Jump to content

Probleme haion si incuietoare haion


eu
 Share

Postare recomandată

Vorbesti despre asta? pt ca nu pare a avea niciun reglaj..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat acest subiect insa s-a deviat spre altceva: bec, alarma, incuietoare etc.

Capatul din plastic de la furtunasul care duce lichidul la stropitorul din bratul stergatorului s-a crapat si curge lichid.

Acest capat din plastic se imbina cu partea "tata" care face parte din stropitor.

Cum se repara? Se inlocuieste ? sau se poate scoate pur si simplu capatul din plastic crapat si apoi sa legi furtunul direct de stropitor.

Mi se pare aiurea sa dau jos tot furtunul pentru acel capat. Si sa pun altul la fel dintr-un plasic la fel de casant sa se crape si acela .........

Cum au remediat problema alti colegi ? DaZ.... si alti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, Mihai!

Din pacate, eu nu am o solutie la problema ta pentru ca la mine era doar iesit din angrenajul motorasului si a trebuit doar pus la loc, furtunasul fiind Ok. I-am pus insa un fel de siguranta-colier in plus (nu stiu daca vine din fabrica cu asa ceva).

Saptamana viitoare insa o sa desfac iar pe acolo pentru ca e o problema cu cursa stergatorului si poate vin cu o idee (daca nu va fi prea tarziu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri am observat si eu pe bara spate solutie de spalat parbrizul cursa... Banuiesc ca a iesit putin furtunasul sau, mai nasol, ca s-a crapat pe undeva... Cum se verifica furtunasul ala? Ce trebuie sa demontez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti, aceeasi problema o am si eu.....am fost acum 2 sapt. pe Paraul Rece si aveam solutie parbriz de vara care la momentul resp. a inghetat si probabil in incercarea mea de a curata hayonul am fortat motorasul si acum stropeste doar foarte putin si miroase in toata masina a solutie de parbriz....probabil a cedat undeva furtunul de alimentare, dar nu stiu traseul exact...

cineva care aq avut aceeasi problema si a remediat-o poate ne lumineaza..:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai.... desfaceti capitonaj inferior care acopera stropitorul si incuietoarea (trebuie desurubate 2 suruburi si tras tare)

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6290

si apoi porniti stergatorul ca sa vedeti pe unde curge. In mod sigur pe la porcaria de imbinare dintre furtun si stergator.

DAZ, unde ai gasit colier asa mic? Daca gasesc si eu un colier mai mic pun furtunul direct pe acel capat si strang colierul. Astfel elimin plasticul crapat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e un colier in sensul adevarat. E facut dintr-o siguranta de plastic - din cele pentru strans mai multe cabluri la un loc - i se mai zice si "soricel". Nu l-am preparat eu, am fost ajutat de cineva care lucreaza cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al meu nu mai stropeste la punct fix ca la inceput. acum plimba jetul in ritm cu stergatorul. asta de la ce poate fi? nu am observat sa curga si in interior....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Pai nu asa e normal ?!? Al meu asa stropeste de cand am masina, nu la punct fix, ce tot timpul unde se afla stergatorul... Adica duza se roteste o data cu stergatorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duza trebuie sa stea fixa, de aceea e si decupajul de 1/2 dintr-un cerc (sa zicem) in capacul de plastic al stergatorului lunetei. Altfel ar fi fost doar o simpla gaura, daca mergea odata cu bratul respectiv.

La mine a fost asa: din motive necunoscute, furtunasul a iesit din suportul angrenajului spalatorului (fireste in interiorul hayon-ului). De aici, au rezultat: mai intai griparea axului ce tine duza stropitoare si stergatorul, ceea ce a dus la deplasarea jetului odata cu stergatorul, iar apoi dupa cam 1-1.5 luni defectarea broastei de la hayon, cu problemele pe care le aduce (semnal usa deschisa, probleme inchidere centralizata, pornire alarma "fara motiv").

Asa ca recomandarea e sa verificati motivul pentru care merg impreuna jet apa+stergator.

Fireste, poate fi si de la strangerea prea tare a piulitei ce fixeaza bratul stergatorului de axul motorasului, ceea ce tot nu-i bine pentru ca furtunasul respectiv nu e facut sa reziste la miscari de torsionare, ci trebuie sa stea fix.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAZ, noroc ca mi-ai povestit tu ce ai patit. In acest fel am depistat repede: intr-o zi mi-a pornit alarma de vreo 10 ori. Se mai intamplase si cu o zi inainte. Deci cred ca vreo 2-3 zile am dat apa pe-acolo. Nu-mi dau seama de ce a crapat. Sa fi inghetat ? Totusi am folosit Solutie de -20 grade si nu cred ca a fost mai frig de -4. Poate e proasta solutia desi folosesc una relativ scumpa: "Prelix" de -40 combinata jumi/juma cu apa. Oricum nu pare nimic defect in afara de acel papuc care tine cele 3 fire care intra in incuietoare. L-am curatat (era oxidat), da tot nu vrea da se aprinda becul (poate s-a ars). Alte probleme nu face.

Oricum un colier de plastic nu pot sa pun ca nu tine de nici o culoare. Coliere adevarate de metal nu gasesc asa mici. Ma mai gandesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a intamplat sa iasa furtunasul respectiv din locas. Noroc ca am desfacut plasticul acela de pa haion imediat ce am ajuns acasa si am rezolvat imediat problema, dupa care am sters stropgelul care ajunsese pe angrenajul broastei ca sa nu apara alte probleme. Asadar, daca la un moment dat observati ca desi aveti lichid de spalare si motorasul se aude ca-si face treaba uitati-va sa nu fi iesit furtunasul respectiv ca sa nu ajungeti sa fiti nevoiti sa schimbati incuietoarea cu tot cu switch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci problema descrisa de tine este de la actuator care ramane in pozitia deschis si broasca nu se mai inchide, se testeaza foarte simplu cu degetul incerci sa inchizi broasca (simuland cuiul din poza pusa de tine mai sus).

Actuatorul este reparabil (teoretic) este vorba de un arc, acesta din cauze diverse nu mai revine la pozitia initiala astfel ramane in pozitia deschis .

Daca nu aveti doua maini dibace va recomand sa nu va apucati, sistemul este destul de sensibil si parghiile care deschid/inchid se pot decalibra foarte usor .

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, nu ma apuc, este frig si nu am unde in interior. mai stau asa, se inchide daca "dau mai tare". Sistemul functioneaza, si daca acel cui s-ar regla, problema ar fi rezolvata si s-ar inchide usor, dar nu e de acolo. multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta este de la actuator si se poate rezolva numai prin schimbarea acestuia . Se poate renunta la el, in acest caz se poate deschide hayonul numai cu cheia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duza trebuie sa stea fixa, de aceea e si decupajul de 1/2 dintr-un cerc (sa zicem) in capacul de plastic al stergatorului lunetei. Altfel ar fi fost doar o simpla gaura, daca mergea odata cu bratul respectiv.

Vazand ce probleme poate provoca pierderea de lichid de parbriz, ieri am desfacut si eu haionul... Era intradevar furtunasul sarit, probabil tocmai datorita faptului ca la mine jetul se plimba in acelasi timp cu stergatorul.

L-am pus la loc (btw: nu vad cum si ce colier ar putea fixa acel furtunas :P ), am luat in casa si am uscat interiorul haionului pt ca toata pasla aia de pe interiorul capacului era imbibata cu solutie... iar azi vreau sa il montez la loc... Dar inainte sa o fac, cine imi poate spune si mie ce sa fac pt a reusi sa fac jetul sa nu se mai plimbe odata cu stergatorul... ? Ca nu imi e deloc clar de ce o face... (la mine face asa de 1 an si jumatate, de cand am luat masina... si am crezut ca asa e normal sa faca)

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(btw: nu vad cum si ce colier ar putea fixa acel furtunas :lol: )

vezi ca sunt niste coliere (daca le poti numi asa) din plastic. dintr-o singura bucata, ca o curelusa asa, le gasesti pe la electrice sau diferite cabluri. prind de multe ori cablurile electrice. sunt mici si au niste zimti pe curelusa ca sa tina clema in care se prinde curelusa.

nu pot explica altfel... si nu stiu sa aiba un nume concret. cand mi-a facut la dealer reparatia asta am avzut curelusa aia.

vezi ca am vb despre ea si pe topicul , cred asta

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=6290

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, nu prea am incredere in acele coliere de plastic, pentru ca nu au surub de strangere iar forta care actioneaza la strangere e destul de mica. Am cautat ieri toata ziua un colier cu surub sau cu autostrangere (cum sunt pe la furtunele de la motor) pe marimea respectiva si nu am gasit.

Are cineva vreo idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Roberto_Tyr_VW4

Eu am avut aceasta problema si am rezolvato in felul urmator am incalzit capatul furtunasului si l-am introdus fix si nu mai am probleme.Fara nici un colier fara nimic.Si jetul de la stergator este fix depinde de masina la unele masini.Cam asta este de spus cu problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acele coliere de care vb tu tizule se numesc popular "arici" ... dar nici unul din ala IN VECI nu va tine acel furtunas... Mihai Dobrescu stie ce spun... asa-i? :lol:

Problema nu ar fi neaparat de colier... pt ca acel furtunas la mine intra FIX si FERM pe acea tevusca... deci in mod normal nu are cum sa iasa... daca nu se roteste si jetul o data cu stergatorul... La mine TOCMAI aici e problema... ca jetul se misca o data cu stergatorul, deci stripitoarea aia e intepenita... si astfel, cand stropesc, furtunasul ala se roteste... si de aceea in timp iese... sau, mai rau, se poate crapa...

Deci, problema fundamentala e "cum fac sa deblochez stropitoarea, in sensul de a nu se mai roti cu stergatorul" ???

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arici, ne-arici, dar la mine ala tine de juma de an... :)

sper sa mai tina.

sau pun 2-3 daca e cazul :P ca la mine stergatoarea mergea normal / statea normal , mai bine zis, si totusi mi-a sarit furtunul si a curs apa pe interiorul hayonului. alta idee nu au avut nici aia de la dealer (nu ca ar fi ei un etalon in mecanica, dar aici asta au facut cand am schimbat sistemul de inchidere al portbagajul... ).

de deblocat stergatoarea, habar nu am. (din ciclul: eu nu am nici o problema :lol: )

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand stropitoarea se misca o data cu stergatorul : apa spre stropitoare vine printr-o teava ce trece prin suportul metalic al bratului stergatorului. Bratul e mobil, iar teava de apa sta fixa, aflanduse in interiorul suportului bratului, fiind concentrica. Se mai intampla ca haionul sa fie inchis apasand pe bratul stergatorului (in zona stropitorii, am vazut multi) si astfel tevusca se fisureaza. Oricum, in timp, tot felul de mizerii, praf, o cam lipesc de brat si asa incep sa miste amandoua. E semn rau, pt. ca in curand broasca, switch, actuator... probleme ! Reparatia stropitorii cere indemanare si mai ales multa multa rabdare la bricolat, cu un furtunas, o mina de pix mai groasa, ceva de genul. Cand se da jos plasticul de pe haion, sunt 2 suruburi care se desfac (sunt bagate in gaurile hayonului), iar dupa asta trebuie tras plasticul. Se trage cu grija din colturi (sau cu un cutit faci parghie) pt ca are cleme care se rup usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceiasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o cu multa multa migala , rabdare si bere :P

In axul stergatorului exista o teava de 3 mm grosime de cupru sau alama ,care este continuarea stutului in care intra furtunul cu apa si se prelungeste pana afara la duza de stropire.

Teava impreuna cu stutul sunt blocate pentru a nu se roti de un locas special facut in capacul reductorului

Daca aceste informatii v-au ajutat ma bucur foarte mult :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am desfacut tot... Am scos plasticul de pe haion, am desfacut piulita, am scos stergatorul si am scos varful stropitorii, care intre in acea teava interioara si concentrica axului stergatorului...

Cand stropitoarea se misca o data cu stergatorul : apa spre stropitoare vine printr-o teava ce trece prin suportul metalic al bratului stergatorului. Bratul e mobil, iar teava de apa sta fixa, aflanduse in interiorul suportului bratului, fiind concentrica. ...... Oricum, in timp, tot felul de mizerii, praf, o cam lipesc de brat si asa incep sa miste amandoua. E semn rau, pt. ca in curand broasca, switch, actuator... probleme ! Reparatia stropitorii cere indemanare si mai ales multa multa rabdare la bricolat, cu un furtunas, o mina de pix mai groasa, ceva de genul.

1. De ce daca incep sa se miste impreuna e semn rau si de ce asta duce la defectarea broastei, switchului, actuatorului..?

2. Bine, bine... rabdare, dar facand ce? Ce se inlocuieste cu un furtunas sau o mina de pix? Teava ai ce trece prin suportul stergatorului? Daca da, cum? Cum se scoate cea de acolo, desfacand ce si cum?

Aceiasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o cu multa multa migala , rabdare si bere :))

In axul stergatorului exista o teava de 3 mm grosime de cupru sau alama ,care este continuarea stutului in care intra furtunul cu apa si se prelungeste pana afara la duza de stropire.

Teava impreuna cu stutul sunt blocate pentru a nu se roti de un locas special facut in capacul reductorului

Daca aceste informatii v-au ajutat ma bucur foarte mult :))

1. Cand spui ca sunt blocate de un locas te referi la acel "piciorus" care intra in cutia mecanismului, nu?

2. Aceeasi intrebare si pt tine... Cum ai inlocuit acea teava de 3 mm inclusa si concentrica cu axul stergatorului...? Cum ai demontat, cum ai scos-o pe cea intepenita si cum ai bagat alta? Si ce ai bagat?

Revenind la ce am facut azi... cred ca v-ati dat seama ca am constatat ca teava interioara (pe care vine lichidul) axului stergatorului se misca o data cu axul... si deci si cu stergatorul... Am curat tot pe acolo cu WD40... si spatiul dintre axul stergatorului si tzevusca... santul acela. Si tot impreuna se misca... Si nu mi-am dat seama cum as putea sa le "separ", ca miscare...

Si sincer, mie asa mi se pare normal sa functioneze... ca sa ude toata luneta, stropind tot timpul putin inaintea lamei stergatorului pt ca aceasta sa nu treaca "pe uscat" pe geam, ca sa nu il zgarie cu praful omniprezent... De aceea am si intrebat de ce poate asta duce la defectarea switch-ului, broastei, actuatorului...??? Ca se misca impreuna, dar asta nu produce si rotirea furtunasului care vine in spate, in haion, la intrarea in mecanism... Partea aceea este fixa, nu se poate roti... La mine era ud pt ca sarise furtunasul pe interior... De ce? Nu stiu... L-am pus la loc, am uscat si curatat tot, am prins furtunasul cu un "arici" de plastic (desi nu prea cred ca poate exercita ala vreo presiune care sa opreasca acel furtun sa mai iasa) ... si am strans totul la loc... Tot impreuna cu stergatorul se misca jetul... iar mie imi convine... Atata timp cat asta nu provoaca alte probleme...

Deci astept raspuns la intrebarile de mai sus... Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!