Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Și aveam impresia ca eu scriu mult... :))

Ai răbdare cu partea a doua... sa o terminăm de consumat pe prima.

Modificat de ct_act
Link către comentariu
On 9/21/2021 at 11:14 AM, MyKe said:

- E un greiere!

- Morții lui!!!

:biggrin:

 

După intensitatea reacției cel mai probabil fu un din ăsta mic...😆

received_299035157563992.jpg

Link către comentariu

2)  PART TWO -  Explorarea insulei in  Off Road Mode  - the fun part 

 

Iata ca incepe partea 2 , aia mai fun ....... nu ca partea 1 nu ar fi fost si ea fun , dar din punctul meu de vedere sunt complet stiluri diferite de fun.....mere vs pere  ......mexican vs asian.....oricum o dai ...tot au gusturi sau feeling diferit :D 

 

Prima parte a explorarii implica zona de vest a insulei , partea unde solul nu mai are culoare specifica zonei iar peisajul se transforma cu totul .  Este vorba de nisipurile rosii ale Kefaloniei...... cautarile pe maps sau pe alte forumuri nu au dat mari rezultate in afara de poze sau recomandari de plaje ....pe mine ma interesa cu totul altceva....pe unde as putea explora aceste nisipuri...... 

Ajuns acolo , nu am avut mult de cautat , am gasit un traseu superb care mi-a satisfacut nevoia de explorare a zonei.....

 

Sper ca se vede destul de clar pe filmare .....pietrele erau foarte ascutite ....multe capcane pentru anvelope.... dar pentru explorator nu prea a fost stress... 

Stresul cel mare in ziua de explorare a fost vantul......bateau niste rafale de vant foarte inselatoare....ba era vant puternic .....ba era aerul calm ....ceea ce a facut destul de dificila ridicarea dronei si controlarea acesteia..... dar , dupa mai multe incercari si 5 baterii mai tarziu am reusit sa scot destule cadre despre aceasta sesiune de explorare ......la sfarsit sa constat ca drona era acoperita de nisip rosu peste tot , explicand de ce nu mai mergeau anumite functii in paramerii normali.......a meritat riscul: 

 

A se observa ca de sus pare floare la ureche drumul :)   totul depinde de unghiul de perceptie......

9wvq9sb3ofu01.thumb.jpg.fce67caa99f1f3f0a05894ae03672a78.jpg  

 

Chiar si eu in sesiunea de "preludiu" a explorarii....in care caut drumurile cu soimul imi iau tzapa vizuala .....vad anumite trasee , par simple de sus dar odata ce ajung acolo  si dau in anumite gropi sau diferente de nivel ....situatia se schimba cu totul. 

 

Anvelopele cooper s-au comportat exemplar ..... le auzeam cum se bat cu pietrele , acestea fiind aruncate cu putere in scut sau in lateralele masinii odata ce erau calcate de acestea. 

Cam asa erau anvelopele dupa explorarea nisipurilor rosii

1748728625_page(11).thumb.jpg.241e8b7cec87abb3063a9d8a151bab2b.jpg

 

Nici un alt element nu a fost ranit in aceasta sesiune :icon_redface:

 

Apoi in continuarea explorarilor am vrut sa ating varful muntelui Ainos .....dar din pacate la prima incercare drumul era inchis......bariera era incuiata si nu am avut mare succes....aparent in zilele cu vant puternic se inchide acest traseu pentru turisti pentru a evita producerea incendiilor. 

Asa ca in ziua respectiva am gasit ceva laturalnic de explorat.....indeajuns cat sa bifez ceva la lista..... ceva frumos dar nu spectaculos

 

 

In zilele ce au urmat am aflat de existenta unui drum in partea de SV  care inconjoara o mare parte din muntele Ainos , un potential oponent pentru explorator , asa ca zis si facut.... mi-a luat vreo ora sa dibuiesc unde se afla intrarea pe acest traseu si cu cateva incercari ratate care m-au dus in curtile private a catorva greci ....am reusit sa gasesc intrarea pe acest traseu :) ce pot sa spun decat ca nu am fost dezamagit ! 

 

 

 

Efectiv nu pot sa spun ca am fost dezamagit ....ceea ce a inceput cu un "Meh" pe buze s-a terminat cu un"wow" , foarte multumit de peisaje , dificultatea medie a traseului si de atmosfera oferita de acest traseu.....

Anvelopele cooper iar erau in mediul lor

1626831072_page(5).thumb.jpg.ea2ad96f92c950a7358f05a1054e83cb.jpg

 

1547274503_page(8).thumb.jpg.911b1923c5428a26afc5f53480891f3a.jpg

 

415789430_page(9).thumb.jpg.c2c7a24cd456727852d76f847050794e.jpg

 

Opream destul de des sa imi clatesc ochii , sa ma bucur de peisaje.....printre altele..... 732396628_page(6).thumb.jpg.9126ed275ca612fc8dcb17f597dfa8a0.jpg

 

88086926_page(14).thumb.jpg.961fadf1f0ffbee55e8f52503ed322c4.jpg

 

Ce sa mai........ziua aia s-a incheiat fortza......

 

Cam asta eram eu in drum spre cazare dupa cele 4 ore de explorare ........ in timp ce ma gandeam ce sortiment de apa plata sa mai comand in seara asta ....aveam un singur gand totusi : 

download.jpg.c60c9f65a8fb8e3166b0edb5c91aa5a6.jpg

 

 

Dar totusi ......lipsea ceva,  ma manca rau de tot sa ajung si eu sus pe drumul ala de pe varfurile lui Ainos....ma manca rau de tot.... dar nu atat de mult incat sa deschid eu bariera si sa trec mai departe ....asa ca am mai asteptat ceva timp pana intr-o zi in care nu batea vantul , aproape deloc.... am zis totusi sa incercam sa mai urcam sa vedem dacaeste deschisa bariera......asa ca incepand de la prima ora a diminetii am decis sa trecem pe acolo pentru ca oricum era in drum o plaja care doream sa o bifam.

 

Trebuia totusi sa incerc , fara prea mari asteptari, chiar daca nu era o zi dedicata pentru explorare :)))))  ,  am pornit dimineata inainte de plaja spre intrarea traseului.  Ajuns la fata locului nu-mi venea sa cred ca vad bariera deschisa ......

15205027.jpg.01277b73c63b1412d22ec867926e3fe3.jpg

 

nici sotiei nu ii venea sa creada.....ca ziua ei de plaja este compromisa :))))))) 

Discutia a fost scurta si la obiect

- Doomy's Wife : Dar putem sa facem traseul la intoarcere mai pe seara .......

- DoomY : Quiet woman !  ( in timp ce pregateam drona)  :D

 

Asa ca am intrat fara ezitare pe traseu ! 

 

Pe parcursul acestui traseu am dat si de diferite drumuri laturalnice pe care le-am incercat , fara a da de infundaturi , adica pe unde as fi coborat , tot la baza muntelui ajungeam .

Am dat de cateva zone foarte frumoase cu paduri  , dealuri , peisaje specifice zonei ......dar per total nu cu mult mai spectaculoase decat "expeditia" anterioara .......adica eu ma asteptam la ceva mai WOW dar a fost doar un wow...  

 

Totusi am fost destul de multumit de cele explorate si aproape 3 ore mai tarziu eram deja in partea cealalta a muntelui  unde am dat de un peisaj de coborare mai aparte: 

 

 

Ahhhhh............ce explorare .....ce concediu.....

 

Am incheiat aventura cu putin peste 4500km din care 1100km au fost facuti doar pe insula ......

 

Drumul de intoarcere a fost cu oprire inca 2 zile in zona Platamonas , tot langa muntele Olymp unde am fost in Iulie.....ca deh a trebuit sa ma mai odihnesc putin dupa o asa explorare ..... iar la intoarcere  in vama la greci cat si la romani am stat mai putin de 3 minute in ambele situatii , un avantaj al mersului in concediu in aceasta perioada. 

 

De explorator pot sa zic ca s-a comportat exemplar  :)  nu este el de vina ca il scoate nebunu' la tavaleala si acolo mai crapa cate ceva.  

 

Asta e partea necunoscuta  dar in acelasi timp incitanta a fiecarui concediu din Grecia :)))))))   ( i am cursed)   data trecuta m-am intors cu un far ciobit , acum m-am intors cu ( to be continued in the next post)  , dar indiferent de situatie exploratorul merge inainte , tot ce apare intr-un astfel de concediu se trece la costuri de calatorie.  Mai bifezi o taxa de autostrada de 2 euro , inca o taxa de pod de 3 euro , la final mai pui si o taxa de explorare de cateva sute de euro  ....tot la drum intra . 

 

Ehh.....noi sa fim sanatosi ca fiarele se repara 

 

Words to keep you sane. 


 

2065607511_page(7).thumb.jpg.ce910367e53b9620b5335ca1e3b99f01.jpg

 

 

:salut:

Link către comentariu

O sa iti cer despagubiri ....am facut de 2 ori floricele pentru vizionare 🙃 , dar a meritat !!

Link către comentariu

Superb man, keep going Johnny 🍻.

3rd part sper sa apara mai repede 😀...nu dupa iar o saptamana.

Link către comentariu
  • Administrator

Tu chiar folosesti Tiguanul asta asa cum au gandit cei de la VW cand au decis sa faca si ei un SUV 4x4 compact. Sincere felicitari pentru acest concediu reusit + alte iesiri pe care le-am citit pe topicul asta! 

Link către comentariu

Am eu o vorba , care incet incet se va transforma in bumper sticker pentru explorator 

 

On 21.01.2020 at 11:24, Doomy a scris:

Vorba aia ...... cand vine beleaua , vine cu prieteni .

 

Si chiar asa a fost ....in ultimile 2 zile de concediu parca cineva  s-a ofticat pe mine si mi-a dat un blestem .....🤣  " Nope .....ii merge prea bine .....dai niste zgomote la explorator  "    asa ca odata plecat de pe insula ma indreptam spre Muntele Olymp  ......si in drumul acela lin si frumos am inceput sa aud din ce in ce mai tare un huruit ca de rulment..... 

Dupa vreo 2 ore,  pe la jumtatea drumului , deja zgomotul se auzea foarte tare si era clar ca vine de pe spate .... nu eram sigur  pe mine atunci , poate aveam eu tensiune mare si imi huruiau urechile 🤣 asa ca am pus si eu o intrebare mai tehnica sotiei in speranta ca raspunsul va fi similar cu ce cred eu

Doomy: - Sotie , de unde pare ca vine zgomotul , de spe spate stanga sau spate dreapta ........asa din pozitia ta poate iti dai seama  ca de la mine din scaunul soferului pare ca e spate stanga.....

 

Trebuia sa ma abtin , nu aveam varianta posibila in cap in care un raspuns sa ma enerveze mai tare decat situatia actuala.....

 

Sotie Doomy: - Care zgomot? nu asa face masina tot timpul? 

 

Blood pressure drop.....

image.thumb.png.97167728bd323dc6f09361ecb71c5241.png

 

A durat ceva timp sa imi revina sangele in maini si in fatza.....m-a ars rau cu replica asta  .....:soothe[1]:

 

Pana la destinatie huruitul a inceput sa fie acompaniat si de un tzacanit metalic , tzacanit care sa fiu sincer l-am auzit si de cateva ori pe insula dar nu am luat in considerare pentru ca de fiecare data cand l-am auzit erau si alte masini in coloana cu mine , iar atunci cand merg cu geamurile deschise intrebarea aia de baza a orcarui sofer pasionat " E de la mine?"   a fost pusa pe seama altor masini atata timp cat nu l-am auzit singur in pustietate.  Tzacanitul oricum era prezent doar la viteze mici .... asa ca odata ce am avut confirmare de zgomot de rulment , l-am pus pe seama acestuia . 

 

Ajuns la destinatie la Muntele Olymp deja aveam confirmare care rulment este de vina .....si nu pentru ca mi-am batut capul  sa ridic masina si sa ma pun pe treaba.....masina si-a facut singura diagnoza .......aproape ca am ramas surprins la cat de simplu a fost sa aflu.... Presiunea anvelopelor normala era de 2.2 in toate , doar roata spate stanga avea 2.5 la destinatie....iar la atingere , se vedea ca este mai calda decat restul , nu frigea , dar era considerabil mai calda.  Deci Dr House si-a facut treaba si aveam deja cauza , acum trebuia sa am cat mai rapid rezolvarea. 

 

Inca de cand eram cu Gyrosul in fatza l-am sunat pe mecanic sa se pregateasca ca vin  :))))))) 

 

La 5 zile dupa ce am ajuns in tara , am avut programare la mecanic  sa ne apucam de treaba .....

page10.thumb.jpg.dc2dd9343e538ec44770c990592ca365.jpg

 

Si asta am si facut , primul lucru facut a fost sa diagnosticam inca odata corespunzator situatia si asta am descoperit : 

 

Deci era vorba de 2 rulmenti  spate stanga si fata stanga......la care se adauga si capul de planetara fu*** de la rulmentul fata stanga.......capul de planetara ala nou schimbat de doua ori in ultimile luni !:251: acum urma a 3-a oara ........

In urma unei investigatii scurte si o dezbatere la fata locului s-a constatat un defect de montaj care a fost asumat de mecanic  asa ca , acel cap de planetara a intrat pe Garantie  piesa + cost manopera !!   🤣  cuvant nou pentru mine pentru ca nu am avut astfel de situatie pana acum . 

Concluzia a fost ca rulmentul fata stanga a fost stricat din cauza planetariei , important este ca a fost descoperit la timp si nu a fost nimeni ranit pe parcurs  .  Rulmentul stricat se apropie si el de 150k  , nu puteam sa zic sa il acopere si pe acesta pe "garantie" pentru ca era uzat vai de el  .....eram cu japca daca jucam cartea asta ..... asa ca rulmentul a fost asumat de mine sa il schimb . 

 

Asa ca lista s-a oprit la 2 rulmenti , fata stanga si spate stanga si un cap de planetara fata stanga........zis si facut  am comandat piesele

page15.thumb.jpg.a093de63433dacd5282bdfc6bf123769.jpg

page12.thumb.jpg.03f25ad37bfb13438061258ed7ccb368.jpg

 

🤣🤣🤣

 

E o boala stiu......

 

1) Flanse si rulmenti Amortizoare SACHS 

2) Cap de planetara SPIDAN -  cel de pe garantie -  l-am luat pe cel mai de top AM care l-am gasit

3) Rulment roata FAG , de ce e 1?  pentru ca atat a fost gasit in prima transa la furnizor .....ati citit bine , prima transa.......pentru ca pana la final am comandat 3 rulmenti FAG .......da 3,  urmand mai jos sa aflati de ce ..... ( nu am apucat sa fac poza cu ceilalti doi pentru ca au venit si s-au montat ca painea calda) 

4) Placuta frana fata ATE Ceramic

5) Placuta frana spate ATE Ceramic

6) Bucse bascula fata - Semipline FEBI 

7) Discuri frana fata  ATE

😎 Discuri frana spate ATE 

9)In ultima poza , pivoti fata Sachs. 

 

Dar e si logica la mijloc .....logica care este inteleasa doar de pasionati , mecanici adevarati sau de cei care pur si simplu isi intretin masinile corespunzator .........macar in majoritatea este logica la unele mai sunt si obsesii :))))

 

Pai stateam eu acolo langa mecanic in timp ce comandam piesele impreuna si suflam din greu si indecis....dar hai sa luam si asta , dar hai sa mai luam un rulment ....."Mai tii minte ce am patit cu rulmentul la golf ?????....."   hai si asta  , dar daca tot deschid acolo .....comanda si asta...... si uite asa am ajuns sa iau piesele din imaginea de mai sus . 

 

Si ca sa ajungem la logica ..... regula de 3 simpla sau cum vreti sa ii spuneti....

 

Pe spate nu vroiam sa schimb un singur rulment ....vroiam neaparat sa fie amandoi noi sa fie rezistenta simetrica  ->  este foarte important acest lucru .....sunt patit de la Golf ....si acolo am poveste pe cinste cu aruncat bani degeaba ......dar e pentru alta data ... 

Asa ca am luat doi rulmenti FAG spate .....si de acolo am zis ca nu ma lasa inima sa pun discurile vechi pe rulmentii noi ........ ca oricum mai au putin si trebuie sa le schimb( in gandul meu)  .....mecanicul incerca sa ma intoarca din comandat( culmea)  ....eu insistam ca daca tot dam totul jos .... ce pana mea.....manopera e de rulment tot aia e , asa pun totul nou acolo in aceiasi manopera :)))))))))))))))))

 

La pivoti cam aceiasi logica.....dau jos acolo ce mi-e sa mai deschid si inca 3 suruburi.......la flanse lafel ......iar la bucsele de bascula acolo a fost un moft  sa zic asa . 

 

Si hai sa vedem daca am avut dreptate in toata nebunia asta : \

Placutele vechi de frana asa se prezentau :  cele din interior mai aveau 1 mm de carne .....oricum urma o vizita in curand ..... Ideea e ca ambele placute pe interior erau uzate chiar daca culisele de la etrier alunecau perfect......cam asa "face toate" 

page11.thumb.jpg.55643c4f887b899a2479bb0b7335f62c.jpg

 

Uite si discurile de frana spate : era de munca ca berbecul sa le curat si apoi sa le pun curate pe rulmenti , mai si riscam sa le dezechilibrez daca nu luam rugina uniform ......no thanks ....imi fac eu problemele cu mana mea dar nu chiar asa voit......

 page8.thumb.jpg.0f689f0a8d1c5028d36276e2881877ac.jpg

 

Asa ca am trecut pe treaba , demontat ......montat -> 

page9.thumb.jpg.c6c6fb0837ecec9463958c382bfa264f.jpgpage13.thumb.jpg.951361e099396ecceb0f8453ea468b91.jpg

 

Nu ma injurati cu etrierul lasat asa atarnat , doar la poza a stat asa ca am realizat ca uitasem sa ii trag poza cand eram cu el in mana.  

 

Etrierii de frana au fost lubrifiati corespunzator  , si toate culisele curatate : 

page3.thumb.jpg.a02026fd9153d5db5f535479573ff2cb.jpg

page4.thumb.jpg.267e7a141d3dee2c04054d408a72c6f0.jpg

 

Stanga culisa curatata de la etrier fata si cea din dreapta necuratata

page7.thumb.jpg.2c86c438210f0b3f45e0250286619b02.jpg

 

Pe spate am reusit sa montez si placutele culisante pentru etrieri model nou antizgomote  !   ca sa intelegeti de ce conteaza atat de mult aveti mai jos urmatorul film : 

 

Aici sunt foarte multumit , lubrifiate corect , nu trebuie sa mai existe vreodata zgomote de scartait pe spate  :) ......ever !  daca nici aceasta solutie nu reuseste in timp sa tina placutele la locul lor .......

 

A urmat dezasamblatul pe fata si montatul flanselor , rulmentilor de flansa si al pivotilor : 

page14.thumb.jpg.e1269b2762b8556cfbb5e88ab49f9e65.jpg

 

Maxima a fost ca unul din suruburile rulmentului cu problema de pe fata stanga nu vroia sa iasa neam si a fost aplicata metoda de backup

page5.thumb.jpg.6d072b45db68bbbc1b00e93143f6bf5e.jpg

 

Iar la bucse.......aici a fost implicata si putina obsesie si logica .  Am vrut sa schimb bucsele pline montate in urma acestui incident : 

 

Am montat bucsele "Semipline"  : corespunzator si apoi centrate pe gauri -> pe punte. 

page2.thumb.jpg.15b346f94b2fb95a71f2abe39272142f.jpg

 

De ce am facut asta ?   Pentru ca am vrut putin mai mult comfort... dar si pentru ca bucsele pline......se intarisera ca pietrele .....la inceput erau destul de maleabile , chiar daca erau pline , puteai sa le intepi cu surubelnita......acum erau doar doua bucati de cauciuc intarite , asa ca am decis sa mai urc o treapta la comfort si am pus bucse semipline.


Aveam de gand sa fac asta in primavara , dar pentru ca tot s-a nimerit aceasta vizita in service am zis sa profit. 

Asa cum erau si discurile si placutele programate pentru primavara , inca un motiv sa profit...... 

 

 

Pare ca s-au rezolvat problemele zgomotelor  pana aici nu ?  

 

GRESIT ! 

 

Mai tineti minte ca ( am scris prea mult si trebuie tinut minte) spuneam mai sus ca eu auzeam si un zgomot de tzacanit metalic ......care initial l-am pus in seama rulmentului ........ei bine .....la constatarea detalita am ajuns la concluzia ca vine de la Cardan......

image.thumb.png.97167728bd323dc6f09361ecb71c5241.png

 

.

.

.

.

.

Am reusit sa scot acest film sa va faceti idee despre simptom si cauza

 

 

Da....cardanul proaspat reconditionat care totusi era in garantie......asa ca in secunda in care am constatat asta am sunat sa fac programare ......si in urmatoarea zi lucratoare la 7:45 dimineata eram sus pe rampa la service-ul de cardane

page16.thumb.jpg.326c0a6999d8af08509b60d8530f5cbb.jpg

 

Problema a fost ca in imbinarea homocinetica - cea de la mijloc a fost gasit un punct in care cardanul "agatza" , greu de reprodus , noroc ca am avut filmarile , nu am reusit sa il reproduc pe elevator la ei cum a fost pe filmarea de mai sus :screwy:, pentru ca intrase intr-o pozitie in care era fix blocat. 

Abea dupa ce i-am convins sa il dea jos si sa il deschida , au constatat si ei ca intr-o anumita pozitie agatza ......

page17.thumb.jpg.d0104e57e194c3e79c690c9338f7876c.jpg

 

Au venit si mi-au aratat exact care este problema , in unul din canalele de miscare al bilelor erau niste urme de uzura -> ciobituri  , fapt ce obstructiona una din bile sa se miste liber  in cursa completa ( exemplu in film) , bilele pareau toate in stare buna la o prima vedere , vibratia aia metalica mica producea o unda de soc in tot cardanul si acesta scotea sunetul de pe inregistrare ...  mai mult , imi si arunca vaselina pe scutul termic ( se vede pe filmare) cedase si garnitura de la capac ......

 

Trecand apoi peste replici de genul " Asa fac majoritatea "  si ca nu este de fapt defect mecanic in urma "reconditionarii" ,,,,"este uzura normala"   .....am dat mai multe argumente de ce este cu "problema" si cu ce scrie in certificatul de garantie ..... l-au luat pana la urma si au "slefuit" canalul cu problema si au schimbat una din bile care aluneca acolo .  Apoi la final au pus garnitura si capac nou de sigilare + vaselina noua .   Operatia asta a fost descrisa de ei , nu am participat vizual la aceste operatii , pot sa constat 100% ca este  capacul nou   si ca s-a umblat in interior pentru ca l-am vazut deschis  .  In rest speram ca este cum au zis ei. 

 

Inca un pachet de nervi primit inutil.....dar se mai intampla sa pice lucruri in garantie.....important e ca garantia sa le acopere....... 

 

Deocamdata am 300km de la aceasta operatie si nu am reusit sa mai reproduc zgomotul Tzacanit  , nici vaselina nu mai arunca  , am incercat pe toate pantele gasite dar deocamdata pare ca problema este rezolvata . 

 

Gata?  

 

Aparent nu

 

Mai vine inca o parte dupa ce imi vor sosi alte piese  , la o prima vedere "marunte"   dar care pot sa te duca la spitalul de nebuni daca ai urechile fin dezvoltate :biggrin:  macar astea intra in categoria " ti-o faci cu mana ta" 

 

Gata ca ma dor degetele de la taste.......

 

Stay safe ca fiarele se repara...... banii se fac.....prioritatile se schimba ...... asa ca nu trebuie sa imi fac nervi gratis din orice !  

 

Link către comentariu

De la 2 rulmenti ai schimbat jumatate de masina :screwy:, dar si eu sunt de aceeasi parere, sa se inlocuiasca tot ce are uzura in zona unde se lucreaza.

Urata intamplarea la cardan :(

Link către comentariu

Asta cu cardanul ma duce cu gandul la buba Golfului meu - cand merg pe umezeala mare - gen ploaie torentiala, si se uda rau masina pe dedesubt, se aude un zgomot si se simte o vibratie, aparent de la cardan. Cand se usca insa, liniste totala, si nu pot reproduce zgomotul neam...

 

Revenind - cu toate pe care a fost nevoie sa le schimbi, doar ma duce cu gandul ca Tiguan-ul este un 4x4 pentru asfalt, pe teren sunt solicitate mult componentele...

Link către comentariu

Nu te tenteaza sa faci upgrade la un Touareg? Este destul de clar ca Tiguanul nu a fost conceput pentru regimul asta de exploatare

Link către comentariu

@mihaita27 ma bucur ca itelege cineva logica.....cate drumuri am economisit in service pentru un potential zgomot viitor ??? .... care mai mult ca sigur urma sa apara ca masina incepe sa prinda o vrarsta specifica "imbatranirii" anumitor componente..... 600-700-800 lei bagati in intretinere preventiva sunt "sf" pentru cei care nu inteleg ca e mai bine sa previi decat sa combati . 

 

Cu cardanul asta e, se mai intampla .....macar am vazut care este problema si m-am linistit ca nu este grava , experienta castigata acolo este priceless pentru mine. 

 

@mad_kat merita investigat acel zgomot de la tine , macar verifica rulmentul sa fii sigur ca mai are protectiile de plastic, cele care previn sa intre apa. 

 

Legat de "Tiguan-ul este un 4x4 pentru asfalt"   , probabil ca ai dreptate , dar daca stai sa faci  rewind la cele de mai sus , ne rezumam la 2 rulmenti care oricum erau trecuti de varsta a 2-a ....asta este un pret mic , extrem de mic de platit pentru a scoate masina ocazional la sesiuni de offroad pe care in majoritatea cazurilor le faci cu un logan sau mai general spus cu o masina de firma. 

 

@MyKe pai aici sunt cam 95% sigur  ca s-a intamplat urmatoarea extorsiune a unui degajament

- In primul rand am verificat comanda trecuta si codul de planetara din comanda era compatibil cu seria de sasiu .  Am facut chiar double check aici in doua sisteme diferite . Apoi s-a emis comanda pe acelasi cod doar ca am selectat producator diferit-> Spidan. 

 

Cand au ajuns piesele  am vazut ca exista o diferenta diametrala cam de 3->4 mm intre cele doua capete de planetara (ochiometric vorbind) adica capul de planetara de pe masina era putin mai mic ca cel care urma sa fie montat.  AIci puteau sa fie si marje de productie in functie de producatorul fiecarui model. 

 

DAR...   ceea ce am descoperit este ca surubul care era montat pe masina era cu "coaste"   fata de surubul care a venit in noua planetara care era fara coaste !  :scratch:  din toata istoria mea cu tiguanul , mie mi-au venit suruburi fara coaste si am fost extrem de surprins cand am vazut asta . 

Acum care ar fi diferenta la coaste?   

A =  cu coaste   B =  fara coaste

image.png.0a406e8f2470752d1e94b4d5236f86f6.png

 

Aparent inofensiv pana cand te uiti pe specificatii : 

image.thumb.png.7b71a90b98461fb67cde2ac094805a52.png

 

Deci noi am strans un surub cu 130+nm mai mult decat era in specificatia lui.......normal ca rulmentul a zis "Aloooo m-ati f**** cum ati vrut"  Acum dilema cum de a ajuns un astfel de surub pe masina si mai departe in cutia producatorului.......nu stiu sa spun .  Pot sa spun clar doar ca surubul montat a fost cel nou ! Rusine mie ca nu am verificat ce tip a fost, dar , am trecut cu rosu in lista de proceduri :)   

Mai exista si sansa ca la asamblarea in cutie a capului de planetara SKF , sa se fi incurcatpiesa si a fost pus unul de cutie automata -  ceea ce ar explica si surubul cu spline posibil si diametrul mai redus , dar aceasta informatie nu este verificata , am gasit niste info superficiale pe care inca nu ma pot baza pana nu le probez. 

 

 

@z e n i t h inteleg si punctul tau de vedere si sunt total in regula cu afirmatia ta : "Este destul de clar ca Tiguanul nu a fost conceput pentru regimul asta de exploatare"   dar sa nu uitam ca  cele doua modele comparate Touareg si Tiguan joaca la nivele diferite atat financiare cat si de performanta.  

Touaregul s-a ieftinit mult in ultimii ani  deci este foarte accesibil la pret dar toata lumea uita un lucru "neinsemnat" pentru acesta .....costul de intretinere.....   Costul de intretinere care se raporteaza la valoarea lui de achizitie . .... 

Pai aici bobitza se schimba tot , doar o singura piesa care poate sa pice  pe partea de articulatie imi cumpara toate piesele din poza de mai sus :)) 

Acum fara suparare dar nu cred ca stiti ce spuneti cand recomandati un Touareg cu un Tiguan care se invart la acelasi pret de achizitie , diferenta sta in valoarea de achizitie  a masinii ->una e sa fie 40k+ noua si alta e sa fie 80k+ noua ......diferentele astea se vad in intretinerea lui  si aici pot sa vin cu o groaza de exemple. 

 

Costuri anuale de stat in parcare ( asa le numesc eu ) care sunt Casco+RCA+impozit ( alegeri personale)   pentru Tiguan sunt undeva la ~5400 ron  ........la Touareg vorbim de 11400 ron ( estimare facuta in Martie ac - spoiler)  ....

Pai iti dai seama cati rulmenti schimb eu la Tiguan doar de la diferenta asta de bani ? 🤣  ... iti zic eu = 17 :)    sunt 17 iesiri in care este potential de picat "un rulment"  ..... dar nu o fi dracu atat de negru sa pice de fiecare data  pui un rulment la 2 iesiri de offroad am deja acoperiti urmatorii 2 ani 🤣

 

Dpdv al meu de vedere Tiguanul 5n si 5n2 sunt masini ieftine de intretinut pe partea de articulatii ...sa fiu sigur ca sunt inteles...Foarte ieftine comparat cu valoarea lor de achizitie !  in anumite cazuri poti sa pronunti si cuvantul "pomana" 

image.png.2071a62e80aef534776b4d0efa8f978a.png

 

IEFTIN 

 

Cuvantul asta este relativ si intra in aceiasi categorie cu frumusetea.   

 

Frumusetea este in ochii celui care priveste......           IEFTIN depinde de buzunarul celui care plateste.   

 

Prefer oricand sa dau 1000 euro pe an in piese care pica facand ceea ce imi place sau care pica in functie de varsta si uzura ,  decat sa dau 1000e pe o singura piesa care a picat o singura data. 

 

Ca sa revenim la subiectul de mai sus , sesiunea aia de explorare m-a costat un singur rulment (stanga spate) in rest nu au fost direct legate de aceasta sesiune. 

Link către comentariu

La chestiunea cu șuruburile:

Daca înțeleg bine: ai avut montat surub de 70Nm și l-ai strâns la 200Nm... când trebuia sa fie montat cel de 200Nm? Asta pentru rulment ar fi ok, de 200Nm avea nevoie, problema ar fi ca cel ribbed (de 70) a avut alungire in tijă datorită surplusului de cuplu (nu mai zic de cei 90 de grade extra) dar pentru rulment cauza nu ar fi cuplul. 

 

Apreciez mentenanța făcută, de multe ori e mai eficient sa previi (la costuri sau măcar la timp... faptul că nu rămâi în drum), față de unele cazane pe care le mai văd pe stradă, probabil ăia au timp mult...

 

Dar totuși, de aseară nu îmi da pace ceva.... gândul meu a rămas blocat la nivelul tehnic de detaliere al postării cu reparatia, nu știu dacă sa îl încadrez la "extraordinar" sau la "înspăimântător" vis-a-vis de persoana care l-a postat.... in condițiile în care și eu sunt atent la detalii... ia-o ca mai mult decât o apreciere!

Modificat de ct_act
Link către comentariu

@ct_act Problema e ca acele coaste au apasat pe carcasa rulmentului prea tare intr-un final aceasta a cedat  , nu la filet a fost problema ->filetul era facut sa tina cuplurile mari , iar alungirea surubului nu prea conta in acest caz ca nu are cum sa ajunga la "capat", avea loc "cacalau" de infiletare.  

 

 

Link către comentariu

😂👏 o deosebita placere sa lecturezi asemenea povesti...

Aceeasi problema o am si eu cu urechile... sensibilitate maxima la orice zgomot care pare a nu fi la locul lui... groaznic 😂

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ca tot ziceam mai sus ca nu vroiam sa pun discul nou pe rulmentul vechi .....inca persista boala asta .......

Asa ca nu puteam sa pun anvelopele noi de iarna pe jantele vechi :)  ...... gandul imi dadea mancarimi de piele :)))))

 

Asa ca jantele de iarna de aici : 

 

 care au adunat zgarieturi in ultimile 3 ierni , ca nu am stat tocmai cuminiti  ...... au primit o o reconditionare corespunzatoare: 

page2.thumb.jpg.38982d0b4a3aaf3bcbdc6af9b722783b.jpg

 

Culoare custom Gunmetal Grey +Lac  , toate zgarieturile indepartate , doua din ele aveau deviatii mici asa ca au fost si indreptate pe aparat.  Iar rezultatul este Eye Candy dupa mine..... 

 

Montat pe ele anvelopele de aici

 

 

page4.thumb.jpg.5f45c54da7da2d4c15cf089ac6cc7a9d.jpg

 

Pe care s-au plus si plumbi negri sa fie cat mai incognito :) 

page5.thumb.jpg.6a97962c4608949bf07988bfb37f651c.jpg

 

page1.thumb.jpg.6a2aa12ba7e9a86317476535a7fe24dd.jpg

 

page3.thumb.jpg.52296ebc37b9371b289c0195dbe64ce7.jpg

 

Aum nu stiu ce sa zic , parca nu as mai vrea sa vina frigul 🤣 

 

Pe de-o parte vreau sa le vad pe masina puse  .......pe cealalta parte nu vreau sa le murdaresc 🤣 

 

 

Link către comentariu

WoW ce bine arata...sa le rotesti cu placere🤩

Eu zic sa le pui pe masina...cat inca nu e vremea foarte urata...sa le vezi cum arata asa frumoase dupa care...aleluia  :))

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

In sfarsit vremea a fost de partea mea si am reusit sa bifez si ultima "mini problema" care o aveam pe lista. 

 

Inca de cand am pus placutele si discurile noi de frana am observat ca suruburile culisante de pe fata erau destul de uscate , chiar daca in fiecare primavara eu aplicam vaselina noua pe ei , ceva era in neregula. 

Investigand mai in detaliu am constatat ca bucsele de la etreri erau in stare foarte proasta.... nu numai asta am constatat..... arcurile de la etrieri erau si ele destul de moi....si permiteau etrierului sa se miste in anumite situatii. 

 

Am vrut sa vad cu ochii mei asta pe live ca sa ma conving  :

 

 

 

Bun am identificat in clar cauza. 

Simptomele erau  :  troncanit peste denivelari mici , zgomot de placute care se miscau cand schimbam directia de mers si ulterior am aflat ca aceste bucse influentau si pedala de frana.....:blink:

 

Am comandat piesele necesare iar apoi am asteptat vreme frumoasa sa pot sa le montez

page2.thumb.jpg.79c60f5ec1642147be436b63e422c9b2.jpg

- Kituri de Bucse Etieri ATE

- Kit Culisante ATE

- Arcuri etrieri noi ATE

- Vaselinele corespunzatoare pentru bucse si culisante. 

 

Vremea buna a venit in sfarsit si am putut sa dau atentia necesara Exploratorului ...

 

Am facut un tutorial de amator in care am detaliat aceasta lucrare:

 

Am decis sa schimb culisele chiar daca aparent nu aveau probleme......dar la o inspectie mai detaliata se vede clar uzura cauzata de multiple curatari si  perii de sarma. 

Canalele mici facute colectau mizerie care era bagata in interiorul bucsei. 

page3.thumb.jpg.44ee4d5e289c46ee8b15ca9dbb589746.jpg

 

Arcurile etrierierelor erau si ele foarte slabite.  Ca orice arc dupa un timp isi pierde din proprietati , cele vechi erau foarte moi comparat cu cele noi....erau si deformate....

page5.thumb.jpg.2a1f4a46becd9c70194441536e99efe0.jpg

 

Intr-un final pot sa spun ca am rezolvat toate micile zgomote care le mai auzeau piticii mei....nu mai troncane nimic peste denivelari mici , nu se mai aude nici un zgomot atunci cand schimb sensul de mers , dar cel mai important este ca acum pedala de frana este "ceas elvetian" raspunde instant la apasare !  A disparut o mica elasticitate care era acolo inainte de operatie , efectiv acum ma minunez cand pun frana ...cum mai spune romanu' ...."musti din volan" 

 

Elemente simple ca si constructie , ieftine de schimbat (tot ce este in poza de mai sus a fost in jur de 300 ron, fara manopera ca daca pui si manopera lui @Doomy  se tripleaza suma 😎) , a caror uzura poate duce la diagnosticari eronate pe la diferiti "Dorei" ....

 

 

Iar la final un refresh pe fata: 

 

page4.thumb.jpg.4e36f644502905889074362fa0281ebf.jpg 

 

Link către comentariu

Oricum rolul culiselor nu e sa tine placutele de frana sa nu se miste longitudinal (in planul paralel cu suprafata de franare a discului). Toate forta si implicit miscare placutei in acest plan e preluata de suportul de etrier. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu

@HKHK Probabil ca ai dreptate .....

 

Dar ce as face eu in anul ala daca nu am la ce sa mesteresc? sau macar asa cate un mini proiect din cand in cand......

b16.thumb.jpg.22031f940b6967f2acd82d103a594fce.jpg

 

 

Link către comentariu

Pai...hai sa vedem...te ai plimba de toti banii? 

 

Da da, asta eno varianta sanatoasa :))

 

Link către comentariu

@cristi511  hai ca nu e chiar asa 🤣 

E mai simplu pentru mine , mai bine iau un Tiguan SH care a fost 40+k nou , iar  la achizitie e ~ 20K ......

Doar in aia 20K in devalorizare ......cu 10 k imi fac piticii sa danseze cum vor ei  facand experimente pe propiul agreat si tot raman 10K + de plimbari , nu ca as cheltui pe piese bugetul de plimbari ......my 2cents .

 

Plus sa nu uitam un lucru , experimentand pe propiul agregat imi creste nivelul de XP si automat Level-ul......  :))

 

@acidone77  toate la timpul lor , mai intai trebuie sa invat Elefantul Cici :study:

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!