Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Am si eu urmatoarea problema. La G4 ALH, la un moment dat nu a mai venit rece la AC si dupa ce luam contactul la masina ventilatoarele (ambele) mai functionau inca 2-5 minute cred ca n-am stat niciodata sa vad dupa cat timp se opresc. Se opresc la un moment dat. Inainte de a nu mai veni rece pe AC ventilatoarele functionau ok, in sensul ca se inchideau o data contactul luat. Am schimbat releul minune de sub baterie, s-a verificat instalatia, compresorul proneste (si scartaie btw) acum am presiune la compresor, vine rece la AC dar ventilatoarele tot pornite raman dupa ce iau contactul. Ce ar mai putea fi de verificat/inlocuit? Multumesc anticipat pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele pornesc la apasarea AC?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ventilatoarele pornesc la punerea contactului mai degraba decat la pornirea AC-ului. Dupa amiaza, cand revine masina la mine ma edific si scriu din nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine asa. Verifica termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Asa ma gandeam si eu ca ar mai putea fi un senzor termic ceva... O sa verific termocupla vineri. Intre timp alta problema a aparut. Mi-a crescut consumul mult. Inainte de a se defecta AC-ul aveam un consum de ~ 5-6%, acum AC-ul merge intruna (chiar daca nu e cuplat din buton) iar consumul a sarit spre 8%. Care ar putea fi explicatia? Am schimbat ambreiajul, tamponul de la motor si releele de sub baterie. Cum ar putea creste consumul cu AC-ul pornit din nou? Unde ar trebui sa ma mai uit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca AC-ul merge intruna, normal ca ai consumul marit si de aceea ventilatoarele pornesc la punerea contactului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de sub baterie e after market? daca da, sa stii ca sund de foarte proasta calitate, exact asa s-a manifestat unul, ramanea cuplat incontinuu si manca si bateria dupa luarea contactului.

Ce cod are al tau, e cu "K" in capat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut din nou. Recapitulam: la un moment dat nu a mai functionat aerul conditionat, iar dupa oprirea motorului si chiar scoaterea cheii din contact ventilatoarele functionau inca 10 minute. Chiar si daca numai puneam contactul fara sa pornesc motorul.

Faza a doua: am schimbat la un service releul de sub baterie. Aerul conditionat merge intruna, chiar fara actionarea butonului de AC, chiar si cand ventilatorul interior este pe pozitia 0 tot se simte rece venind pe gurile de ventilatie. Ventilatoarele se opresc la fel, dupa circa 10 minute dupa inchiderea motorului. In plus a crescut consumul cu aproximativ 2 l / 100 km.

Faza a treia: am decuplat releeul de sub baterie. Nu a mai venit aer rece. Consumul a revenit in limite normale. Ventilatoarele raman cuplate 10 minute dupa oprirea motorului.

Faza a patra: bagat din nou masina in service. Sa vedem ce ar putea fi. Eu i-am zis sa investigheze termocupla dela radiator si motor. Sa vedem rezultatul.

Sugestii? Sa stiu unde ne mai uitam?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca fac alt post dar nu mai pot edita. Au verificat tot cablajul si este ok de la contact pana la compresor. Verificat termocuplele chiar schimbat cu altele identic si la fel. In schimb am descoperit ca ventilatorul mare e gripat si nu functioneaza. E posibil ca asta sa fie motivul functionarii celuilalt? Sa compenseze cumva ca celalat nu functioneaza? Urmeaza sa-l schimb si pe asta dupa 1 octombrie sa vedem daca se opresc.

In alta ordine de idei, ce legatura este intre aerul conditionat si pompa de injectie? Cand era cuplat radiatorul se auzea cum cupla ceva la pompa de injectie. Cel putin asa mi s-a parut mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sugestii? Sa stiu unde ne mai uitam?

Fara releul de sub baterie ventilatoarele mai sunt comandate doar de termocupla.

LA cuplarea compresorului se mareste cant de motorina injectata sa compenseze puterea absorbita de compresor.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Deci asta ar putea explica consumul mai mare, pentru ca ala fiind cuplat in permanenta injecta si pompa mai multa motorina. Totusi sa fie doar din cauza ventilatorului mare care nu functioneaza? Si sa mearga ala micu in exces pentru a compensa? Pentru ca termocupla e buna. Sa treaca impozitele de pe 25 si cumpar un ventilator ca e numai 250 de lei... :(. Si am tot schimbat la ea mai multe piese de mai am putin si o fac noua. Iar sotia, ca toate sotiile "ma intelege" ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot cumpara un ventilator pentru racire motor (cel mare) de la un G4 1.4 sau 1.6? E musai sa fie de diesel sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e musai sa fie de diesel . ventilatorul are aceeasi functie pt orice masina(benzina sau motorina). trebuie sa fie cu 3 fire (2 trepte de viteza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor. Am o problema cu aceasta masina si nu reusesc sa ii dau de capat. S-au schimbat termocupla de pe radiator, cea de pe motor, releele de sub baterie, s-a verificat instalatia de A/C, presiune am, freon este. Continuitate la fire exista pana in bord. Azi am schimbat si ventilatorul cel mare (cel pt racire motor) si surpriza. Functioneaza totul normal dar alternatorul ramane cuplat ?! Daca se decupleaza alternatorul totul functioneaza normal, dar logic ca nu pot merge fara alternator. In paralel am observat o crestere a consumului dupa cum spuneam mai sus. Ce mai e de facut? Unde mai trebuie sa ma uit? Nici cei de la service nu mai au idei. Nici pe testare nu iese nimic anormal. Nici sigurante nu sunt. Ce se putea arde/strica/intra in scurt cat timp ventilatorul mare a fost gripat?

Cum sa fac sa functioneze A/C-ul ca inainte?

Cum fac sa ii scada consumul ca inainte?

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista ventilator pentru motor si ventilator pentru AC, ambele merg in paralel. Tot spui ca alternatorul ramane cuplat, probabil vrei sa spui despre compresorul de freon ca ramane cuplat. Alternatorul nu are ambreiaj ca sa se poata cupla/decupla. Gresesc eu sau tu?

Si eu am mers o perioada doar cu ventilatorul mic si nu s-a intamplat nimic, nu am avut probleme cu temperatura la motor, doar cand s-a incalzit afara am observat ca nu mai facea la fel de rece cum stiam eu, asa am banuit ca freonul nu era racit suficient.

Verifica si butonul AC sa nu fie defect, din el iese un fir albastru/rosu care merge la:

  • releul de sub lonjeron care comanda ambreiajul compresorului si ventilatoarele pe treapta 1
  • ecu care suplimenteaza cu combustibil

daca gasesti tensiune pe el cu butonul neapasat acolo e buba.

Eu cel putin asta am inteles din:

http://vwforum.promo...attach_id=65821

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ramane alternatorul cuplat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-au zis ca ramane excitat alternatorul si nu poti tine motorul pornit ca se aude nasol - ca si cum ar merge doar un injector . Daca decupleaza alternatorul (mufa) ventilatoarele functioneaza normal. Iarna trecuta am schimbat alternatorul (cu unul nou), anul acesta am schimbat ambreiajul (nou-volant, disc, rulument, placa de presiune), precum si toate cele enumerate mai sus. Ventilatorul mare e sh si e de benzina, dar functionand nu cred ca de la el vine problema. Baiatul care s-a ocupat de masina suspecteaza a fi un scurtcircuit pe undeva (2 fire care se lipesc sau sunt lipite intre ele). Nevasta mea imi spune ca dupa schimbarea ambreiajului din cand in cand se aude un zgomot de huruit cand porneste motorul si ca opreste masina din cauza aceasta. Apoi la repornire nu se mai aude. Din cand in cand, dar mai ales la pornirea la rece se mai aude si un zgomot (ca un patinat) de la electromotor cred. Incepe sa ma dispere masina, dar mai ales sotia, care imi spune ca masina consuma mult, am bagat bani in ea, am bagat-o in service si tot nu e gata. Simptomele initiale le gasiti in posturile de mai sus. Multumesc pentru toate sfaturile primite. Cand ajung la electrician am sa-l pun sa masoare si butonul de A/C.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai introdus o noua problema: alternatorul. Nu mai spui nimic de compresorul de freon. Tot se cupleaza (ambreiajul lui) la punerea contactului? Este normal ca excitatia alternatorului sa fi e cuplata electric (dupa cum decide regulatorul de tensiune) altfel nu ar mai incarca bateria.

Cumva toate aceste probleme au aparut dupa ce ai schimbat ambreiajul? Sa se strivit atunci vreun traseu de cabluri si sa fi ramas cu ele in scurt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu ramana blocat electromotorul, la pornire.

daca nu ai incarcarea care trebuie, nu-ti permite pornirea compresorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva vreme imi face zgomot compresorul. Zgomotul e mai puetrnic cand e cuplat. Banuiesc un rulment din interiorul acestuia. Ma intereseaza cateva sfaturi pentru demontarea acestuia, scule, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e compresorul? Spui ca "Zgomotul e mai puetrnic cand e cuplat" asta inseamna ca exista zgomot si cand e decuplat. Cand e decuplat axul compresorului nu se invarte, doar fulia pe ax. Dupa teoria ta e defect si rulmentul dintre rola si ax (face zgomot cand nu e cuplat) si mai e un defect si in compresor (zgomot mai puternic cand e cuplat).

Sa nu fie rola de la intinzatorul curelei de accesorii, cand cuplezi compresorul solicitarea in curea creste deci si apasarea asupra intinzatorului creste.

Am o colega care chiar si-a cumparat compresor ca tot asa i-a zis mecanicul .... acum incearca sa il vanda - era rulmentul din rola obosit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am mai putut edita sa ca fac o corectura:

Dupa teoria ta e defect si rulmentul dintre rola si ax (face zgomot cand nu e cuplat) si mai e un defect si in compresor (zgomot mai puternic cand e cuplat).

Corect trebuia:

Dupa teoria ta e defect si rulmentul dintre fulie si ax (face zgomot cand nu e cuplat) si mai e un defect si in compresor (zgomot mai puternic cand e cuplat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recapituare:

1. Masina nu mai primea "rece" pe A/C. Ventilatoarele (de fapt numai cel de clima) functionau inca 10 minute dupa scoaterea din contact a cheii.

2. Am schimbat ambreiajul (complet), suportul motor si daca tot eram in service i-am spus sa verifice ce e cu A/C-ul.

3. S-a verificat presiunea si alimentarea compresorului si a instalatiei de A/C si s-a ajuns la concluzia ca de vina sunt celebrele relee de sub baterie. Le-am schimbat.

4. Masina a inceput sa dea rece incontinuu si a inceput sa consume cam cu 1-2 litri mai mult. Ventilatorul tot nu se oprea dupa scoaterea cheii din contact.

5. Revenit in service se schimba termocuplele de pe motor si de pe radiator, se decupleaza compresorul de A/C. Consumul ramane marit.

6. Am gasit un senzor G200 sh dar functional, l-am inlocuit personal la masina si inpreuna cu Andrei am facut readaptarea. Rezultat: am ESP functional la masina.

7. Intrat din nou in service. Am cumparat de la sh un ventilator de G4 pe benzina dar tot cu 3 fire. Se monteaza ventilatorul si la pornire se constata ca "ramane in excitatie alternatorul" si scoate zgomot ciudat ca si cum ar merge doar 1 injector. Habar n-am cum e cand merge masina doar intr-un injector. Se decupleaza alternatorul, ventilatoarele functioneaza normal. Evident se cupleaza alternatorul, se decupleaza ventilatorul mare, iar simptomul cu ventilatorul pornit dupa oprirea masinii ramane. De asemenea ramane consumul de carburant crescut.

8. De ieri, dupa ce alaltaieri l-am grabit pe baiatul de la service sa o reansambleze, in loc sa mai ramana 1 zi in service, in timp ce mergea masina s-au aprins becurile de marsarier, alarma a inceput sa scoata sunetul specific al mersului in marsarier, in bord se aprin avariile (nu butonul) afara se aprind semnalizarile, exact ca si cum as da inapoi.

9. Suplimentar, dupa schimbarea ambreiajului dimineata la rece se mai aude din cand in cand, dar mai des in ultima vreme un zgomot ca de "patinaj" 1 -2 secunde. Mi s-a spus ca ar fi de la electromotor si ca ar trebui curatat. N-am avut curajul sa umblu la el inca... De asemenea sotia (pt. ca ea merge cu aceasta masina zilnic cam 200 km si de aia am tinut sa o repar sa nu o lase in drum pe campurile patriei) imi spune ca de 2 ori la pornire s-a auzit un zgomot foarte urat si a trebuit sa inchida motorul, sa astepte si apoi sa-l reporneasca. La a doua pornire zgomotul respectiv nu s-a mai auzit.

10. Alternatorul e schimbat undeva prin ianuarie februarie cu unul nou. L-am schimbat la alt service. De asemena pt. ca alternatorul vechi nu mai incarca am schimbat si bateria.

De doua luni de cand au "incercat" sa repare A/C-ul masina merge bine, dar cu consum sporit. A/C-ul nu functioneaza. Ventilatorul mare l-am schimbat dar e decuplat. Ventilatorul mic ramane cuplat ca si inainte. Ce mai trebuie sa fac? Sotia deja mi-a zis ca nu mai vrea sa merg la acest service, iar eu m-am saturat sa o vad suparata de la aceasta masina. Solutii? Multumesc anticipat, sunt deschis la orice sugestie.

PS: Mai ramane de verificat butonul de A/C, precum si alarma masinii atat cea din fabrica cat si cea montata in tara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!