Jump to content

Passat GTE - Discutii generale


75NOR
 Share

Postare recomandată

Esti sigur ca GTE cere norma 502 cu 5W40?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 minutes ago, acidone77 said:

Esti sigur ca GTE cere norma 502 cu 5W40?

Si mie mi s-a parut ciudat, dar confirm ca asa cere.

18 minutes ago, chili71 said:

Salutare !

 

Am trecut ceva timp si trebuie sa fac revizia la GTE.

Lucrurile sunt clare la filtre (aer, polen, ulei, DSG), dar am o neclaritate referitoare la uleiul pt. motor. Dupa multe sapaturi, am clarificat tipul de ulei (5W40, norma 502.00), se pare ca este singurul motor 1,4 TSI la care se permite doar norma 502.00, la celelalte merge si 504.00, dar nu reusesc sa gasesc varianta potrivita de la Castrol (Magnatec, Edge, Titanium, etc) prin magazine, deoarece dau poze diferite, specificatii aiurea, etc. Aveti careva idee cat mai exact ce model de ulei de la Castrol se potriveste sau mai bine sa merg pe alta marca (Motul, Total, etc) ?

 

Multumesc !

PS. La DSG nu se schimba filtrul de ulei decat daca uleiul este murdar/are span/etc (asta scrie si in carte) si intra ~5.5 L, nu 7 cum scrie peste tot. Ca sa schimbi filtrul trebuie sa cobori motorul si cutia cu 20 cm mai jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

47 minute în urmă, chili71 a scris:

Salutare !

 

Am trecut ceva timp si trebuie sa fac revizia la GTE.

Lucrurile sunt clare la filtre (aer, polen, ulei, DSG), dar am o neclaritate referitoare la uleiul pt. motor. Dupa multe sapaturi, am clarificat tipul de ulei (5W40, norma 502.00), se pare ca este singurul motor 1,4 TSI la care se permite doar norma 502.00, la celelalte merge si 504.00, dar nu reusesc sa gasesc varianta potrivita de la Castrol (Magnatec, Edge, Titanium, etc) prin magazine, deoarece dau poze diferite, specificatii aiurea, etc. Aveti careva idee cat mai exact ce model de ulei de la Castrol se potriveste sau mai bine sa merg pe alta marca (Motul, Total, etc) ?

 

Multumesc !

Salutare!

Eu am mers pe ulei 502.00 Vw OEM, găsești la Autokarma și alte magazine. Prețul este foarte bun și nu as pune altceva. 

De uleiul la cutie se schimbă la 60k km, indiferent de timp și fără filtru de ulei. Acela se schimbă numai dacă uleiul din cutie este alterat de antigel sau exista pălitură de fier. Asa e la GTE. 

Bujiile la fiecare 4 ani sau 60k km, mergi pe Bosch exact ce ai pe mașină. 

 

PS: Ai grijă ca uleiul la DSG se schimbă numai cu ODIS și motor rece. Nu te duce la orice service dacă nu vrei sa fii păcălit sau sa ai dureri de cap.

20220616_111745.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, mihaitzar said:

Salut, eu am pus Motul pentru ca am avut experiente aiurea cu Castrol la masina precedenta (1.6 TDI, consuma ulei daca aveam Castrol). Pe viitor vreau sa incerc si Ravenol.

Cati km ai? Bujiile le-ai schimbat pana acuma (eu nu si ma gandesc ca poate ar fi cazul)?

Are 87.000 km, bujiile sunt inca cele originale, am schimbat uleiul DSG la 79.000 km.

Referitor la ulei, parerile sunt impartite, m-am uitat si eu la Motul, dar pana la urma am comandat Castrol Edge Titanium FST A3/B4 - 5W40 - 4l (am gasit in sfarsit ca asta ar fi cel mai bun de la Castrol), dar aproape la fel de bun era si Castrol Magnatec A3/B4 - 5W40 - 4l.

Probabil data viitoare o sa incerc si eu Motul, mai exact ce model ai luat ?

 

Apropo, in istoric, am gasit ca s-a pus de 3 ori ulei Total Quartz 9000 5W40, iar in RO, acum 2 ani, s-a pus ulei Vw OEM 0W30.

La DSG am schimbat uleiul (la Porsche BN), fara filtru si da, intra 5l.

Modificat de chili71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, chili71 said:

Are 87.000 km, bujiile sunt inca cele originale, am schimbat uleiul DSG la 79.000 km.

Referitor la ulei, parerile sunt impartite, m-am uitat si eu la Motul, dar pana la urma am comandat Castrol Edge Titanium FST A3/B4 - 5W40 - 4l (am gasit in sfarsit ca asta ar fi cel mai bun de la Castrol), dar aproape la fel de bun era si Castrol Magnatec A3/B4 - 5W40 - 4l.

Probabil data viitoare o sa incerc si eu Motul, mai exact ce model ai luat ?

 

Apropo, in istoric, am gasit ca s-a pus de 3 ori ulei Total Quartz 9000 5W40, iar in RO, acum 2 ani, s-a pus ulei Vw OEM 0W30.

La DSG am schimbat uleiul (la Porsche BN), fara filtru si da, intra 5l.

Multi inainte!

Motul 8100 X-CESS cu norma 502 505, 35 lei litrul la inceputul lui Aprilie

De curiozitate, cati km faci cu un plin de baterie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu autonomia, am scris aici mai pe larg (cateva posturi mai in urma).

Rezumat: max 30 km la drumuri scurte de 2-3 km prin oras, 45-50 la drum intins dintr-o bucata, cu 50-70km/h.

Ce este nou si funny...la ultimul drum de 300 km, mers numai cu ACC si in general pe hybrid, mi-a aratat emisii 0 pe 120 km, adica pe benzina a mers doar 180 km...am plecat cu bateria full si cand am ajuns mai aveam 5 km, dar am trecut-o pe electric prin orase, la viteze mici cam vreo 40 km. 

 

Atasez foto cu tipul de ulei...ca sa fie clar pentru toata lumea si sa nu mai piarda si altii timp...ca mine...

Ulei motor GTE.jpeg

Modificat de chili71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 6/16/2022 at 10:11 PM, chili71 said:

Cu autonomia, am scris aici mai pe larg (cateva posturi mai in urma).

Rezumat: max 30 km la drumuri scurte de 2-3 km prin oras, 45-50 la drum intins dintr-o bucata, cu 50-70km/h.

 

Nice, eu am 225k km si stau doar putin mai prost decat tine, adica in oras cam 25km (depinde si de trafic, accelerari, etc), iar la drum lung am scos cel mai mult 46 km (fix cat imi arata in momentul in care e bateria plina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Am urmarit cu interes discutia de pe acest thread, deoarece planuiesc sa imi schimb si eu masina cu un model de Passat GTE, din 2018. As avea o intrebare pentru cei mai priceputi de pe forum: motorul 1.4 TSI 150cp de pe acest model are si optiunea de dezactivare a cilindrilor in timpul mersului?

Stiu ca ACT a aparut de pe vremea 1.4 TSI si s-a mostenit la 1.5 TSI, dar nu am idee exact daca si platformele hybrid VW au aceeasi tehnologie. 

In rest, din ce am vazut pe forum, Passat-ul GTE pare o masina destul de fiabila din moment de sunt colegi care au depasit cifra de 200k km. Ar trebui sa ma uit sau sa acord atentie sporita la ceva anume inainte sa o achizitionez? Din ce am inteles de la proprietar, a avut si o 'rechemare' in service pentru izolatia bateriei, sunt curios daca si altcineva de aici a avut o astfel de rechemare.

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Din cate stiu eu, motorul CUKC nu are ACT, si sincer nu ar fi logic sa aiba ACT, avand in vedere ca el se opreste complet daca nu are nevoie de motor.

228368 km and growing:

1865121279_WhatsAppImage2022-07-31at5_58_13PM.thumb.jpeg.4d0e6fa8bf5bd4a02f30727039a05e78.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passatul din 2018 are 156cp iar codul de motor este CUKC față de CUKB la modele anterioare. Nu are sistemul de la 1.5 și nici nu e nevoie sa te complici cu acel sistem.

Motoarele sunt foarte fiabile, la a lu fii-meu este CUKB la Golf 7 din 2015 și am vrut sa-i schimb distribuția la 284k și mi-au scris în email de la PBN ca pana la 300k km nu se schimbă distribuția. Mașina are deja 7 ani.

Nu lua mașina GTE sh caruia nu i-a fost schimbată bateria, ca precauție, nu zic ca nu ar fi buna dar la majoritatea au fost făcute rechemari pentru ermetizarea bateriei. Am observat ca nu se mai face ermetizare ci schimb cu o alta baterie.

Exista un site vw în Australia al lui vw pe care poți verifica după VIN dacă a avut rechemare. 

https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls#seca

La a mea care este din 2018 i-am schimbat integral bateria anul trecut la PBN pe rechemare și avea doar 32k km.

 

Baftă!

Modificat de ady.red
completare text
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

32 minute în urmă, ady.red a scris:

La Passatul din 2018 are 156cp iar codul de motor este CUKC față de CUKB la modele anterioare. Nu are sistemul de la 1.5 și nici nu e nevoie sa te complici cu acel sistem.

Motoarele sunt foarte fiabile, la a lu fii-meu este CUKB la Golf 7 din 2015 și am vrut sa-i schimb distribuția la 284k și mi-au scris în email de la PBN ca pana la 300k km nu se schimbă distribuția. Mașina are deja 7 ani.

Nu lua mașina GTE sh caruia nu i-a fost schimbată bateria, ca precauție, nu zic ca nu ar fi buna dar la majoritatea au fost făcute rechemari pentru ermetizarea bateriei. Am observat ca nu se mai face ermetizare ci schimb cu o alta baterie.

Exista un site vw în Australia al lui vw pe care poți verifica după VIN dacă a avut rechemare. 

https://www.volkswagen.com.au/app/locals/owners-service/service-campaigns-recalls#seca

La a mea care este din 2018 i-am schimbat integral bateria anul trecut la PBN pe rechemare și avea doar 32k km.

 

Baftă!

 

Pentru mine e mai linistitor sa aud ca nu are ACT, pentru ca sincer nu mi-as fi dorit sa aiba asa ceva, din moment ce masina este hybrid, iar treaba cu dezactivarea cilindrilor mi se pare mai mult o bataie de cap in plus, sau o uzura suplimentara la motor, in conditiile in care motorul termic oricum nu functioneaza mereu.

Proprietarul mi-a spus ca anul trecut a fost rechemat la reprezentanta pentru acea ermetizarea a baterie, insa nu cred ca stie daca a fost schimbata sau nu. Nu are nicio hartie la mana pentru aceasta operatiune, as fi de asemenea curios daca ai primit ceva document de la ei ca a fost facut acest schimb. 

In orice caz, as vrea sa o verific si la reprezentanta, cred ca cei de acolo isi vor da seama cu siguranta. Vreo recomandare pentru reprezentanta in Bucuresti?

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine cei de la Midocar m-au trimis la Porche Bucuresti Nord pentru o eventuala verificare a bateriei, au zis ca ei nu fac asa ceva si cei de la Porche ar fi singurii. Am verificat intr-un final la un SRL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 23 ore, amisto95 a scris:

 

Pentru mine e mai linistitor sa aud ca nu are ACT, pentru ca sincer nu mi-as fi dorit sa aiba asa ceva, din moment ce masina este hybrid, iar treaba cu dezactivarea cilindrilor mi se pare mai mult o bataie de cap in plus, sau o uzura suplimentara la motor, in conditiile in care motorul termic oricum nu functioneaza mereu.

Proprietarul mi-a spus ca anul trecut a fost rechemat la reprezentanta pentru acea ermetizarea a baterie, insa nu cred ca stie daca a fost schimbata sau nu. Nu are nicio hartie la mana pentru aceasta operatiune, as fi de asemenea curios daca ai primit ceva document de la ei ca a fost facut acest schimb. 

In orice caz, as vrea sa o verific si la reprezentanta, cred ca cei de acolo isi vor da seama cu siguranta. Vreo recomandare pentru reprezentanta in Bucuresti?

 

Mersi!

De service pentru partea de Hybrid se ocupa numai PBN, ceilalți nu au personal instruit pentru a servisa hibride și electrice.

Ca sa afli dacă i-a fost schimbată bateria te poți uita la sigiliul de la lichidul de răcire de la sistemul hibrid si pe sigiliu scrie data fabricației bateriei sau ultima intervenție asupra sistemului. Atașez o poza cu acesta.

Mare atenție unde mergeți dacă aveți probleme cu partea electrica HV, eu recomand numai dealer pentru ca bateria are garanție 8 ani sau 80k-120k km.

Eu la a mea am verificat cu VCDS după schimbarea bateriei și am alte serii pe celulele bateriei. Deci, bateria a fost schimbată integral.

20210308_135239.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa verific și acest sigiliu, l-am văzut dar nu am apucat sa ii fac o poza când am vizionat mașina.

Proprietarul mi-a spus ca aceasta revizie la baterie ar fi fost făcută la PBV, nu la PBN și ca ar fi schimbat doar “învelișul”, nu și celulele. Ca idee, operațiunea asta a avut loc 3 ani mai tarziu, in 2021, ma gândesc ca poate au schimbat “procedura” de service mai nou. Am cerut istoricul la PBV pentru a vedea exact ce s-a făcut la mașina, ma aștept sa aflu de acolo.

In schimb, am mers puțin cu mașina (2-3km) in regim mai alert, iar autonomia bateriei a scăzut cu aproximativ 5-6km, in condițiile in care funcționa AC, infotainment, Etc…

Incarcata complet, mașina arată 48km autonomie pe baterie.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pt mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine incarcata complet arata 45 km autonomie, dar e normal sa se consume mai repede daca "te dai la ea", si la benzina se intampla la fel, ai un range care scade daca apesi mai tare pe acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum nu am știut de PBV... Probabil s-au acreditat/specializat intre timp.

Faptul ca au resigilat bateria nu este obligatoriu sa fi fost condens în carcasă iar celulele sa fi fost ok. Unele baterii au fost ok și problema aceasta a fost observata ulterior din cauza descoperirii unei erori de programare a robotilor care nu a pus suficient silicon/adeziv de etanșare a carcasei bateriei.

Referitor la distanta parcursă, aceasta a apărut o dată cu introducerea WLTP-ului prin care producătorii sunt obligați să specifice cât poate parcurge mașina cu un plin, dar acesta se poate schimba foarte repede în funcție de modul de conducere. Nici cu o mașină termica dacă mergi sport si nu vei parcurge cu ea cât afișează ea autonomia calculata anterior pe un mers normal.

48 de km afișează și a mea și are bateria schimbată acum 1 an. Dacă încarc pe 10 amperi de mai multe ori revine pe 50km autonomie. Eu nu am priza mea pentru ca stau la bloc și îmi este foarte greu sa duc/iau mașina la/de la încărcat, iar pe 10 amperi durează 4 ore fata de 2 ore 45 pe 16 amperi. 

Am constatat ca dacă încarci mai des mașina autonomia este mult mai mare.

De ex. fii-meu o incarca si de 3 ori pe zi si se încarcă la 47km dupa 4 ani de când a fost schimbată bateria. 

în urmă cu 1 oră, mihaitzar a scris:

La mine incarcata complet arata 45 km autonomie, dar e normal sa se consume mai repede daca "te dai la ea", si la benzina se intampla la fel, ai un range care scade daca apesi mai tare pe acceleratie.

Din ce an este mașina?

Câți km ai parcurs?

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ady.red Decembrie 2016, 230k km aproape. Fericit posesor de 4 luni, de la 218k

Modificat de mihaitzar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare! Sa ai parte de câți mai mulți km pe electric. 

Încearcă sa-i faci o "regenerare" pe 10 amperi. 

 

Când facem și noi o întâlnire de GTE-uri în Piața Constituției?

 

Modificat de ady.red
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu oricând seara. Chiar postasem pe topicul de întâlniri dar am văzut că nu există răspuns, am presupus că nu mai iese lumea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu inlocuitul bateriei o sa o incerc si eu pe finalul garantiei de 8 ani...sper sa mearga pe baza de recall sau pe baza de capacitate sub 70%...

Cat despre intalnire, ma bag si eu, dar daca facem pe caldurile astea, sa gasim un loc cu umbra, poate prin Tineretului, pe la Polivalenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

33 minutes ago, chili71 said:

Chestia cu inlocuitul bateriei o sa o incerc si eu pe finalul garantiei de 8 ani...sper sa mearga pe baza de recall sau pe baza de capacitate sub 70%...

Cat despre intalnire, ma bag si eu, dar daca facem pe caldurile astea, sa gasim un loc cu umbra, poate prin Tineretului, pe la Polivalenta...

Sau seara după ce spune soarele, daca nu găsim un loc cu umbră, desi mie îmi surâde Tineretului pentru că ajung relativ ușor.

 

Apropo de recall, eu am căutat pe net și nu am nici un recall. Care e faza cu capacitatea 70%? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Ma alătur și eu grupului, fiind proaspăt posesor de Passat GTE 
Nu știu dacă regula e sa prezint masina insa va las câteva detalii despre ea: fabricație 12/2017, culoare argintiu (pyrit silver metallic), 86k km.  As fi interesat de întâlnire și as prefera Tineretului. 

F924AAF8-0173-4DF3-9266-29E34EEB77B9.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vorba de garantia bateriei...daca scade capacitatea acesteia sub 70% in primii 8 ani, trebuie sa o inlocuiasca gratuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 06.08.2022 at 13:09, chili71 a scris:

Chestia cu inlocuitul bateriei o sa o incerc si eu pe finalul garantiei de 8 ani...sper sa mearga pe baza de recall sau pe baza de capacitate sub 70%...

Cat despre intalnire, ma bag si eu, dar daca facem pe caldurile astea, sa gasim un loc cu umbra, poate prin Tineretului, pe la Polivalenta...

Pe garanție poți schimba bateria doar daca ai full service la un service autoarizat RAR și ai schimbat consumabilele cu cele agreate de vw. (trebuie factura cu piese și certificat de autenticitate vw) 

Ai verificat daca ai rechemare pe linkul postat de mine?

în urmă cu 3 ore, Bogddaann a scris:

Salutare. Ma alătur și eu grupului, fiind proaspăt posesor de Passat GTE 
Nu știu dacă regula e sa prezint masina insa va las câteva detalii despre ea: fabricație 12/2017, culoare argintiu (pyrit silver metallic), 86k km.  As fi interesat de întâlnire și as prefera Tineretului. 

F924AAF8-0173-4DF3-9266-29E34EEB77B9.jpeg

Bun venit printre noi!

Și mulți km pe electric.

Pentru întâlnire eu nu am o problema pentru ca stau in sectorul 4 și sunt aproape de locațiile discutate.

20 minute în urmă, chili71 a scris:

E vorba de garantia bateriei...daca scade capacitatea acesteia sub 70% in primii 8 ani, trebuie sa o inlocuiasca gratuit.

Da, dar mai sunt și alte conditii de care se tine cont la garanție. (kilometri, revizii, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/9/2022 at 3:07 PM, ady.red said:

Pe garanție poți schimba bateria doar daca ai full service la un service autoarizat RAR și ai schimbat consumabilele cu cele agreate de vw. (trebuie factura cu piese și certificat de autenticitate vw) 

In cartea service, acolo unde zice de garantie, nu scrie nimic de conditii...doar de scaderea sub 70%. Oricum, nu vad legatura dintre bateria HV si consumabilele de la motorul termic...

On 8/9/2022 at 3:07 PM, ady.red said:

Ai verificat daca ai rechemare pe linkul postat de mine?

Am verificat, nu am.

 

Oricum voi incerca cu o constatare, nu am nimic de pierdut...daca o schimba, perfect...daca nu, macar vad capacitatea reala si am motive de a incepe o mica lupta online cu corectii de la VW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!