Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Cum sunt plimbările cu bebe? S-a obișnuit cu drumul? Pe ai mei i-am plimbat de mici și nu au treabă nici la ora actuală, dorm sau stau pe telefoane fără probleme sau grețuri! 😁

Link către comentariu

@PSF24:icon_thumright:

 

@grp e forte obisnuit cu drumul , deocamdata este un somnifer pentru el pentru ca nu prea rezista treaz indiferent cat de lunga este deplasarea. 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Toate bune o luna mai tarziu , Exploratorul merge ceas.

Aduna KM.... dar nu asa de multi cum era el obisnuit  .

Momentan are status de "Masina de weekend si concedii" ......si ocazional una doua deplasari pe ici pe colo. 

 

EXP1.gif.0af2e252cb7640dcc49d742e25416249.gif

Link către comentariu

De la inceputul verii am tot vazut ca functia de recirculare/2 ( cea care trece prin senzorul de calitate) tinea clapeta de recirculare activata aproape permanent de la apasarea butonului ....am tot zis ca o sa verific ce se intampla , daca e senzorul cumva bulit sau doar imbacsit , asa ca am trecut la treaba

 

Frunzele si mizeriile oricum le curat in fiecare primavara , dar vad ca anul asta s-a strans mai mult praf. 

page1.thumb.jpg.465830e17f181114bf0e608a68aa73d8.jpg

 

Era destul de mult praf in zona , inclusiv senzorul era acoperit cu un strat subtire de praf . Am curatat si clapeta de recirculare , grila si aeroterma cat de mult am putut, am testat apoi clapeta sa fie functionala pana la capat si lubrifiat pe cat am putut balamaua acesteia. 

page2.thumb.jpg.e3e9e91179ac4e47c2cfa42a3dcffe19.jpg

 

La final, aplicat spray cupru acolo unde am considerat necesar , adaugat doi soricei la protectia de plastic sa nu avem parte de sunete dubioase ulterior. 

page3.thumb.jpg.1513895510172cdf24a2700d2a7147ef.jpg

 

Si partea de la sofer a fost curatata,nu a fost neglijata,  numai ca nu a fost si ea documentata foto. 

 

Concluzie :  se pare ca a revenit la normal :cheers:, acum odata activat nu sta mai mult de cateva zeci de secunde pana deschide clapeta, asta depinde daca aerul de afara este curat sau nu. 

Link către comentariu

Ce poze de samsar ai facut si tu! :))

Buna treaba cu curatenia aia pe acolo! :) Trist ca nu au mai pus filtru afara si intra o gramada de mizerie pana la aeroterma... 

Link către comentariu

@Emy D am un sablon care il folosesc la postari pentru resize ,  ma gandesc sa pun un flitru suplimentar acolo , sunt in cautare de material corect. 

Link către comentariu

Gasesti la fratii chinezi filtre pentru gura de admisie.

20200822_124932.thumb.jpg.cd3c54bbce5ad9b30d63f07866e1f255.jpg20200822_141229.thumb.jpg.9fc8ba1a702f894928dbbb2560c92599.jpg

Cred ca asta se potriveste la tine.

 

Modificat de kkhheelloo
Link către comentariu

cred ca ar trebui un filtru grosier (frunze) dar care sa se usuce repede in caz de ceva.

 

Link către comentariu

Am filtru exterior și la Golf și la Tiguan, luat de la fratele chinez. Nu am probleme cu debitul de aer sau condensul in cabină. L-am suflat la compresorul cu aer o dată pe an si nu a ieșit foarte mult praf. Dacă se îmbâcseste se pot înlocui cele 2 filtre.

Link către comentariu

Si eu zic ca mai mult decat o plasa de tantari nu e cazul... si il faci si singur rapid si ieftin, fara sa mai transporti de la chinezi orice plastic cu hartie impaturita.

Ceva f grosier e suficient, ba probabil chiar indicat

Link către comentariu

Daca stiau si astia de la Mercedes ca o plasa de tantari e suficienta 🙂

image_2022-08-26_172721096.png

Modificat de kkhheelloo
completare
Link către comentariu

US $5.94  28%OFF | New 1Set 2 Hole Cabin Filter For Vw Sagitar Passat Magotan Tiguan Touran Audi Buy1+1Free
https://a.aliexpress.com/_mLwFGtS

 

Ceva similar am luat atunci, are 2 filtre și la baza poți pune cheder de cauciuc plat autoadeziv ca să nu ai nici un risc de pătrundere a apei.

Link către comentariu

Am comandat si eu un filtru ca cel recomandat de @grp  dar pana ajunge acesta (90-120 zile) o sa am timp sa experimentez si cu o plasa de tantari :) 

Link către comentariu
On 8/29/2022 at 10:13 AM, Doomy said:

Am comandat si eu un filtru ca cel recomandat de @grp  dar pana ajunge acesta (90-120 zile) o sa am timp sa experimentez si cu o plasa de tantari :) 

Ajung si mai repede in functie de magazinul de unde comanzi

Eu am comandat filtre de schimb pe 16.08 si astazi au fost livrate cu Cargus

Link către comentariu

S-au mai schimbat lucrurile, ajung si in 2-3 săptămâni. Nu uita să pui un cheder tip bandă cu adeziv pentru etanșare, desi nici oe original nu are. Eu am pus "just in case".

 

@Gutza_21 nu este cam dens filtrul de hota? Adică mă gândesc că îți limitează destul de mult fluxul de aer.

Link către comentariu

Capacul original are cheder si unul chiar bun , vad ca cel din link are si el cheder incorporat.  Vedem ce si cum cand ajunge daca e nevoie de adaugat ceva (nu as mai adauga daca nu este necesar) .... inca nu mi-au confirmat expedierea .....:mellow:

Link către comentariu
On 8/26/2022 at 5:27 PM, kkhheelloo said:

Daca stiau si astia de la Mercedes ca o plasa de tantari e suficienta 🙂

image_2022-08-26_172721096.png

sarcasmul e pt cei care inteleg si se pricep... ori se pare ca aici tu faci o confuzie, discutam de o bariera suplimentara in fata acelui filtru... unii propun filtru de hota, daca stiau astia de la... cred ca ai inteles acum ideea

Link către comentariu

Eu stiu foarte bine ce am spus, incepand de la a-i recomanda colegului Doomy un filtru suplimentar dedicat pe gura de admisie.

Nu stiu cine e in confuzie aici, dar e probabil cel care nu-si da seama ca acel filtru HEPA din poza este si citez " o bariera suplimentara in fata acelui filtru". Daca poza, care face cat o mie de cuvinte este greu de inteles pentru "cei care inteleg si se pricep", recomand vizionarea acestui filmulet numit NEW Mercedes EQS 2022 - ENERGIZING AIR CONTROL Plus & Air filtration explained!

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Exploratorul  si-a mai intins picioarele la inceputul lunii septembrie , cateva zile pe litoralul nostru , o perioada linistita si cat se poate de libera , asa cum imi place mie. 

264267783_page1-001.thumb.JPG.cf4ee7ca9a326ce7c44b852a9063f2fa.JPG

 

1106512427_page2-001.thumb.JPG.9d80e56eab838ed3d718af5e57629254.JPG

 

 

In continuare la sfarsit de septembrie a avut parte si de explorari mai interesante care urmeaza sa fie detaliate :) 

1190440900_page3-001.thumb.JPG.d0285aeb0067a0ffc83c8f5441b4c99d.JPG

 

Link către comentariu

Am incheiat luna septembrie 2022 cu stil.....Exploratorul a avut parte de o excursie pana la Debrecen Ungaria cu oprire prin Timisoara cateva zile  , putin peste 1700 km in total .   Daca tot am avut parte de vreme frumoasa si calduroasa am zis sa mai bifez din lista de "To Explore" ,  asa ca in timpul disponibil am explorat si eu cate ceva....

 

Prima data am parcurs un nou Trans...... mai precis Transvâlcan ...complet de la Targu Jiu (Schela) pana in localitatea Vulcan .  Un drum nobil, drumul lui Mihai Viteazul a fost cucerit fara prea multa bataie de cap.  Din totalul de 26 kilometrii 13 sunt Offroad si 13 sunt asfaltati.... Din cei 13 de offroad cam 12 din ei drumul este foarte ok , doar cu pietre mai mici ...mai mari....mai ascutite.... dar pe urcare si cateva portiuni mai ascunse de soare sunt crunte...crevase destul de adanci sapate de apa care coboara de pe versanti , mai ales pe curbele de la urcarea dinspre Schela. Dar spre surprinderea mea , nu au prezentat o provocare pentru Explorator :

page11.thumb.JPG.50b64f970ed64c1d78a8e6a0e426081f.JPG

 

page22.thumb.JPG.a28013b2693c178dbcf35bb3ed247715.JPG

 

 

 

page33.thumb.JPG.9b895feb13ddaf74f3ba27c885d0956e.JPG

Din pacate problema mea a fost vantul , batea destul de tare si mi-a facut probleme mari in controlarea si .....recuperarea dronei.  Un motiv sa revin ...pentru ca intr-adevar este un traseu care merita explorat pentru ca ofera peisaje de vis.  Peste medie  pe scurt spus. 

 

 

Am continuat explorarea in aceiasi zi pentru ca la 115km departare mai era pe lista inca un Trans de bifat.... 

Acel trans este Tansluncani care are un total de 36 km din care 20 sunt pe offroad si 16 pe Onroad , ambele portiuni intalnindu-se in varf.  Traseul incepe de la Rusca Montana pana la Luncanii de Jos , portiunea de Offroad incepe de la Rusca Montana din Sud , asa ca de acolo a  inceput explorarea. 

 

Drum destul de neted , plin de pietris si noroi , foarte putine portiuni au solicitat garda la sol sau sistemul 4x4 , mult mai usor decat traseul parcurs mai sus , iar portiunea de Offroad este aproape in totalitate prin padure.  Foarte putine portiuni care iti ofera o priveliste de la inaltime. 

page55.thumb.jpg.b844beeb200e4bc481e6f03b50d4ba4d.jpg

 

Peisajul de padure toamna  merita experimentat , iar portiunile destul de drepte sau cu viraje mai blande permit "joaca" pe drumul pietruit  dupa bunul plac al pilotului de raliu din tine. 

Cat de bun o fi fost  drumul  si cu semne de circulatie cat de cat relevante , tot m-am ratacit prin padure pentru ca drumurile cu 2 sau 3 cai de continuare , fie nu apareau asa pe harta fie aveau o cale mai putin , asa ca am batut cale intoarsa vreo 4 km pana sa gasesc calea corecta.  Google Maps este din ce in ce mai praf la acest capitol , m-am convins acum definitiv asa ca am migrat catre alte optiuni .  

Odata ce am ajuns in "Top" de munte , deja FUN-ul se terminase pt mine , incepea relaxarea  :)  , traseul este foarte ingust pe partea asfaltata si nu iti ofera cine stie ce peisaj , cel putin din POV al soferului.  Se poate tranforma in calvar in cateva secunde daca te intalnesti din sens opus cu un conducator auto care nu isi stapaneste corespunzator agregatul sau care nu apereciaza distantele corespunzator ....mai ales daca este pe urcare.  De evitat in weekend in special pentru acest motiv. 

 

 

page44.thumb.JPG.fea6dbae8becfe5ce84784eda32d305b.JPG

 

Foarte scurt pe coborare ...5 , 6 curbe si pac pac .....iar esti pe drum normal..... nimic "foarte"special  . 

Nu ma intelegeti gresit , este un traseu care se poate bifa odata pentru experienta si peisaje , dar nu sa iti facu un obicei in a-l vizita. Zona in schimb pare linistita daca asta cauti in special. 

Sub medie daca ar fi sa il descriu pe scurt .

 

Inca putin si o sa bata clopotul pentru revizie. 

 

Drumuri bune ! 

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

Am strans si consumabilele necesare pentru revizie , acum ramane doar sa gasesc timpul necesar pentru aceasta. Anul asta a fost slab la KM datorita statusului nou al masinii , asa ca abea am atins borna de 160.000 km . 

 

- Ulei Ravenol VMP 4+1L

- Filtru aer Filtron

- Filtru ulei Purflux 

- Filtru combustibil UFI 

- Filtru Habitaclu MANN

- Ulei Cutie de viteze 3x1L  (necesar 2.3L) +busoane noi 

- Ulei diferentiale fata+spate + busoane noi 

- Lichid de frana OE pentru aerisire ambreiaj  ( am uitat sa il bag in poza :blink:)

- Vaselina Trapa OE ( vad ca tendinta de consum este cam de 1 tub la fiecare 12-14 luni sau 3 lubrifieri complete)  

rev1.thumb.jpg.51a530d227a2075a798b6d740a2fa79d.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am trecut si eu la bocancii de iarna

 

page1.thumb.jpg.7c7771ae533905d7b76beb8acf3142f8.jpg

 

Odata cu schimbatul jantelor am facut si ceva mentenanta pe la frane :

- Curatare etrieri

- Curatare culise etrierei fata+spate si aplicare vaselina ceramica . 

- Curatare placute de frana  fata+spate 

- Verificare suruburi   pe ambele punti  , sa fim siguri ca nu este ceva slabit. 

page2.thumb.jpg.6894a2dc4b644b5a4c7b863d691b5deb.jpg

 

Totul a iesit OK acum , nu am gasit nimic suspect.  Urmatoarea verificare o sa fie la schimbatul anvelopelor de vara. 

 

Cat despre boncancii de iarna   ......anvelopele Bridgestone LM005 achzitionate cu un an in urma aici 

se pare ca sunt pe sfarsite dupa doar un sezon .....intre 2021 si 2022 au stat pe masina aprox 14.000 km estimati , scoase inca din februarie la sfarsit ...nu se poate spune ca am mers la cald cu ele  ......adica un maxim de 5 luni rotunjit si deja sunt aproape de semnul de uzura Maxima pentru sezonul de iarna ! Mai au doar un singur milimetru cele de pe fata.... si sa zic maxim 2 mm cele care au fost pe spate ..... :vaidecapulmeu:that was fast..... 

page3.thumb.jpg.c4e53672ea25601b5f23e094b39ee136.jpg

 

Nu am ce sa ma plang de ele , sunt "blana" la franare si aderenta pe ud si cornering  , dar totusi s-au uzat cam repede.   Stiu ca o anvelopa premium asta este conceputa sa faca , dar nu credeam ca Bridgestone este asa de premium :)).  Sper doar sa ma tina anul acesta pentru ca de anul viitor sigur cautam alte optiuni la capitolul iarna pentru jantele de 16.  Dupa mine mai am un estimat de 5000 km as ajunge la semn cu ele ca altfel se schimba planurile . 

 

page4.thumb.jpg.e57171da08db9edee6887a678f408b0f.jpg

 

C'est la vie...

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Păi gândește-te cât mergem pe zăpadă cu ele... ca să nu mai spun că peste 10°C sunt ok și anvelopele de vară. Dacă socotesc că anul trecut a nins o dată la Galați și s-a văzut alb foarte pe iarbă, aproape că nu se justifică două seturi de roți.

Link către comentariu

A fost una dintre cele mai calde ierni din istorie, unul dintre motivele pentru care s-au uzat atat de repede, dar tot s-au dus cam rapid. Real, in Bucuresti nu as monta anvelope de iarna decat din decembrie pana in februarie, deja in martie sunt 20 de grade. Ce e aiurea e ca in ultimele ierni nu a fost deloc zapada in Bucuresti, ea venind prin...martie.

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!