Jump to content

Jante si pneuri ptr Ateca


andrei0241
 Share

Recommended Posts

Am discutat astazi cu cei de la RAR si au zis ca nu ai voie sa folosesti jante cu alte dimensiuni decat cele date de producator. Nu inteleg insa cum pot verifica faptul ca tu ai ET mai mic sau mai mare daca nu este trecut in CIV ET-ul. Banuiesc ca e foarte greu de depistat daca diferenta este mica si nu arata dubios pe masina. 

Cat despre cauciucuri se pot folosi pentru iarna si modele cu specificatii de viteza mai reduse decat cele date de producator dar nu mai mici de 160 km/h (Q). Acum pot pune linistit Nokian-urile WR D4 chiar daca sunt H in loc de V :D 

Link to comment
Share on other sites

Prin dimensiuni se refera cu precadere la dimensiune in diametru. Altfel nu pot verifica celelalte dimensiuni ( latime si ET) decat daca dau roata jos si citesc pe interior. 

Din nou, daca nu e scris in COC-ul masinii combinatia de janta-anvelopa - vorbind de masina noua ( pe baza lui se face CIV-ul) nu se va trece in CIV. Ca scrie in brosuri, ca se poate etc...nu conteaza la RAR. Trebuie scris negru pe alb fie de la importator fie din COC. Importatorul oricum da foaie in functie de ce scrie in sistem pt acea serie de caroserie.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

Ieri am intrat si eu in posesia cartii de identitate a masinii si pot sa confirm ca pentru 1.4TSI AWD este trecut si 215/60R16 95V M+S. Apare atat pe CIV cat si in COC.

 

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Dimensiunile din primul post par a fi putin gresite. Ar fi super daca ar putea cineva sa corecteze pt. a nu induce in eroare.

Spre exemplu, pentru  Seat Ateca 1.4 TSI, 2wd, manuala in CIV si COC sunt trecute urmatoarele dimensiuni:

215/50 R18 92W / 7Jx18 ET45

Opt.

215/55 R17 94V / 7Jx17 ET45

215/60 R16 95V / 6Jx16 ET43

Link to comment
Share on other sites

Chiar in primul post exista un “aici”, unde, dacă se da click, se pot observa toate omologarile pentru Ateca, in funcție de motorizare.

Eu unul nu înțeleg de ce a ajuns atâta de lung si de discutat acest subiect....

Link to comment
Share on other sites

Probabil problema a fost din cauza dimensiunilor diferite pentru versiunile 2wd si 4wd, pentru aceeasi motorizare, 1.4 tsi. Intr-adevar, informatiile sunt  contradictorii.

Link to comment
Share on other sites

Tind sa cred ca informatiile de la TUV nemtesc sunt ok.

Aveti frumos un tabel....coduri de motorizari...etc...ce este contradictoriu?

Versiunea 1.0 tsi e si normal sa difera fata de 2.0tdi.....versiunea 2wd difera fata de 4wd....ma doare capul....

CLICK PENTRU A AFLA VIITORUL (imi asum warn pentru CAPS LOCK)

 

Si updateul din 08/2017

Edited by ToniM
LE
Link to comment
Share on other sites

Contradictorii au fost informatiile prezentate de fiecare, nu informatiile oficiale. Nu iti da nimeni nici un warning, aici discutam constructiv.

Link to comment
Share on other sites

Discutiile au aparut si din informatiile oficiale nu doar din cele neoficiale. Spre exemplu eu am trecut in COC cum spuneam si in alte posturi 215 in loc de 225, chiar daca e 4Drive masina. E normal ca lumea sa fie confuza daca una scrie in catalog, alta in COC si alta in CIV. Pana la urma ce e trecut in CIV e cel mai important si aia poti pune pe masina.

In final cred ca thread-ul acesta a generat discutii foarte constructive pentru toti cei care suntem in cautare de jante/cauciucuri pentru masina. Acum exista atatea variante din care pot alege cei care isi vor cumpara Ateca. Sper ca in curand sa adaug si eu o noua combinatie de jante si cauciucuri :D 

Link to comment
Share on other sites

Cifrele prezentate de mine in primul post sunt luate, initial, din brosura/lista de preturi Ateca pentru Romania, ulterior completata cu J si ET. Ca in cele din urma a iesit o varza totala, cam greu de explicat de ce.

Atata timp cat in CIV sunt trecute optiunile ptr anvelope (la jante e lasat loc de manevra), alea ar trebui folosite...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cu jante pe 16. Nu ii cea mai aspectoasa, dar ii mai practica. 

20171112_110246.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pe langa niste jante obisnuite de tabla astea macar au ceva mai deosebit. 

Ce pneuri ai ales? 

Daca vad bine, masina e un Xcellence. E diferenta mare ca tinuta de drum/ confort de la jantele pe 18"?

Link to comment
Share on other sites

Am pus Continental WinterContact TS 830P, 215/60 R16 99H XL. 

Eu zic ca la un pret de aprox 700 RON/buc (anvelopa+janta), ii o alegere destul de buna. Daca as fi ramas cu jantele de 18, la banii astia nu luam nici macar o anvelopa.

Am pierdut la estetic, dar am castigat la tinuta de drum/comfort. Se simte destul de bine, parca nu scutura asa de tare. Oricum si aici parerile sunt impartite. Depinde de fiecare.

Link to comment
Share on other sites

Probabil se simt denivelarile din cauza ca ai luat cauciucuri cu marcaj XL, care inseamna ranforsare laterala suplimentara, deci sunt mai rigide decat cele normale. Din cate stiu, nu este impusa aceasta caracteristica.

Link to comment
Share on other sites

Din ce ma uitasem pe net, multe pneuri vin acum cu XL, cele fara sunt totusi mai scumpe, probabil e mai ieftina solutia cu ranforsare laterala

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/11/2017 at 12:38 PM, Bakkra said:

@a17 5F0601171 CBX este codul pentru capacele centrale, costa in jur de 35-40 lei/buc

Ieri au ajuns in sfarsit si jantele Scudo pe care le-am comandat de la Skoda Eshop (http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/alloy-wheel-–-scudo-70j-x-17”-5l0071497m-8z8x). Pretul este foarte greu de batut, 2350 lei/set - 587.5 lei/buc, la care se adauga 275 lei transport, grand total 2625 lei/set - 656 lei/buc.

In ceea ce priveste cauciucurile sunt in asentimentul lui Cristian, am luat de la dealer 4x BFGoodrich G-Force Winter 2 XL 225/55 R17 101H si 4x capace centrale de Seat, total 2296 lei/set - 574 lei/bucata. Grand total jante + anvelope 4921 lei/set - 1230 lei/bucata, destul de ok in conditiile in care o anvelopa premium pe 225/50 R18 se invarte in jur de 1000 lei/buc.

Arata atat de bine jantele acestea ca as pune si eu pe Kodiaq pentru iarna :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am reusit in sfarsit sa finalizez si eu schimbarea rotilor cu cele de iarna. In cele din urma am optat pentru un set de jante de VW Tiguan model New Orleans si un set de cauciucuri  SEMPERIT SPEED GRIP 3 215/55 R17 98V XL. Jantele la fel ca si cele ale lui @a17 au venit cu capace centrale VW. Dupa o munca titanica am reusit sa le modific sa arate ca cele de Seat. Cand o sa am putin timp liber o sa fac si un DIY cu toata operatiunea. Mai jos rezultatele:

image.thumb.png.3efd2db29e90fabb8d25519bae476c78.png

image.thumb.png.c0352b61b45393827a8f3a453910959b.png

 

Link to comment
Share on other sites

Foarte faine jantele. Sunt curios cum ai facut cu capacele ca sunt in aceeasi situatie

 

Link to comment
Share on other sites

Cat au costat jantele? 

Link to comment
Share on other sites

Le-am luat de pe OLX cu 1600 RON. Am fost cu vanzatorul la auto-soft, le-am testat, au fost ok, dupa care le-am platit. Va sfatuiesc sa faceti acelasi lucru daca le luati SH. Am ales Semperit pentru ca am beneficiat de o reducere de angajat. Din cate am observat sunt cam la acelasi nivel cu BFGoodrich si Nokian. Probabil ca daca nu aveam reducerea luam BFGoodrich.

Am postat si ghidul pentru schimbarea capacelor centrale aici 

 

Edited by shiretzicu
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos. Imi place cum ti-a iesit. Sunt curios si despre anvelope ce feedback poti impartasi dupa ce iti vei forma o parere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tocmai ce am reusit sa busesc janta stanga fata la iesire din pasajul de la Obor. A fost un accident fix la iesire, iar politia dirija masinile pe linia de tramvai. Din pacate nu am observat ca bordura din stanga era mult mai mare in dreptul meu decat in dreptul masinii din fata mea. Acum ma felicit ca am luat jante SH. Rezultatul il puteti vedea mai jos:

image.thumb.png.24cf51193ba96b4ebc015355fa7604fc.png

Link to comment
Share on other sites

Se repara fara probleme.

Daca aveai diamond cut, te zgariai pe ochi :)

 

Link to comment
Share on other sites

Nici nu conteaza ce este acolo, e doar inceputul, este normal la o masina care este folosita.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!