Jump to content

Probleme haion si incuietoare haion


eu
 Share

Postare recomandată

se poate da acel switchi jos sa ma uit la el, poate sa il curat , sa ii fac ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Se poate da jos si sa fie curatat. Am un prieten din Iasi care avea aceeasi problema, nu-i intra cheia in butuc deoarece era tot oxidat si l-a demontat, l-a curatat si acum merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina mea e variant, nu am nicio treaba cu butucul, ramane zenzorul pe deschis tot timpul. Acest zenzor e acela mic de pe iala??, mai exact aceea care cand se inchide usa intra acel cui care blocheaza in ea??, iar senzorul e acela mic in care intra o mufa subtite cu trei fire ??, la mine chiar daca scot acea mufa din ea tot aprins sta becul in bord. Am dat cu spray de contact pe acolo de am inebunit, dar degeaba

Modificat de danyoan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu stiu sa-ti spun care e... urmeaza sa desfac yala weekend-ul asta si-ti spun daca gasesc ceva. Sper sa-mi vina clemele noi pentru fatza hayonului :hainoroc: La mine problema e fix invers. Nu imi semnalizeaza cand e deschis hayonul :study: :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar am dreptate nu, senzorul ala e chiar pe iala nu? merci mult daca ma poti ajuta. Dar acum intrebarea e de ce cand scot acea mufa din el ( banuesc ca el se alimenteaza cu curent de undeva) ramane tot aprins in bord, gresesc eu s-au acea mufa care intra in el e alimenatrea??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu stiu sa-ti spun :) Ma gandesc ca e ca un contact. Cand e inchis inseamna ca trece curentul prin el si iti semnaleaza ca usa e inchisa.

Daca nu trece curentul prin el, si e deschis poate iti semnalizeaza ca usa e deschisa... alta logica nu gasesc deocamdata :) Plus ca nu l-am desfacut inca si nu stiu ce e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc andreiq.

Poate stie cineva care a umblat pe acolo si a desfacut senzorul asta? Daca nu, macar spuneti-mi cum sa fac sa nu mai imi arate ca e deschis portbagajul si sa imi arate ca e inchis tot timpul, macar asa nu mai ma bipue tot timpul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

am avut si eu problema asta anul trecut.

A trebuit sa schimb tot ansamblul de motor stergator+buton de deschidere haion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar haionul se inchidea si se deschidea perfect? cat a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum ai citit acolo, si la mine se deschidea perfect si se inchidea perfect. si am schimbat sistemul de la portbagaj. m-a costat cam 100-150 de ron. vezi pe topicul ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni, tin sa va spun ca am rezolvat problema ( singur) si sunt foarte fericit, nu mai ma ma streseaza niciun sunet in bord. Cum : am desfacut pe acolo tot ce se poate desface si am dat cu spray de conatct, dar nu era de la niciun senzor nimic ( apropo, parerea mea ca acel senzor de pe haion nu se poate strica atat de usor pt ca are un mecanism foarte simplu, este un contactor si nimic mai mult) era de sus( unde este lampa de frana) la legaturile electrice, din cauza condensului era un strat de oxid cat degetul de gros, am curatat cu periuta si cu spray iar acum liniste si pace. Deci si prin urmare mi-am rupt degetele degeaba desfacand suruburi. Apropo, cost 16 ron un spray de contact

Modificat de danyoan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat in sfarsit cu porcaria de furtun: piesa de plastic care se crapase a

m gasit-o la dealerul vw din Bv (mi-au dat insa alt model).

Modelul se potrivea la capatul care intra in stopitoare insa partea care intra i

n furtun era un pic mai groasa decat cea originala.

Acel furtun era cumva lipit din fabrica pentru ca este dintr-un material fo

arte tare cu o componenta mare de plastic care nu-l poti infige pe capatul de pl

astic cu mana.

Cred ca idioti de la vw s-au gandit ca daca se crapa acel capat de plastic ar fi

bine sa desfaci intregul furtun incepand de la rezervorul le lichid. Ca de inlocuit numai capatul e imposibil.

Eu am gasit un furtun (de la un cablu coaxial) in care am bagat pe de-o parte stutzul de plastic si in cealalta parte furtunul.

Oricum mecanicii de la VW au oroare de problema aceasta. Cand i-am zis la unul sa mi-o repare el nici n-a vrut sa auda.

Vad ca pana acuma nu sunt probleme sa mai curga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut... am avut si eu aceeasi problema. cand am desfacut am observat ca de la spalarea geamului curgea lichid.... si de aici aparea problema cu contactul din incuietoare....solutia e destul de simpla....trebuie sa inlocuiti tubul de metal care trece prin stergator... acesta de la mizerie se blocheaza si se rupe prin forfetare......astfel de tuburi gasiti la antenele de radio.....unul dintre elementele superioare ale antenei telescupice este la acelesi diametru......tubul blocat in stergator l-am dat afara cu un burghiu de 5

nu este foarte greu de executat lucrarea..... iti trebuie ceva scule si multa rabdare :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Problema cu lumina in portbagaj ma rezolvat-o in felul urmator:

Am cumparat un microswitch care costa cred ca vreo 15 mii lei , 2 suruburi de 2 ( cred ) cu tot cu piulite.

Am scos vechiul intrerupator , am dat 2 gauri de 2 pentru a monta intrerupatorul in tabla aia

Conexiuni electrice : maro e firul comun si celelalte doua se pun pe intrerupator prin proba. Adica se lasa broasca pe deschis si se pun firele alea 2 in asa fel incat sa se aprinda lumina :angry:

Pentru rigidizare se poate folosi putin plastic termofuzibil (asa se numeste? :angry:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal

Daca mai toata lumea se plange ca are probleme cu deschiderea hayonului, eu ma plang de probleme la inchiderea lui.

Cum era normal, prima oara am mers la service insa, nu mi-a venit sa cred cand am vazut ca nimeni nu se baga. in cazul acesta nu am avut ce sa fac decat sa studiez si sa incerc sa rezolv singur.

Am desfacut capitonajul de la hayon si am studiat sistemul de inchidere.

dupa cum am aflat si pe acest forum am vazut ca exista un actuator - un motoras cu o parghie care actioneaza pentru deschiderea hayonului - despre care multi spun ca poate cauza astfel de probleme.

Problema e ca motorasul meu functioneaza perfect pentru deschidere insa nu mai revine in pozitia in care sa permita inchiderea hayonului.

de asemenea am observat ca in sistemul de inchidere exista un contact electric legat printr-o mufa cu 3 contacte care mi-a dat de banuit ca ar putea fi cauza.

Intrebarea mea este daca imi poate explica cineva cum pot verifica personal care dintre cele doua ar putea fi problema sau daca este cumva alta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonul cu 3 contacte are legatura cu aprinderea lampei din portbagaj iar actuatorul se ocupa cu blocarea deblocarea yalei. :P (sau cum se numeste :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta este acuatorul !

Revenirea piciorusului o face un arc .care probabil a ruginit sau s-a rupt!

Daca picirusul acuatorului nu intra la loc ,nu permite inchiderea haionului

Bafta! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa stiu daca acea parghie de la actuator trebuie sa revina cu ajutorul motorasului din interior sau datorita arcului, pentru ca el nu mai revine decat daca il trag cu degetul. si are o miscare destul de greoaie.

Am vreo posibilitate sa verific daca acesta este defect sau trebuie sa-l cumpar cu 100 lei si sa constat ca defectiunea era din alta parte?

Arcul exista si nu e deloc ruginit insa chiar si cu mana trebuie sa apas cu ceva forta

Am desfacut si actuatorul si am constatat ca parghia se misca foarte usor atunci cand este separata de pinionul motorului, insa cand sunt in angrenaj, se misca destul de greu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Aceeasi problema a aparut si la mine de doua zile....se pare ca e una foarte des intilnita.

Senzorul de portbagaj deschis este aprins tot timpul, si intr-adevar picura lichid de spalat parbrizul din iala de la portbagaj.

Am incercat sa desfac portbagajul dar imi este frica sa nu fac o paguba mai mare, lucru pentru care zilele urmatoare ma indrept spre service.

Va tin la curent cu problemele si modalitatea de remediere, costuri...etc.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai un pic de spirt tehnic se poate face. Ai de desfacut 2 suruburi ce se afla in interiorul manerului de tras haionul inspre jos. Cate 1 surub pentru fiecare 'maner' .

Apoi se trage usurel de capacul negru . Are niste clipsuri de metal (vreo 8). Partea deschisa ce inconjoara geamul ramane la locul ei. :(

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parghia revine inapoi NUMAI cu ajutorul arcului.

In fata este impins de motoras.

Se poate desface foarte usor tot acuatorul, are vreo 7 cleme de plastic si inauntru vei gasi un motoras ,un pinion si un arc

.Ai grija la demontare capac sa nu sara arcul cu tot sistemul lui.

Tot acuatorul l-am cumparat de reprezentanta VWcu 67 RON.

La mine a fost deteriorat pinionul care este de plastic si motorul mirosea puternic a ars.

Toate acestea se datoreaza faptului ca mi-a curs apa de la stegator haion pe acuator si mi-a ruginit arcul ,blocand parghia si uzand dinti de la pinion.

Asa ca ai mai multe obtiuni in functie de ce vei gasi inauntru .

Daca mai ai alte nelamuriri nu ezita sa ma intrebi. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum am mai scris mai sus, am desfacut actuatorul si nu am constatat nimic neorbisnuit decat faptul ca parghia se deplaseaza mult mai greu atunci cand este in angrenaj cu pinionul motorasului.

Motorasul functioneaza normal din punct de vedere electric insa rotorul se invarte destul de greu in pozitia liber.

Desemenea dintii de la pinionul parghiei nu au nici o imperfectiune.

Ma intreb daca ar merge mai bine daca l-as unge cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parghia se deplaseaza mai greu odata cu motorasul deoarece comprima arcul . :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate se misca greu atunci cand actuatorul este demontat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat de multi posesori se plang de aceasta problema, e clar ca vw a facut o mare magarie cu tot acest sistem... Sa va zic si patania mea:

Constatand si eu ca imi picura apa in broasca haionului, citind ce am gasit si consultandu-ma in nenumarate randuri cu golfulet (merci mult, omule! :P ), m-am apucat si am demontat si eu sistemul. La fel, teava interioara, cea pe care venea lichidul de spalat se rupsese inauntru... Am dat jos tot mecanismul si l-am luat pt a il curata... Nu va pot explica cat pamant si rugina am gasit in acea cutie e mecanismelor atasata de motoras! :P L-am facut bucati si am curatat tot. Problema e ca exista 2 modele, unul pe lamele de contact si altul cu 2 magnetzei, care dau pozitia si cursa stergatorului. La mine s-a nimerit modelul cu magneti, iar unul din ei l-am gasit faramitzat (de fapt nu l-am gasit deloc, dar la ce mizerie era inauntru am banuit ca s-a faramitzat, pt ca exista 2 locase identice, diametral opuse, pe roata dintata din interior, iar eu nu am gasit magnet decat intr-unul din locase).

Din ce am mai vb cu electricu'', modelul acesta ar functiona pe baza efectului Hall : http://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect ... dar nu am gasit nicaieri schema interna a unui astfel de mecanism... De la electricu'' am inteles ca vw nu furnizeaza documentatie pt asa ceva, rezolvarea e schimbarea ansamblului cu totul... (buni baieti! ;) )

Problema la mine este ca nu mai stiu care este pozitia initiala a mecanismelor si ca nu sunt sigur daca inauntru ar trebui sa fie 2 magneti sau doar unul singur

(desi asta nu ar justifica cele 2 locasuri identice) ... Cert este ca desi am rezolvat problema initiala prin repararea tevii pt lichidul de spalat, acum problema este functionarea ansamblului: stergatorul nu mai face curse regulate (pleaca si se opreste unde si de unde vrea el, uneori stergand si haionul, sub luneta adica), sistemul pleaca si se invarte cand pun contactul la masina desi maneta de cda. a stergatorului nu este pe pozitia cuplat, pleaca si cand pornesc motorul (again!), iar dupa ce cuplez maneta face cateva curse (si alea neregulate), se opreste si nu mai pleaca, desi maneta ramane pe pozitia cuplat... :P Toate astea se datoreaza pozitionarii defectuase a magnetului/magnetilor...

Rugamintea mea: daca are cineva (probabil cu masina produsa pana in sept 2000) timp si dorinta de a ajuta, sa desfacem impreuna mecanismul lui (daca este identic - lucru vizibil imediat dupa demontarea capitonajului de pe haion) pt a putea vedea care este pozitia initiala a angrenajului ... Si daca are cineva, cumva, ceva documentatie/scheme pt acest sistem... Fac cinste! :beerchug:

ps: solutia inlocuirii completa a cutiei mecanismelor si a motorasului (la mine cele doua sunt sudate, am vazut si model cu motorasul prins in suruburi pe cutia mecanismelor) mi se pare absurd de scumpa si nejustificata... Un sistem nou este 423 RON la PBA (cel mai mic pret gasit), iar unul sh cel mai mic ieftin gasit din 14 telefoane date a fost de 320 RON !!! ;) (sa il iei si sa iti pice si ala cateva luni?) :) Mi se pare ENORM !!!

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!