fie ceva pe acolo; povestea cineva de slabirea lantului din cutie, insa nu cred. Ar trebuie sa am probleme la demaraj, etc.

2. Suporti motor/cutie - cam asta este prin tot youtube-ul, la alte modele.

Pare oarecum plauzibila, deoarece cand trec peste denivelare mare, gen trecere de pieton olandeza, parca aud ceva zgomot si la puntea fata si cea spate.

3. Cutia - are doar 140K, nu cred ca se duce atat de repede, daaaarrr nu este exclus.

--

Masina are garantie, deci dealerul trebuie sa o rezolve.

Anyway, vedem ce se evidentiaza la inspectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well, pornire dimineata -> nu se mai aude absolut nimic.

Am mers cu ea, am incalzit-o, nici un zgmot.

Ciudat...

O monitorizez, nu scapa ea asa usor de mine 😀

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa o zi de mers cu ea, pot sa afirm ca evenimentul apare cand stau mai mult timp, stationat, in Drive (D)

Daca nu stau cu ea in D cand este stationata, nu mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Abia am rezolvat problema cu mirosul, acum mi-a căzut total cutia automată, în ungaria. Tractari, distracție, toate alea :))

 

La început tot vibra intermitent le autostradă la viteze mari 130-150 dar credeam că e de la drum. 

 

Până la urmă s-a auzit ca și cum s-a rupt ceva și nu mai trage deloc, măcar am reușit să o trag pe banda de urgență.

 

Acuma când o bag în D huruie urât și în P nu o ține. Nu se mișcă deloc. 

 

Acuma aștept ceva tractare și o duc la Oradea iar de acolo începe distracția:) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai simtit nimic in neregula la cutie inainte de drumul asta ?

Inteleg ca ai o masina relativ noua , de 5 ani

Cati km are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nimic, din ce am mai descoperit ar putea fi de fapt cardanul, acela vibra la anumite viteze și își revenea dacă încetineam sau acceleram, vibra intermitent exact ca atunci când treci cu rotile peste mici denivelări. 

 

Nu am simțit pentru că doar prin oraș circulam cu ea, 50-60, acuma am scos-o pe autostradă, 140-150, și de asta probabil a cedat. 

 

Probabil a mai vibrat ea dar la viteze mici e insesizabil, plus la drumurile noastre tot timpul aș fi bănuit că e de la drumuri oricum. Vibra 5-10 secunde apoi era ok.

 

Masina are 5 ani, acum are 120k km. 

Modificat de manu144x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit vești de la service, aparent mașina nu are nici o problemă, efectiv a căzut cardanul și l-au pus înapoi. Nu îmi vine să cred că doar atât e problema. 

 

Asta ar însemna că oricând merg la drum lung poate oricând efectiv să cadă? wtf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand despre care cardan e vorba?  Touareg 7p are doua Ala mic din fata sau ala mare din spate

 

image.thumb.png.fab6d5dd740fa6b048593c84d2ce30b2.png

Ambele sunt pe ax dintat introduse in cutie de tansfer , respectiv cutie. Sa sara din loc ar insemna problema mecanica la prinderile din punti ca sa faciliteze despartirea ansamblelor sau uzura excesiva a componentelor cardanice (imbinarea homocinetica) care a dus la aruncarea acestuia din loc . De obicei aceste simptome sunt la masini cu sute de mii KM nu la 120k .

Investigheaza problema si cauta sursa , nu o lasa asa pentru ca nu va disparea de la sine cu remontarea cardanului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult de informații, acuma merg la service și am să îi cer să îmi explice ce era pe schița asta, vedem ce zice. 

 

Preferam să îmi zică o problemă concretă dar  măcar să știu o treabă :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, deci primul lucru care m-a întrebat a fost dacă nu s-a umblat la el și nu a fost montat bine. 

 

Cardanul de la cutia de transfer la cutia de viteze deci cel mic probabil. 

 

Zice că efectiv a fost căzut, nu are nimic. L-a montat la loc, a dar câteva ture mai puternic, au reverificat dacă are joc sau ceva dar nimic, totul e ok. 

 

Bănuiala lui e că nu a fost montat corect. 

AEEE304B-2381-44FB-9987-425348CBAF01.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe axul zimtat era si inelul de blocare? din poza nu se prea vede.  

Marcajul cu rosu arata ca a fost demontat candva pentru ca este semn de pozitie de montaj. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bănuiesc că din germania pentru că eu cum am circulat doar prin oraș, viteze mici, n-a fost forțat. 

 

Acuma am ieșit prima oară de când o am pe autostradă și mers mai sportiv, viteze mai mari, peste 150-160. 

 

O să merg la alt service să verifice tot cap coadă, au zis și ei că altă explicație în afară că nu a fost montat corect nu au, n-avea cum să cadă. Nu e rupt nu e îndoit, nimic.

 

Am dat acuma câteva ture cu mașina merge perfect nici o problemă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi cum sa cada asa ? Verifica ce zice colegul Doomy ! Eu personal nu am auzit asa ceva si sunt la fel de surprins ca tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi întreba mâine de acel inel de blocare și să vedem, oricum mâine voi face o programare la alt service pentru verificare completă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesa din imagine este inelul de blocare :  Este in componenta cardanului constructiv , in poza de mai sus nu apare asa ca ..... :tuktuk:

image.thumb.png.6b636d48f63d2a8cbd093aabf132872d.png

image.png.9582e93591d3c70905872b17b11032db.png

 

Si cam asta e motivul de ce sare cardanul de pe ax

Uite acelasi cardan care are nevoie de socuri repetate pentru scoaterea acestuia ->  Imagineaza-ti cat de usor iese fara inelul de blocaj

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles, mulțumesc mult, am să sun mâine să verific dacă au văzut așa ceva, sau probabil să fi fost montat la reparația precedentă fără el?

 

În orice caz atunci trebuie iar demontat și făcut rost de el sau dacă e constructiv așa, înseamnă că trebuie un cadran nou care are acel inel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie cardan nou.....trebuie cumparat inelul ala de 10->20 lei care este in asamblarea axului de la diferential ->  Normal codul de piesa este cel pus de mine  : 7P0 521 199 A  , se comanda ca piesa se monteaza si gata.  Verificati totusi si dupa seria de sasiu la comandatul piesei , poate exista revizie mai noua pentru acest inel. 


Pentru investigatii sunt doua posibilitati

 

1 - Nu a fost montat la dezasamblarea precedenta (Pierdut de Dorel)

 

2 - La asamblarea anterioara nu a fost pus in pozitie corecta , a fost fortat si indoit in cadrul montajului ( nu mai este in canalul lui de blocare) si se afla in capatul axial al cardanului , fapt ce ar determina capul zimtat sa nu intre de tot in hubul diferentialului.  (iar Dorel) 

Dat cardanul jos si verificat in interiorul "gaurii" cu o lanterna . 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles, mersi mult de ajutor, mâine am să reiau discuția cu mecanicul, am să-i explic ce și cum.

 

Nu m-am așteptat la așa detaliate informații, mi-ai redat încrederea în Touareg, pentru că sincer așa să cadă din senin și să mi se spună că n-are nimic, pur și simplu a căzut e foarte confuz, mi-am pierdut total încrederea-n mașină, cum să cadă o piesă așa importantă a trenului de rulare din senin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sa ma astept si eu la un astfel de necaz cu cardanul?tot pe autostrada la videze de 120-130 km pe ora vibreaza destul de tare inclusiv volanul,trebuie sa merg cu 000 sa dispara vibratia...tot un touareg 2011 la 120k km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic neaparat să te aștepți ci zic neaparat să verifici. La mine n-a fost nici un defect, a căzut, l-au pus l-a loc, merge și azi, și i-am mai dat viteze mari.

 

Am avut noroc că la ultima verificare am găsit un service care au făcut ei prostia de a nu monta bine acum ceva ani, i-a căzut la client după 10 km, și au ținut minte exact problema, l-au verificat să fie montat corect.

 

Ideea e că dacă nu te uiți exact la documentație cum mi-a arătat colegul, n-ai de unde știi, mergi pe presupunere și te păcălești. Eu am dus-o și la 000 atunci când mi-a căzut. Încă n-am avut unde să merg cu așa viteză în România cu ea, n-am autostradă aici decât în Ungaria iar pe național nu-s nebun să mă risc, merg maxim 100-120 dacă e chiar liber și am vizibilitate așa că n-am avut ocazia să retestez problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am rezolvat problema cu vibratia...era de la echilibrarea defectuoasa a rotilor...am echilibrat profi si masina parca aluneca nu merge...bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!