Jump to content

Nu baga caldura in masina


albert
 Share

Postare recomandată

Salutare la toata lumea! Am avut si eu o problema asta iarna. Daca stiam de voi va contactam mai repede. Nu am avut caldura in masina. Acul la bord imi arata 90grade dar totusi, cand era frig afara, prin 'vane' nu venea aer fierbinte. Am observat acu vreo cateva zile, cu toate ca motorul era fierbinte, cele doua furtunase care intra in bord la calorifer erau caldute. A mai patit cineva asa ceva? Stie careva de vreo alternativa sa 'spele' caloriferul? (banuiesc ca este infundat si nu mai circula apa cum trebuie prin el) Merci mult si astept ceva variante!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul e la nivelul lui, l-am verificat. Ce as vrea eu sa fac e sa scot tot antigelul din instalatie si sa spal putin instalatia si mai ales caloriferul, dar aici apare o alta problema: cum fac sa scot totul din motor? Exista vreun 'robinet' sub motor pe unde sa se scurga tot antigelul? Astept raspunsuri de la voi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista un dop- robinet in coltul drapta jos al radiatorului - ceva gen cele de la filtrul de evacuare de la masinile de spalat - invarti de el 45 de grade si printr-o gaura curge lichidul sau poti pur si simplu sa invarti de el 45 de grade si sa tragi de el si iesi. Problema e ca nu va curge tot lichidul - doar cel din radiator si din vasul de expansiune, cel din motor fiind inchis de termostat. Poti incinge motorul bine - sa fie termostatul deschis - si sa dai drumu la acel robinet - va iesi ceva mai mult lichid dar oricum nu tot. Personal am facut operatia de mai multe ori - punand apa distilata in vas, incalzint motor si golit (2-3 ori). Nu stiu exact cat ai acces la acel robinet - eu faceam operatia cu bara scoasa...s-ar putea sa ai loc daca scoti grila de proiector dreapta (si scutul ca altfel curge in el) - vezi ca e acoperit de o aparatoare de cauciuc flexibil care se pote indoi fara grija pentru a avea acces. Dopul se desface cu un patent normal, are un oring, cand il pui la loc e de recomandat sa pui putina vaselina pe oring. BAFTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult! Mi-am inchipuit ca nu-i simplu dar ma gandeam totusi ca exista un surubel la baza motorului care ar face toata treaba. Banuiesc ca aia din service ar sti dar ti-ar lua si o groaza de bani. Poate mai are altcineva alte cunostinte in materie si ne-o spune si noua!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu il crezi pe NOSPHERATU, fa ca mine, adica scoate complet furtunul de jos de la radiator dar bineinteles tot cu bara data jos. Am spalat instalatia cu o solute de la 2+2, superflush radiator ii spune si a iesit perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la fel ca tine.

Temperatura era de 90 C si furtunele erau fierbinti , dar nu aveam caldura deloc in masina.Am schimbat radiatoul din interior si am caldura de nu poti sa stai.

Am incercat cu tot felul de solutii, si mai rau mi-a facut . Accea solutie mi-a mai facut o gaurica in radiatorul de la motor.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaurica ori a fost dinainte acolo astupata cu cine stie ce solutie minune, ori ai lasat solutia care e cam acida mai mult in instalatie. Oricum exista si cazuri d'astea, cand nu mai merge nimic decat inlocuirea caloriferului sau a radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Merci mult de idei! Am vazut ca se gaseste prin magazine acel radiator flush si cred ca am sa-l incerc si eu, spune acolo ca nu e acid si nu ataca aluminiul. Oare? Sper sa iasa treaba buna! Problema va fi cu scoaterea antigelului, se pare ca trebuie data bara jos... Acum ca a venit vrema frumoasa poate am sa ma apuc si eu de treaba. Am sa va tin la curent!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am rezolvat treaba de-atunci, cu toate ca nu prea am vazut eu mare diferenta, dar sa stii ca a iesit multa mizerie din sistem... Si in legatura cu acea 'supapa' sau 'robinet', am gasit chiar in partea de jos a radiatorului ceva care mi-a permis sa scot apa din moror. merci de sugestii si pe curand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am o problema de acest gen la masina unui prieten. Am eliminat pe rand toate posibilitatile. La test nu da erori pe nimic. In ultima faza am presupus ca e infundat caloriferul.

Am mers la spalatorie, am scos furtunul ce merge din racitorul de ulei spre calorifer, a curs tot antigelul (oricum era murdar rau) si am bagat apa calda cu presiune pe furtunul ala. Normal ca apa si-a facut circuitul prin calorifer, motor, radiator, si a iesit prin cealalalta iesire a racitorului de ulei. Deci caloriferul e ok. In timp ce apa calda circula prin calorifer, am pornit ventilatia si caldura nu baga deloc.

Clapeta de deschidere a aerului cald(dinspre calorifer) isi face cursa(cel putin din afara). Teoria mea ar fi ca acea clapeta ar fi rupta si tija ei se misca degeaba.

Daca nu rezolv altcumva, pe sfarsitul saptamanii intentionez sa scot bordul si sa vad ce se intampla cu clapeta aia.

Are cineva alte idei sau rezolvari ori ceva poze despre desfacut bordul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot s-au ingramadit raspunsurile, m-am apucat de treaba. Concluzie: CALORIFER INFUNDAT.

Se incalzea el saracul chiar sus unde intra conductele, dar prea putin ca s simti ceva. Ca sa-l scoti desfaci jumate masina. Cei slabi de inger, mai bine sa mearga la service. Pentru cei care totusi se incumeta, voi pune un DIY pe aceasta tema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin daca poti pune si un DIY cum s-ar putea dat jos bordul ar fi super.

La mine de asemenea climatronicul nu vrea sa bage cald.

Pe modulul HVAC (canal 9) spune ca ,servomotorul pentru clapeta pentru temperatura este blocata sau scurtcircuitata.

Am incercat si un reglaj de baza,output-test insa nu vrea sa se deblocheze.

Nu ramane decat sa dau partea centrala jos a bordului am o teama nu am facut-o nicidata.Partea din stanga unde este torpedoul stiu.

Pentru cei care vor sa vada daca servomotorul ce directioneaza clapeta de temperatura merge am cateva imagini graitoare.Imaginea este de pe un A4 B5 sper sa ajute si posesorii de a Passat B5.

In primul rand sunt 5 suruburi care tin torpedoul 3 in interior si alte 2 in exterior.

Apoi se scoate cu grija torpedoul nu inainte de a desconecta si papucul ce ilumineaza torpedoul.

Bratul alb care se vede provine de la clapeta ce inchide si deschide clapeta.

Se deconecteaza conectia de culoare neagra(nu stiu exact cum se numeste) apoi se conecteaza o baterie de 4,5 patrata

la fisa barbat sa spunem.(este un papuc nu stiu denumirea adevarata)

Se vede in imagine cum a fost conectata.

Daca doar e blocata ,se va misca clapeta .In cele din urma se face un reglaj de baza si gata. ;)

Este o metoda mult mai facila de a verifica daca este blocat sau ars servomotorul.

Astept totusi o completare daca este ars cum se da jos bordul si cum se ajunge la servomotorul propriuzis?

Eventual cu poze . :P

post-20258-1222284969_thumb.jpg

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez inca o poza cu bratul alb ce ar trebui sa se miste odata cu conectarea bateriei patrate.

Celalat brat albastru din imagine (caruia ii corespunde conectia albastra din cealalta poza) este clapeta de repartitie a aerului.

post-20258-1222286466_thumb.jpg

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum lucrez la material. E aproape gata, insa am ceva probleme cu upload-ul de imagini. Maine sper sa fie gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit si eu problema asta cu radiatorul, dar era de multeori defect robinetul care inchidea circuitul apei prin radiator. La masinile din grupul VW, nu am vazut robinet, decit la microbuze. Oare de ce nu a pus fabricantul robinet acolo, ca la alte masini? Sa optat pt clapeta, ca sa treaca de la rece la cald, pt o mai buna circulatie a antigelului prin motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU. Din 2 motive:

1. In timp robinetul cedeaza si pierde antigel pe la garnituri sau imbinari

2. La o masina cu climatronic de exemplu, acesta nu poate astepta pana se incalzeste radiatorul. Ori daca acesta s-ar incalzi treptat, servomotoarele ar trebui sa faca mult mai multe ajustari ale clapetei de aer cald/rece. Asta ar insemna alte uzuri.

La masinile de generatie mai noua, nici n-o sa mai gasesti astfel de robinete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am climatronic. Deci asa sta treaba. Voiam sa pun un robinet acolo, pt a se incalzi mai repede motorul. Am renuntat la ideea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

...cel albastru este pentru directionarea aerului.

De asemenea are un papuc ce se deconecteaza poti incerca identic ca pentru clapeta de caldura.

In mod normal trebuie sa-ti apara pe vagcom la modulul HVAC ca este in scurtcircuit sau probl cu + respectivul motoras.

A4B5 este aceasi platforma ca Passatul B5 in mod normal nu difera.

In ceea ce priveste demontarea difera un pic plasticele la A4B5 inca adun informatii pana o sa dau in sfarsit bordul jos.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai folosit cumva stop leak sau ceva similar pt astuparea gaurilor de la radiator ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o sa citesti tutorialul asta, o sa te gandesti serios daca mai vrei sa bagi asa ceva in instalatia ta de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutari,sunt nou pe aici si am si eu ceva probleme cu caldura(passat 99, 1.9TDI 115CP,recent cumparata),am tot citit pe aici dar nu am gasit raspunsul la urmatoarea problema,nu baga caldura!am puso pe tester= zero erori, in meniul klimatronicului nu da nici o eroare,ce concluzie am tras din ce am citit ar fi filtrul de polen.Daca stiti mai multe detalii va rog ajutati-ma,va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as putea sa verific,sau altfel spus de unde sa ma apuc sa desfac?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE. Multumesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu motorul la 90 de grade si cu clima oprita, verifici furtunele de intrare/iesire antigel sa aiba aproximativ aceeasi temperatura. Verifici pe la compartimentul motor. Uite furtunele si circuitul de intrare/iesire antigel : furtunecalorifercaldura.th.jpg

Daca au aceeasi temperatura e posibil totusi sa faca trecerea de antigel dar cu un volum mic de apa. In cazul asta trebuie desfacute acele furtune si bagi apa invers sa incerci curatarea caloriferului. poti de asemenea sa verific daca incalzeste caloriferul pe la piciaorele soferului in partea centrala a bordului deasupra mochetei e caloriferul. Bagi mana acolo si trebuie sa simti cald.

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!