Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


75NOR
 Share

Postare recomandată

Personal, dupa experienta mea cu acest motor ( poti sa dai putin in urma si sa vezi ce am intampinat cu el ), iti spun atat: ori fugi cat poti tu de tare de el, ori te pregatesti cu inca 2000-2500 de euro pusi deoparte pentru o reparatie capitala.

Mai devreme sau mai tarziu, aceste motoare asa “sfarsesc”, ajung sa consume pana la 1l / 400-500km am auzit cazuri.

Macar daca tot te bagi cu aceste motoare, cauta un 2.0 TSI, macar acolo stii ca ai un plus de putere si te mai impaci cu gandul ca bagi si in 2.0 TSI 2000-2500 de euro, dar acolo macar ai o alta putere ( 211 ps comparativ cu 1.8 TSI 160 ps ). 
Iti mai dau un sfat, daca vrei neaparat 1.8 TSI, cauta BZB deoarece BZB-ul nu ar consuma ulei din cate am inteles, este o generatie in urma comparativ cu CDAA ( Practic BZB este prima generatie de 1.8 TSI, iar CDAA este a-2a generatie de 1.8 TSI ( a-3a generatie nu stiu exact ce cod de motor are ). 

In principiu, daca vrei 1.8 TSI cauta BZB, dar grija mare, cum ai luat BZB-ul fugi direct cu el la un baiat bun sa iti faca distrbutia, deoarece prima generatie are probleme cu distributia.

Ah! Era sa uit! Vezi ca BZB este euro 4, iar CDAA este euro 5 daca te intereseaza acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin a surprins foarte bine problemele ce pot apărea atunci când cumperi o mașină  al cărui istoric este din ce în ce mai puțin cunoscut pe măsură ce acumulează  noi proprietari și km. Practic, orice motorizare TSI, mai cu seamă CDAA trebuie considerată la 10-12 ani de la lansare ca reparată, dar fără a se ști și condițiile în care s-a făcut această operațiune. La mine, mașina deținută de nouă, reparația a fost efectuată înaintea unor avarii semnificative, la Cosmin a fost așa cum ne-a relatat el. În concluzie, riscul este major și poate duce la costuri greu de prevăzut și suportat cu efecte la fel de puțin previzibile. Dacă Cosmin nu găsea un arbore bun? Și așa mai departe.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hristos a inviat! 

Revin dupa cei 1500 de km efectuati, am terminat rodajul, mai am doar sa ii dau jos uleiul si sa ii pun Ravenol + filtru de ulei.

Nu stiu daca o pot pune ca o problema, dar as vrea sa ma asigur de 2 aspecte.

Masina dimineata cand este rece, pe MaxiDot nici macar nu imi arata temperatura la ulei ( --- ), dupa ce isi face socul, se simt niste trepidatii usoare in scaun, pana cand uleiul ajunge la temperatura de 50 de grade, dupa aceea dispare orice trepidatie. 

Am mai bagat de seama ca daca o alerg putin ( pana la 3000 rpm ) cat am avut voie deoarece am fost in rodaj, la relanti se simt usoare socuri in scaun, turometrul nu se clineste deloc ca sa zic ca imi fluctueaza si RPM. Este normal?

Am mai citit ca ar fi posibil sa fie din cauza clapetei de acceleratie care trebuie curatata, suporti motor sau volant, dar am mai citit si din ceea ce am inteles ar fi perfect normal sa mai dea socuri. 

Din bujii nu are cum sa fie, au fost schimbate atunci cand a fost refacut motorul, ( NGK Iridium IK24 ), mai ma gandesc asa la bobine, deoarece am vazut ceva ce nu imi place acolo deloc ...  ( Cu deosebite multumiri fostului propietar,  intelegi la ce "multumiri" ma refer ) 2 originale VW, 1 no-name si una NGK... ( O carpeala totala, cel mai probabil masina cat a fost la fostul propietar a dat missfire si a facut o carpeala de toata frumusetea, si a pus ceea ce a gasit... 2 cel mai probabil sunt originale deoarece sunt cu stampila VW, 1 no-name pe care probabil a schimbat-o el, si inca una NGK, care la randul ei cel mai probabil a fost schimbata tot de el, doar ca sa mearga si atat) Am in plan sa le schimb atunci cand o sa o softez, ori bobine de R8 ori de RS4.

Inafara de aceasta intrebare pe care o am eu, masina merge si porneste impecabil, in cei 1500km nu a consumat 1 gram de ulei. 

Mai am doar sa ii dau jos uleiul din baie, iar dupa aceea o sa ma apuc usor usor de ea sa vad cum trage ( 3500 rpm, 4000 rpm, 4500 rpm, 5000rpm, 5500 rpm, 6000 rpm, 6500 rpm ) usor treptat, in reprize, deoarece din cate am inteles nu este bine nici sa ii dai brusc dupa rodaj 6500 rpm. 

Dupa aceea, cum am spus si mai sus, daca totul decurge ok si masina trage in mintile ei, si nu apar alte neprevazute, o sa ajung cu ea la DOP Motorsport, pentru cateva modificari pe partea de performanta si de frane.

 

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe maxidot iti va fi aratata doar o temperatura >= 50 .

Pentru trepidatii verifica ce rateuri ai, daca ai, si schimba bujiile/bobinele dupa cum ai spus si tu.

Volantul trebuia verificat cand ai dat jos motorul, clapeta de acceleratie la fel.

Nu as duce motorul peste 5000rpm; chiar si 5000rpm e mult. Nu stiu cum a fost reconditionat dar ma indoiesc ca au fost schimbati rulmentii - cel putin cei de la arborii de echilibrare. Pe langa asta mai ai niste rulmenti prin cutie care sunt destul de vechi. Sunt niste piese destul de vechi care s-ar putea sa cedeze.

Daca totul e verificat si in stare buna, mea culpa .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ETKA la motoarele pe benzina (n-am verificat daca si la cel din topic) sunt de regula 2-3-4 producatori de bujii OE si tot atatia pentru bobine.

Fiecare producator are un anumit cod OE si se specifica ca este o piesa facuta de Beru, sau Bosch, sau Champion, sau etc.

La fel se procedeaza si pentru bobine.

 

In momentul in care se schimba o bujie sau o bobina, ETKA avertizeaza ca piesa noua trebuie sa fie de la acelasi producator ca celelalte ramase pe masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Da, temperatura minima pe care o arata este de 50 se grade.

Bujiile au fost schimbate, asa ca mai am doar sa verific bobinele.

Din cate stiu eu, aceste motoare se tureaza pana in linia rosie ( 6000 rpm ) pentru a benifica de toata puterea motorului, daca o sa te uiti pe youtube o sa vezi ca toate reprizele pe care le fac alti useri cu TSI-uri sunt pana in red-line.

In motor a fost schimbat absolut tot ce era de schimbat.

Marius a schimbat tot ce era cazul in motor pentru a il readuce din nou la o stare foarte buna de functionare.

Iar in momentul acela, crede-ma ca nu mai as fi putut sa mai suport alte costuri pentru o volant si un ambreiaj, care din cate am inteles ar costa cam 2000-3000 de ron, depinde de brand…

Deja era o suma mare pe care am bagat-o, iar la momentul acela am considerat ca este suficient, iar volantul si ambreajul mai poate astepta o perioada de timp.

Clapeta de acceleratie am lasat-o si pe ea pentru a o face in viitor, deoarece nu era ceva urgent + ca trebuia din nou adaptata. 

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea este facuta in mod automat de ECU, nu este absoluta nevoie de o noua adaptare decat daca ai pus o piesa noua. Ca sa umbli acum la clapeta este mai complicat decat daca ai fi umblat cand era demontat motorul,este mai greu accesibila, asta era ideea.

Eu nu cunosc si nu am auzit pe cineva (service sau persoana fizica) sa schimbe rulmentii arborilor de echilibrare in momentul in care umbla la chiulasa sau la pistoane.

Una dintre problemele mai putin cunoscute/ mai putin comentate este ca arborii de echilibrare capata joc in timp si de acolo pot aparea alte probleme. Una dintre ele este partea de vibratii ale motorului. Ca problema este de la rulmenti sau de la lagarele blocului motor in care intra rulmentii este altceva.

La o masina de 11 ani (ma iau dupa semnatura ta) au aparut uzuri, daca vrei sa turezi motorul pana in 6000-6500, in mod repetat, o poti face, nu te opreste nimeni dar trebuie sa intelegi ca pot surveni alte probleme - la alte piese- si trebuie sa fii pregatit cu alti bani - just in case. Eu atat am vrut sa spun, sunt mai precaut de fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ursu82_kiki

Trepidații am și eu la a mea, uneori! Despre ele am citit și în alte forumuri că se plângeau ca face așa de nouă, deci nu știu ce sa zic despre ele, defect de fabrică sau asa trebuie sa fie! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca ar fi trebuit curatata atunci, deoarece era mai usor. 
Asta este, o sa o curat ulterior pentru linistea mea.

Da, masina este cea din semnatura.

Daca o turez pana la 6000, ce probleme pot aparea de exemplu daca motorul este refacut? 

Eu mai ma gandesc de exemplu si la un TSI cu DSG, care in S schimba la 6500 rpm singura, adica acolo nu poti controla tu schimbarile de trepte pe sport… 

Tind sa cred sincer sa fiu, ca este si ceva defect de fabricatie, cam asa am mai citit si eu, ca la unii de noi au aparut aceste trepidatii… 

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca ar trebui sa te linistesti si sa te opresti din luat la puricat.

Generatia asta de motoare are o gramada de probleme de proiectare si functionare, mancatul de ulei fiind doar una din numeroasele probleme, cum ar fi distributia care se alungeste, depunerile de carbon care afecteaza dupa mersul motorului, samd. Eu personal am vazut cateva Superburi si Passat B7 cu acest motor care iarna de exemplu cand porneau faceau ca nebunele, cu mers neregulat, sacadat cu socuri si trepidatii. Deci eu cred ca niciodata nu o sa mearga ca un motor de Honda sa zicem, care dupa 20 de ani inca merge ceas.

 

De altfel, si 1.8-ul gen 3 pe care il am eu pe Octavia si care teoretic nu mai are probleme, tot da uneori unele trepidatii fine, dar pentru mine nederanjante avand in vedere ca vin de pe un ALH.

 

Asa ca relax, bucura-te de masina si trage de ea cum vrei. Daca tot ai cheltuit atatia bani, macar sa te bucuri de rezultat.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, trebuie sa mai ma si linistesc din luat la puricat, practic “ma intreb de ce merge”, am intrebat treaba asta cu trepidatiile din curiozitate, oricum nici macar nu ma agitam, ca mereu a avut trepidatii usoare, adica si inainte sa ii refac motorul. 
Pentru linistea mea, o sa curat clapeta de acceleratie, bobinele deoarece oricum vreau sa le schimb, o admisie Ramair sau K&N si un soft in limita bunului simt, m-as bucura daca ar face un 205-210 cu modificarile aduse, niste frane mai bune pentru siguranta mea in trafic si cam atat, dupa aceea o perioada de lunga de timp inafara de revizie, sa nu mai vrea si alte investitii.
La evacuare nu prea as vrea sa umblu, imi place sincer sa fie liniste in masina, nu sa umblu cu huruitoarea dupa mine.

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreiserban

Salutare! Stie cineva daca problema la tachetii de la pompa de inalte este intalnita si la EA888 Gen3 sau este o problema doar a generatiilor mai vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu tachetul era doar la ea113. ea888 nu are probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut colegi!

 

In cautarea unei masini mai noi, am gasit un Passat cu motor 1.8 TSI din 2018, deci gen 3.

Am insa anumite dubii cu privire la starea motorului, intrucat scoate un zgomot de diesel, nicidecum a unui motor pe benzina. Mentionez ca am mai avut masini cu motoare 1.6, 2.0 benzina, insa intr-adevar modele din 2006-2008.

Va las linkul de pe youtube, sa ma sfatuiti si sa va dati cu parerea:

https://youtube.com/shorts/uxs-UHd9fQk?feature=share

 

Stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e zgomot de diesel nici pe departe si e exact la fel ca la mine, tot 1.8 TSI.

Motorul asta are doua tipuri de injectoare, injectie directa si MPI.

Din clipul tau, pare ca motorul e cald deja si merge pe injectia MPI, care e oricum mai silentioasa decat cea directa.

 

Dupa parerea mea, sunetul este normal si nu este cu mult mai zgomotos decat un 1.6 16v de pe vremuri. Ala din cate imi aduc aminte avea injectoarele in partea din spate, astfel ca le auzeai mai putin cu capota deschisa. La TSI, injectoarele fiind in fata, zgomotul e mai pronuntat la grila, in afara, iar inspre bord, nu se mai aude nimic, ceea ce e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rest cum ti se pre motorul ca si estetica? Masina a cam stat in parc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare. Mi-am luat si eu o diagnoza si am urmatoarele valori la distributie.

 

Se pricepe cineva sa interpreteze aceste valori? Totodata, nu am gasit o arie dedicata pentru asa ceva in topicurile de TSI. Multumesc!

1882604573_20210616_204819(2).thumb.jpg.f75cb9c5726a1ebbf1ef778a539f79b0.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati KM ai cu masina ? Uleiul avea peste 80 de grade cand ai masurat ? 

-1,5 este destul de bine. Peste -4 poti sa-ti faci griji. Vezi ca ai si un locas de vizitare in capacul de metal al distributiei pe unde poti vedea cat de "folosit" este intinzatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 105000km si uleiul avea 95 de grade. O sa mai fac o masuratoare dupa ce o incalzesc mai bine (uleiul la 105).

 

Banuiesc ca locasul asta este undeva in partea centrala a motorului. Cand ma duc la urmatoarea revizie o sa ii cer mecanicului sa se uite, just in case.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dopul de cauciuc este pe partea cu distributia, ca sa ajungi usor la el ar trebui dat jos carenajul e pe partea dreapta a masinii. Poti sa verifici si fara sa dai jos carenajul dar e mai greu putin. 

1.8 si 2.0 TSI/TFSI EA888 gen3 si mai noi au si in soft o functie ce analizeaza in mod continuu uzura lantului si care va afisa o eroare in caz de uzura excesiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E usor accesibil. Se da roata dreapta jos si protectia de plastic.

Is o multime de filmulete pe youtube si se poate face si acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari! Revin dupa aproximativ 5000 de km parcursi ( dupa aproximativ primii 2000km cu motorul refacut am schimbat uleiul ) cu Ravenol VMP USVO, am mai mers cu ea inca vreo 1000km in probe cu motorul stock ca sa vad cum trage, pot spune ca motorul tragea deja incredibil de bine dupa refacere. Din nou, recomand cu toata caldura FRM Garage.

Dupa cei 1000km parcursi cu motorul stock, am vazut ca totul este ok, si am luat decizia sa umblu la partea de performanta, si am ales sa o softez la DOP Motorsport ( Silviu Ghita ), un om de nota 1000, pasionat, cat el si echipa pe care o are. Mi-a explicat totul, toata procedura de resoftare si mi-a lasat o impresie buna este putin spus, ci exceptionala. 

Masina a plecat stock cu 165HP / 267 NM, si a ajuns doar la rezultatul de 199 / 330 NM din cauza ca sunt sanse ca Diverter Valve-ul sa fie spart sau o probleme de etansitate pe traseul de intercooler, urmeaza sa mai ajung o data la DOP pentru a afla de unde este aceasta problema mai exact, si de a o repune din nou pe Dyno. Ar trebuii sa scoata 210-215HP ( da, este o putere destul de mare, dar tinand cont de faptul ca motorul este refacut, consider ca este safe ). 

Am inlocuit tot atunci cand s-a facut softul si Valva PCV impreuna cu furtunul pe una OEM, deoarece aceea pe care o avea in primul rand era Valeo, si in al 2lea rand la al 2-lea run pe Dyno furtunul a cedat si am luat decizia sa inlocuiesc Valva PCV impreuna cu furtunul cu una OEM.

Am mai adaugat si un set de bobine de RS4 deoarece cele pe care le avea 2 erau originale VW, 1 NGK, 1 no-name.

Masina in acest moment, cu puterea pe care o are, merge impecabil, in turatii mici pot spune ca nu se simte diferenta fata de cand era stock, ceea ce ma bucura foarte mult, in oras nu am nevoie de putere, dar cand trece de 4000-4500 incepe distractia si da, acum pot spune ca trage si are viata in ea pe cat as vrea.

Nu mi-a trecut prin cap pana acum sa incerc cu benzina OMV sau MOL cu cifra octanica sa vad cum trage, sunt constient ca ar trage si mai bine cu o benzina cu cifra octanica. 

O sa va mai tin la curent cu ce problemuta a avut ( diverter dalve spart sau ceva pe traseul de la interccoler) cand o sa reusesc sa ajung la DOP.

https://prnt.sc/16vyadl

https://prnt.sc/16vymg3

Modificat de Cosmin858
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari! Sunt nou pe acest forum, dar din pacate am nevoie de cateva sfaturi in urma unui incident oarecum stupid.

 

Am reusit sa dau la octavia mea 1.8 tsi gen 3 din treapta 2 la 5000 rpm in treapta 1 - am selectat a3a, dar prima data nu a intrat in viteza si apoi cand am mai insistat a intrat, dar s-a comportat ca si cum ar fi fost in a1a.

Bineinteles ca s-a infranat puternic masina (avea vreo 85-90km/h), motorul s-a turat puternic si in clipa respectiva l-am dat pe liber pana am ajuns la un semafor. Pe loc am observat o bataie la motor si cand am dat sa plec de pe loc, motorul nu mai avea putere si s-a oprit. Am impins-o pe un loc de parcare si acum urmeaza sa merg la constatare.

 

Daca are idee cineva:

- a sarit lantul de distributie de la punct?

- daca da, asta inseamna ca niste supape au atins pistoanele, nu?

- banuiesc ca cel mai indicat acum e sa nu o pornesc si sa se inceapa cu codurile de eroare pe diagnoza si verificarea distributiei, nu?

- daca se pune distributia la punct (presupunem ca e sarita), ar trebui incercata pornirea motorului sau ar trebui dat jos capacul si inspectat supapele sau facuta o compresie inainte de asta?

- exista sanse sa fie kaput motorul de tot, avand in vedere ca inca tinea relanti-ul? E posibil sa scap doar cu niste supape/distributie inlocuite chiar daca ele au lovit capul pistonului?

 

Multumesc anticipat.

Povestea nu e o inventie, din pacate mi s-a intamplat si incerc sa culeg informatii.

Modificat de johnvlad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia ar trebui sa fie cea mai mica problema a ta in cazul asta. Pistoanele, bielele, arborele, supapele, chiar si elemente din cutia de viteze, astea sunt ce ar trebui sa te ingrijoreze in momentul de fata.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula...deci inseamna ca trebuie o demontare totala a motorului? Poate verifica mecanicul cumva ca motorul e inca in mintile lui fara sa dea absolut totul jos, adica chiulasa, baie de ulei?

Si musai fara sa incercam sa pornim motorul.

Modificat de johnvlad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!