Jump to content

AC / Climatronic - probleme


cristian32
 Share

Postare recomandată

am observat ceva ciudat, desi in torpedou exista "robinet" pt racire, nu simt nimic rece.

in spate pe gura de aer sufla rece cand deschid torpedoul si bag mana in spate.

si la voi e asa, e normal?

am mers cu alte masini care dupa 30 minute aveau rece in torpedou (bagam batoane de ciocolata, stcial de apa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Raulbogdan dar cum se manifesta la tine mai exact? Cumva la temperaturi exterioare nu mai facea fata?

Intreb pentru ca eu am o problema asemanatoare. Peste 30 grdC temperatura aerului refulat e destul de mare si nu prea poti vorbi de comfort la interior.

Am verificat cantitatea de freon (a fost nevoie de o completare de 30 gr freon), etanseitate. Totul maerge ok, drept dovada ca la 25 de grdC aerul refulat e destul de rece. As zice ca functioneaza ok.

Mecanicul care mi-a verificat freonul a zis ca probabil va fi nevoie sa schimb compresorul.

As fi foarte interesat de o eventuala reparatie a lui prin inlocuirea acelui ambreiaj, daca tot asa s-a manifestat si la tine si vorbim de acelasi defect...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am observat ca in mers climatronicul merge perfect , baga rece cat trebuie ( mai ales ca anul trecut am pus si freon ) . Dar cand masina sta pe loc aerul care iese  este mai cald decat inainte . Este compresorul de vina sau e normal sa faca asa ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/8/2018 at 12:08 PM, Muale said:

am mers cu alte masini care dupa 30 minute aveau rece in torpedou (bagam batoane de ciocolata, stcial de apa)

Am avut inainte Octavia. Sticla cu apa de un litru se racea bine (vorbesc de drumuri lungi) parca era scoasa din frigider. La Passat insa nici vorba de asa ceva. Probabil nu are debit, ca rece baga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalontz
Cand am schimbat o rola, mecanicii au vazut ca surubul nu e strans complet. Stiau de problema cu surubul, si mi-au zis daca vreau sa desfaca sa verifice ambreiajul. Asa am descoperit ca acel interior era ros. In rest, simptome nu stiu, nu prea folosesc AC, si cand il folosesc sta mereu pe 20 si cat baga aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Raulbogdan

Am inteles. Merci!

 

Legat de torpedou. Cand aveam aer rece corespunzător, aveam si torpedoul destul de rece. Nu cred ca putea sa răcească o sticlă de apă dacă o băgăm calda, dar dacă băgăm ceva rece scoteam la fel. Batoane de ciocolată la fel de reci si tari după ore bune de mers.

Acum nu mai face față toata clima si nici în torpedou nu mai baga cum trebuie. Nu se simte deloc. 

Modificat de catalontz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Slabirea surubului e destul de frecventă. Dacă are agent refrigerant, ar fi următorul pas de verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

OK. Multumesc de indicatii! Revin dupa ce apuc sa verific asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

Am ajuns la compresor. Am strâns surubul dar nu era slăbit. Se învârte cu tot cu rola.

Am incercat sa o blochez cumva ca sa il strâng mai tare si am strâns atât cât s-a putut. Sincer nu cred ca mai poate fi strâns mai mult de atât. 

 

Doar că, din filmulețele si pozele de pe net ma asteptam sa gasesc altceva. Ori nu vad eu bine, ori ambreiajul meu e diferit. Nu vad suruburile T20. 

20180701_091431.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu arata fix asa. Daca surubul nu era strans complet, merita sa desfaci sa vezi. La mine era strans cam 80%. Cand l-au desfacut, mijlocul, cel care angreneaza compresorul, era mancat complet. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut să îl desfac însă m-au încurcat cele 3 șuruburi. Nu le-am găsit. 

Ma gândesc ca trebuie desfăcute piulitele astea.

 

App, cureaua e ok sa arate asa? 

 

SmartSelect_20180701-121036_Gallery.jpg

Screenshot_20180701-121200_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.   Golf 5. 1.9 tdi din 2006

Ca multi altii, am probleme cu clima. Nu imi baga deloc rece. Freonul a fost verificat si pot spune ca este full. Surubul, cum am citit mai sus nu pare sa fie slabit.

Din cate am observat, cand pornesc clima, temperatura evaporatorului nu vrea sa scada deloc iar presiunea lichiului nu vrea sa urce.

Zilele trecute am intrat in meniul ascuns pt a verifica valorile si erau asa:
10 – 0        32
10 – 1        06,8
10 – 2        20
11 – 0        82
11 – 1        82
11 – 2        82
11 – 3        77
11 – 4        09,4

Astazi am verificat din nou si temperatura evaporatorului era 28 grade respectiv 30 dupa cateva minute de stat la relanti. si presiunea freonului 4.8 respectiv 5,6 dupa cateva minute la relanti. Vreau sa zic ca am fost la mecanic si unul vrea sa ii schimbe compresorul plus uscator. si am fost la alt mecanic care mi-a spus  ca din panoul din bord vine problema(pe care l-am si schimbat de doua ori (niciodata cu unul nou ci de la dezmembrari care m-au asigurat ca sunt testate si locuind in Germania, inclin sa cred spun adevarul.) insa tot nu am aer rece. Poate este cineva care a avut o situatie asemanatoare sau stie...pt a evita imensele sume care mi-au fost propuse pt rezolvarea problemei. 

O zi buna tuturor!!

 

Modificat de Manuel N.
Cauta in aria specifica.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie vb de electrovalva. Fa o diagnoza cu VCDS-ul si verificati cuplul absorbit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ,am si eu o problema ...aerul conditionat funtioneaza bine, baga aer rece e in regula, dar dupa ce opresc AC ul peste cam 5 secunde se aude un zgomot , un huruirt drân-drân-drân in bord dar daca deschid capota si acolo se aude, nu asa de tare .si daca stau pe loc si daca accelerezi. dupa ce pornesc inapoi Ac ul nu se mai aude! cineva sa mai intalnit cu asa cv? Passat 1.6 tdi

Modificat de Passat11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru

Salut,


Am si eu cateva probleme cu o Skoda Rapid 1.6 TDI CAYC din anul 2013, am sa scriu aici, poate cineva are idee:

1) Se intampla uneori, parca mai des cand e ploaie afara, ca si climatronicul sa bage aer cald, in loc de aer rece, indiferent daca dau temperatura la minim sau la maxim. Daca opresc motorul, inchid usile, si las sa intre ECU in sleep, la o repornire totul functioneaza perfect.

Am pus VCDS-ul pe ea si mi a dat urmatoarea eroare:
01271 - positioning motor for temperature flap ( v68 ) 
000 - - - intermittent


Am facut si o calibrare din VCDS.
Ideea e ca se intampla o data la 2-3 saptamani, iar dupa cum ziceam mai sus, daca opresc si pornesc motorul problema dispare. 
Din ce am vazut pe youtube si google, majoritatea au curatat ansamblu ala servo si totul a functionat cum ar fi trebuit. Problema e ca nu prea stiu unde sa il caut :D
Stie cineva ce ar trebui sa desfac, eventual ce ar trebui sa schimb ?

2) Cand AC-ul este oprit / compresorul nu ar trebui sa se invarta, se aude un zgomot care creste odata cu crestera turatiilor. Are cineva idee, daca este la abreiajul compresorului despre care vorbeste toata lumea pe aici ? Masina baga rece, nu am probleme cu asta, am dat cu WD40 pe ambreiaj si rola iar zgomotul a disparut o perioada.

Multumesc
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelul tau, compresorul se invarte atata timp cat e motorul pornit.

Posibil probleme la electrovalva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru

Cand am dat carena jos, am vazut ca am un disc de ambreiaj, prins cu 3 suruburi + 1 surub pe mijloc.

Semana cu asta: https://www.epiesa.ro/disc-ambeiaj-magnetic-compresor-clima-thermotec-ktt020055-autoart-531195172.htm

Ma gandesc ca nu ar fi pus disc de ambreiaj daca s-ar fi invartit tot timpul cand motorul este pornit.

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema legata de AC, mai exact aerul conditionat imi porneste( baga aer rece) dupa ce temperatura motorului urca undeva dupa 50 grade, si nu baga foarte rece, ce am mai observat este ca in mers AC se opreste si porneste singur, lucrul asta am observat ca se intampla cand turez mai mult masina sa zic ca trec de 2500 rpm. Oare de la ce sa fie ? Un amic mecanic mi-a zis ca posibil sa fie de la electrovalva, dar mai bine ar fi sa schimb compresorul. Acu nu stiu ce sa fac sa iau eletrovalva sau schimb compresorul ? O ultima diagnoza facuta de el cu vagcom imi zicea ca atunci cand creste presiunea prea mult imi taie compresorul sa nu bubuie....

Multumesc, si astept ceva sfaturi de la cei care au patit la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie electrovalva. Se verifica cu vcds. Daca doar aceasta e stricata, nu ai de ce sa schimbi si compresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@elvyss08   cand apesi AC pleaca si ventilatoarele ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Snakesecurity

@Passat11

Sigur este de la compresor, aceași problemă o am si eu 

Modificat de Manuel N.
Nu mai folosi quote. Se sanctioneaza. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri !!!. @Al Bundy nu pleaca imediat ventilatoarele.... Sa fiu mai exact, pornesc masina, dau drumul la AC si nu baga rece si nici ventilatorul mic nu pleaca, sa zic cand ajunge apa dupa 50 grade, atunci incepe si ventilatorul mic si baga si rece.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cel mare ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ala pleaca primul....inaintea celui mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/9/2018 at 7:01 AM, F l o r i n said:

La modelul tau, compresorul se invarte atata timp cat e motorul pornit.

Posibil probleme la electrovalva

Am verificat cu VCDS si am urmatoarele valori. Nu am stiut exact la ce sa ma uit.

 

Mentionez ca era destul de racoare afara, cam 26 grdC. La mine nu se mai simte racoare dupa 30 de grade temperatura exterioara.

compresor.PNG

speed.PNG

temp.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Manuel N. a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!