Jump to content

Probleme haion si incuietoare haion


eu
 Share

Postare recomandată

Asa am patit si eu cu furtunasu cand am luat masina.. m-am pus am desfacut-o si am scos un cot (erau 2 si nu se imbinau bine) si acum merge perfect. Dar problema cu yala portbagaj persista si la mine... e blocat nu merge nici clockwise nici counter-clockwise si am senzatia ca nu intra cheia pana la capat... dar pana una alta ma bucur ca nu merge cat timp merge centralizata :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema similara cu a unui coleg (postata cu ceva pagini inainte): cheia nu intra pina la capat in broasca desi am dat cu spray contact/wd40/spray degresant din belsug la interiorul yalei. A iesit putina mizerie (asa cred) dar e yala e intepenita si in ansamblul broastei dupa ce cauciucuri se vad intre cele 2. Apreciez daca apar poze (eventual alea de pe la inceputurile topicului) si ceva idei de demontare a yalei :D

Asta ca sa rezolv problema pina vine iarna :D

Azi am rezolvat exact problema asta: la mine nu mergea de cand am cumparat masina sa inchid/deschid de la incuietoarea hayon-ului (nu intra cheia pana la fund si parea blocat butucul).

Din pacate nu am putut face poze, am prins un moment mai liber la munca si m-am apucat de asta, dar nu e deloc dificil zic eu.

Ce am facut:

Materiale necesare: Surubelnita in cruce, Torx T20, spray degripant am folosit eu.

1. Clar, se da jos in primul rand capitonajul hayonului.

2. De la ansamblul cu butucul, se deconecteaza cablurile elctrice (e o singura mufa cu clema) si o tija metalica subtire care face legatura spre broasca (pentru a debloca broasca atunci cand se deschide cu cheia).

3. Butucul si cu tot ansamblul din jurul lui este prins in 3 suruburi care se desfac cu torx 20. Te uiti atent, ca unul e putin mai dosit. Dupa aceasta operatiune, tot ansambul iese spre exterior.

4. Doua suruburi in cruce tin emblema de butuc, se dau jos si alea, iese si emblema, mai e o garnitura de cauciuc (care am dat-o jos sa nu ma incurce).

5. Mai e un ansamblu micut din plastic care cuprinde 2 switch-uri, ala se scoate usor de pe butuc, e prins cu niste cleme.

6. Apoi, introdus la greu spray degripant in butuc, introdus cheia si miscat stg-dreapta. Repetat pana si-a dat drumul (la mine si-a dat). A iesit multa mizerie de acolo. Eu am mers chiar mai departe, am scos de tot butucul pana la urma din ansamblul ala si am curatat tot ce se putea curata. Daca te uiti cu un pic de atentie la ansamblu inainte de a-l demonta de tot (daca decizi sa faci asta) nu-ti va fi greu deloc sa-l montezi la loc.

Cam asta e, am pierdut vreo 2 ore, 2 ore jumatate cred, asta fara sa am pic de experienta in ceea ce am facut. Bafta la surubarit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, va intrebam in urma cu ceva timp daca merita sa iau un Golf IV Variant , ieri l-am luat si merge ok ( in general).am insa eterna problema cu haionul care la mine nu merge incuiat nici din cheie si nici din telecomanda inchiderii centralizate. Practic nu numai ca nu se incuie, dar nici macar nu se inchide( de genul sa stea acolo, sa faca un declic ceva), la mine sta sub propria greutate si chiar daca il trantesc nu rezolv nimic.Incercand sa-l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema cu motorasul de stergator de parbriz de la luneta.

Am un G4 Variant si cand l-am cumparat nu mergea stergatorul de luneta, insa azi de dimineata ce sa vezi imi bazaie motorasul.

Cand dau se aude un bazait la motoras ( stergatorul nu merge), insa stropgelul merge.

Daca imi puteti pune niste poze cu modul de desfacere a plasticului de la haion, la care am inteles ca e foarte belicoasa sau eventual niste sfaturi va-si ramane recunoscator .

Va multumesc. : :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat, e relativ simplu dar trebuie un pic de grija. Pe pagina anterioara a acestui topic, la postul #150, Steve a pus un xls cu o schita a hayonului. Acolo vezi cam pe unde vin clemele mentionate de ManiacuV6 in postul asta:

Daca ai un pic de spirt tehnic se poate face. Ai de desfacut 2 suruburi ce se afla in interiorul manerului de tras haionul inspre jos. Cate 1 surub pentru fiecare 'maner' .

Apoi se trage usurel de capacul negru . Are niste clipsuri de metal (vreo 8). Partea deschisa ce inconjoara geamul ramane la locul ei.

Atentie cand tragi de capac. Eu am reusit sa-l desfac fara probleme dar am inteles ca e destul de fragil si se poate crapa daca nu tragi cu atentie. Ideal ar fi sa tragi in dreptul clemelor alea.

@pacorabane, in primul rand si tu ar trebui sa dai jos capacul de la hayon si sa vezi ce se intampla acolo. Se intampla ceva daca rotesti mai mult cheia spre stanga? Spre stanga sunt tot 2 pozitii: prima data deschiderea centralizata si daca rotesti si mai mult ar trebui sa se deschida hayonul de la cheie. Am inteles ca la tine ramane deschis tot timpul, dar vezi daca se intampla ceva cand rotesti mai tare spre stanga. Dar, repet, cel mai bine dai jos capacul si o sa vezi exact ce se intampla acolo (sa nu fie blocata tija actioata de motoras la maximum de exemplu). Motorasul se aude lucrand cand apesi manerul de deschidere al hayon-ului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam pentru rasp Aladin insa mai e ceva ce am omis sa intreb.

Bazaitul motorasului de stergator de la luneta se aude cand pun contactul timp de 5-10 secunde si dupaia se opreste.

Care ar putea fi problema?

E normal sa faca asa din moment ce nu actionez stergerea lunetei?

Baftoi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic aici, e posibil sa ai si tu problema cu apa care se scurge in hayon, am inteles ca asta ar putea conduce la acest comportament(un posibil contact aiurea din cauza apei). Uneori, mi s-a intamplat si mie sa-mi porneasca de unul singur stergatorul de la hayon cand puneam contactul. Cel mai bine da jos capacul ala de la hayon si vezi cand stropesti luneta daca nu iti intra apa si inauntru. Eu (si multi altii) asa am patit. Daca se intampla si la tine asta, este un DIY despre cum sa rezolvi problema cu apa, vezi sectiunea de DIY-uri din aria Golf IV. Nu as vrea sa cobesc, dar la tine e posibil sa trebuiasca sa schimbi tot ansamblul daca motorasul se invarte in gol, parca nu se gaseau piese separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bazaitul motorasului de stergator de la luneta se aude cand pun contactul timp de 5-10 secunde si dupaia se opreste.

Care ar putea fi problema?

esti sigur ca e motorasul ala? poate e pompa electrica din rezervorul de combustibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul e ca se aude sus la haion nu jos in rezervor.

Aseara am fost la spalatorie si poate a intrat apa la mecansim si ma gandesc ca din cauza asta face asa.

Totusi de ce porneste motorasul cand pun contactul fara a actiona comanda de stergator?

Am incercat odata sa deschid capacul la haion insa e prins al naiba de bine.

:blink:

Nu stiu, sa vad ce pot face.

Modificat de SpT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil stergatorul a ramas in alta pozitie decit pozitia de zero, iar atunci cind pui contactul incearca sa vina la locul lui (pozitia 0).

N-ai alta scapare. Trebuie sa-l desfaci si sa-l cureti.

Intra apa pe linga ax, oxideaza si se blocheaza. Daca n-a apucat sa rupa ceva pe dinauntru se poate repara, adica se poate curata si unge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok multam fain pt sfat alx.

Se pare ca de ce imi era frica( desfacere capac haion) tot nu am scapat.

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am stricata incuietoarea de la hayon, nu se mai inchide deloc hayonul, m-am uitat si nu se mai blocheaza incuietoarea. Probabil este o problema mai intalnita. Am vorbit cu cineva sa-mi aduca alta incuietoare de la un Golf lovit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am avut si eu teava rupta si jetul se "plimba" in acelasi timp cu stergatorul. Am rezolvat prin innadirea tevii originale prin cositorirea unei mine matalice de pix in prelungire si introducere de vaselina la greu intre axul stergatorului si teava. Pt. ca vaselina sa nu se scurga in interior am confectionat un O-ring cu diametrele ext./int. de 6/3,4 mm pe care l-am asezat pe piesa de plastic din care porneste teava. Grosimea O-ring-ului este de cca. 1,5-1,8 mm. Am insa acum o nedumerire si anume cum trebuie sa stropeasca jetul vetical, sau cum am vazut in poza cu kit-ul de reparatie cumva la 25* fata de orizontala? Mie mi se pare corect vertical conform cu decupatura prin care trece jetul in schimb stergatorul se uda relativ tirziu! Poate cineva care a avut o masina fara aceaste defectiune sa-mi spuna cum este corect?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si o pb cu inchiderea la haionul spate.acesta se inchide cind folosesc cheia briceag,dar nu mi se deschide cind deschid toate usile.yala din spate ie in pozitia de deschidere centralizata.am demontat capacul si acesta la orice comanda din centrala inchis,deschis, motorasul actioneaza pe inchidere,trage de tija in jos ,nu vrea sa o si ridice. .o schema electrica are cineva ci inchiderea ,m-ar ajuta mult.am incercat motorasul pe liber si el lucreaza la baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare ...am o mica problema...e cumva asemanatoare dar in acelasi timp nu este.....acum vreo 2 saptamani imi sarise furtunul de la un cot ( furtun ce ducea lichidul pt hayou...mentionez ca masina e passat variant) , cotul fiind in aripa din spate stanga , in zona unde este crikul si magazia de cd-uri ...a curs ceva apa pe acolo dupa care am gasit buba si am cuplat inapoi furtunul problema fiind rezolvata........

Acum 2 zile mergand imi apare pe bord ca portbagajjul este deschis opresc, il deschis si il inchid din nou,,,insa becul pe bord ramane ......portbagajul este inchis din toate punctele de vedere ....chiar si cand activez inchiderea centralizata, se inchide si ramane inchis , insa pe bord apare ca si cum ar fi deschis...

Cred ca cele 2 probleme nu au legatura deorece apa nu a ajuns la mecanismul inchiderii de pe spate fiind compartimente separate ( am zis sa mentionez totusi), eu cred ca totusi ca senzorul ala sa stricat ...imi poate spune cineva unde este senzorul respectiv si cum poate fi schimbat asta in varianta in care este stricat sau poate doar sarit de acolo....

Multumesc anticipat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor!

Pentru a ma incadra in problema generala la Golf-uri, legata de hayon, incuietoare si lumina portbagaj, spalator luneta, ..., revin si eu cu :) acceasi problema. Expunerea este urmatoarea:

-inchidere centralizata (sau/si alarma) functionale;

-stergator luneta functional (jet apa centrat);

-bec portbagaj verificat (nu este ars) , dar nu functioneaza;

-butuc portbagaj blocat (cred oxidat), nu se deschide din cheie (doar din centralizata);

-martor portbagaj deschis inexistent , sau nu afiseaza nimic;

-apa care apare pe marginile de plastic a hayonului sau?/si din incuietoare si care se scurge prin deschizatura de jos, unde se inchide; precizare importanta: apa apare si daca nu ploua afara, nu stiu inca daca apare si cand nu folosesc spalatorul de la luneta; uneori am impresia ca se formeaza condens (o sa verific) de la AC, sau Recirculare(?).

Rog sa-mi explice cineva competent cum stau lucrurile, de unde vine apa, si ce se poate face.

Merci mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spuneti-mi si mie ce sa fac sa nu-mi mai cada hayonul in cap!!!pur si simplu nu se mai tine in cele 2 pistoane de la portbagaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Schimba-i telescoapele si gata !

Alta solutie nu ai ! :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!Sunt din BUZAU si am o problema la un golf 4 variant din 2003.HAIONUL nu se mai inchide.Cred k este o problema la vreun motoras si nu stiu cum sa dau jos capacul din plastic fara sa rup din cleme.Daca m-ar putea ajuta cineva...astept pareri.

Ma mai puteti gasi si pe messenger id:svlsc_tudor sau telefon:0722371588.

Multumesc anticipat!

Modificat de hakkinen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am reusit sa il dau jos m-am folosit de o bucata de lemn subtire ca sa o bag intre capac si caroserie.. nu recomand aceasta operatiune sa fie facuta iarna sau la temp scazute pentru ca plasticul devine vulnerabil

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

de cateva zile am si eu niste probleme cu minunata incuietoare de la hayon, problema mea nu am remarcat-o la nimeni pana acum :), pe langa apa care a curs de la stergator, cu care m-am obisnuit si resemnat in acelasi timp, acum ma dispera incuyietoarea de la portbagaj, cand inchid usile (centralizat) portbagajul se deschide, iar cand le descui portbagajul se incuie, merge total pe dos fata de usi, cand parchez masina, il incui cu cheia, si dupa aia ma chinui o groaza pana reusesc sa il mai deschid, cred ca si butuc este cam praf, dar pana una alta, de ce merge invers in raport cu usile ? repet usi inchise - portbagaj deschis

usi deschise - portbagaj inchis

cine ma poate ajuta cu un sfat (poate avea vreo legatura si cu switchul din broasca ? sau nu? )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spuneti-mi si mie ce sa fac sa nu-mi mai cada hayonul in cap!!!pur si simplu nu se mai tine in cele 2 pistoane de la portbagaj

Trebuie sa schimbi un singur telescop, nu amandoua. Daca unul nu mai este in parametrii al doilea nu poate sustine toata greutatea. Cumpara un singur telescop si fa proba pe ambele parti sa vezi unde este problema.

... cand inchid usile (centralizat) portbagajul se deschide, iar cand le descui portbagajul se incuie, merge total pe dos fata de usi...

Ai umblat de curand la hayon? Sa nu fie inversate firele, este singura chestie care imi da prin cap. Daca tu inchizi si el se deschide si invers, inseamna ca este pe dos plusul cu minusul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am umblat la firele de la senzorul din incuietoare, erau corodati pinii(unul s-a rupt, al 2-lea nu mai are mult) in care intra mufa cu 3 fire, si a trebuit sa improvizez cumva sa ii pun la loc, este posibil sa fi gresit eu ordinea firelor, dar din ce am observat eu, si s-ar putea sa gresesc, acel senzor nu comanda decat aprinderea becului din portbagaj, respectiv a martorului din bord ? intreb asta, pentru ca atat becul cat si martorul merge perfect, numai incuierea centralizata merge aiurea.

ma poti ajuta cu o schema ceva ? sau un sfat ceva...

mersi anticipat

Modificat de MeHigh_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu la G4 hatchback

La mine mai mult ca sigur e din cauza lichidului de spalat geamuri care curge prin portbagaj.

Cand imi voi face timp sa desfac haionul voi face si cateva poze.

Eu am introdus o solutie in broasca pentru ca nici la mine nu mergea deschis haionul cu cheia si dupa 2 zile si-a dat drumu. Nu ma intreba ce solutie am folosit pentru ca a venit un coleg cu ea, eventual il voi intreba ce a folosit si voi posta aici pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!