Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


75NOR
 Share

Postare recomandată

Esti intr-o mare eroare: motoarele EA888 Gen3 nu mai au problemele vechi cu consumul de ulei si distributia, sunt motoare foarte bune si fiabile in general. La 170k conteaza si cum a fost intretinut (ca orice motor de altfel). Pe acel Leon manual, o sa se simta bine acest motor si ar trebui sa ai si consumuri "decente", masina este mai usurica. Sa nu te astepti insa la consumuri de 10% in oras.

  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spune si Cristi, motoarele EA888 gen 3 sunt chiar OK. Da da, suntem proprietari de masini cu acest motor, dar te invit sa cauti pe forumuri prin afara pareri ale proprietarilor, spre exemplu in america, Jetta cu 300-400k km la bord cu acest motor, fara interventii majore la el. E over engineered, dar e destul de bine pus la punct, deoarece VW a perfectionat tehnologiile initial introduse pe gen 1, in 2005. 

 

Conteaza sa ii faci o verificare super amanuntita cand o iei si sa mergi la un mecanic care stie si ceva diagnoza, ca sa verifice parametrii motorului. Se poate afla cam orice, inclusiv alungirea lantului (care nu mai e o problema pe aceasta generatie). Consumul de ulei, depinde. La o benzinara, avand in vedere fortele/turatiile superioare unui diesel, e normal sa fie un pic de consum de ulei, dar daca motorul e in stare buna, nu ar trebui sa depaseasca 1L/10000km chiar si daca mergi mai tare cu el din cand in cand.

 

Fata de diesel, e altceva. Plaja aia lunga de turatii, felul in care raspunde, in care se tureaza aproape instant de la 3000RPM, silentiozitatea suprema pana pe la 2500RPM si consumul cu ~2L in plus fata de un 2.0 TDI 150 cai (cred ca 1L mai mult fata de cel de 184), toate astea cred ca merita pe deplin. E un motor fain dpmdv, ambivalent, adica e super si la mers chill si e super si la mers agresiv.

 

PS: consumuri orientative pe octavia manuala - 8-9L/100 in oras in weekend, cand e mai liber in oras (chiar sub 8 daca folosesti stop start), 10-11L/100 cand e mai aglomerat in timpul saptamanii si 12-14L/100 pe distante scurte, dar poate ajunge si mai sus daca mergi doar 1km sa zicem, plecat cu motorul rece.

in afara, la mers legal, fara foarte multe depasiri, ia un 6, 5-5.5 scoti doar daca mergi la consum. daca ai 4 pasageri + bagaje si mergi mai tare, ia 7-8. Daca mergi in stil BMW/Audi (adica vii cu flash-uri si semnalizare :))) se duce in 9L. Am avut pe mana o Jetta mk5 cu 2.0 tdi BMM 140 de cai DSG si scotea cam 1.5-2L in minus in mai toate circumstantele (oras/afara).

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de tare mergi ? :D

Eu la mers chill, relaxat, la drum in afara cu 90-100 Km/h, 1 sau 2 persoane + putine bagaje, scot un consum undeva la 7.5L fara sa ma chinui prea mult. Daca merg mai normal, 120-130 Km/h si cu ceva depasiri/etc, urca spre 8.3-8.5L. Cand e incarcata si merg normal, nu la consum dar nici tare, consumul este de 9-9.5L. Eu 11L nu am scos inca nici cand am mers incarcat si alert... Cred ca 10.5L a fost cel mai mare consum extern la mine.. In general insa eu stau la 8.5-9L avg consum extraurban.

La cel urban nu dau atentie, nu imi place sa fiu depresiv :)). Si oricum merg putin, deci..

 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off topic:

eu , i am pus GPL :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cascadoru ma bate o un gand :)) dar nu fac suficienti km.

@CristiALF 5 la drum lung (sub 110), 6.5 pe DN si 7-8 pe Autostrada. Uneori. Zic de autostrada. In general cam 14 in oras, 8-9 pe DN si 10-11 pe autostrada. Depinde daca ma incalt cu balerinii sau cu bocancii 47.

 

Si cum nu stiu unde mi-am pus balerinii... am 3 perechi de ghete: 47, 48 si 49. Ultimele au si bombeu metalic.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai 2.0 TSI, e o diferenta. Cu toate ca din ce am mai vazut postat de tine la rubrica de consum, scoti si tu niste consumuri de diesel uneori, consumuri pe care eu nici in ruptul capului nu le pot scoate (gen sub 5L/100). Plus ca in moldova nu exista autostrazi, asa ca nu am unde sa scot consumuri de autostrada :P

 

Mie la 130-140km/h, mers constant imi ia 7.5-8.5L, deci are un defect a ta :))

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cat trage dupa el, si daca mai ai si Alltrack cum are Cristi, consumurile lui EA888 sunt de camion diesel :)

Modificat de razvancc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, vin si eu cu o problema, la un 1.8tfsi gen1, bzb, dupa ce o alerg putin sau merg ceva timp 10-20km, cand opresc la relanti dupa vreo 2-3min incepe sa croncane motorul(nu stiu cum sa ma exprim mai bine) ca si cum ar batea si trepideaza, dar daca o accelerez dispare problema, doar ca daca e accelerata incet pana pe la 1600rpm persista sunetul, dupa care se aude normal. Urmeaza sa schimb distributia, e posibil sa se rezolve problema sau poate sa fie de la variator?. La rece porneste foarte bine, nu bate, nu se aude niciun sunet ciudat, consum ulei aprox 1l/10000km. ulei folosit motul xcess 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Recent am achizionat un Audi A5 2.0 TFSI 224CP 2013/2014. Am mers cu masina 400km+, dupa aceea am schimbat uleiul, am pus Motul 8100 XClean+ 5w30 si dupa nici 3-4km, la semafor, la relantiu mi-a aparut eroarea de presiune scazuta la ulei. In mers nu imi da niciodata, doar la relantiu. Care ar putea fi problema? Eu vreau sa ii pun acum Ravenol RSP 5w30, sper sa fie problema din ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putin probabil sa fie de la ulei si nu este recomandat sa mergi cu masina asa. E normal sa ai prima data avertizarea la relanti, pt ca este presiunea cea mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori pompa de ulei nu-și mai face treaba ori sorbul înfundat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorbul este teava cu orificiul prin care pompa isi trage uleiul din baie, pe acel orificiu exista o sita care se poate infunda. Prima data poti face un test de presiune ulei, sau sa incerci cu ulei 5w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat sa te orientezi spre benzina... sincer acesta generatie de motoare 2 litri TDI EA288, au destule bube, desi nu capitale dar destul de suparatoare si costisitoare, plus un soft si DPF care nu prea suporta bine mersul regulat in conditii urbane cu trafic mers bara la bara. Si asta o zic testand pe propria piele. Plus ca acest 1.8TSI de ultima generatie este un motor chiar reusit cu injectie in doua feluri(directa si indirecta) neavand problema atatstiuta a celor mai multe TSI-uri cu funinginea care se depune ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Okay, dar problema mea este doar la cald, adica atunci ar trebui sa dea si la rece, nu? Daca este de la sorb

Modificat de Bogdan Vd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motul este un ulei de calitate, asa ca exceptand cazul in care ai pus ulei de bucatarie in loc de Motul sau ai pus 3L de ulei de motor in loc de 6L, n-are cum sa fie de la ulei. 

Ce poti face tu este sa verifici ca nivelul de ulei este in regula si cam atat. Diagnoza la motoarele astea este destul de complicata si trebuie sa stii exact ce sa cauti.

Asadar trebuie sa mergi la mecanic, trebuie facuta diagnoza, vazut daca pompa de ulei functioneaza in parametri, daca filtrul de ulei e infundat/curat, trebuie desfacuta baia, inspectat motorul. Din pacate nu se poate da un verdict pe forum si nu se poate evita o vizita la service pentru asa ceva. Si ideal ar fi sa nu mai mergi cu masina pana nu afli care este problema, deoarece multe componente depind de ulei si o presiune corecta, asa ca il poti face praf foarte usor.

 

Asta e parerea mea.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebare. Senzorul de pozitie al axului cu came este acelasi lucru cu valva de control al uleiului in axul cu came (camshaft oil control valve)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.07.2021 at 17:39, Tin Tin a scris:

Salutare. Am facut reparatia motorului cu kitul de la KS. Am circulat fara probleme si fara consum de ulei, aproximativ 5000 de km. Dupa un drum mai lung, a doua zi, la pornire, motorul avea un mers foarte neregulat, ca si cum ar fi functionat in 3 pistoane. Am dus masina la service-ul unde am facut si reparatia anterioara. Mi s-a spus ca problema e data de culbutori, din cauza neamorsarii corecte a acestora. Am schimbat setul complet de culbutori , tot de la KS. Azi am scos masina din service, ralantiul era perfect, totul functiona, motorul in parametri. Dupa vreo 50 de km, brusc, intreruperi, lipsa de putere, motorul de abia trage, mers neregulat, senzorul de evacuare aprins permanent, uneori clipind intermitent. Ciudat este ca, scos din viteza, motorul merge foarte rotund, ralantiul la turatia corecta, fara trepidatii si se si tureaza, la accelerarea in gol. Problema e in sarcina. Maine sunt iar calare pe cei de la service. Deja mi s-a luat de acest motor. Imi pare rau de masina pentru ca e foarte versatila dar motorul e criminal. Vorba unui forumist ,,e un motor grozav atunci cat merge''. Aveti idee care ar putea fi problema?

         Chiar daca arata ciudat, in speranta ca pot ajuta alti colegi de forum care s-ar putea confrunta cu o problema similara, am decis sa imi raspund la propria postare, mai veche. Dupa ceva timp in care am folosit masina de rezerva, satul fiind de ,,fitele,, lui 1.8 TSI, mi-am propus sa reiau incercarea de repunere pe sosea a acestuia. Am decis sa efectuez o diagnoza profesionala la un service specializat Skoda. Nu sunt specialist in diagnoze dar totusi am sesizat o diferenta foarte mare, referitor la aspectul si continutul raportului de testare, comparativ cu un raport de testare dintr-un service nespecializat pe vreuo anume marca de masini. Chiar daca diagnoza a costat 150 de lei, in comparatie cu un 50 de lei la un sevice no name, eu zic ca a meritat diferenta. In primul rand pentru ca am localizat zona cu probleme si anume functionarea arborelui cu came. In prima faza am schimbat senzorul de impulsuri. Din pacate nu am avut o remediere a defectului. Ulterior, dupa un pic de munca de cercetare pe net, am decis inlocuirea supapei de control a presiunii de ulei din arborele cu came. Si....BINGO! 1.8 TSI IS BACK! Motorul toarce ca un pisoi mare si rau. L-am scos pe autostrada. Am mers...cu pedala lipita de podea....sa spunem ca Godina nu m-ar fi felicitat, chiar deloc. Nu o fac de obicei dar vroiam sa vad daca toul e ok, cu motorul. Este. Deci, in sinteza, daca motorul merge neregulat, da rateuri, consuma mult, nu trage, are lipsa de putere in sarcina, faceti o diagnoza la un service specializat. Daca va apare codul de eroare: P0011 ,,A,, (Camshaft Position (Bank1) Timing over-advanced or System Performance), verificati senzorul de pozitie si supapa de control (actuatorul) arborelui cu came, pentru că problema este acolo. Cam atat despre acest subiect. Acum merg sa ma bucur de acest motor care, vorba cuiva de pe forum, cand nu merge e enervant dar cand merge, e minunat. Sarbatori Fericite!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce generatie de 1.8 este vorba? Octavia din ce an?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se afla supapa asta, sau ai o poza cu ea? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 23 ore, yeeeeman a scris:

Despre ce generatie de 1.8 este vorba? Octavia din ce an?

2012. Codul motorului este CDAA.

 

în urmă cu 13 ore, Ursu82_kiki a scris:

Unde se afla supapa asta, sau ai o poza cu ea? 

VW Audi 1.4 1.8 2.0 TSI P0011 Camshaft code diagnosis and repair - try this first! - YouTube

       Mai sus e un link cu un video pe YT, referitor la acest cod de eroare. Supapa e integrata in ,,capul,, arborelui cu came (variatorului). Apare la minutul 4 al video-ului. Probleme pot aparea si de la senzorul de pozitie (solenoidul) al arborelui cu came. Este ansamblul rotund ce apare la inceputul reparatiei, minutul 2.14''.

        Mai jos ai si link catre un articol util, in limba engleza, referitor la aceasta defectiune, cauze, simptome, etc.

 

P0011 “A” Camshaft Position – Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1) | The Motor Guy

 

Modificat de Tin Tin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 23.12.2021 at 10:50, Tin Tin a scris:

         Chiar daca arata ciudat, in speranta ca pot ajuta alti colegi de forum care s-ar putea confrunta cu o problema similara, am decis sa imi raspund la propria postare, mai veche. Dupa ceva timp in care am folosit masina de rezerva, satul fiind de ,,fitele,, lui 1.8 TSI, mi-am propus sa reiau incercarea de repunere pe sosea a acestuia. Am decis sa efectuez o diagnoza profesionala la un service specializat Skoda. Nu sunt specialist in diagnoze dar totusi am sesizat o diferenta foarte mare, referitor la aspectul si continutul raportului de testare, comparativ cu un raport de testare dintr-un service nespecializat pe vreuo anume marca de masini. Chiar daca diagnoza a costat 150 de lei, in comparatie cu un 50 de lei la un sevice no name, eu zic ca a meritat diferenta. In primul rand pentru ca am localizat zona cu probleme si anume functionarea arborelui cu came. In prima faza am schimbat senzorul de impulsuri. Din pacate nu am avut o remediere a defectului. Ulterior, dupa un pic de munca de cercetare pe net, am decis inlocuirea supapei de control a presiunii de ulei din arborele cu came. Si....BINGO! 1.8 TSI IS BACK! Motorul toarce ca un pisoi mare si rau. L-am scos pe autostrada. Am mers...cu pedala lipita de podea....sa spunem ca Godina nu m-ar fi felicitat, chiar deloc. Nu o fac de obicei dar vroiam sa vad daca toul e ok, cu motorul. Este. Deci, in sinteza, daca motorul merge neregulat, da rateuri, consuma mult, nu trage, are lipsa de putere in sarcina, faceti o diagnoza la un service specializat. Daca va apare codul de eroare: P0011 ,,A,, (Camshaft Position (Bank1) Timing over-advanced or System Performance), verificati senzorul de pozitie si supapa de control (actuatorul) arborelui cu came, pentru că problema este acolo. Cam atat despre acest subiect. Acum merg sa ma bucur de acest motor care, vorba cuiva de pe forum, cand nu merge e enervant dar cand merge, e minunat. Sarbatori Fericite!

"Cat merge, merge! Cand nu mai merge,  iti vine sa dai cu el si sa o pui de vanzare 🙂

Intre timp am mai efectuat din pacate o noua interventie. Masina incepuse sa mearga intrerupt la rece, check engine + EPC dupa care cand se incalzea isi revenea si disparea check-ul si EPC. Prima data s-a constatat clapetele de admisie care nu mai functionau corect ( nu se mai deschideau - inchideau ), si am luat decizia sa curat admisia si sa o anulez cu kit de anulare. S-a facut si adaptare din software, dar bineinteles cum aceste motoare nu se dau cu una cu doua batute, nu a vrut sa se rezume doar la  clapetele de admisie blocate. Pana la urma s-a constatat ca injectorul 3 nu mai era in parametrii, si am luat decizia sa le schimb pe toate 4 deoarece nu aveam cum sa pun un injector nou si cele 3 sa ramana cu uzura pe care o aveau (260.000 km). Toata distractia s-a dus iar in jurul sumei de +3000 ron, acum merge din nou perfect... O sa o mai tin pana in primavara, sa treaca iarna si o sa ajunga la un nou proprietar, vreau sa trec pe un motor mai mare. :)

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 10/8/2021 at 2:04 PM, zidanne said:

@Leet EA888 rev3 (1.8 180 CP si 2.0 220CP) sunt motoare OK. 

Vezi ca sunt cateva prin sectiunea masina mea!

 

 

din ce an au aparut 1.8 si 2.0 gen 3 cu injectie dubla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!