Jump to content

Probleme haion si incuietoare haion


eu
 Share

Postare recomandată

are vreo mufa pe acolo

si deasemena te rog frumos poti explica cu mai multe cuvinte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos azi yala de la haion, am desfacut o toata bucatele, am bagat wd40 cat cuprinde si intr-un final si a dat drumul. parca era sudata. acum zici ca e noua, invart cheia cu unghia:)

daca nu o dadeam jos puteam sa bag un spray de 450ml de wd40. am ciocanit o, am desfacut o pana la ultimele 2 piese care pareau ca sunt doar una. daca este cineva din iasi, barlad si se confrunta cu asa ceva, il pot ajuta cu cea mai mare placere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poti sa pui niste poze sa vad cum ai desfacut manerul? Am aceeasi problema, am incercat sa desfac manerul sa am acces la yala dar nu am reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la un golf 4 break 2001, cand apas sa deschid portbagajul motorasul de la inchizator imi merge incontinuu , am schimbat motorasul vechi cu unul nou pentru ca era ars posibil din cauza asta , cineva vreo ideie ce sa intamplat ? poate sa fie de la modul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

vezi sa nu fie chiar switch-ul din clapa de vina.... sa ramana blocat.

 

altfel, daca lucreaza corespunzator, atunci mergi pe confort

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am demontat switchul clapa aceea din haion , cand apas clapa se aude clickul acela ,atunci ramane doar modulul la modul cam la ce sa ma uit ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

nu ai la ce.... trebuie probat cu altul.

 

switch-ul il poti verifica cu multimetrul sau poti verifica in blocurile de masura cum lucreaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta seara m-am pricopsit si eu cu o pbma la portbagaj.

Se incuie/descuie, insa, daca trag de maner sa-l deschid nu se deschide. Daca fortez se deschide si din ce mi-am dat seama clema ce tine inchis haionul pare ca si cum nu ar mai fi conectata la manerul haionului.

La ce sa ma astept? Daca e ceva rupt inauntru merita lipit? Ma refer va tine?

Daca trag de maner, se aude ca si cum ar da sa prinda ceva si scapa.

Nu va spun ca am inchis manual clema respectiva ce tine inchis haionul si cu chiu cu vai am dat-o inapoi sa-l pot inchide.

Cu o mana trageam de maner si cu cealalata fortam clema si pana la urma s-a deschis.

Maine sper sa am timp sa dau jos fata haionului si sa vad ce buba gasesc inauntru.

Revin cu detalii.

 

Dupa atata timp am desfacut in sfarsit portbagajul.

Totul lucreaza perfect, nici o tija nu e blocata.

Problema este in gheara propriuzisa, unde arcul ce trage gheara e gripat si astfel cu masina deschiata se deschidea haionul si daca trageam de el, fara a mai trage de maner.

Si daca blocam cu mana respectiva gheara, ea nu mai revenea de la sine cand trageam de maner. Si nici nu se mai auzea respectivul arc cand actionam clapeta pt deschidere.

 

Solutia: dat cu spray de deblocat suruburi, lasat jumatate de ora si si-a revenit.

Astazi o dau cu spray de cateva ori sa se duca toata mizeria iar maine, dupa ce se va scurge tot sprayul respectiv o voi gresa.

 

Ce-mi recomandati pt gresare, deoarece as dori sa gresez si toate tijele.

Am asa la indemana:

-wurth hhs 2000, http://www.wuerth.ro/catalog/pdf/WRO-03-077.pdf

-wd40 care sincer nu prea il consider f bun pt timp indelungat,

-o vaselina alba pt protectia elementelor de metal care are si ceva proprietati de ungere,

-vaselina poly rezistenta la umezeala si mizerie,

-vaselina pt rulmenti la spray si cutie ( maro la culoare).

 

Personal as merge pe wurth, parca nu as da cu o vaselina prea groasa pe acolo.

 

Voi ce ziceti?

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut.

    Am avut si eu aceeasi problema cu actuatorul portbagajului la un golf 4 variant. M-a chinuit vreo 2 luni pana i-am dat de cap. Initial am vrut sa repar motorasul vechi care avea arculetul f. ruginit din cauza lichidului de parbriz care a curs pe el, dar n-a dat nici un rezultat. Am cumparat un motoras nou la 40 RON care avea arculetul f puternic dar parghiile de plastic din interior nu erau finisate corespunzator si se blocau. Pana la urma le-am desfacut pe amandoua si am montat arculetul nou in actuatorul vechi.

    Cel mai importat lucru il constituie reglajul parghiilor deoarece motorasul poate ramane blocat pe deschis in continuare. Filetul parghiei superioare trebuie sa fie iesit in afara cam 5-6 mm iar cel al parghiei inferioare max. 2mm, pentru a nu permite tijei actuatorului sa iasa complet din carcasa si sa ramana blocata.

 

Salut.

    Am avut si eu aceeasi problema cu actuatorul portbagajului la un golf 4 variant. M-a chinuit vreo 2 luni pana i-am dat de cap. Initial am vrut sa repar motorasul vechi care avea arculetul f. ruginit din cauza lichidului de parbriz care a curs pe el, dar n-a dat nici un rezultat. Am cumparat un motoras nou la 40 RON care avea arculetul f puternic dar parghiile de plastic din interior nu erau finisate corespunzator si se blocau. Pana la urma le-am desfacut pe amandoua si am montat arculetul nou in actuatorul vechi.

    Cel mai importat lucru il constituie reglajul parghiilor deoarece motorasul poate ramane blocat pe deschis in continuare. Filetul parghiei superioare trebuie sa fie iesit in afara cam 5-6 mm iar cel al parghiei inferioare max. 2mm, pentru a nu permite tijei actuatorului sa iasa complet din carcasa si sa ramana blocata.

    In cazul in care desfaceti actuatorul vechi si clemele carcasei se deterioreaza, va recomand sa il strangeti cu 2 sarmulite :D sau cu coliere pt. a nu-i da voie sa se deschida la forta exercitata de motoras. Daca se deschide f putin parghiile din interior se descentreaza iar tija nu mai revine pe pozitia inchis.

   Mult succes.

post-120337-0-12337400-1370758616_thumb.

Modificat de misu_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu la toate masinile intra lichid in hayon... a mea are 10 ani si era ok actuatorul si pe dinauntru mecanismul. dar cand am luat-o avea yala blocata. am deblocat-o cu wd40 si cu multa rabdare (spray-at, rotit cat decat cat vrea si la un moment dat - peste vreo 30'-1h si-a dat drumul).

 

pentru asta nu e nevoie sa desfaci hayonnul dar.. asa pentru exercitiu, atasez niste poze. atentie la desfacerea capitonajului hayonului ca.. e 'normal' sa se rupa cateva lamele. poate ca daca le-am da cu wd40...

 

btw, spray-ul renumit WD40 nu este pentru uns. in fapt i se spune water deterrant sau asa ceva. eu de cand il stiu l-am folosit si pentru uns ca era la indemana, dar pentru uns cred ca vaselina de litiu, eventual grafitata este ideala pentru chestii in miscare..

 

daca hayonul era etans, nu acelasi lucru pot spune despre stergatoarele de parbriz, care odata blocate a trebuit sa fie fortate, incalzite, calcinate, etc si curatate, aici probabil wd40 are indicatie mai potrivita in intretinere.

 

toate bune!

DSC00004.jpg

DSC00005.jpg

DSC00006.jpg

DSC00007.jpg

 

 

 

 

asta e cablul de la degivrare. o parte din cabluri sunt crapate.

DSC00009.jpg

 

 

aici am zis eu sa ma uit la relee, poate din cauza asta nu merge degivrarea lunetei (era din buton care era topit - unul de la dezmembrari ramnicu sarat a fost 25lei)

DSC00011.jpg

DSC00013.jpg

DSC00014.jpg

DSC00015.jpg

 

asa arata caseta de pe baerie, cu sigurantele de putere

DSC00016.jpg

 

LE - cred ca mai aveam niste poze cu motorasul, dar nu le mai vad aici, apar doar cablurile. aqsta e povestea veche cu yala si degivrarea:

Mai jos este imaginea hayonului, vazut dinspre interiorul masinii.

Figura 1:
1. capitonaj inferior
2. hayon
3. suruburi (2)
4. piulite (2)
5. clips (10)
6. capitonaj superior

Demontare (Figura 2):
1. Se desfac cele doua suruburi -1-
2. Se introduce o lamela intre capitonaj -2- si hayon -3-
3. Se scoate capitonajul, folosind lamela ca parghie. Se incepe cu partea inferioara a acestuia.
4. Se deconecteaza partile laterale -4- de partea superioara a capitonajului -5-

Montarea se face in sens invers.
 

Azi am rezolvat exact problema asta: la mine nu mergea de cand am cumparat masina sa inchid/deschid de la incuietoarea hayon-ului (nu intra cheia pana la fund si parea blocat butucul).
Din pacate nu am putut face poze, am prins un moment mai liber la munca si m-am apucat de asta, dar nu e deloc dificil zic eu.
Ce am facut:
Materiale necesare: Surubelnita in cruce, Torx T20, spray degripant am folosit eu.
1. Clar, se da jos in primul rand capitonajul hayonului.
2. De la ansamblul cu butucul, se deconecteaza cablurile elctrice (e o singura mufa cu clema) si o tija metalica subtire care face legatura spre broasca (pentru a debloca broasca atunci cand se deschide cu cheia).
3. Butucul si cu tot ansamblul din jurul lui este prins in 3 suruburi care se desfac cu torx 20. Te uiti atent, ca unul e putin mai dosit. Dupa aceasta operatiune, tot ansambul iese spre exterior.
4. Doua suruburi in cruce tin emblema de butuc, se dau jos si alea, iese si emblema, mai e o garnitura de cauciuc (care am dat-o jos sa nu ma incurce).
5. Mai e un ansamblu micut din plastic care cuprinde 2 switch-uri, ala se scoate usor de pe butuc, e prins cu niste cleme.
6. Apoi, introdus la greu spray degripant in butuc, introdus cheia si miscat stg-dreapta. Repetat pana si-a dat drumul (la mine si-a dat). A iesit multa mizerie de acolo. Eu am mers chiar mai departe, am scos de tot butucul pana la urma din ansamblul ala si am curatat tot ce se putea curata. Daca te uiti cu un pic de atentie la ansamblu inainte de a-l demonta de tot (daca decizi sa faci asta) nu-ti va fi greu deloc sa-l montezi la loc.

Cam asta e, am pierdut vreo 2 ore, 2 ore jumatate cred, asta fara sa am pic de experienta in ceea ce am facut. Bafta la surubarit.
 

cabluri_hayon.jpg

Modificat de delta_hd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
imprevizibil89

salut...am si eu o bora combi...si eu am avut probleme  cu apa pe acolo un timp....dar akm a aparut alta problema...incepe sa se umfle putin vopseaua pe haion...in unele locuri...da incepe incet incet :)....mai pot sa il fac  oare?  mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, in afara sa te adresezi unui vopsitor, nu prea ai ce sa-i faci....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0e5309266058260.jpg 

 

Buna, ma ajuta cineva cu un sfat, ce sa folosesc? Lipici, ceva silicon, banda dublu-adeziva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are cu titlul topicului?!

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect -  altfel, prenadez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru inlocuirea actuatorului de la portbagaj la Bora din 99, se poate cumpara un actuator pt. rezervor si inlocui tija de pe actuatorul vechi de la portbagaj?

 Cred ca e mai ieftin cel de actionare a clapetei rezervorului. 

Am atasat ceva poze cu cele 2 variante, intreb sa nu-l cumpar degeaba.

Multumesc. 

post-18532-0-66239700-1374937181_thumb.j

post-18532-0-53685500-1374937214_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat eu sa ma folosesc de unul de rezervor sa-i pun tija de la hayon si nu se potriveste la ureche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar motorasul se potriveste oare?

La mine e ars motorasul , iar roata zimtata are un dinte topit. Dintele topit il refac cu poxipol, dar am nevie de motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sper ca am postat unde trebuie;

Am un prieten care si-a cumparat de curand un G4 2003, 1.6 16v.

Nu avea functii activate gen: blocare usi la 15km/h, inchidere geamuri din telecomanda, mai multe..

Problema este cu deschiderea portbagajului din telecomanda; azi m-am uitat si are motorasul acolo, dar nu ii merge deschiderea la "apasare dubla" pe butonul de "dezarmare/deschidere", pt ca are telecomanda briceag cu 2 butoane. Nu stiu daca merge activata aceasta functie pe o telecomanda cu 2 butoane si daca este corecta aceasta procedura de apasare dubla pe butonul dezarmare.

Daca procedura este corecta cum pot verifica daca aceasta functie este activata ? Se poate verifica prin vag-com ?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e nevoie de nicio dubla apasare. in primul rand verifica daca butucul este in pozitia corecta caci intr-o anumita pozitie nu se mai deblocheaza la actionarea butonului. daca nu vrea nici asa, verificati firele in mansoanele dintre hayon si caroserie, poate este unul intrerupt, sau a treia varainta, motorasul terminat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mafia-nici motorasul nu se potriveste. au puteri diferite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Nu este nevoie de nici o dubla apasare"

Atunci cum deschid portbagajul ?

Repet, telecomanda are 2 butoane. Armare / dezarmare.

Este posibila deschiderea portbagajului dintr-o telecomanda cu 2 butoane ?

Multumesc pentru raspuns :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il deschizi cu mana , dupa ce descui din telecomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, " kelu".

Modificat de mafia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il desccheie cu mana , dupa ce descui din telecomanda.

Scuzati-ma daca nu m-am facut inteles; portbagajul merge deschis din cheie dar nu si din telecomanda;

Vreau sa stiu daca este posibila deschiderea portbagajului din telecomanda si daca da, cum procedez si cum pot afla daca aceasta functie este activa pe masina ?

Multumesc si imi cer scuze daca v-am indus in eroare cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!