Jump to content

Broscuta albastra - Golf MK5 1.4i


grp

Postare recomandată

Salut @grp,

 

De unde ai luat firul neon? Inverter-ul nu scoate zgomote (bazait)?

Aman si eu aceasta lucrare tocmai pentru ca stiu ca ma va scoate din sarite acel zgomot.

 

Multumesc.

Link către comentariu

@MirciuliK25: nu bazaie sursele, sau cel puțin nu am auzit până acum. De altfel în clip nu se aude nimic, decât zgomotul când m-am întors în scaun. Le-am luat de pe ebay: tuburile si sursele

Ce pot să spun negativ este că după aproximativ 7 luni, unul dintre fire s-a ars și am mai comandat un set. N-ar fi o idee rea să comanzi măcar o sursă și vreo 2 tuburi în plus. Just in case. :icon_thumleft:

Link către comentariu

Azi am schimbat amortizorul de la capotă, deși de vreo lună refuza să o mai țină.

20200422_140937_copy_1024x1365.thumb.jpg.f2996166003cbb13abf94837b10e321a.jpg

20200422_141235_copy_1024x1365.thumb.jpg.382846225dd6d34a19b3cd3f1614f9f7.jpg

Operațiunea este simplă și ieftină, 45 lei, dar nu am avut timp să mai ajung la magazin.

20200422_140945_copy_1280x960.thumb.jpg.b39c7cedaea5f8a8a7a8392a6c3fd6aa.jpg

20200422_141240_copy_1024x1365.thumb.jpg.38a459ce0a7a21f12edd98d60ab6c6b9.jpg

Urmează să mă ocup de trei aspecte: lumina din portbagaj nu mai funcționează și trebuie să verific firele din burduf, ușa la șofer când o deschid larg îmi dă eroare pe VCDS și mi se sting ledurile de la butoane, deci iar desfăcut burduf pentru verificat fire întrerupte si al treilea ar fi luminile de la picioare (footlights),), pe care vreau să le fac funcționale ca să pot comanda lămpile și cablajul. Și cr3d că am să pun și luminile din portiere din nou, chiar dacă sunt numai pe față.  Depinde de timpul liber existent.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

Ieri am primit emblemele comandate pentru capacele de la jantele de vară. Le-am vopsit, dar voiam si emblema cu VW. Din pacate la momentul achiziției nu am observat și nici cel care mi le-a vândut nu "a zis" că jantele au două capace de un fel si două de altfel.

20200501_113508_copy_1024x1365.thumb.jpg.cc350e4858c8e8627a11e7c518567b7c.jpg

Intră în gaură la fix, dar două sunt convexe și două concave. Iar emblemele s-au lipit foarte bine pe două, iar pe celalalte au tendinta de a se dezlipi la margine. Le-am pus pe cele albastre, pe cele negre le păstrez de rezervă. 

20200501_115836_copy_1280x960.thumb.jpg.e4fb4c4939381f1d916c2a281e267bce.jpg

20200501_115726_copy_1280x960.thumb.jpg.bc02528bee46f0eac704dc8fd442cc5c.jpg

20200501_115749_copy_1024x768.thumb.jpg.f29fbd45c932ae13e9e226e7e3070a6b.jpg

Tot ieri am zis să mă uit la firele care trec prin tubul de cauciuc din hayon, să văd dacă sunt întrerupte.  Rezultatul :scratch:

20200501_133246_copy_1024x1365.thumb.jpg.36b4f63c1485c34cfc8ca22991e8fe56.jpg

E ruptă protecția, dar nu și firele în sine. După ce le-am izolat cu bandă pe cele cu protecția ruptă 

20200501_134824_copy_1280x960.thumb.jpg.08fca006dcbee24aa68e9664dba30b12.jpg

am șters erorile, dar lumina tot nu s-a aprins in portbagaj. Nu am eroare stocată, nu am eroare de bec ars pe bord, toate luminile din spate funcționează, cand deschid hayonul mi-l arată pe display. Rămâne de investigat de ce, bănuiesc că ar mai fi două fire care se ating și poate nu le-am vazut eu.

Bun, am trecut mai departe și la burduful de la ușa de la șofer. Cum deschideam ușa la a doua treaptă, nu mai funcționau butoanele de pe ușă, deci clar o întrerupere. Am desfăcut burduful și 

20200501_153920_copy_1024x1365.thumb.jpg.e7b7e2e0b5917dc437c446ccd73847af.jpg

am găsit două fire întrerupte de tot și altele ca la hayon, cu mantaua de protecție ruptă. Am scos fața de ușă pentru a avea acces și după ceva chinuială am reușit să scot mufa după geam. Totul este foarte scurt și înghesuit și am mai observat acest lucru și în alte dăți. Ai zice ca proiectanții de la VW urăsc mecanicii și vor să se chinuie la fiecare intervenție... :grrrrrr:

Am tăiat toate firele, întrucât mansonul de cauciuc nu îmi prea permitea lucrul.

20200501_155840_copy_1024x1365.thumb.jpg.e3ebd71d145071dc65bc2969a2e25687.jpg

Apoi am adus cabluri, clești și aparatul de lipit și m-am apucat de treaba. 

20200501_155837_copy_1024x1365.thumb.jpg.d7ae1be7ecf285d159636efce3652f67.jpg

Am constatat că era bine să fi avut niște tub termoconstrictor, așa că, cu prima ocazie am să imi cumpăr tuburi de mai multe grosimi... lucrul cu bandă izoler pe firele subțiri e migălos și enervant pe alocuri.

20200501_172437_copy_1024x1365.thumb.jpg.0d07bd1438250fca6183333073b791ef.jpg

După ce le-am lipit, izolat și verificat că țin, prin tragere, în capătul cu mufa, le-am ttecut prin manșon si am început să le lipesc și in partea cealaltă. 

După ce le-am fixat, a tras iar totul în poziția inițială și iar i-am injurat pe proiectanții VW... cred că mi-a luat 20-25 de minute să trag mufa și manșonul prin toate găurile și să o introduc în conectorul de pe stâlp. Care conector la un moment dat, de la împins a intrat in stâlp. Și-a trebuit să desfac si plasticele de lângă pedale și prag, ca să am acces la ea. În fine, am reușit să o conectez, am șters eroarea și am făcut probe! Olee :cheers:

20200501_193258_copy_1280x960.thumb.jpg.6964a2ec3174fa052dd1b6406953fcbb.jpg

Ușa mea se deschide și funcționează și butoanele, fără erori. 

20200501_193315_copy_1280x960.thumb.jpg.e4379fab414460089f6363150a1f15c0.jpg

Am constatat că și eroarea de pe airbag nu a mai aparut, o să văd dacă avea legătură sau nu, de luni. Mai rămâne să văd ce e cu lumina în portbagaj și cu luminile de la picioare, dacă voi avea dispoziția necesară  

Weekend frumos tuturor! :)

Modificat de grp
Link către comentariu

Airbagul nu are treaba cu cablajul din ușa șoferului :),  a apărut la loc în bord la primul drum de astăzi. Iar pe codul de eroare era spira, cablaj airbag sau airbag, deci pe net se vehiculează și tampenii.

De asemenea când strângeți imbusul de la incuietoare, faceți-o până la capăt și verificați și cu blocatul/deblocatul ușii din cheie, după terminsrea operațiunilor, altfel ieșiți pe la pasager. Vă spun sigur! :biggrin:

Link către comentariu
  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Prima zi de CO!

După câteva drumuri prin oraș, printre care și comanda de PAL pentru incinta de la Tiguan, am ajuns acasă și m-am apucat de cărat sculele afară,

20200525_171357_copy_1280x960.thumb.jpg.a20706a36f043de1be7920239e44f438.jpg

după care m-am apucat de desfăcut. Am scos volanul și airbagul20200525_161544_copy_1280x960.thumb.jpg.d0c91cb7fa0a62e5d33dda39ebe8f6bd.jpg

20200525_171350_copy_1280x960.thumb.jpg.ab340a89cf91761102fad563f2739e18.jpg

apoi plasticul de jos și de sus

20200525_161923_copy_1280x960.thumb.jpg.e948840212b6dec8978afc8bfbb2ec38.jpg

și în final și spira de la airbag, pe care o bănuiam că ar fi defectă și imi genera eroarea de airbag imediat cum pirneam motorul. Dacă tot am ajuns aici am spus să montez și maneta pentru Cruise control, pe care o aveam de ceva vreme.

20200525_162501_copy_1280x960.thumb.jpg.78f12bd5d866a77b7f2c9a248e7f68e4.jpg

20200525_163340_copy_1280x960.thumb.jpg.777a62ca464ab18af3d286cf1ab121fe.jpg

Și dacă tot am pus maneta, am zis să verific dacă VW a pys și cablul pentru CC sau nu. Așa că m-am apucat de scos stergătoarele, plasticul de sub ele, peretele de tablă dintre motor și stergatoare, ansamblul stergătoarelor

20200525_171408_copy_1280x960.thumb.jpg.265ce7b134f67c4d21b40c1b6a29e9eb.jpg

și in sfârșit cele 3 piulițe care tineau capacul de la module.

După îndepărtarea capacului m-am uitat cu nerăbdare cum am acces la mufe

20200525_173618_copy_1280x960.thumb.jpg.efbdc7729a470d37e6e7e6f8a474a177.jpg

și muream de curiozitate dacă gasesc firul tras sau nu. Ei bine, nu e tras, o fi fost scump un cablu și 2 conectori pe vremea aia :scratch: :grrrrrr:

20200525_172958_copy_1280x960.thumb.jpg.7c95a7f5fcb58b2752ca9084e66d855f.jpg

- pinul al patrulea de sus lipsește -

Ok. Mă uit printre cablurile pe care le aveam și văd unul care seamănă 

20200525_172745_copy_1024x1365.thumb.jpg.5d353625e003d0557c197013f29816e8.jpg

dar e prea subțire. Ar fi trebuit să arate așa 

20200525_213433.thumb.jpg.9e8fcb3d960568cd5f37390c209b0141.jpg

20200525_213419.thumb.jpg.674ba1f2ce79a47e05c086232b100d4d.jpg

Știe cineva codul acestui cablu sau denumirea pinilor? 

În fine, am pus totul la loc, am codat spira, am facut procedura de resetare a erorilor și totul e in regulă. Eroarea de airbag nu a mai apărut după ștergere, singura eroare după pornirea motorului este "bec ars faza lungă" care se rezolvă cu acționat faza lungă 5 secunde, după care se stinge din bord martorul de bec ars. Asta deși am și anulatoare de erori... weird stuff

E plăcut să vezi bordul curat, fără luminițe galbene! :cheers:

20200525_184703_copy_1280x960.thumb.jpg.f6523a60affcf0288e85ce6858f088f9.jpg

Modificat de grp
Link către comentariu

Dă-i mintea românului de pe urmă, zice un proverb românesc, pentru că dacă m-aș fi uitat ieri prin cutiile mele, nu aș mai fi desfăcut încă o dată azi mașina :).

Dar pentru că alaltăieri se pregătea să plouă fix când eram cu mașina desfăcută și nebăgata sub acoperiș, am închis-o rapid si... am continuat azi :)

Am desfăcut rapid toate chestiile din zona ECU-ului.

20200527_140746_copy_1280x960.thumb.jpg.d3f8731387e4dc6d4d3d03770255f129.jpg

Apoi am pregătit cablul, pe care îl găsisem într-o cutie, gata mufat cu conectorul mamă, necesar pentru pinul 13 din conectorul negru de la calculatorul de volan și uitându-mă la conectorul albastru i-am adăugat pinul tată necesar în locașul 4.

20200527_135027_copy_1280x960.thumb.jpg.a6f4714d2d881c0addd1acc69eb45eaf.jpg

20200527_141408_copy_1280x960.thumb.jpg.0222ab7f2e89da71298f84d99f54c998.jpg

Cel mai scurt traseu spre compartimentul interior era prin buzunarul de plastic, de lângă panoul de siguranțe.

20200527_141122_copy_1280x960.thumb.jpg.e0b5585aaa22da4f7ebb7a3dcb8dd6dc.jpg

20200527_141118_copy_1280x960.thumb.jpg.26da9622e162b19f071b03a75a9f2f1e.jpg

unde am și prins cablul la final

20200527_155826_copy_1024x768.thumb.jpg.9b69e806868d78eaa326f038c4ce5a18.jpg

Revenind la conectorul albastru (T12b), ca să puteți introduce pinul, trebuie să deblocati siguranța mov, apăsând prin lateral. Apoi după introducerea pinulu, se blochează din nou siguranța. 

20200527_143705_copy_1280x960.thumb.jpg.b1dc8b22a2eceb3c50e9c5c261455338.jpg

După ce am inchis capacul, am aspirat și apoi am suglat tot praful din compartimentul de sub stergatoare, inclusiv filtrele suplimentare.

 La conectorul negru (T20b), de asemenea trebuie deblocata siguranța pentru introducerea pinului mamă in locașul 13.

20200527_154409_copy_1024x768.thumb.jpg.9964b25b490b5ad8a17adb4b9c040e56.jpg

Se bagă surubelnita ceva de genul acesta

20200527_154423_copy_1024x768.thumb.jpg.1a3a945341d0d41e1f51b184ad87e094.jpg

Și se trage afară conectorul

20200527_154448_copy_1024x768.thumb.jpg.b9bc648674cfe29650a1240fa4248ad7.jpg

si se bagă pinul, după care conectorul se clipsează la loc

20200527_154512_copy_1280x960.thumb.jpg.15a578ca426f1807676e9b9964ea7357.jpg

a urmat și procedura pentru resetare erorilor de pe volan si adaptare, un scurt drum să scap de martorii din bord și să își revina sensitivitatea servodirectiei, după care am codat maneta CC și mi-a apărut un nou martor în bord :cheers:

20200527_181331_copy_1280x960.thumb.jpg.00cdbdece90ad852c833a907c0513e7c.jpg

Am plecat la testat și funcționează :Driver:. Ca funcționalitate este identică cu a Tiguanului doar că nu îmi arată în bord, ca la Tiguan, viteza stabilită. Se poate face și asta?

Sunt mulțumit de rezultat chiar dacă cu Golfulețul nu voi merge mult în afară.

De la imaginea aceasta

20190823_202651-1280x960.jpg.08969356d2703795bbaa5fb6ead13b27.thumb.jpg.234684647450c0271af084ef199d00d9.jpg

Am trecut la aceasta

20200527_183221_copy_1280x960.thumb.jpg.55b988b7c6d7151eee03bf9d4de76543.jpg

Mâine dacă nu plouă, e zi de alergare și relaxare și de pauză de mașini! :)

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

 Am comandat de pe Aliexpress despărțitorul de pahare din consola centrală și vine surprinzător de bine.

20200611_170857_copy_1024x1365.thumb.jpg.023b17d134f488341fa161a41a542a56.jpg

20200611_170920_copy_1024x1365.thumb.jpg.f286229a54652caac373310de3ecc18d.jpg

Am comandat și clipsuri pentru lateralele din plastic de pe uși. E o zonă în care nu se umblă în mod normal, decât dacă dai jos fețele de ușă, dar eu am umblat :) și am văzut că o parte erau rupte. 70 de lei pentru 20 de bucăți pe cod producător și le-am schimbat.

20200530_114340_copy_1280x960.thumb.jpg.2d2d60b9900dd01da1b41ef100b4d8a1.jpg

20200530_115327_copy_1280x960.thumb.jpg.18d5fb727053bb726fdfa28987d9c9e2.jpg

20200530_114336_copy_1280x960.thumb.jpg.ced4d2b4d88cd1fe3dedbcc7dbe7fde7.jpg

De ceva timp alerg și mai nou merge și soția cu mine, ea cu bicicleta eu pe jos. Până la urmă mi-am luat și eu o bicicletă și acum mergem amândoi la pedalat. Cine zicea că Golful e mic? :biggrin:

20200613_110558_copy_1280x960.thumb.jpg.9c6d71df53ff89ce2bd493377481943e.jpg

Weekend frumos tuturor!

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Între timp, pentru că m-am plictisit de băgat și scos bicicletele, am cumpărat un suport pentru 3 biciclete de aici cu doar 166 lei cu tot cu transport. 

20200623_173722_copy_1280x960.thumb.jpg.eca938b4e51b39aad82143ff4b5e9433.jpg

Am făcut proba doar cu cele 2 ale mele, dar cred că mai încape una.

20200623_173619_copy_1280x960.thumb.jpg.7f0225080a37db9f1873ba1782c25efa.jpg

Se scoate destul de repede, în cazul în care nu vreți să se "lipească" de cineva

20200623_174529_copy_1280x960.thumb.jpg.e3c9e8341d1cec06d0267fa4633b49f1.jpg

E util și ușor de folosit, îl prind seara iar dimineața urc și asigur bicicletele și am plecat în 5 minute de acasă. Mai există ceva similar, care în loc de chingi de pânză are chingi din cauciuc, direct pe suportii de cauciuc pe care se așează bicicletele, dar costă 289 lei. 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

De ceva vreme, din cauza serviciului și al unor treburi prin curte, nu am mai avut timp să mă ocup de mașini. Sau chef..  și când am avut timp și chef, nu mi-a permis vremea.

Dar azi, niste nori imenși s-au strâns după amiaza, așa că am scos, aspiratorul, curățitorul cu presiune, periile, lavetele și soluțiile și m-am apucat. 

Am terminat Tiguanul și deși se dăduse cod galben de caniculă, a început să picure. Ziceai că face mișto de mine norul, terminam de șters plafonul, picura 30 de secunde :scratch:.

După ce am terminat și Golful de aspirat, spălat și uscat, am stat și le-am admirat puțin :)

20200728_213836_copy_1796x896.thumb.jpg.800ed8c16d8ea5d2b9905d077fe55ec8.jpg

20200728_213912_copy_1545x1247.thumb.jpg.25170cb3288115db09a83c85455bfce1.jpg

20200728_214233_copy_1938x1399.thumb.jpg.7526baeccc5660416cfd288dd4d578ef.jpg

Apoi am făcut o schimbare pe care o asteptam de ceva vreme: 

Iar seara le-am mai tras o poză așa curate și frumoase :)

20200728_214301_copy_2016x973.thumb.jpg.f07c53721d984ce24061e2f6b9e287d8.jpg

Modificat de grp
Link către comentariu

Una caldă, una rece. Întrucât cheile1 aveau emblemele dezlipite, am comandat un set, albastre, de pe Aliexpress. Au venit aseară așa că azi le-am lipit. De la acestea 

20200730_084749_copy_1280x829.thumb.jpg.292922a1778371a3fcfa28988074424b.jpg

20200730_084807_copy_1280x680.thumb.jpg.7aff3409e64243ac8026ced3e7c54726.jpg

la acestea 

20200730_084649_copy_1280x837.thumb.jpg.70b3603ba9bba4b4f4dfcde5a0640814.jpg

20200730_084638_copy_1280x831.thumb.jpg.5b5fa4cfaac3504488d955c0bf9e682f.jpg

Aș fi vrut să  vă arăt și noile becuri de semnalizare pe led, dar fratele chinez a încurcat comanda și în loc de BAU15S a trimis BA15S, iar o literă face diferența...

20200729_201616_copy_1024x1365.thumb.jpg.c51f41e88d70d55303d8e59984717f44.jpg

20200729_202208_copy_1024x1365_1.thumb.jpg.b1a6ba86bcd28d4e365a465d19281ae8.jpg

20200729_202203_copy_1024x1365_1.thumb.jpg.f0eb4a8494e7a031e35ce0a921b13265.jpg

Așa că refund și comand altele.

Link către comentariu

Maneta de Cruise control pe care o montasem îmi făcea figuri, în sensul că atunci când semnalizam dreapta nu comuta imediat, întâi semnalizand stânga de 1-3 ori și abia apoi semnaliza dreapta. Pe stânga funcționa bine.

Așa că am căutat altă manetă de CC, am găsit-o și cumpărat-o cu gândul să o schimb cu prima ocazie, iar azi m-am apucat de treabă. Ca de obicei am întins sculele

20200802_112049_copy_1280x960.thumb.jpg.48e101e6014df42cd339f6ea2d0d71f9.jpg

Am decuplat plusul bateriei, apoi am scos airbagul

20200802_112651_copy_1280x960.thumb.jpg.d414d780bd057eada3e88d7e4caae317.jpg

și volanul

20200802_113123_copy_1280x960.thumb.jpg.ddafce8b1ef7ad3c492a2064b37875ca.jpg

Ca să scoateți ușor calculatorul de volan, scoateți mufa galbenă, apoi cu degetetul apăsați clema din spate (spre volan) și trageți ușor în jos.

20200802_120236_copy_1024x1365.thumb.jpg.74546c38183ee39a4fcaf9f346ef435e.jpg

Clema din față am descoperit că se poate apăsa ușor pe lângă contact

20200802_120340_copy_1280x960.thumb.jpg.cc1f365d8c37b56e0f8af262b2a58d9e.jpg

20200802_120341_copy_1280x960.thumb.jpg.4603d2897bc702326953f7c95e5a7b6e.jpg

întrucât nu am reușit să o fac prin față, cum era în tutorialele de pe youtube.

Maneta de semnalizare, cu sau fără CC, are un pinten

20200802_120128_copy_1280x960.thumb.jpg.795a46dc049db78a720c386110ae0f66.jpg

care se blochează pe cel de pe plasticul coloanei

20200802_120136_copy_1280x960.thumb.jpg.512b856ec04a8b0703505e2287265a2c.jpg

Se poate scoate foarte ușor, apăsând cu un cuțit bont (din ăla de uns) în timp ce trageți de maneta spre voi.

20200802_120220_copy_1280x960.thumb.jpg.fec41c935995c56c09d25ae0209fdbbb.jpg

20200802_120123_copy_1280x960.thumb.jpg.ab42441c19e6dd4df9f5808e5711b3d8.jpg

Apoi se montează totul în ordine inversă: modulu mic din fața manetelor, spira airbagului, calculatorul de volan si capacele inferior și superior.

20200802_121053_copy_1280x960.thumb.jpg.0109cf78e5c01be67ec6fb2f46bc167e.jpg

După montarea volanului și airbagului se face, cu ajutorul interfeței vcds, adaptarea senzorului G85 și adaptarea limitei volanului, proceduri pe care le găsiți aici. Și cu un scurt test de drum, am încheiat cu succes, înlocuirea manetei de CC defectuoasă. 

Duminică frumoasă tuturor! :icon_thumleft:

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

De când am dat subwooferul jos din Tiguan, am tot căutat să-l montez în Golf, dar n-am găsit chef sau timp. Până alaltăieri ?.

Așa că alaltăieri dimineață m-am apucat de desfăcut capacul de la baterie să văd pe unde bag sârma de ghidaj. Doar că nu a mers, nu am qvut acces la nici o gaură. Așa că am pus la loc capacele și am desfăcut plasticul de sub volan, pragul de pe partea șoferului, bancheta spate si altele care îmi stăteau în drum :biggrin:

20200818_110123_copy_1280x960.thumb.jpg.5772bafb4760dfcf8b1d5c0bd5f67615.jpg

Apoi cu ajutorul lanternei am găsit, cu greu, un dop de cauciuc pe unde mai trecea un mănunchi de cabluri și am împins sârma spre compartimentul motor.

20200817_190122_copy_1280x960.thumb.jpg.493b7dc987aac0900608fb9a24f132e8.jpg

și a ieșit undeva lângă baterie. Am strâns cablul de plus și cel de remote și l-am asigurat cu bandă izolatoare și le-am tras cu grijă în habitaclu (nu se vede bine, că rămăsesem cu baterie puțină la telefon și nunmai voia să le facă cu blitz).

20200818_110055_copy_1280x960.thumb.jpg.67b06167c8a384e9a759d8ecb591b23c.jpg

Apoi am tras cele două cabluri până în spate, chinuindu-ma puțin pentru că nu am vrut să desfac prea multe :D. Într-un final qm reușit să le trag in portbagaj, nu înainte de a mai adăuga și cablul RCA. Iar minusul l-am luat de la mânerul de prindere din stânga, pentru plasa de portbagaj.

20200818_105957_copy_1280x1013.thumb.jpg.549a5cb5f544197ce77aac6fcceaa009.jpg

M-am întors la baterie unde am pus siguranța și am legat cablul de alimentare la borna de plus. Firul de remote l-am luat de la panoul de siguranțe, după ce mă asigurasem, măsurând și testând înainte de a trage cablurile, că am 12v doar pe contact.

20200818_110028_copy_1280x960.thumb.jpg.7bb49fc70fd5205bf17de29056cacaae.jpg

20200817_192021_copy_1280x960.thumb.jpg.766005c701d1e9f73281379bb5009845.jpg

20200817_190504_copy_1280x960.thumb.jpg.af35e4a3f4fd8f0282afcde5ecc9dc71.jpg

O dată finalizată treaba am desfăcut grila de pe mijloc, rama și am scos RCD-ul.

20200818_165347_copy_1280x960.thumb.jpg.699895ebba0f8910467837966bbb8509.jpg

Am tras cablul RCA în spatele unității și apoi am cablat adaptorul high-low

20200818_150724_copy_1024x1365.thumb.jpg.a479d03c0910c1a6822ab4910506d94b.jpg

Am făcut o proba și :cheers: se aude foarte bine. Am inchis și pus la loc toate plasticele și șuruburile și am făcut primul reglaj la stație. Mă declar mulțumit de rezultat, muzica se aude altfel! :Driver: Mai rămân de schimbat difuzoarele de pe față și de izolat fonic/termic tavanul. 

20200818_102736_copy_1280x960.thumb.jpg.5f440590f961569c106e48a6f4ecdaef.jpg

Link către comentariu

remote de pe sigurante, nu de la casetofon?

subwoofer-ul sta pornit si daca nu ai muzica pornita.

Link către comentariu

@Muale păi... nu stă! :)

Dacă pornesc motorul pornește și stația, dacă pornesc doar RCD-ul nu pornește și stația, e muzică doar în difuzoare! Este exact ce voiam.

în altă ordine de idei, trebuie să schimb boxele de pe față :D, să dau jos plafonul și să-l izolez și să mai pun bandă antisquick pe la plastice.

Chiar dacă volumul din stație e redus, subwooferul sună tare și dupa 3/4 din volumul de la player. Abia aștept să mă apuc de incinta de la Tiguan :).

 

Link către comentariu

Cu ce materiale vrei sa izolezi plafonul?Oricum m-am inspirat din lucrarea ta.Am izolat usile atat tabla exteriora cat si tabla interioara si toata podeaua.Si totusi la tavan se impun alte materiale decat STP de 2 mm...

Link către comentariu

@alin 105: Salut!

Ca și la Tiguan, am să optez pentru STP pe tablă, urmat de un strat de burete cu folie de aluminiu, urmat de burete negru și in plus pe tavanul de carton, voi adăuga de asemenea un strat de burete negru. Este suficient pentru izolatoare termică și pentru rigidizare. 

Mă uit la plafonul Golfului și văd că nici măcar nu stă "lipit" de tablă și întra în vibrații :). Sper ca o dată cu izolarea tavanului să dispară si zornăielile de la plafoniere :D.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Cu Broscuța la munte!

 

Dacă Tiguan-ului i-a picat ambreiajul, am luat Golfuletul la plimbare, dar nu înainte de ai face ITP-ul, pentru că voiam să le am pe amândouă în aceeași lună. În plus încă o verificare nu strica.
20200921_202953.thumb.jpg.01d22b788a8f2595b53630f85671ddc1.jpg
Traseul din ziua întâi Galati - Focșani - Târgu Secuiesc - Sfântu Gheorghe- Cetatea Făgăraș- Sâmbăta de Sus cu o distanța de 395 km și consum mediu 5.8 l/100km. Broscuța s-a comportat foarte bine pe serpentinele din munții Vrancei, o stabilitate foarte bună în curbe și nu am simțit foarte tare herghelia micuță de căluți.

Priveliștea dintre localitatea Greșu din Vrancea și Ojdula din Covasna este superbă toamna. Galbenul și arămiul frunzelor se împletesc cu verdele brazilor, șoseaua este "ca-n palmă" și șerpuiește destul de bine pe alocuri. Cu puțin noroc, puteți zări și ursul "cerșetor", care se așează lângă DN și așteaptă să îi arunce cineva de mâncare.
20200912_105708_copy_1280x960.thumb.jpg.8ff9931a7ddff1f37642b86b9e2949a2.jpg
Există un drum de ocolire a zonei Brașov - Codlea, traficul este mult mai aerat, drumul foarte bun și o bună parte este prin pădure (Moacșa - Sfântu Gheorghe - Bod - Halchiu - Făgăraș).

Cetatea Făgăraș este încă în refacere, o doamnă ne-a invitat și anul viitor să o vedem finalizată. Deși din cetatea veche, doar zidurile mai există, totul arată foarte bine (mai puțin drumul cu praf de la intrare).

20200912_140939_copy_1280x960.thumb.jpg.38e18565da523b9f295442eac89f88a3.jpg
În Sâmbăta de Sus nu ai mare lucru de făcut, decât să te relaxezi. Puteți merge la Mănăstirea Brâncoveanu

20200912_165932_copy_1280x960.thumb.jpg.dc475a6426ad20517d8cb59304d8bf92.jpg

și la plimbare pe jos prin "stațiunea climaterica". Pentru noi a fost doar punct de odihnă și punct de plecare.
20200912_164238_copy_1024x1365.thumb.jpg.fdc42638bbb2205a7f1be65696396f79.jpg
Traseul din ziua a doua a fost Sâmbăta de Sus - Transfăgărășan - Lacul Bâlea - Barajul Vidraru - Cetatea Poenari - Mănăstirea Curtea de Argeș - Ramnicu Vâlcea - Călimănești -  Căciulata - Avrig - Sâmbăta de Sus, cu o lungime de 344km și un consum mediu de 5.8 l/100km. În zonele de sate am mers legal și am înregistrat un consum mediu de 4.4 l/100km :). Traseul de pe Transfăgărășan este spectaculos,

20200913_115942_copy_1280x960.thumb.jpg.867c236e1ab75ae54dc7174aacad2197.jpg

nu foarte dificil și destul de liber, având în vedere că era duminică. La cascada Bâlea nu am mai mers, am văzut-o de la departare, întrucât nu aveam timpul necesar vizitării (aproximativ 50 de minute doar dus, la pas pe potecă). La Bâlea Lac am parcat într-o parcare cu plată (5 lei)

20200913_112521_copy_1024x1365.thumb.jpg.39802d57d1d31e1af37695dfe453589d.jpg

și am mers puțin pe lângă lac

20200913_104631_copy_1280x960.thumb.jpg.55cbf9ecb09e9e6f0a1bbaa48f5adc78.jpg

și pentru priveliștea traseului ce tocmai îl lucrasem.

20200913_111922_copy_1280x960.thumb.jpg.135f460d09c30f9bc23876d7e8ada497.jpg

Am găsit și o pisică care deși circumspecta inițial, m-a acceptat după ceva timp și m-a lăsat să o mângâi.

20200913_110441_copy_1280x960.thumb.jpg.e60a26054a7c1e8318b3c9279118e101.jpg

Apoi am continuat până la cascada Capra, unde am oprit din nou, pentru un sandwich, priveliște și poze.
20200913_114516_copy_1024x1365.thumb.jpg.626bd40f189724cea690b3f1d2535d52.jpg

 

20200913_115140_copy_1280x960.thumb.jpg.735a94bdd848e52dee54241aef695f3d.jpg
La barajul Vidraru, am trecut prin tunel și am parcat, moment în care am văzut lumea "strânsă ca la urs", pentru că, chiar era un urs.

20200913_131107_copy_1280x960.thumb.jpg.163512f54e31430914384d34c7803110.jpg

I-am făcut poze, l-am filmat, pentru că era chiar lângă noi, la 5 metri de Golf și ulterior, la Cetatea Poenari, ne-a spus cineva că se adoptase o hotărâre locală prin care hrănirea și/sau filmarea/fotografierea urșilor este interzisă și se sancționează cu amendă. La întoarcerea de la baraj,  doi jandarmi tocmai ce îl gonisera cu ajutorul unui megafon.

La cetatea Poenari

20200913_144437_copy_1280x960.thumb.jpg.263601315a2014f56e93be68508667ff.jpg

accesul se face pe scări,  1.480 mai precis și biletul pentru adulți costă 10 lei. Pentru cei cu probleme cardiace, respiratorii sau mai "componenți" este mai dificil de urcat, dar nu imposibil. Priveliștea de sus merită efortul urcării și coborârii celor 1.480 de trepte.

Ultima oprire a fost la Mănăstirea Curtea de Argeș.

20200913_152931_copy_1280x960.thumb.jpg.e2db3c2bca9793b088cc85883569f34b.jpg

Înainte de mănăstire, veți găsi și catedrala unde sunt mormintele familiei regale.
20200913_152420_copy_1280x960.thumb.jpg.eec67f41c0a3cd60a5477ec5d1a0946f.jpg
După Curtea de Argeș, am plecat spre Râmnicu Vâlcea și apoi spre Călimănești și Căciulata, urmând traseul râului Olt, pe valea Oltului. Drumul dinspre Curtea de Argeș  spre Râmnicu Vâlcea a fost foarte prost, denivelat, o bună perioadă. Apoi a fost perfect, cu peisaje frumoase, suficient de aglomerat. După ce am trecut de Râmnicu Vâlcea, la o intersecție în V, fusese un accident. Mașinile erau deja scoase în afara carosabilului, dar pe sensul opus (cel de intrare în Râmnicu Vâlcea) se făcuse o coloană de 9 km de mașini...

Aproape de Sibiu se făcuse iar un ambuteiaj, dar Waze-ul a găsit un drum la dreapta, spre Avrig și am scăpat de ambuteiaj și de aglomerația de pe DN1 o perioadă.


Traseul zilei a treia a fost Sâmbăta de Sus -  Cârța - Sibiu - Alba Iulia, măsurând "doar" 190 km și un consum mediu de 6.2 l/100km. 

 

La Cârța este singura abație cistericiana rămasă din România, construită prin 1220.

20200914_101949_copy_1280x960.thumb.jpg.90658b68e34d9de68487a25c2a5bfbf6.jpg

 

20200914_101805_copy_1280x960.thumb.jpg.a8ff94ce4ac9e233441fb90ac53fc6d0.jpg

E interesantă istoria țării noastre și cum găsești diverse chestii pe care nu le știai, în locuri de care habar nu aveai. Și satul arată altfel, cu multe flori la porți, curățenie pe trotuare.

Am continuat spre Sibiu, unde ne-am oprit în Piața Mare, apoi Piața Mică, Podul minciunilor și apoi o fugă la Gradina Zoo. Sunt și altele de văzut prin Sibiu, dar în limita timpului pe care l-am avut, cam atâtea am atins de data asta.

Apoi am plecat spre Alba Iulia, unde ne-am cazat pentru următoarele 3 nopți. Alba Iulia cu a sa cetate este foarte frumoasă, ziua sau noaptea. Te poți plimba și să îți limpezești gândurile pe sus sau pe jos, sunt o grămadă de chestii de văzut la tot pasul. Am descoperit o terasă cu mâncare foarte bună,  cu prețuri acceptabile și porții mari

20200916_194421_copy_1280x960.thumb.jpg.1a10ded525a879a22a44b850a27b36f5.jpg

 

20200916_194424_copy_1280x960.thumb.jpg.59057724956b4843e29c9524a0380390.jpg

 

20200916_194428_copy_1280x960.thumb.jpg.d66002a93022e59688c537a1d319968e.jpg

 

20200915_191536_copy_1280x960.thumb.jpg.181c901cb071e1f05acf9a30d40e290f.jpg

"La Conac", undeva aproape de poarta I și pe care v-o recomand.

 

To be continued... :)

Modificat de Rave
Link către comentariu

Traseul zilei a patra a fost Alba Iulia - Sebej - Transalpina - Rânca - Novaci - Târgu Jiu  - Petroșani  - Hațeg  - Alba Iulia cu o lungime de 384 km și un consum mediu de 6.2 l/100 km. Broscuța s-a comportat foarte bine, la o singură curbă la 180° și în urcare, a trebuit să schimb în treapta l, în rest mai domol uneori, a urcat și a coborât. Peisajului de pe Transalpina a fost superb

20200915_115654_copy_1280x960.thumb.jpg.6f8b9d9bc04da79cc1f42236341ea658.jpg

 

20200915_113232_copy_1280x960.thumb.jpg.19852300faf72330372f0a0c92caf13d.jpg

 

IMG-20200915-WA0007_copy_768x1581.thumb.jpg.fdd44b422e31ee200aba915a2874382a.jpg

afară cald, cam 16°C, dar cu soare pătrunzător. Drumul până la Rânca a fost liber, ținând cont că era marți, apoi dinspre Rânca s-a mai aglomerat. Ne-am oprit la Târgu Jiu pentru Coloana Infinitului

20200915_132421_copy_1024x1365.thumb.jpg.58a571a26139d73899acdf1145bda2af.jpg

și apoi o plimbare prin parc și vizita la Poarta sărutui și la Masa tăcerii. Am mâncat la o terasă în apropiere de parc și de stadion, Casa Vera, foarte bună mâncarea și prețul ok.

După masă am plecat spre Petroșani și mai departe prin defileul Jiului până la Hațeg, la rezervația de zimbri, unde am hrănit un zimbru, pe care-l hrănisem și acum un an, când vine aproape de poartă. 

20200915_165809_copy_1280x960.thumb.jpg.8f9eb05af8e91bd6d8df81dcd5a33e6e.jpg

După vreo jumătate de oră am plecat spre Alba-Iulia, unde nu am mai ieșit la plimbare, că nu mai aveam putere și am mers direct cu mașina la terasă și apoi la apartamentul unde eram cazați.

Traseul zilei a cincea a fost Alba-Iulia- Geoagiu Băi  - Orăștie  - Hunedoara  - Deva - Alba-Iulia. Lungimea a fost de 200 km cu un consum mediu de 5.8 l/100km. La Geoagiu Băi

20200916_091538_copy_1024x1365.thumb.jpg.c2707488357b3db93fe5e6b48514a629.jpg

am fost la cascada Clocota

20200916_093130_copy_1024x1365.thumb.jpg.62da3b8de86870f8d6ba29e86cee7ca7.jpg

care este foarte frumoasă și la Băile romane. Păcat că nu se escaveaza mai mult și nu se pun în valoare "pietrele" astea vechi cum o fac cei din vest. Apoi trecând prin Orăștie am plecat la Hunedoara, la Castelul Corvinilor, unde Covid19 a schimbat traseul de vizitare. De asemenea castelul este în renovare și anumite aripi, pe care anul trecut le-am vizitat, acum erau închise.
20200916_120440_copy_1024x1365.thumb.jpg.c39ad7769685e47dadef1f26eb25c1bf.jpg
După castel am plecat la Deva, unde pe artera pietonală, la terasa Napoli am servit masa. Se vede perfect cetatea de pe culme de la mesele de pe terasă.

20200916_131650_copy_1024x1365.thumb.jpg.b712ebb6cfda60e47bd0c598eb039b45.jpg

După masă am luat Broscuța și am urcat până unde se poate sus, lângă poarta I de la cetate.

20200916_151035_copy_1024x1365.thumb.jpg.ba73886fd10e689d0c0b1b306e687db2.jpg

Am continuat urcarea pe trepte și am vizitat cetatea Devei admirând priveliștea orașului de sus. După coborâre, am făcut o mică oprire la Mall și apoi am urcat pe A1 spre Alba-Iulia . Ultima seară în Alba-Iulia ne-am petrecut-o la terasă și apoi la o plimbare de seară prin cetatea luminată.

20200916_203111_copy_1280x960.thumb.jpg.76e8d939a4383aea13170dc853d51a77.jpg

 

20200916_204355_copy_1280x960.thumb.jpg.5d56af2042a2fcd8c2f3871bd8c1546f.jpg

 

20200916_204320_copy_1280x960.thumb.jpg.80dc9990a0c104e3cb4fc05d07cbf82c.jpg

 

20200916_203132_copy_1280x960.thumb.jpg.1dc7ea4a047d320bb914fd33f918da64.jpg

 

Traseul zilei a șasea a fost Alba Iulia - Aiud - Cheile Turzii - Salina Turda - Cluj-Napoca - Bells- Albac având 253 km și un consum mediu de 6.8l l/100km (am alimentat de la Aral înloc de Petrom și mi s-a părut că a crescut consumul, pentru că am mers normal, nu am avut decat 25-30 km de autostradă. Drumul deși nu a fost foarte lung a fost obositor. Mai ales Transursoaia, îngust, pe care de abia încap 2 mașini.

Am mers la Cheile Turzii unde pe urcare puterea mică și-a făcut simțită prezența și am tot retrogradat si urcat treptele de viteză.  De fapt inițial nu am vrut să mai merg pe jos  la Chei și am trecut prin Turda, spre Salină, pe care am vizitat-o și am petrecut o oră și jumătate la răcoare 40 lei / persoană).

20200917_115730_copy_1280x960.thumb.jpg.2f1eb4569a06e9ea98b6db17d6df6d34.jpg

 

20200917_122929_copy_1280x960.thumb.jpg.f5b38b41ed92bd04b7469cf5ff413504.jpg

 

20200917_121435_copy_1280x960.thumb.jpg.de9cf495edf480605e091887a18c41f4.jpg

La ieșire la insistențele soției am plecat totuși spre Chei. O dată ajunși, unde se termină drumul

IMG-20200917-WA0010_copy_1280x622.thumb.jpg.f289b5bdeb3620d6218a20354ccb4da7.jpg

am parcat și am luat-o la pas prin poteca din pădure.

20200917_141032_copy_1024x1365.thumb.jpg.66e40c546b7a6211c0e46944edc7d410.jpg

 

20200917_141505_copy_1024x1365.thumb.jpg.faecc09e14df8ded482ddb3f017580b0.jpg

 

20200917_142926_copy_1024x768.thumb.jpg.046f50f33c5e2194d43ccb57a91968dc.jpg

După aproximativ o oră de plimbare ne-am urcat in Golf și am traversat a treia oară Turda spre Cluj-Napoca. O bună parte din traseul prin Turda a fost nasol, străzile fiind rașchetate în vederea asfaltări. La Cluj am găsit un loc de parcare cam la 2 km de zona centrală și am luat-o la pas 
20200917_163530_copy_1024x1365.thumb.jpg.c190b42a19e6feee3b3922f4c4c3b014.jpg
Când am plecat am scris Albac pe Waze dar, la un moment dat intrigat de câteva indicatoare cu Turda, am tras pe dreapta și am reverificat: chiar mă ducea prin Turda. Am introdus Beliș ca destinație și am luat-o pe noul traseu  Intrările spre Cluj-Napoca erau blocate pe la ora 17, când am plecat noi, deci probabil că e un coșmar pentru cei din zonă. La fel și singura intrare de pe A1 spre Alba-Iulia, care dimineață și după amiază se înroșea pe waze si 8 km îi parcurgeam in 25 de minute. E drept o singură dată am avut acest "ghinion".

După ce am intrat pe drumul spre Beliș, care urcă și șerpuiește am dat iar de limitarea din cauza lipsei căluților. Transursoaia este foarte frumoasă

IMG-20200917-WA0012_copy_1280x622.thumb.jpg.d17b7b18182b3624c13e145e979bee42.jpg

virajata, îngustă, pe alocuri încap greu 2 mașini, curbe nesemnalizate, strânse,  cu o portiune asfaltată și altele cu asfalt prost sau cu găuri,  trece pe lângă lacul Beliș și peste barajul Fântânele 

20200917_183742_copy_1280x960.thumb.jpg.28faabc8ef60bca206aa47b36b04ad4e.jpg

și am mers până la Albac unde am oprit la pensiunea la care ne-am cazat pentru următoarele trei nopți.

20200917_202548_copy_1024x1365.thumb.jpg.fa50524dbee6ada33e8564413f599136.jpg

 

To be continued...

Modificat de grp
Link către comentariu

Traseul zilei a șaptea a avut 68 km și am înregistrat un consum mediu de 6.8 l/100km, iar traseul a fost Albac - peștera lui Ionele - peștera Ghețarul Scărișoara - peștera Coiba mare - peștera Vârtop - Albac.

Peștera lui Ionele e destul de mică, ca lungime, pentru că din 2011 au fost închise două porțiuni pentru protejarea unei colonii de lilieci, pe cale de dispariție, care se află acolo.

20200918_104208_copy_768x1024.thumb.jpg.aace9f262dc0d1715bee53eb87a227b8.jpg

Drumul până aici e asfaltat iar accesul în peșteră este foarte facil 13 lei / persoană).

Mai departe am plecat spre peștera Ghețarul Scărișoara, deși știam că este închis, pentru peisaje. Drumul la fel de îngust și sinuos, dar peisajele sunt foarte frumoase, acum toamna. Peștera ține de Garda de sus nu de Scărișoara. Am parcat mașina și am mers, însoțiți până la poarta peșterii,

20200918_112403_copy_1024x768.thumb.jpg.af8384686a88159862fa6d3a60cea036.jpg

întrucât este în reamenajare și totul era închis.

De aici aveam posibilitatea să continuăm drumul, care este un fel de circuit și te scoate tot în Garda de sus, sau să mergem spre peștera Vârtop. Am ales ultima variantă.

Traseul este sinuos și îngust, pe alocuri foarte îngust. Ultima parte, 6 km sunt drum forestier, iar pe ultimii 4 km este turnată piatră spartă, destul de dificil de mers, multe porțiuni le-am parcurs cu a II-a sau chiar cu a I-a, atât la urcare cât și la coborâre.

20200918_144942_copy_1024x768.thumb.jpg.bd269a6a251e04db5d417257d0138331.jpg

O dată ajunși la cele câteva case de la cătunul Casa de piatră, am parcat și ne-a întâmpinat un tataie, care ne-a taxat cu 5 lei și ne-a dat câteva informații și indicații. Am plecat pe jos spre peștera Vârtop, cam 10-15 minute de urcat ușor pe aceleași pietre, apoi mai abrupt prin pădure cam 25 de minute. La gura peșterii

20200918_132038_copy_1280x960.thumb.jpg.01c9af09477f3ca9dd6b4ef76e72243a.jpg

era un ghid care ne-a dat câteva informații, câte o lanternă și ne-a încasat câte 15 lei de persoană, apoi am coborât în peșteră.  Recișor, cam 4°C, sunt porțiuni unde se alunecă bine, dar peștera e frumoasă pentru cine gustă astfel de priveliști.
20200918_133934_copy_1280x960.thumb.jpg.26160a1971eafd4dc406913de55b5a56.jpg
După ce am coborât de la Vârtop, ne-am oprit și la Coiba mare, care este...

M  A  R  E !!!

20200918_142619_copy_1024x1365.thumb.jpg.95a871afbf2ad6055a0380151f3a1f42.jpg

Are o deschidere de 47 x 74 de metri și pe măsură ce cobori spre ea îi observi dimensiunile imense precum și alte detalii. Pe mine m-a impresionat cel mai mult, chiar dacă nu am intrat și în interior, cam 60 de metri, neiluminați.

Apoi am urcat în Golf și am coborât cei 6 km chinuitori cu 5-10 km la oră, până am dat de asfalt, după care ne-am oprit direct în Albac să mâncăm și ne-am retras în apartament.

Traseul zilei a opta a fost Albac - Chișcău (Peștera urșilor) - Izlaz (cascada Vârciorog) - Arieșeni (cascada Pătrăhaitesti) - Nemeși (cascada Pișoaia și Dealul melcilor) - Albac, cu o lungime de 236 km și un consum mediu de 5.8 l/100km.

 

IMG-20200922-WA0003.thumb.jpg.acb0b45f4055f03e68adf91f78a82dcf.jpg
Dimineață am plecat spre Peștera urșilor, care se afla la 84 km distanță, o ora si 40 de minute de mers cu mașina. Drumul este sinuos, dar macar nu mai e îngust și este ok cu mici excepții. Peștera urșilor se află în județul Bihor, în localitatea Chișcău. Biletul a costat 50 de lei pentru un adult și se întra pe grupuri, la distanță de 20 minute între grupuri. Traseul vizitabil are trei săli absolut minunate! Peștera este amenajată și luminată și este un absolut MUST SEE!
20200919_105815_copy_1280x960.thumb.jpg.12fe188b8aa86462b23d558a37707220.jpg

 

20200919_110935_copy_1280x960.thumb.jpg.59fbc658438606f7732c5312c54e48d0.jpg
De la peșteră am plecat (Oradea era la o aruncătură de băț, 70 km, dar nu mai era timp și pentru ea), de fapt ne-am întors spre Albac și după Izlaz am făcut dreapta spre peștera Vârciorog. Imediat după ce intri pe drum, este o parcare, unde se plătește 5 lei. Îi găsiți pe cei cu căruțe și cu mașini de teren care contra-cost vă urcă până în apropiere de cascadă. Noi am urcat și am coborât pe jos cei 3.3 km spre și dinspre cascadă, în aproximativ 50 de minute. Cascada e frumoasă și seamănă puțin cu Clocota, dar e mai puțin ampla.
20200919_140818_copy_1024x1365.thumb.jpg.ef79d966ca98614ea340662eb86fd272.jpg
Apoi am coborât spre Arieșeni și am facut dreapta spre cascada Pătrăhaitesti. Drumul forestier este accesibil cu mașina cel putin 2km, după care urmează 2.5 km cu piatră spartă, destul de râu și apoi forestier încă 2km. Am urcat 5km din cei 6.6km pe cate i-a arătat Waze-ul. La un moment dat, este o răscruce și în dreapta spune 2.5 km iar in stânga 3.5 km. Am optat pentru cel din dreapta și am urcat 1.5 km în 20 de minute, pe-un drum forestier mâncat de roți de tractor, până într-un loc, unde m-am cam speriat să nu o zgârii în dreapta și nici să stric ceva pe dedesubt de la pietre, așa că am dat cu spatele 300 de metri unde văzusem  o deschizatura săpată și am parcat mașina acolo.

20200919_162619_copy_1280x960.thumb.jpg.cf2ddabda0b3e1fe37da7144059724b2.jpg

Restul traseului l-am facut pe jos. La coborâre toți "pietonii" cu care ne-am intersectat aveau o față nedumerită despre mașina care cobora pe pietre, că nu era 4x4 sau măcar un SUV.

Mai departe ne-am dus spre Albac, unde am servit masa și apoi cu o ultimă forțare am plecat încă 25 km până la Nemeși unde am văzut Dealul cu melci

20200919_191055_copy_1280x960.thumb.jpg.3d6a0d64016f5477b45a06026b9059c1.jpg

(care este fix la DJ, la intersecția care ne trimite spre cascada), de fapt cochilii fosilizate sau găuri in piatră unde au fost melcii. La nici 450 de metri de Deal este cascada Pișoaia,

20200919_185914_copy_1280x960.thumb.jpg.f22910f61c12c9a074f12e419328656f.jpg

 

20200919_185618_copy_1280x960.thumb.jpg.19730c52d526bc7959f198b67645333d.jpg

total diferită de cele văzute până acum, cu mușchi verde, cu mai multe fire de apă, foarte frumoasă și ușor accesibilă. Și cu ea, ne-am încheiat ziua și periplul prin Apuseni.

Traseul zilei a noua a fost Albac - Teiuș  - Blaj - Mediaș  - Sighișoara  - Rupea - Sfântu Gheorghe - Ojdula - Focșani - Galați, a avut  589 km și un consum mediu de 5.9 l/100km. Am plecat cu gândul să mai vizităm ce putem pe traseul de întoarcere acasă. Primul obiectiv de vizitat a fost Blajul

20200920_111005_copy_1280x960.thumb.jpg.a760d25ed455ddd660565ea655afae75.jpg

cu a sa Câmpia Libertății.

20200920_113443_copy_1280x960.thumb.jpg.b8d1109b798e1fb7c4460218b44f28a4.jpg

Apoi am ajuns la Sighișoara. Mai fusesem cu 10 ani în urmă, dar nu am apucat să urcăm în cetate, așa că am făcut-o acum.

20200920_132638_copy_1024x1365.thumb.jpg.8dcddcc10df384664cee1cfd23011c46.jpg

După ce ne-am plimbat și fotografiat am coborât la o terasă, am mâncat și am plecat la drum. Următorul obiectiv a fost cetatea Rupea.

20200920_153520_copy_1280x960.thumb.jpg.1ab7fd00c1ff40e4e41801d7acd72974.jpg

Din punct de vedere constructiv seamănă cu cea de la Râșnov sau cu cea de la Deva. De sus se poate admira panorama orașului precum și-a împrejurimilor.

Următoarea etapă a drumului spre casă a avut aproape 320km, cam 5 ore de mers și nu am mai făcut opriri. Pe drum am avut câțiva nebuni în pădurea din apropiere, unul intrând în depășire din coloană la nici 50 de metri în fața noastră, deși aveam luminile de întâlnire aprinse, deși i-am dat flash-uri, deși era linie continuă, deși aveam 90 km/h... Apoi alții ne-au depășit pe linie continuă și în curbă fără vizibilitate la dreapta... nu știu unde se grăbeau așa tare, aveau numere de BV și Brașovul era la vreo 20 km distanță.

De la 10 km de Focșani ne-a prins din urmă întunericul, ocazie cu care am constat că mai trebuie să fac câteva reglaje farurilor, deși lumina a fost suficientă. O dată ajunși la Galați am încheiat concediul și periplul nostru la munte după 2.660 km, cu un ranger de 20 km :)

20200920_210136_copy_1280x960.thumb.jpg.aa68514530c5a2e4688d39cf7607aeb9.jpg

 

Am rămas cu niște amintiri și imagini grozave, despre locuri și oameni frumoși și sper să repetăm această experiență reușită. 

20200919_191247_copy_1280x960.jpg

Link către comentariu

Frumos, o mare parte din traseu tau l'am facut si eu luna trecuta ( cazat in arieseni, urcat cu masina la Vf Bihor, la muzeul patrahaitesti, cascada, schit, case memoriale ). Sa vezi cum se uita oamenii cand te vad cu 4 persoane si 225/40/18  :))   

IMG_20200826_104242_copy_1024x768.jpg

Link către comentariu

wow, asta da postare!

eram obisnuit cu suruburi si chestii demontate la masina :D

frumos traseu, consum bun.

Link către comentariu

Salutare , locuiesti aproape ( relativ ) de Vrancea :D Eu sunt din Focsani, frumos traseu si fotografii !!! 

As mai recomanda lacul sf. Ana si transalpina, transfagarasan, desi acum am impresia ca se vor inchide. Dar la lacul sf. Ana, am auzit ca poti da de mos martin :D Eu prin octombrie sau noiembrie ma voi duce, in functie de cum imi pot lua liber de la serviciu :D 

La masa de la subwoofer, nu e legata bine la prinderile acelea, daca rabatezi sezutul scaunelor din spate vei descoperi suruburile de la centura, de acolo se prinde masa cel mai sigur, indepartezi cu smilgher vopseaua, la dedeman au papuci rotunzi ce se prind perfect pe cablu si intra prin acel surub . Remote-ul daca se inchide statia cand e contactul luat e ok, are un led pe ea, in general albastru sau verde cand porneste si rosu cand e suprasolicitata ! Mare atentie la siguranta de pe fir, ea trebuie sa fie exact la Amperaj sau un pic mai mare decat cea de pe statie, daca statia are siguranta de 25 A sau 30 A, cea de pe fir sa fie de 30 A nu de 40 A sau 150 A, e prea mare si la un posibil scurt, nu va sari siguranta ci se va arde cablul sau mai rau lua foc. 

Legat de becurile din far, am observat ca ai DRL-uri aftermarket, te-a oprit cineva sa se lege de ele ? La ITP au spus ceva ? Este vreo diferenta cand ai faza scurta portina si DRL-urile ?

Reglajul farurilor il poti face profi la o statie ITP , rogi acolo, dai si tu un 50 de lei la aia si ti le regleaza cu aparatul, tu le ridici sau cobori din rotita aceea de langa volan . 

Insonorizantul pe care l-ai pus e ok, eu am pus pe fetele de usi si pe interiorul usii, la Bora, STP dar pe spatele fetei de usi am pus si burete de 10mm parca separat de folia cu bitum si aluminium STP, este tip WAVE si rezultatul este incredibil ! Am avut si eu pus doar folie simpla, am vrut sa iau cu burete dar mi-au spus mai multi ce instaleaza audio pe masinii ca e cam fix pix si nu din dorinta de a vinde produsul ci mi-au demonstat cu un tweeter ... face treaba si folia simpla si cea cu burete inclus dar cel mai eficient pentru a reduce orice zgomot inclusiv cele facute de plastice, este aplicarea foliei si peste ea burete . Ca puncte cheie unde se pune insonorizant sunt zonele neraforsate, unde e talba intinsa sa ii zic si nu e necesar sa acoperi 100 % suprafata, intre 60 si 80 % este deajuns ! La capota nici la mine nu s-a dezlipit nimic si are un an de cand e pusa, motor diesel care ruleaza zilnic aproape 50 km in oras ... 

La carcasa filtrului de aer, acel burete se descompune in timp, eu am luat sa etansez la usi ceva si e praf ... foloseste silicon sanitar mai degraba care nu are adeziv foarte puternic cum e masticul si va sigila mult mai bine ! 

Pentru capota sunt speciale facute de STP, Heat Sheald ii spune si protejeaza si de zgmot si de temperatura degajata de motor, dar atentie la amortizoarele de la capota ca vor suporta o greutate mai maricica fata de pasla care e din fabrica !!! 

La firul neon intradevar face zgomot acel invertor, este sesizabil doar daca e liniste completa, se poate reduce si zgomotul produs, infasurandu-l in material antifonic sau cum am facut eu, metoda cea mai ieftina, vata pentru bete de urechi si banda izoler :D Si daca le montezi si inauntrul fetei de usa, invertorul, plus buretele de care ziceam, nu se va mai auzi nimic. Eu le am puse de tot asa un an si nu am probleme. Le-am legat de ilumiatul butoanelor geamurilor electrice ... 

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu

@bgd_b92 păcat de priveliști cu așa drumuri. Puțin asfalt sau măcar niște piatră compactată, nu doar așezată pe drum, ar ajuta enorm zonei. Mă gândesc că dacă au reușit cu Transursoaia, pot reuși și cu restul drumurilor. 

 

@Mualemăcar în concediu să stau departe de șuruburi :D

 

@Nenciu VictorDRL-urile sunt foarte vizibile până în 20 de metri, le-am pus pentru oraș mai mult, ca să nu merg cu farurile aprinse. Surprinzător de mulți pietoni sau șoferi "nu văd" Golf-ul, fără lumini pornite. Nu mi-au creat probleme până acum nicăieri. 

 

Farurile le voi regla la service, pentru că e mai ușor și corect așa. 

 

Stația e legată pe contact, cum am precizat și anterior, în primul rând pentru a nu descărca bateria și în al doilea rând când mai stau pe loc, fără a fi motorul pornit pot asculta muzică iarăși fără riscul de a nu îl mai putea porni.

 

Legat de materialele de in sonorizare ai dreptate, cred că acel burete este cea mai bună soluție atât pentru absorbția anumitor sunete, cât și pentru antifonarea anumitor greieri.

Link către comentariu

Pentru că @Mualemi-a atras atenția că era obișnuit cu un topic mai tehnic despre șurubarit, dar mai ales că mă obseda lipitură de culoare diferită, urmărind eBay.de am găsit la o licitație (pe care am și câștigat-o) stopurile de pe hayon. Au ajuns între timp așa că azi l-am schimbat pe cel problematic. 

Before

20200924_113025_copy_1280x960.thumb.jpg.f42c61173ad6a8706bbcb00dc9308740.jpg

After

20200924_114106_copy_1280x960.thumb.jpg.4b1f6a7515d63015b3eec7e14eca3481.jpg

Link către comentariu
  • loghy a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!