Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


75NOR
 Share

Postare recomandată

M-am uitat in SSP606, dar nici o mentiune despre CJSC. Pe wikipedia si pe alte site-uri exista acest cod motor, care cica s-a pus pe Leon mk3 si Superb 3 manual, euro 6, cu 320NM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara! Imi cer scuze moderatorilor dacă nu postez unde trebuie, dar nu am găsit vreun topic dedicat pentru problema mea.

 

Detin de o luna un Passat CC 1.8 tsi 160cp BZB. A fost dragoste la prima pedala, mai ales ca fostul proprietar mi’a dat și o factura de 3 pagini cu piese schimbate pe un fel de casco(5000€), printre care: kit distribuite cu toate pinioanele și restul anexelor cu probleme la motorul asta, pistoanele mărite, kit ambreiaj și multe alte mărunțișuri. Nu am avut ce sa investesc in mașina, acesta rulând impecabil in toți cei 1500km parcurși de la achiziție. Toate bune și frumoase, pana am fost sâmbătă trecută sa ii fac un soft. Garajul promitea 160cp->210cp 250nm->340nm. A făcut omul test drive înainte, a zis ca merge excelent, am pus’o pe dyno și au ieșit 163cp și vreo 255nm, dar turbina nu se manifesta cum trebuie, cică dădea undeva la 25% mai putina presiune decât ar fi cerut ecu, ex: la 2.0 Bari dădea undeva la 1.5-1.55. Nu erau niciun fel de erori la diagnoza, turbina nu se aude și nici nu prezintă scurgeri. Au reușit sa scoată doar 191cp și 270nm, ceea ce mi se pare jenant. Oamenii spun ca trebuie sa verific turbina, sa o înlocuiesc, etc. Nici ei nu știau prea bine ce ar putea sa aibă pe parte mecanica. Pare ca doar la soft’uri se pricep, da, știu, ciudat. Ideea e ca am plătit deja, stand acolo in jur de 5 ore. Mi’au zis ca după ce schimb turbina, sau o rezolv, sa ma întorc pt un nou dyno run, eventual o ajustare de soft, gratis, evident. Ideea e ca eu locuiesc in Olanda și sa ma duc la un garaj sa îmi verifice ceva ce nu are erori sau alte simptome, e destul de costisitor. Intrebarea e:știe cineva ce ar putea avea, înainte sa ma duc sa o dau jos? Va mulțumesc anticipat!

238E1D84-EEC7-49BF-A9B9-FB932E217D20.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Daca masina face puterea si cuplul din fabrica, nu inteleg cum ai putea avea diferente de expected/actual pe boost de exemplu.

Sa ma corecteze cineva daca gresesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta i’am întrebat și eu pe baieti, nu au știut sa îmi raspunda, doar au presupus ca e din cauza pistoalelor puțin mărite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoane marite adica schimbat alezajul? Raportul de compresie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur. Pe factura îmi apare undeva “presiune ulei scăzută, după reparație 1.6bar”, dar nu știu dacă se referă la compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate mananc kko cu polonicul dar la BorgWarner KKK K03 (asta zice google ca e turbina ta) compresorul se cam opreste la 16psi. Asta inseamna cam 1bar (peste presiunea atmosferica).  In mod normal sta undeva pe la 8-9psi (0.6bar).

Se pare  ca exista mai multe versiuni de K03... diferenta fiind forta necesara pentru a deschide valva de blow-off... 

 

LE aia e presiunea uleiului

 

LLE  BZB e EA888 rev 1. Nu are probleme cu consumul de ulei. Sau n-ar trebui.

Rev 2 are cod de 4 litere (ex CDAA).

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, TSI-urile mai vechi sunt problematice, eu as fi stat departe de un asemenea motor. Exista solutii capitale de rezolvare, dar eu as fi ales altceva pur si simplu. Sa faci o gramada de investigatii in NL, nu cred ca e ieftin deloc si banuiesc ca va fi problematic. Nu ii poti cere mai multe detalii vechiului proprietar? 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa le cer mâine celor de la garaj log’ul de dinainte și după softare plus Fișa dyno. Le’am zis ca o sa le vreau după ce ma întorc sa obțin rezultatele așteptate, dar se pare ca m’am gândit prost :)).  Am văzut cu ochii mei un tabel cu valoarea cerută și cea data. Și era, într-adevăr, o diferența de aprox. 25%. Am căutat și eu și am văzut ca ce am scris era presiunea la ulei, nu cunosc rata de compresie actuala. Înainte de a cumpara mașina, am citit despre multe bzb’uri cu consum de ulei, bănuiesc ca depinde mult și de exploatare. La mașina mea au fost schimbate Pistoanele din cauza uzurii segmenților și a consumului mare de ulei. Are 175k km in momentul de fata.

 

LE:

Vechiul proprietar era o tanti din Venezuela care a cumpărat mașina de gura copiilor. A făcut acele reparații de €5000 pe asigurare, repet, am o factură de 3 pagini, nu cunosc toți acei termeni. Mașina se prezintă impecabil dpdv tehnic, nu exista erori. Dar se pare ca m’am lovit de aceasta problema cu boost’ul…

Modificat de StifflerSamm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, din nou! Revin cu graficul și log’ul. Între timp am citit ca wastegate’ul e responsabil cu boostul. Vreo idee dacă se poate testa cu pompa vaacumatica direct pe mașina? 

chart (9).pdf v4 run2 log.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

safari hunter
On 3/8/2022 at 6:13 PM, StifflerSamm said:

Salutare, din nou! Revin cu graficul și log’ul. Între timp am citit ca wastegate’ul e responsabil cu boostul.

 

 1. Graficul arată foarte bine, 180 CP și 270 Nm sunt performanța maximă a acestor motoare prin resoftare fără a interveni fizic asupra componentelor acestuia.

La mine am introdus soft-ul original Audi și am obținut o majorare de 18 CP și 12 Nm, reprezentând parametrii standard declarați de Audi pentru aceste motoare instalate pe modelele lor. Simplu și foarte eficient. Au mai existat tentative de stage 2 până la 220 CP și 280 Nm, dar nu se justificau costurile aferente acestor modificări.

2. Am trecut de 230 000 km / 70K km de la reparație, consum ulei 0, poate 100 ml să ajung la semnul de maxim, oricum insignifiant. Reviziile din 10K în 10K și totul merge cât se poate de bine pentru o Skoda de 12 ani în iunie anul curent. Ulei folosit, același Castrol Edge 5W30

 

On 3/7/2022 at 10:12 PM, CristiALF said:

TSI-urile mai vechi sunt problematice

Motoarele TSI nu tocmai prietenoase cu userii / utilizatorii cu care nu se înțeleg. Idee care se poate extrapola oricărui motor și domeniu de interes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Eu sunt posesor de CC, 1.8 tsi cdaa. 
In primul rand, iti pot spune doar atat. 
Cel mai bine era sa astepti pana cand puteai sa ajungi in tara, si sa te duci la Dop, Silviu Ghita. Cel mai bun om din Romania dupa parerea mea din tara pe TSI-uri. 
Mie mi-a scos dupa ce l-am reconditionat de la 0 165 de cai si 270nm, ceva de genul acesta, putin peste fabrica. 
Cu stage 1, a scos 199 cai si  330nm.

Si pe langa stage 1, am mai facut cateva mici “modificari”, bobine rs4 ( cele rosii ), bujii ngk iridium ik24 si clapete de admisie anulate.

Iti recomand sa mergi numai cu benzina de 100 cu ea, mai ales cand ii faci soft, sa ai benzina de 100 in ea deoarece doar asa o sa isi arate potentialul maxim 1.8-ul tau. 

Defecta turbina nu are cum sa fie, nu prea pica turbinele de pe benzinare asa usor, din ceea ce am inteles de la mecanici buni. 
Daca ai fi avut turbina defecta, era imposibil sa iti scoata tie 163 de cai stock, nu are cum sa scoata chiar putin peste puterea declarata cu o turbina defecta. 
Totusi, verifica sa nu ai vreo pierdere pe la turbina. 
iti mai recomand sa schimbi si bujiile cu unele iridium si bobinele. Motoarele acestea au nevoie de bujii si bobine bune. 
Cine a facut softul, dupa parerea mea nu si-a facut treaba bine. Este ceva anormal sa scoata doar 191 de cai si 270 de nm, tinand cont ca are 250 de fabrica. 
Macar macar trebuia sa iti scoata 200, ca sa nu mai zic 205-210.

Nici a mea nu a scos 205-210, dar 200 sunt mulțumitori si o putere corecta pentru un stage 1.

Nm trebuie sa iti faca 330, mai putin nu are cum. 
Seara faina si imi cer scuze daca m-am repetat, este de vina oboseala. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost azi la service să verifice o scurgere de ulei. Sa constatat că a scăpat pe la bușonul de aerisire a cutiei de viteze DQ 381. Cică ar putea fi normal, fiindcă pe acolo e prevăzut să arunce surplusul de ulei, dacă cineva a pus mai mult și să nu pleznească vreun semering de la presiune. Urmează luni să verifice nivelul de ulei la cutie, fiindcă durează vreo 1,5 ore. Au curățat totul și să vadă, preventiv, dacă nu scapă poate și pe altundeva. Mi-a fost frică de motor.

 

Vreau să zic că m-am trezit că motorul meu EA888 2.0 280 CP generația 4, cu capacul cel frumos din spumă de două degete, are deja o rechemare pentru „Confiscare Capac Ornament Motor”, mă repet „ăla frumos” :)). Cică ar fi în pericol să ia foc de la supraîncălzirea firească a motorului cel vajnic, probabil a vânjoasei turbine. Și nu se pune nimic în loc. Noroc că îi făcusem poză înainte, măcar cu atât am rămas:biggrin:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o poza sa vedem acel capac motor?

Tot 2.0 gen IV am si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza e doar o pagină mai în spate. Partea din spate a capacului ar fi practic deasupra turbinei și asta se încinge rău de tot, cred că acolo ar putea fi problema.

Mai completez acum și cu o poză dedesubt a capacului.

 

20220124_112249.jpg

Modificat de vladp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai taie din capac (partea deasupra turbinei), da-l dreaq! 😂

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari! Duminica seara am alergat-o mai tare cu niste baieti, si capacul asta pe care l-am incercuit avea o clema si nu mai prindea bine demult, l-am cam neglijat, intr-adevar mereu il puneam la loc dar duminica seara cand am vrut sa completez cu lichid de parbriz, am observat ca nu mai era acolo, cel mai probabil s-a dus pe scut sau l-am pierdut... 

Aveti idee ce rol are acest capac? Pierd putere daca nu mai am acest capac? Si cum se numeste? 

https://prnt.sc/K26t__sZjqCF

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riști sa tragă aer cald de la motor! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce se intampla mai exact? Ca nu prea imi dau seama… 

Oricum o sa caut in dezmembrari altul cat de repede se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, se pare ca am început sa am probleme, și as dori să aflu ce trebuie sa fac sau sa verific înainte sa ma panichez de tot. Motorul în cauză 1.8tsi CDAA, 105.000km reali, am început sa am missfire pe cilindrul 1 și multiple missfire, la erori! Am mutat bobina dintr-o parte în alta și se muta și missfire! Am zis ca scap doar cu o bobina. Am schimbat-o, am mers maxim 10km,dupa care eroarea a reapărut, acum pe cilindrul 4! La ce sa ma aștept? Ce ar trebui sa verific? Mulțumesc frumos! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, Ursu82_kiki a scris:

 Am mutat bobina dintr-o parte în alta și se muta și missfire! Am zis ca scap doar cu o bobina. Am schimbat-o, am mers maxim 10km,dupa care eroarea a reapărut, acum pe cilindrul 4! La ce sa ma aștept? Ce ar trebui sa verific? Mulțumesc frumos! 

Este posibil sa fi crapat si bobina de pe cil 4, repeta operatiunea asa cum ai facut si cu cil 1

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba toate bobinele. 

Daca crapa una, la scurt timp vor cadea si celelalte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa meargă în 3 pistoane? La relanti sau când accelerez tremura toată, după 3000 de ture merge fără tremurat! Ce am mai observat e consumul foarte mic când merg cu ea așa ! Am mai citit pe net ca ar putea fi și PCV valve. O să le verific pe toate! Mulțumesc și revin cu info! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

safari hunter
14 hours ago, Ursu82_kiki said:

! La ce sa ma aștept? Ce ar trebui sa verific? Mulțumesc frumos! 

Cum spuse și georg...@ se schimba toate 4. Suprinzator de repede au picat la numai 105K km reali. În mod normal ar trebui să asigure o funcționare normală de  100 K mile sau 160K km. Fix aceasta durata de funcționare la mine (158K km) la care a aparut primul misfire, care a coincis cu topirea electrozilor a două bujii. A fost momentul la care s-a efectuat reparația motorului pentru un consum de ulei de peste 1 l / 1000 km.

Poți verifica și starea bujiilor.

Cum stai cu apetitul de ulei?

Modificat de safari hunter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!