Jump to content

Probleme haion si incuietoare haion


eu
 Share

Postare recomandată

Salut! Am golful de vreo 4-5 luni, sunt incantat de masinuta, dar imi mananca zilele cu o problema. Am mai vazut topic despre asta, dar as vrea sa-l redeschid, ca e putin diferit. Prima oara, mi-a ramas actuatorul de la deschidere/inchidere portbagaj blocat pe deschis. Buuuuuun! Chiar daca aveam masina de putin timp, am reusit sa-l desfac, am vazut eu ca nu mai functioneaza, am cumparat altul, l-am schimbat si toate bune. Dupa vreo 2-3 luni, incepe sa-mi faca probleme, in sensul ca trebuia sa-l cam trantesc ca sa se inchida. Am zis ca o fi chederul umflat pe undeva. Pana acum vreo 3 zile, cand iar ramane panarama blocata pe deschis. Din ce-am mai citit pe aici, mi-am inchipuit ca o fi de la umezeala, dar habar n-aveam ce o sa descopar. Desfac iar capacul, desfac parghiile sa-l pot inchide mecanic (il folosesc acum numai prin spate, cu bancheta rabatata), si las capacul in portbagaj, sa fac rost de bani si de alt motoras, si sa va intreb pe voi ce sa ma fac cu el. Pe drum ma apuc sa stropesc luneta, si.....SURPRIZA! Stropea inauntru cu un jet de mai ca a ajuns pana la mine. De-acolo, de la furtunasul de alimentare, cum intra in pompa, curge cu o presiune, mama doamne!!!!! Am inteles acum de ce se strica animalul ala, dar care e problema? S-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Si colac peste pupaza, m-a lasat si stergatorul. Merge pana la jumatate, ramane acolo, si se aude doar motorasul cum caraie incercand sa-l miste. Daca il dau eu inapoi atat cat imi permite, cand pun contactul, se aseaza singur la locul lui, jos. Daca incerc iar face acelasi lucru. Scuzati romanul asta, dar am incercat sa fiu cat se poate de explicit. Hai salut si sa ne auzim sanatosi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am variantul si din cauza furtunasului care a sarit era sa schimb actuatorul..noroc ca nu s-a ars si doar l-am curatat si uns un pic...Oricum ideea este ca daca nu ti se mai inchide si tre' sa il trantesti ca la mine ...inseamna ca nu ai reglat cum tre' parghiile acelea.Ele au o anumite toleranta si sunt pe surub si piulita de plastic...tre' sa le reglezi.M-am chinuit si eu destul de mult pana sa imi dau seama de la ce este beleaua si am umblat si la platnic si la chedere pana mi-am dat seama de unde vine problema....incearca din reglajele parghiilor si o sa reusesti.Cat despre stropitoare furtunasul ar tre' sa se blocheze pe un clips pe mufa de la duza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sinucigasule :vaidecapulmeu: cum ai curatat si uns motorasul? se poate desface? la mine nu se mai aude nici u sunet cand il actionez, si tare m-am saturat sa cumpar nou. poate exista o solutie sa-l curat pe asta, dar am avut impresia ca e capsulat, si nu e poate umbla in el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este capsat.

Are 7 cleme pe margini care se desfac ,dar ai grija sa nu sara arcul dinauntru . :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

eu mi-am desfacut motorasul de la stergatorul haionului si nu am gasit nici arculete, nici magnetei, nici lamele de contact. Mi-am cumparat un set de reparatie care continea absolut toate piesele care se uzeaza la motoras (teava care se rupe des, angrenajul cu roti dintate ce transforma miscarea circulara a motorasului electric in miscare circulara "du-te - vino" - nu cred ca e o exprimare chiar academica, dar intelegeti ce spun...; surubele; niste o-ringuri si garnituri de etansare si chiar si duza stropitoare; vaselina pentru angrebaje... tot tot tot). Operatiunea dureaza maxim o ora. Mie imi curgea apa prin teava aceea metalica, din cauza asta mi s-a stricat si broasca. Pe asta din urma n-am apucat s-o mai repar, dar am eliminat cauza, si anume pierderile de apa pe la motorasul stergatorului. Pentru desfacerea motorasului e nevoie de un TX10 si putina indemanare.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am incercat sa rezolv problema singur si nu am reusit sa dau jos capacul dupa ce am scos suruburile...acele clipsuri sunt foarte tari.

Asa ca am apelat la service.

Problema: datorita unui dop de gheata, furtunasul a iesit de la loc, si a stropit acel senzor care stie daca portbagajul e deschis sau nu.

A fost pus furtunasul la loc, curatat senzorul cu spray tehnic, si totul functioneaza perfect.

Pret total: 25 RON.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar, capacul (fata) haionului trebuie dat jos, iar clemele care il tin sunt foarte tari. La service crezi ca au vreo unealta cu care sa scoata capacul? Cred ca tot cu forta trag de el, pana iese. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfsburg: de unde ai cumparat acel set de reparatie si cat a costat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Sa ma alatur si eu voua in discutarea acestei probleme, care bag de seama ca e tare raspandita! Golfulet, sau oricare stii, ia spune-mi si mie te rog ce as pute face: am desfacut actuatorul, motorasul functioneaza, dar arcul nu mai trage piciorusul inapoi, deoarece la un moment dat in cursa, scapa de pe pinion. Cum ar trebui sa fie prins capatul arcului de roata dintata? Pot sa il lipesc, sa il schimb, sa-i pun o siguranta ceva? Oricum sistemul nu e asa de complicat, si nu-mi vine sa dau iar 100 de lei pentru o panarama de arc. Mersi la toata lumea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Golfsburg: de unde ai cumparat acel set de reparatie si cat a costat ?

Pe setul acesta am dat cam 40-50 euro. Codul original este: 8L0998711

Din cate imi aduc aminte am vazut in E.t.o.s ca sunt 2 modele de motorase, fiecare cu setul de reparatie corespunzator.

O sa revin maine cu detalii.

Modificat de Golfsburg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! :Driver: Astept informatiile, pt ca nu am E.T.O.S...

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca lucrurile stau in felul urmator:

pentru toate modelele (atat hatchback cat si variant) motorasul este: 1J6955711G

Setul de reparatie este 8L0998711

Bine ca nu am aruncat cutia veche, am gasit inauntru si instructiunile de reparatie cu care vine setul.

Le-am scanat si le atasez.

Setul de reparatie contine:

A duza stropitor

B O-ring

C Garnitura

D O-ring

E Garnitura hartie

F Angrenaj roti dintate

G Capac plastic

H Teava metalica + cot

J Suruburi

099.382 Vaselina pt angrenajul cu roti dintate

099.195 Vaselina pt garnituri cauciuc

post-782-1169479875_thumb.jpg

Modificat de Golfsburg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt efortul depus... din pacate, tot nu sunt lamurit...

In primul rand ca eu stiu ca mecanismul nu e identic la hatch si la variant... la hatch e prins exact la imbinarea dintre luneta si haion, care, in cazul asta, formeaza un anumit unghi... deci si prinderea e altfel si cred ca si mecanismul... Poate setul de reparatie sa fie acelasi, dca acele componente pe care le contine sunt identice...

Apoi... la demontare eu nu am gasit componentele: E Garnitura hartie si G Capac plastic ... pur si simplu nu existau... Mecanismul pare identic in rest... Daca il cumpar si il montez asa cum e indicat in figura, credeti ca va merge? Ma gandesc totusi daca nu cumva exista mai multe modele...

Tu cand l-ai desfacut si reparat, ai scos si roata dintata care misca angrenajul de roti dintate ? Daca DA, pe partea din interior (cea invizibila din partea din care scoti capacul) avea un magnet sau doi ? ... sau avea contacte lamelare? Dupa ce l-ai strans la loc, doar i-ai dat curent si l-a adus la punct sau a trebuit sa ii dibuiesti pozitia initiala...?

Stiu ca sunt multe intrebari, dar ti-as fi recunoscator daca ai putea sa ma ajuti cu raspunsurile astea... :P La mine nu mai vrea sa isi faca regulat cursele si nu imi dau seama de ce...

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am cautat exact dupa datele masinii tale (2001) si ti-am facut o poza (vezi atasat, nu puteam sa scot de pe calc. respectiv). La toate modelele vine acelasi motoras (1J6955711C)

In ceea ce priveste garnitura de hartie si capacul, nu-i bai. Banuiesc ca merge si fara ele, dar or fi stiut inginerii de la Valeo de ce le pun atunci cand l-au proiectat. E posibil sa fi desfacut cineva inaintea ta acel motoras, si nu a pus garnitura inapoi?

La demontare nu a fost nevoie sa scot si roata de plastic, aceea mare, deci nu pot sa-ti spun ce este in spatele ei. Sorry.

Bafta!

post-782-1169574177_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pt info si stradanie ;) O sa intreb la Volksman daca poate aduce acel set de reparatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sper sa iti rezolvi pana la urma problema :). Eu am dat 40RON sa imi faca sprituitorul si a mers o zi dupa care daca apas maneta ma trezesc cu apa in portbagaj, dar macar sunt fericit ca inca imi merge stergatorul si atunci cred ca o sa las asa problema fara sa mai apas maneta de sprituit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut imi poti arata si mie cum se desface pt k am folosit un flui de spalare luneta caer ataca garniturile si acum cand vreau sa spal luneta curge inauntru pe hayon. am caroserie Variant imi poati arata si mie? mersi bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai poate pune cineva pozele cu descrierea modului de desfacere a capitonajului de plastic de pe hayon ? (golf IV hatchback)

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • 1 month later...

am si eu o intrebare. la mine se inchide si deschide f bine insa nu se aprinde becul din portbagaj. am desfacut becul si am observat ca cele 2 fire sunt albastru cu rosu si corespund cu alte 2 fire care sunt ( in mufa) prinse intr-un fel de switch in hayon. presupun ca in hayon in acel sw se face doar contact intre cele 2 fire atunci cand portbagajul este deskis. are cineva o schema electrica? ca am scos mufa din acel sw, am facut contactul cu o agrafa si tot nu se aprinde. am citit ca la altii sunt 3 fire. la mine sunt doar 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cand dau drumu la stergator luneta si misca si sprituitorul odata cu stergatorul...cum rezolv problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

eu am rezolvat problema stergatorului de pe spate astfel:

am demontat intregul ansamblu al stergatorului ( aveti grija la scoaterea bratului - e ideal sa folositi o presa)

apoi am constatat ca din caua mizeriei teava interioara - cea prin care curge apa - s-a lipit de cea exterioara si cand stergatorul a functionat a rupt-o.

de aici prob binestiute - apa cursa pe actuator si pe toate contactele din portbagaj.

cum am facut: am desfacut ansamblul stergatorului...are 7 suruburi torx parca....

apoi din restul de teava care mai ramasese....l-am taiat in doua bucati

in locul unde se lipisera tevile am dat o gaura cu un spiral si am scos bucata de teava lipita.

apoi am luat bucata de teava pe care tocmai o taiasem din ce ramasese, am luat o mina de pix din aia metalica si am interpus-o intre cele 2 bucati de teava originala.

si am lipit cu picatura.

acum merge ca din fabrica, adik apa nu se invarte cu stergatorul.

stiu ca nu se intelege f bine dar cine are nevoie sa ma contacteze si ii explic live.

ps: nu recomand sa faceti asta daca nu aveti mare rabdare!!!

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cum se numeste mai exact micro`switch`ul ala blestemat? ca la mine era Crapat efectiv..praf tzandari! :(

si ce pret?

...aaaah ce`mi vine sa zic :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine probleme cu becu din portbagaj ca nu se mai aprindea. Bun zic o fi becu, verific becu becul ok. Atunci m-am gandit ca o fi switchu. Am reusit sa desfac totul si acolo grozavie .. din cauza apei care a curs sa distrus tot pe acolo fire, switch. Am inlocuit switchu lor cu un altu ce l-am avut la indemana (am pus unu mic de se mai folosesc pe la usi cand deschizi usa sa se aprinda becu in camara de ex :banghead: ), m-am cam chinuit un pic dar a fost ok pana la urma. Eu am trei fire unu merge la becu din portbagaj, altu la becu din bord si pe unu banuiesc ca vine tensiune. Am unit firele de la becul din portbagaj cu cel din bord si celalant fir cu tensiune in switch ca switchu avea doar 1 contact si merge. Acum mai am probleme cu stergatorul care scartie. l-am demontat si la mine vaselina era naronie nu mai era alba ca cea originala, l-am spalat, curatat, am scot teava pe care vine apa greu de tot ce se intepenise, am gresat totul si a mers un pic, insa acum parca iara scartie un pic, cred ca garniturile nu mai sunt si intra iara apa pe acolo .. :blink:. A si la mine cupla aia de la furtunas sa crapat, de aia a picat apa. Am taiat-o jos si am pus un furtunas care nu a tinut ca presiunea e prea mare, acum astept un furtunas care are insertii (am intzeles ca la bmw si la sprintere se folosesc) sa il pun pe ala sa il leg cu niste legaturi de cablu si sper sa nu mai am probleme. Bafta la reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si eu o problema similara cu a unui coleg (postata cu ceva pagini inainte): cheia nu intra pina la capat in broasca desi am dat cu spray contact/wd40/spray degresant din belsug la interiorul yalei. A iesit putina mizerie (asa cred) dar e yala e intepenita si in ansamblul broastei dupa ce cauciucuri se vad intre cele 2. Apreciez daca apar poze (eventual alea de pe la inceputurile topicului) si ceva idei de demontare a yalei :question:

Asta ca sa rezolv problema pina vine iarna :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!