Jump to content

Probleme instalatie de climatizare


speedo
 Share

Postare recomandată

cauzele pot  fi, fie freon  prea mult, fie o  ventilatie insuficienta  pe condesator, fie termostatul  de pe  vaporizator ,fie duza de laminare infundata , din  cate  am  inteles  ai  mai shimbat ceva compresor  care  nu  lucra ,  este posibil  sa ai  ceva  impuritati  in  sistem ,posibil filtru  deshidrator  sa  se  fi  infundat  chiar de  abia sa schimbat ,fapt ce  creste  presiunea  pe refulare si  senzorul  de  presiune opreste compresorul,  automat  nici  aer  rece nu  mai  baga,  un  frigotehnist  stie toate astea si  avand masina in  fata dupa  ceva diagnosticare trebuie sa gaseasca si  cauza posibil  sa nu  fi  dat peste cine trebuie



atunci cand  se  acelereaza   automat  fiind  o  turatie  mai  mare  creste  mai  repede  si  presiunea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
antonioantonio38

Te-am avertizat odata ca exista arie de vanzari.Te rog sa te conformezi.

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

antonioantonio38

scuzele mele, trebuia sa ma uit mai atent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Asa se intampla cand e spart circuitul, si nu se repara imediat. Intra mizerie umezeala apa chiar, si asa se infunda tot.

 

 Recomand si o curatare a circuitului. Sa stii ca la curatare trebuie data jos valva de expansiune, ca sa circule liber.

Automat trebuia schimbat si filtrul uscator, sper ca l-ai schimbat.

Verifica si senzorul de suprapresiune. Daca nu se opreste la peste 25-30bar probabil de aia se arde ambreiajul.

 

Vezi ca poate gasesti de cumparat doar ambreiajul, nu stiu nou daca este dar sh e cu siguranta.

 

 

http://www.nsxprime.com/forum/showthread.php/93191-A-C-clutch-burned-3-times!

 

Aici zic uni ca ar fi si o pproblema cu masa pe motor. :dry:

Poate a bagat prea mult ulei, si se blocheaza pistoanele.

mi-am ars mintea la problema asta, nu neg posibilitatea  ei (omu ala chiar a patit) dar ma socheaza cand vad dezastre

Am observat ca in topic nu apare niciunde clar concis eroarea ce apare in VAG-COM la problemele discutate, anume: 00792 - A/C Pressure Switch (F129)

...pe langa asta nu am gasit sa se realizeze ca eroarea asta are cel putin doua variante.

1 Fault Found:

00792 - A/C Pressure Switch (F129) 

35-10 - - - Intermittent

sau

 

1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129) 
            35-00 -  - 

Evident inseamna altceva... dar pe subiectul (topic) de descifrare a erorilor din VAG-COM (de aici, de pe forum) fiecare spune, una cate una, toate solutiile posibile indiferent ca este eroarea 35-10 sau 35-00.

Ar trebuii facuta diferenta, eu acum am pe diagnoza 35-00 si-am inteles de pe www ca e (mai putin sau nu sigur) senzorul/supapa de presiune ...dar toti (cei ce ajuta) zic de toate si unii (ajutati) nu spun care a fost solutia pentru cazul lor (pe http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00792 se explica doar eroarea principala fara detalii suplimentare, suberorile astea doua sau cate sunt).

Am sa verific si eu:

-ventilatoarele de pe radiator (carbunii, alimentarea);

-presiunea in sistem (n-am guri in plafon), presiune prea mica/mare;

-aici pe subiect am gasit ceva legat de un servomotoras de sub bord, langa acceleratie (dupa scrumiera?);

-conexiuni electrice (fire);

-intreruptorul/intrerupatorul/supapa/senzorul de presiune ...pana la urma unde este? in stanga fata langa becul de ceata sau in dreapta dupa far? ...am citit pe paginile anterioare (asa retin) ambele pozitii ca loc a acestei supape, dar nu poate fi aceeasi chestie in doua locuri deodata.

Altceva? :(

Tin sa mentionez ca verile trecute, cand clima functiona, in mers pe modul ECON schimbam pe modul AUTO iar masina pierdea sesizabil pentru un moment din turatie dupa care se tura (regla) singura pentru a compensa. Motorul meu este PD de 66kw (90cp) cu turbina clasica. Fac glume ca butonul ECON e defapt SPORT ... :) ce-i drept ca opreste compresorul.

In Ianuarie s-a lucrat la masina. Pe scutul de sub motor am observat o pata verde, mi s-a spus ca e freon. Pata era pe partea dreapta a scutului. Atunci s-a umblat la cutie (alt ambreiaj + s-a demontat complet cutia de pe masina), la motor (schimb cuzineti) ...se poate sa fi facut stricaciuni pe la componentele climei?

Clima a functionat din Martie pana in Aprilie (in functie de temperaturile necesare) si auzeam in tot acest timp un sunet "de gargara si fasait" din torpedou, din modulul de freon. M-am gandit ca se coace ceva... desi clima functiona corect.

Dupa perioada asta, la un moment dat, a palpait afisajul de la climatronic si nu mai baga aer rece nici in mers! Abia cand temperatura de afara scadea la 21 de grade primeam o adiere racoroasa... dar de deschideam geamul tot mai bine era. Motorul nu s-a supraincalzit desi uneori am mai mai ambalat pe perioade de timp.

Concomitent cu lipsa de racoare din masina a aparut si-un scartait/chitcait din partea dreapta a compartimentului motor (pe sub filtrul de aer) ...e posibil sa fi ajuns freon pe cureaua de servicii? Eu n-am desfacut sa vad dar altceva ce sa scrataie asa, sa fie in partea aia a masinii, nu stiu. Se aude cand virez maxim. Cureaua este din August, anul trecut... am facut de atunci putin peste 15000km, urmeaza, cand ajung acasa, schimbul de consumabile (ulei, filtre, curea de servicii).

Modificat de SilvianDement91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi eroare apare si cand ramai fara freon.

Verifica instalatia sa nu ai vreo fisura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cand presiunea creste peste limita admisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Zilele trecute s-a lucrat la masina mea.
Nu m-ai aveam freon in instalatie fiindca totul s-a scurs (indiciu, acea pata de pe scut).
Aveam una sau mai multe fisuri in cotul acela de unghi ascutit, ansamblul de piese nr 14 din schema de mai jos. Initial s-a folosit ceva adeziv special pentru a remedia problema dar n-a tinut (la proba UV se vedeau porii) si pe langa asta a cedat una dintre supape (cea de langa baterie, cea de pe traseul tur daca nu gresesc) ...deci am pierdut inca o data tot freonul. Am comandat alta tubulatura, una noua (numarul 14 din schema), ce ma va costa 950lei (da!) si-o supapa noua (piesa 21 din schema) ce ma va costa 95lei.
http://img841.imageshack.us/img841/3958/paint8etka.jpg 

Multumesc de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe conducta aia (14 care zici tu) am schimbat-o si eu acum ceva timp,560 lei parca a fost.M-ai cauta pret ,ca 950 e foarte mult.Uite un exemplu de pret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Zilele trecute am fost la un service sa competeze cu freon. Avea o instalatie Bosch, a scos , a bagat la loc 960 g, am un Seat Alhambra cu climatronic si guri de aerisire si pe sus. La sfarsit a zis meseriasul ca merge in presiune mare compresorul, 4 atm, si sa il tin pe auto sa ia ulei... Am mers vreo 2 zile, cam 200 km si la un moment dat un miros de ars,( cam electric, componenta, fire) si stop aer rece. Am verificat sigurante, totul bine, am masurat curentul care alimenteaza compresorul, la mufa de pe el, 13.75v, am scanat cu vag, nu spune nimic de vreo eroare( dar poate versiunea mea nu stie de masini din 2008, am 11.2 si nu prea ma lasa sa citesc multe la masina asta)

Stie cineva ce ar putea fi, care ar fi cauza, eu sunt in mangalia si aici cine stie peste ce meseriasi mai dau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina de pe compresor e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu , am pus aparatul pe ea si nu are nici o valoare

Modificat de Napoleon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit bobina de vanzare la vreo 150 lei, dar care ar fi cauza. Daca o schimb si se arde din nou, cauza cred ca este alta. Sa caut un compresor la dezmembrari? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol cu sharanu' nu prea raspunde nimeni, cred ca asta nu este masina de forumisti. Asta e cautata de barosani ce trec suta de kg, care nu prea au treaba cu forumu' si nu se uita la bani cand se strica ceva ci sa mearga taraba.. Eu am luat-o pt familie mai mare si nu sunt adeptul sa platesc pentru volunul masinii. Regret ca nu am luat factura de cel care mi-au incarcat cu freon, care aveau si cerftificat bosch pe perete, ca as fi rupt tribunalele cu ei, deh recomandarea unui prieten, nici nu am curajul sa il sun ca sigur imi va creste tensiunea. Maine altul isi va da cu parerea si sa vedem ce episoade vor urma....dar anticipez ca voi ajunge sa vand masina cu toate aceste intamplari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lumea e prin vacanta,eu intru zilnic dar nu le am cu clima,pt atita nare rost sa vinzi masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Silvian91imAuto

Legat de problema mea, exprimata anterior. Feedback.
S-au inlocuit piesele despre care vorbeam, acel traseu de inalta 7M3820743AC (7M3820743K vechea piesa) ce includea una dintre supape si cealalta supapa 357820795J dupa care s-a umplut instalatia cu freon. Pana acum (de peste o luna) nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Napoleon

 

 

bobina propriu zis nu se arde!! ea este prevazuta cu un thermocontact  care are rolul de a intrerupe( proteja) bobina daca depaseste o anumita temperatura ( nu imi aduc aminte bine la ce temp cred ca 60  70 °c).

 

Tu trebuie sa cauti de ce compresorul respectiv bobina a depasit acesta temperatura si apoi sa cumperi sau sa repari bobina/compresorul.

 

Daca ambreiajul electromagnetic ( din care face parte si bobina) scapa/freaca in gol, datorita uzurii, acesta poate duce simplu la cresterea temperaturii respectiv decuplarea thermocontactului, dar mai pot fi si alte motive care duc la decuplarea lui.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Ieri functiona ac-ul, azi nu :( . Nu mai am gram de presiune in instalatie, la o prima observatie am vazut conducta aceea care pleaca din compresor si duce catre radiator ca este cam murdara de ulei, cred eu.... dar nu este proaspat, se pare ca a pierdut usor in timp, apoi dintr-o data a pierdut tot freonul. Din cate am citit pe aici se pare ca, conducta asta se cam fisureaza, oricum am sa o duc sa bage solutie vizibila la ultrviolete sa fiu sigur daca pierde pe acolo sau nu. Daca este fisurata ce sfaturi imi dati, sa incerc sa o sudez sau sa iau alta noua cu toate ca e cam scumpa?

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti-o sudeaza bine, in locul ala sunt slabe sanse sa se mai fisureze. Eu am sudat acu' 4 sau 5 ani si ma tine. Numai sa-i atragi atentia sa fie omu' atent sa nu iti lase pori deschisi, ca pierzi freonul in timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal all.am si eu o mica nelamurire legata de instalatia de ac:la imbinarea conductelor 14 cu 17 pierd freon,baiatul care mi-a facut verificarea spune ca nu se pot schimba doar oringurilea(ca nu se gasesc,ca nu se poate desface imbinarea aia) si ca  am nevoie de ambele conducte pt a remedia problema.conductele is ok,pierderea este exact la imbinarea lor.voi ce parere aveti?merci1rog.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Ieri functiona ac-ul, azi nu :( . Nu mai am gram de presiune in instalatie, la o prima observatie am vazut conducta aceea care pleaca din compresor si duce catre radiator ca este cam murdara de ulei, cred eu.... dar nu este proaspat, se pare ca a pierdut usor in timp, apoi dintr-o data a pierdut tot freonul. Din cate am citit pe aici se pare ca, conducta asta se cam fisureaza, oricum am sa o duc sa bage solutie vizibila la ultrviolete sa fiu sigur daca pierde pe acolo sau nu. Daca este fisurata ce sfaturi imi dati, sa incerc sa o sudez sau sa iau alta noua cu toate ca e cam scumpa?

Numai bine!

 

 

Daca ti-o sudeaza bine, in locul ala sunt slabe sanse sa se mai fisureze. Eu am sudat acu' 4 sau 5 ani si ma tine. Numai sa-i atragi atentia sa fie omu' atent sa nu iti lase pori deschisi, ca pierzi freonul in timp. 

Asteapta-te sa fie nevoie sa schimbi si cele doua supape desi alegi varianta de a suda.

Cu timpul presiunea din sistem a tot scazut iar supapele au lucrat "mai relaxat" si s-ar putea sa cedeze (de batranete) cand ai, din nou, presiune nominala in circuit.

Eu am incercat sa remediez problema (fisura) cu Locktite Hysol dar nu a tinut decat la proba. La proba evident fisura a fost remediata (temporar), nu mai scapa presiune prin cot, iar fiindca in sistem era presiune nominala supapa uzata de pe partea stanga (de langa panoul de sigurante, baterie) a cedat.

Dupa testul lipiturii, crapatura tot scapa presiune si-a cedat acea supapa deci am comandat si schimbat:

 

 

Legat de problema mea, exprimata anterior. Feedback.

S-au inlocuit piesele despre care vorbeam, acel traseu de inalta 7M3820743AC (7M3820743K vechea piesa) ce includea una dintre supape si cealalta supapa 357820795J dupa care s-a umplut instalatia cu freon. Pana acum (de peste o luna) nu am mai avut probleme.

Am notat intr-un mesaj anterior si costurile.

Traseul de inalta in cauza vine cu tot cu supapa noua.

Modificat de Silvian91imAuto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am depistat fisura; pierde pe la radiator, am facut testul cu substanta de contrast dar in liniste se si aude cum scapa presiunea. Am comandat un un radiator marca Nissens, cost 380 lei cu cele 2 oringuri.

 

Am inteles ca Nissens ar fi destul de ok ca firma, acum sa vedem cum o sa reziste in timp. 

 

Apropo, cel fisurat se mai poate repara?

 

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea...Nisens am si eu de vreo 5 ani si e ok,vine cu tot cu filtru(racheta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

@C-A-S ...credeam ca e vorba despre conducta ce-am inlocuit-o pe masina mea, sper sa fie doar radiatorul (din spusele tale)

@C@T@LIN Nu stiu sa poti schimba doar acele garnituri (O ring). Eu, dupa cum am scris vara trecuta, am schimbat sectiunea (conducta) 14 fiindca a aparut o fisura in cotul cu unghiul ascutit. O problema des intalnita din cate am inteles dupa o anumita vechime/uzura.
La mine nu s-au gasit scurgeri prin alte zone, iar dupa service nu am avut probleme... anul asta zilele in care a fost nevoie de clima au fost... confortabile. Clima raceste corespunzator, voi verifica spre sfarsitul verii sistemul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91 conducta schimbata de tine a venit cu tot cu garnituri?e oarecum aiurea sa schmb 2 conducte bune pt niste garnituri.merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silvian91imAuto

Conducta, segment 14 din schema, ce-am schimbat-o pe masina a venit cu garnituri din cate am vazut eu. Avea capace peste capeti iar sub acele capace am vazut inele mov in ambele capete. Inelele mov sunt garniturile, sunt mov sa stie lumea ca-s din ceva material special pt traseul de clima.
N-as vrea sa te asigur ca e asa fiindca nu eu am montat-o ci au montat-o cei de la service. M-am uitat la ei cand montau dar nu m-am uitat in mod special la capeti. Am luat-o pe cod de piesa original, l-am scris in mesaj si se vede si-n poze, iar ea a venit cu tot cu supapa aferenta montata. In poza mai e celalalta supapa separat in alta punga. Am vazut pe net acelasi segment mai ieftin dar fara supapa sau capace pe capeti. Capacele alea nu fac nimic pe masina, sunt doar pt depozitare/transport dar sunt detalii ce spun ca la producator ii pasa de ceea ce ofera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!