Jump to content

Sfaturi achizitie Karoq


Doc Morelli
 Share

Recommended Posts

... Dar si Rapid nu are 1,5tone.

Raportul putere greutate trebuie si el studiat ca sa ai idee la ce sa te astepti.

Link to comment
Share on other sites

Nici Karoq 1.0 nu are 1.5tone. Daca nu ma insel are intre 1200 si 1300 kg

Rapid parca este pe la 1100kg. Sigur si cutiile de viteza sunt diferite si vor exploata diferit  motorul

Link to comment
Share on other sites

Masina va functiona si cu acest motor 1.0 dar sincer nu il vad potrivit deloc pentru un suv fie el si de dimensiunile lui Karoq ! Pentru a merge decent cu el trebuie sa ii dai turatie asta rezulta consum mare si uzura prematura . La Rapid mai treaca mearga dar in rest si la Octavia este la limita >

Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt chiar atat de pesimist, e totusi un motor cu turbina, are 200Nm, e adevarat ca nu e disponibil cuplul maxim de la 1500 rpm, ci de la 2000, dar cred ca nici cei care il cumpara nu au pretentii sa fie o motorizare sportiva.

Eu il vad ca pe un motor entry level, asa cum e de fapt. Asa cum pe Fabia exista motorizarea 1.0 60 cp si se vinde. Oricum, are 0-100 in 10,6 secunde, ceea ce e foarte bine, avand in vedere masa masinii, 1300 kg.

In concluzie, eu cred ca ai facut o alegere ok, avand in vedere bugetul tau.

Link to comment
Share on other sites

Actualmente am in dotare un logan din 2008 1.5 diesel 85 cai 200Nm, pe hartie in datele tehnice are 0-100 in 13sec, dar la cum se simte masina in trafic e foarte sprintena, la deal trage de rupe fara repros, in depasiri nu am ce sa ii zic se infige imediat. La ce valori are Karoqul pe hartie ar trebui sa stea mai bine decat dieselul de 1.5 de la Logan, vom vedea. Tin minte ca acum 2-3 ani tocmai urcasem niste serpentine pe la Moeciu, si la final intr-o parcare opreste o Octavia care era in fata mea pe serpentine si vine un tip la mine si imi zice: nu te supara, dar ce motor ai pe masina asta, ca eu am tras de a mea in ture multe (1.6 benzina aspirata 100cai parca) sa urc serpentinele iar tu erai mereu lejer in spatele meu.
De exemplu, din 2009 a aparut Loganul facelift. Am condus aceasta varianta cu acelasi motor 1.5dci 85/90 cai, dupa ce motorul avea destui km, deci rodat. Concluzia a fost ca masina era mult mai lenesa decat a mea, avand acelasi motor?!? Probabil i-au facut o etajare mai lunga la rapoartele cutiei de viteza, dar senzatia la mers fata de a mea masina a fost mult inferioara.
Totul depinde de constructor cum imperecheaza cutia de viteze cu caracteristicile motorului. Negasind un model cu 1.0 tsi nu am avut cum sa imi dau seama. Cei de la reprezentanta au zis ca au fost invitati undeva la un drivetest cu Karoq-uri printre care si 1.0 tsi, si nu le-a venit sa creada ce sprintena este masina si ca 1.6 tdi nu merita. Asta au spus ei, acum...vom vedea

Oricum, dupa ce va sosi masina si dupa o perioada de rodaj voi vedea mai bine motorul la lucru si cum consuma. Voi posta treptat toate informatiile care sper sa ajute si pe alti colegi de forum.

Link to comment
Share on other sites

Masina pleaca de la 1340 kg pe motorul de 1 litru fara dotari. Cred ca se poate depasi lejer 1400 kg cu cateva optionale strict necesare. Este cu minim 150kg mai grea decat Octavia cu acelasi motor.

http://bradytrade.ro/sites/default/files/fisiere/Karoq_MainEng_0817.pdf

Edited by Doc Morelli
Link to comment
Share on other sites

1340 kg zice ca sunt cu ~75kg inclusi insemnand soferul. fara sofer, doar masa masinii ar fi 1265 kg. Zici ca se pot depasi 1400kg cu ceva optionale? pai ce optionale sa iti incarce masina cu 135kg? farurile, oglinzile, presurile? In fisa tehnica vad ca diferenta de la cutia manuala la DSG inseamna 21kg. ce optionale strict necesare ar fi acelea care pun pe masina inca 135kg?

Link to comment
Share on other sites

Ok, daca are atat de multa importanta raportul cp/kg, toti ar trebui sa va ganditi ce masini ati condus in trecut. Eu am condus o Ibiza 1.4 75 cp, cuplu 128 Nm, 0-100 in 13,7 secunde. Pentru mine au fost 99% suficienti, restul fiind nevoit sa o conduc in trepte de viteza inferioare pentru a putea face depasiri. Pana la urma, de asta are masina mai multe trepte de viteza.

Link to comment
Share on other sites

La toate Skodele se afiseaza greutatea cu sofer cu tot. Optionale pot adauga greutate la masina. Spre exemplu la Octavia mea, este o diferenta de 80 kg in CIV fata de greutatea anuntata in brosura. Anyway, referitor la comportamentul motoarelor mici pe SUV-uri aveti ma jos un test cu Kodiaq cu motorul de 1.4. Cred ca puteti extrapola rezultatele la Kodiaq cu 1 litru.

Motorul de 1 L e foarte OK in oras si pe drumuri cu 2 benzi pe sens dar stresant pe drumurile unde ai de facut depasiri, mai ales cand esti incarcat.

La masini atat de scumpe si numai, alegeti optim pentru stilul vostru de condus, drumurile facute frecvent si incarcarea medie a masinii. Eu as alege minim 1.5 pe un Karoq ca masina de familie:

- pentru ca "Familie si Siguranta". Da, motorul este un element de baza pentru siguranta unei calatorii. Daca vizionati testul de mai jos, vei vedea diferente de mai mult de 2 secunde intre masina cu un pasager si cu 5 pasageri. Concluzia testului e cam trista pentru motorul de 1.4 pe Kodiaq.

- pentru valoarea de revanzare. Conteaza si asta, daca vrei sa dai masina cand iese din garantie. Puneti-va .. 1.5 secunde :) in postura de cumparator de SH, ce ai alege: motor de 1 L sau 1.5 ? De ce ?

Anyway, spor la configurat si cumparat ! Si nu uitati, in 2018 fiti mai smart decat agentul de vanzari ! Drive-testul este sfant pentru alegerea motorului !

 

Edited by Doc Morelli
Link to comment
Share on other sites

Oricum, daca la Octavia mai pui o persoana in masina ajungi la greutatea Karoqului cu soferul inclus. Pana la urma totul e relativ. Important este sanatosi sa fim si sa ajungem cu bine la destinatie. La cum se merge acum prin Bucuresti si tara cred ca o sa fie suficienta putere. Daca ma gandesc bine majoritatea ne deplasam in gama de viteze uzuala 0-100-110 unde face fata cam orice fel de motor. In viata reala chiar simte cineva ca o masina accelereaza mai repede cu o secunda decat alta?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Depinde foarte mult de stilul de condus, trebuie sa iti alegi o masina care corespunde stilului de condus. Sunt sigur ca vei putea face si depasiri, dar in limita impusa de motorizare. E clar ca daca vrei sa nu te depaseasca nimeni pe sosea nu e motorizarea potrivita.

Si eu am ales 1.4 tsi pe Ateca, nu e disponibila motorizarea 1.5 inca, insa asta pentru ca in combinatie cu 4*4 nu se putea alege si nici nu e o motorizare potrivita stilului meu de condus.

Link to comment
Share on other sites

Cat despre depasiri acum sa fim sinceri, banuiesc ca majoritatea facem depasirile cand din sens opus nu se apropie amenintator nimic, cand este spatiu destul, ma indoiesc ca faceti nonstop depasiri asa la mustata si reintrati inapoi pe banda fix la secunda aia cat sa nu te lovesti cu cel din fata. De ex daca din sens invers vezi ca este aglomerat mai degraba stai in coloana decat sa tasnesti la mustata sa valorifici alea 2 sec cu cat accelereaza mai repede un motor decat altul, si apoi sa stai iar in coloana. Si la final vezi ca ajungi la destinatie cu 15min mai repede. E important? Totul e relativ. IMportant este sa ajungem cu bine, sanatosi si frumosi, fara evenimente neplacute la destinatie! :)

 

Link to comment
Share on other sites

Exact la asta m-am referit mai sus. Siguranta e si pentru mine mai importanta decat adrenalina data de evitarea unui accident in ultimul moment, datorita unei depasiri riscante. Daca stii limitele masinii sunt sigur ca nu vei avea probleme.

Oricum, eu apreciez ca ai ales optionalele pe care ti le doresti si nu ai ales o masina fara optionale doar pentru ca vrei o motorizare superioara.

Link to comment
Share on other sites

Va rog sa reveniti la sfaturi de achizitie - aici nu este topic de discutare a alegerilor personale si nici specific unei motorizari. Cind vor aparea posesori, vom putea deschide topic-uri specifice fiecarei motorizari sau discutam la Masina mea. Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

1. Sistemul de scaune Varioflex vad ca e tot recomandat prin review-uri, voi il vedeti util ?

2. Elementele protectie sasiu ajuta? merg rar pe drum de tara

 

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba doar de drum de tara, iarna poti avea surpriza sa cada de la rotile vreunui camion in spatele caruia rulezi un guguloi de gheata.

Orice protectie in plus nu poate strica, asta e clar ...

 

Sistemul Varioflex mi l'as fi dorit daca as fi ales Yeti anul trecut, insa la latimea totusi redusa a acestei clase, sistemul nu poate fi la fel de eficient ca la un Sharan

Cel mai sigur ar fi sa gasesti la dealer un Karoq cu acest sistem si sa te joci un pic cu el, sa te convingi singur cat de util ti'ar fi

 

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

Elementele suplimentare de sasiu nu cred ca merita, m-am uitat sub o masina din showroom cu asa ceva si sunt de plastic, si mai reduc putin din garda la sol. mai degraba cred ca protejeaza doar de antistropire si praf, ca de lovituri serioase nu cred. Oricum eu am preferat sa am garda la sol mai serioasa decat protectiile astea de plastic, chiar daca este diferenta mica.

Pentru cazurile cand ai nevoie de spatiu mai lung sau ceva mai mult spatiu in portbagaj, eu cred ca este foarte bun Varioflexul. ganditi-va ca fiecare scaun se scoate si ai ditamai spatiul din podea pana in tavan, chiat daca scoti doar scaunul din centru rezulta spatiu imens in plus. Eu il vad foarte util

Link to comment
Share on other sites

On 24.01.2018 at 12:23 AM, scristian_pz said:

1. Sistemul de scaune Varioflex vad ca e tot recomandat p?rin review-uri, voi il vedeti util 

2. Elementele protectie sasiu ajuta? merg rar pe drum de tara

 

   Daca bugetul permite, adauga cele 2 optiuni. Protectiile din plastic de sub sasiu sunt si pentru o aerodinamicitate mai buna si poate ajuta si la antifonare. Daca mergeai pe drumuri de tara, le  agatai si le spargeai.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca protectiile au mai degraba rol aerodinamic, altfel la zapada mare mai mult incurca (am avut la Passat si s-au smuls la zapada mare).

Varioflex este un real avantaj pentru cei care vor doua scaune de copii pe margini si un loc folosibil la mijloc.

Link to comment
Share on other sites

De farurile cu led adaptive stie cineva mai multe informatii? Eu am optat pentru ele dar nu am vazut cine stie ce informatii despre ele. Se rotesc si stanga-dreapta in functie de rotatia volanului sau doar pe verticala?

Link to comment
Share on other sites

Faruri led adaptive? la skoda? poate la audi, skoda nu stiu sa aiba asa ceva, se adapteaza la curbe ?

 

Nu va lasati pacaliti de denumiri.

Edited by deenman
Link to comment
Share on other sites

Asta este denumirea lor pe Karoq: faruri full led cu functie AFS (Adaptive Frontlight System) si proiectoare de ceata led cu functie cornering

Link to comment
Share on other sites

On 25.01.2018 at 11:59 AM, mdan123 said:

De farurile cu led adaptive stie cineva mai multe informatii? Eu am optat pentru ele dar nu am vazut cine stie ce informatii despre ele. Se rotesc si stanga-dreapta in functie de rotatia volanului sau doar pe verticala?

Colegii care le detin asa spun: ca fasciculul de lumina se misca stanga dreapta dupa cum vireaza masina.

Corneringul este altceva, am si eu la Octavia: la viteze mici, daca virez/semnalizez stanga, se aprinde proiectorul de ceata de pe stanga. Daca virez/semnalizez dreapta, se aprinde cel de pe dreapta. E f util noaptea pe aleile dintre blocuri. 

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am testat sambata un Karoq 1.5 TSI DSG Style. Masina se misca ok are sprint decent, iar finisajele sunt ok. Am facut la dealer si o configurare, am plecat de la ce am acum pe actuala masina si a iesit un Style 1.5TSI DSG plus:

- scaune incalzite spate

-  protectie pasaje roti

- sun set

- parbriz incalzit

- senzori fata

- oglinzi pliabile electric

- blind spot

Pretul rezultat a fost 27.500 EUR. Senzatia mea e ca e cam batut in cuie. Atat da configuratorul pe site, atat platesti. Aveti idee se poate negocia ceva? Eu nu am insistat foarte mult pentru ca nu ar fi o achizitie imediata(1 - 2 luni).

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Acum o luna de zile, fara sa fiu interesat serios de masina, mi s-a calculat cu discount 4,5% pe loc, fara negociere, pentru Style 1.5TSI.

Daca cererea a crescut si termenele de livrare sunt tot mai mari asteapta-te sa nu primesti mai nimic discount.

Impresia mea e ca se va vinde cel mai bine acest Karoq, dupa Octavia.

PS. Ma bucur ca benzina redevine o optiune pentru clienti :)

Edited by kpk1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!