Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

Am gasit si eu parbrizul la Touran la fel, poate fi o urma de percutie minuscula, de la diferentele de temperatura pleaca apoi crapatura. Se poate rezolva intr-o zi inlocuirea la cost modic.

E bine ca nu ai AGM pe masina, iesi ieftin asa.

Link către comentariu

Mos Craciun si prietenii sai... :)

Nasoale patanii dar la prima vedere parea si mai rau...Eu am crezut ca e vorba de plansa de bord din prima poza :)

Link către comentariu

nu am inteles de ce creste pretul asa mult doar pt niste chenare de vopsea in plus.

ma refer strict la piesa, fara manopera.

Link către comentariu

Si mie mi se se par nejustificate diferențele de preț. La fel ca diferența dintre parbriz cu senzor de ploaie si parbriz fara senzor de ploaie. 

Link către comentariu

Fa testul pe doua roti in diagonala si daca agata usa de la sofer... e de la offroad crapatura. 

Link către comentariu

@Aerofan  doua din 3 rezolvate deja ramane parbrizul :)  Nasol e deranjul la inlocuirea parbrizului ca trebuie sa dau camerele de trafic jos si apoi sa le repozitionez :wacko: cabluri....mufe. 

Cine spune ca nu poti sa faci offroad cu stil ? sau la costum si cravata :) 

Ai fi uimit dar pielea , chiar si deschisa la culoare ajuta mult de tot , are statul ala superficial de lac care ajuta la curatarea jegului , daca e intretinuta se mentine curata constant. Cu presuri de cauciuc ce sa mai zic ....usor de curatat , iar in rest mocheta este neagra  asa ca deranujul doar pare mare  :)  se mentine curata cu interior facut saptamanal. 

PS: gaura din bara este buna pentru un suport de gopro :) 

@Muale Da , parbrizul l-am gasit asa , nu parea sa fie ceva pe acolo in afara de putin rahat de pasare , poate o fi fost constipata si a dat cu proiectil. 

Pretul la manopera creste , ca e o groaza de demontat la camera de la Laneassist , stiu ca am scos capacul acolo sa trag un cablu si am vazut cate chestii sunt in interior. 

La gaura de vizitare m-am tot gandit , la golf am avut :) a fost foarte utila pana in momentul cand s-a gasit piatra potrivita si a lovit la momentul potrivit in surubul de la capac :)  clean offf.....si am ramas cu capacul pierdut ,cu gaura in scut si surub rupt in gaura . Asa ca , mai bine fara :) 

@vdragos asa cum zice si Andrei_72 , sunt destul de scumpe cele mai  cunoscute. Am sunat in diferite parti si am obtinut pe seria de masina : ~1600ron Pilkington ,  1460 Saint Gobain , 1100 ron ceva din polonia si ~700 china .  Problema e de la LaneAssist , are garnitura aia in plus pe el.  Sumele modice aduc si marcile mai slabe  . Am timp sa ma decid , oricum nu il montez cat inca e frig afara. 

Marele plus este lipsa start stopului ,acum se vede alegerea selectiva de la achizitie :) baterie mai ieftina , volant mai ieftina ......etc.. 

@Laurentiu_LWR WTF cum adica bordul :)), credeai ca a dat Trump dupa mine cu drona? 

@john_skoda stiu la ce te referi ,  Tiguanul nu exceleaza la rigiditate sasiu , dar acum sa fim seriosi , in ultimii 1000 km si trei saptamani  a vazut numai asfalt  , nu e ca si cum parbrizul a decis asa brusc " E un moment bun sa ma crap ca fraieru' asta m-a scos la offroad acum 3 saptamani si acum e momentul sa-i arat cine-i sefu'......crack !!! "  Mai plauzibil e ce zice @vdragos cu o crapatura minuscula activata de la diferentele de temperatura. 

Daca e sa se intample in offroad , se intampla atunci pe moment. 

In situatia putin probabila ca ar fi de la offroad optiuni exista

parbriz.jpg.29f315cf61ca3426d6314b06f4317311.jpg

Chit ca pun cate un parbriz de china in fiecare luna nu m-ar impiedica sa fac ce imi place cu exploratorul meu. 

giphy.gif.15d30afbde7930e12b334e92e1e5576d.gif

Link către comentariu

Tare postarea :biggrin: mai ales subiectul cu pasarea constipata :biggrin:. Revenind la subiect, Skoda la mine era complet crem inclusiv covorul. Singurul lucru negru ce-l aveam erau covorasele, ceva din fetele de usi si partea de sus a bordului. In 5 ani e minune ca nu am innebunit :P

la tine e mai soft.

Link către comentariu
1 hour ago, Doomy said:

Pretul la manopera creste , ca e o groaza de demontat la camera de la Laneassist , stiu ca am scos capacul acolo sa trag un cablu si am vazut cate chestii sunt in interior.

Mie mi-a sarit in ochi in Elsa ceva cum ca la cei cu camera in parbriz pt LaneAssist, DLA etc e nevoie si de recalibrare camera dupa montaj parbriz... 

Link către comentariu

Si dupa ce faci unghiul de fuga trebuie recalibrata asa ca nu-i bai :P . Eu am facut retrofit la B7 la camera si nu am facut nici o calibrare, mergea brici :)

Parbrizul e mai scumpicel ca are si incalzire pe langa camera, eu mai pusasem Saint Gobain ce se cioblea la fiecare pietricica.

Link către comentariu

Da , aveti dreptate trebuie recalibrare conform elsa.  

Eu sunt de aceiasi parere cu Boditza , va merge in continuare ok , nu cred ca vor fi probleme , mai ales ca suportul camerei este fix iar parbrizul are marja de milimetri la montaj .

In caz ca vor fi probleme , procedura pare destul de simpla , trebuie sa printez sablonul de calibrare si sa respect distantele de montaj :) 

Cam asa

588694961_CalibrationLaneAssist.thumb.jpg.7074c43eeb5955b585b367b9d4dfcba5.jpg

Link către comentariu

Oamenii optimisti sunt mai fericiti

E mare lucru sa intalnesti oameni care glumesc cand li se intampla lucuri rele , te fac sa vezi partea plina a paharului

Esti de admirat domnule @Doomy

Link către comentariu

Man...nu stiu cum sunt restu' dar eu mai intai ma uit la poze si daca vad ceva interesant citesc :))

Dand scrool in jos am ajuns la imaginea asta...si am zis...cum dreaq a crapat bordu in halu ala  :))

1240150595_ScreenShot2020-01-21at22_15_35.png.ec1f50a1cf69608af93563f3c670e4a0.png

 

 

Link către comentariu

@tavitara  Multumesc.  Mare adevar zici :)  odata ce incepi sa vezi jumatatea plina a paharului parca lucrurile se rezolva mai usor. 

@Laurentiu_LWR  HA !  bine de stiut , de acum o sa fac postarile sub forma de benzi desenate sa fiu sigur ca o sa le citesti :) 

 

In alta ordine de idei , azi am avut un drum pana la Craiova dus/intors  . Au trecut 5 ani de cand nu am mai fost pe acest traseu : BUC->Pitesti->Craiova.  Plin de zmei "englezi" cu tigai ruginite ..... mai ales pe depasiri.....dar nu asta e atractia acestui drum . Se stie pe felie:beerchug:, cand treci prin Slatina trebuie  neaparat sa treci pe la Atletul Albanez pentru un pahar de braga si o inghetata delicioasa  ....si la dus si la intors....ca deh....Exploratorul merita o pauza. 

20200122_154421.thumb.jpg.dc3e074eb5d3079a0c48065640626e95.jpg

20200122_154037.thumb.jpg.25452412deea99c909e993e37b0e72a3.jpg

20200122_154558.thumb.jpg.706f00cf23f429371096c6751a414f3a.jpg

Uitasem cat de delicioase sunt toate......  neaparat trebuie sa imi mai fac drumuri prin zonele astea  . 

Link către comentariu

Am reusit sa bifez si revizia de inceput de an pentru toate consumabilele de mai sus . Unde altundeva decat la Catalin @EEXCALADE la Bacau. 

Daca tot a fost o mini vacanta , de ce sa nu o fac tot in zona asta :)  .....si sa fac ce imi place mie mai mult , sa mesteresc la Explorator ...

Let the games begin !

1)  Am inceput cu revizia filtrelor si a uleiului la motor , nimic spectaculos aici , kilometrii de la ultima revizie : 14.500km. 

page15.thumb.jpg.8dae561b4ab037f58c57f75073c0cf63.jpg

In cursul acestei operatii am verificat si posibila existenta a spanului care este ZERO. Putine impuritati in carcasa filtrului de motorina dar nimic de ingrijorat. 

page3.thumb.jpg.1db075e9d89ee9c1f7e7f1682b7d5f93.jpg

 

2) Curatare clapeta de acceleratie si degetar .  Ambele au fost date jos si curatate . Intoarcerea Degetarului  clar ca a avut un impact pozitiv asupra clapetei care se prezinta in stare impecabila . Toata calamina a ramas in degetar si nu s-a mai dus spre Clapeta de acceleratie.  page9.thumb.jpg.73199b336ec4a67efbfd2a76bc4347f7.jpg

Totusi exista mici efecte secundare datorate intoarcerii degetarului pe care o sa le expun in ariile dedicare  . Efecte mici dar care pe termen lung pot sa dauneze , asa ca am hotarat impreuna cu Catalin sa punem degetarul inapoi in pozitia originala de fabrica :orientat spre clapeta.   Mai bine curat clapeta la 10.000km si cam asta e. 

Pentru starea detaliata si metodele de curatare ale acestora am facut filmul de mai jos

 

 

3) Aerisire ambreiaj si inlocuire lichid    

Aici am avut o mica surpriza , in sensul ca lichidul de ambreiaj/frana a fost schimbat la ultima revizie (acum ~15.000km) cu toate acestea arata la ochi destul de ars , pe tester a iesit in parametrii  dar totusi........e de tinut sub observatie : 

page5.thumb.jpg.5e975bc871ba4ff5f986cbb6cd6f5135.jpgpage6.thumb.jpg.dd8d30da306685ead2c202b7e68f64ec.jpg

Aici posibil sa fie si de la mine si de la modul de exploatare , nu neaparat frnari violente , dar si a duratelor de deplasare foarte mari.  Oricum monitorizam.....

 

4) Ajustare timonerie si gresare mecanisme interior si exterior :

Ca la toate operatiile de altfel a fost consultat ELSA , de la cupluri de strangere pana la procedurile de ajustare ,gresare si alte indicatii:

 page4.thumb.jpg.15d6a14f500135ef0c2ecefc536f689c.jpg

Am ajustat Timoneria conform procedurii apoi am gresat toate punctele de frecare exterioare :

page7.thumb.jpg.bbe3959becc687fe21ff71c3c3aa8ce5.jpg

Apoi am trecut la interior unde se vede clar lipsa de lubrifiant la bila schimbatorului:

page8.thumb.jpg.d04b8714c9473d2fdab10ad82bcb8d0e.jpg

Vreau sa spun ca dupa aceasta operatie conduc o alta masina !  Fara exagerare , intratul in trepte acum este ceas elvetian si nu mai este rezistenta in nici o viteza !  Aici rezultatul depaseste orice asteptare !   HAPPY HAPPY HAPPY !!!!!! 

5) Schimbat ulei la CUTIE DE VITEZE si DIFERENTIALE fata/spate

Aici sa o luam pe rand

Incepem cu Cutia de viteze  care are ~40.000km de la ultimul schimb de ulei , iar uleiul gasit in cutie se prezenta intr-o stare general definita "acceptabila",  in sensul ca nu era intr-o stare excelenta dar nici mult nu ar mai fi trebuit sa stea in cutie.  Era putin ars.  Operatie simpla , scurs tot uleiul apoi bagat ulei nou . 

page10.thumb.jpg.259c658f17f79dae1b1563cdc2c2950d.jpg

 

Trecem la diferentialul fata . Ultimul schimb tot in urma cu aproximativ ~40.000km. 

Uleiul din acesta se prezenta destul de OK , as zice ca undeva la 2/3 din durata de viata totala , prezenta urma de arsura incipienta. In conditiile date s-ar fi putut lasa 60.000km pana sa fie schimbat.  Scurgerea a decurs fara probleme iar umplerea diferentialului s-a facut folosind o scula speciala cu cot de 90 grade special conceputa pentru aceste operatii.  La sfarsit busoane noi si job done ! 

page11.thumb.jpg.605abec5565c9921760dd281b0c2c210.jpg

Si apoi am trecut la diferetialul spate.Ultimul schimb tot in urma cu aproximativ ~40.000km. 

Aici am avut o surpriza , uleiul se prezenta ca nou !  culoare si textura de ulei nou . Interesant faptul ca omologul sau din fata era semiuzat iar cel din spate se prezenta ca nou. Pot sa spun cu siguranta ca este safe ca acesta sa fie lasat 60.000km pana la schimbul urmator in conditiile date.  Am completat cu lichid nou folosind aceiasi scula miraculoasa si apoi la sfarsit busoane noi ! 

page16.thumb.jpg.f58d05861e20a147687fd1387de666ad.jpg

Pentru aceste 3 operatii am facut  filmul de mai jos in care sunt si alte detalii despre metodele folosite : 

Intre timp , tot mai gasim "scheleti" si surprize de la sedintele de explorare prin noroaie  : 

Page14.thumb.jpg.0d301e847a14ebaf0fa11889651a310a.jpg

 

Si acum sa trecem la ultimul si cel mai important punct (saving the best for last) ........ladies and gentelmen i give you .......

6) Revizie haldex ulei + filtru 

Aici chiar au fost surprize la tot pasul. Ultimul schimb al acestuia a  fost facut tot in urma cu ~40.000km.  Masina fiind folosita asa cum ati vazut si voi pe acest topic. Nu chiar in conditii normale dar pot sa spun cu mana pe inima ca nu a fost condusa in bataie de joc .....asa ca (zic altii)  un schimb de filtru si ulei la haldex este prematur........sunt multi altii care dau blana din semnafor in semafor care dau mai multa uzura decat dau eu pe drumurile in care ma bag.....sunt sigur de asta....dar totusi nu ma asteptam sa gasesc urmatoarele

Uleiul se prezenta destul de rau ! era destul de ars  , asta a fost prima surprindere......

page17.thumb.jpg.6f63b2e686567a5401fba2c27f4228cf.jpg

OK.....trecem mai departe , hai sa vedem cum sta si pompa ........un alt moment din categoria WTF!!! 

Pompa era extrem de murdara , iar in carcasa pompei era si mai multa mizerie decat am gasit eu la ultima curatare  si sa nu uitam ca pompa este "noua" , schimbata in urma cu ~40.000km din cauza erorii "intermitent" . 

page2.thumb.jpg.9579fe307f77f4d3f2293efe6554b99a.jpg

Apoi am scos si filtrul care nu era in stare asa de jalnica , era murdar dar mai "mergea" . 

page13.thumb.jpg.3982ad134fa38655ad855663f380c815.jpg

Carcasa filtrului era si ea intr-o stare foarte buna , fara mizerie in interior : 

Page18.thumb.jpg.a8ac61fa488b9d2a19e8fa2733cbabaa.jpg

BUN !   Ne-am bagat pe treaba apoi sa curatam pompa si carcasa acesteia, rezultatul fiind acesta : 

page1.thumb.jpg.a5cb262377fb6862d117dfc35bff2cc5.jpg

Apoi am trecut la asamblare si la adaugarea lichidului de Haldex impreuna cu toate busoanele noi . page12.thumb.jpg.c6a125a3289423af97b1a3ee56449ef6.jpg

Toate detaliile acestor operatii le-am prins in filmul de mai jos: 

 

Concluzii ?  Eu vroiam sa generalizez toate lichidele care tin de sistemul de rulare undeva la ~40.000km .  Dar in lumina noilor descoperiri as vrea sa urmez urmatorul plan

- Diferentialele fata / spate  - le voi lasa 50.000km sa vedem efectele dupa acest numar de KM  avand in vedere ca pe spate era foarte OK si fata inca mai mergea. 

- Cutia de viteze tot la 40.000km vreau sa o las la schimb cu toate ca as vrea periodic sa scot cate o mostra de ulei sa vad starea acestuia. 

- Haldex.....haldexul vietii ......evident ca nu il pot lasa tot 40.000km  ...asa ca urmatorul schimb este programat peste 30.000km :  lichid + filtru  .

Si cand stau sa ma gandesc ca marea majoritate de utilizatori 4motion nu au habar de acest filtru sau de aceasta operatie de service/mentenanta ..... :banghead:   sa nu zic ca prin reprezentante maxim schimba uleiul......nu tu schimbat filtrul .....nu tu curatat pompa......:scratch:

tenor.gif.38f29213b9027db1d02bddcaf185e60e.gif

Link către comentariu

Bravo și pentru întreținere și pentru materialul detaliat! :icon_thumleft: La următoarea revizie cred că am să curăț și eu degetarul ăsta și clapeta (din nou).

Link către comentariu

plina de ulei masina asta!

felicitari pt grija fata de atelaj.

uleiul din fata posibil sa fie mai ars pt ca masina invarte in spate doar cand e necesar, nu e 4x4 permanent?

Link către comentariu

Felicitari! Parca am mai zis, asta este ce se cheama masina intretinuta.

@Muale asa e cu multe diferentiale - multe zemuri. Anul asta am si eu planuita o revizie "mare" si inca adun informatii sa vad daca-s capabil sa o fac "de capul meu". Din ce vad la tine, am dubii :D

Link către comentariu

Sa inteleg ca sunt 5 '"uleiuri" de schimbat? Motor, Cutie ( indiferent ca e Manuala sau DSG ), Haldex, Dif Fata si Dif Spate?

Acestea se pot aplica si la un Passat B8 cu 4motion?

Felicitari, si ... imi pare rau ca nu avem si un @EEXCALADE in zona de Vest a tarii :D 

Link către comentariu

Subscriu si eu la parerea de rau legata de EEXCALADE :)) 

Ma bucur sa vad posesori de masini care le folosesc mai mult decat la mersul pana la supermarket, dar au si grija corespunzatoare.

Link către comentariu

@Muale  Diferentialul fata e normal sa fie putin mai ars , doar sta intre motor si cutie . Nu duce lipsa de caldura .   Totusi este mare diferenta fata de diferentialul spate in calitatea lichidelor . Tinand cont ca acestea au uzura identica indiferent de cum cupleaza Haldex, diferentialele functioneaza permanent si independent.   Haldex cupleaza la plecarea  de pe loc apoi "la cerere" nu este chiar permanent . 

@mad_kat   Daca urmezi instructiunile din ELSA nu prea ai cum sa dai gres.  Mare complicaciune nu e , trebuie doar sa faci pasii in ordine. 

@daniel1982 Da, tot  5 uleiuri sunt si la B8-4M (gen5)  .  Avand in vedere ca tara noastra nu este asa de mare , poti programa un concediu in zona Bacau si asa toata lumea e multumita :)  Un concediu de in care si masina si familia sunt multumite. 

@Golf TDI Idem si pentru tine  .  

Link către comentariu

Super intretinere si foarte informative materialele foto si video.

Pe mine m-a impresionat si cat de curate ai jantele pe interior. :icon_thumright:

Link către comentariu

@Edy_77 ce ochi de vultur ai :)   un minim de efort la fiecare spalare si stau asa curate , daca le lasi sa acumuleze in timp atunci ai de munca. 

@Muale  You're Just Jealous !

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!