Jump to content

Jante si pneuri ptr Ateca


andrei0241
 Share

Recommended Posts

Dealerii gresesc de multe ori in ceea ce priveste dimensiunea de jante propuse pentru ca nu consulta ETKA si in general problema este tratata superficial.

 

In orice caz, daca va luati alte jante faceti calcul intre diferenta de ET si diferenta de dimensiune anvelopa, iar regula este sa nu depaseasca valoare de 5-6-7mm.

Unii considera ca deja 7mm deviatie a axului centrului de greutate fata de mijlocul rotii strica semnificativ evolutia suspensiei si comportamentul masinii.

Faceti calculul AICI.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A apărut și noul manual de accesorii pentru Seat. Puteți să vedeți și acolo câteva variante de jante și cauciucuri.

poro-catalog-toamna-iarna-seat-2017-2018

Link to comment
Share on other sites

Pe 17" ofera TS850.

Eu am vazut in primavara Ateca cu roti de iarna de aliaj, pe 16" si arata aiurea. Si eu initial am zis ca pun roti de iarna pe 16", dar dupa aceea am renuntat la idee, raman la 17" (niste jante OEM SH si probabil Conti, in fct de ce'oi gasi la momentul respectiv - acum sunt in jur de 700 ron/buc)

Link to comment
Share on other sites

Au aparut Conti ts860, eu ma uitam la 16, unde ofera ts830.

Eu totusi as ramane la 16, nu ma intereseaza aspectul atat de mult, prefer functionalitatea.

Link to comment
Share on other sites

Eu merg de 4 ani pe 215 55 R17 iarna si mi se pare foarte ok. Inclusiv in testele de profil pentru anvelopele de iarna, dimensiunea optima a fost declarata R17

R16 are doar avantajul costului. Vine in plus cu un talon cu 10mm mai inalt, dar si la R17, atata timp cat nu iei cu peretii ranforsati (eu am mers pe Nokian A3 in 2013), confortul e asigurat.

La Ateca, tinand cont ca latimea pneului vad c'ar fi la fel si la R16 si R17, ar ramane probabil doar alegerea pret sau aspect. Si, evident, faptul ca unele pneuri le gasesti doar pe anumite dimensiuni

Ca tot te'ai uitat, cat e un T860 pe 16?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu mai conteaza, pentru 1.4 TSI DSG 4Drive nu e permisa optiunea pe 16, doar 17, 18 si 19, deci sunt obligat sa merg pe 17. 16 are doar 1.0 TSI, desi dimensiunea discurilor de frana nu se modifica in functie de motorizare.

In ultimul test ADAC, pentru dimensiuea 215 65 R16, pentrj SUV, castigator a iesit Dunlop SP Wintersport 5, probabil pe astea voi merge. 

https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2017_winterreifen_215_65_r16.aspx

Nokian wr D4 am pus pe Leon 5F, sunt slabe pe ud, dar foarte bune pe zapada si gheata. Eu am Michelin Alpin A4, si astea sunt destul de ok, insa au limitele lor la zapada proaspata.

M-am uitat pe preturi, Dunlop SP Wintersport 5 costa in jur de 650-700 RON.

Link to comment
Share on other sites

@Cristian exista si o promotie in derulare pentru Dunlop si Goodyear :

https://www.dunlop.eu/ro_ro/consumer/offers-hub/promotion-detail-page.html

Incerc sa aflu mai multe informatii despre vouchere, la ce anume pot fi folosite. Eu aveam prima optiune Nokian WR D4. Cand spui ca sunt slabe pe ud la ce anume te referi? Poti sa detaliezi un pic ?

@ToniM parca si tu spuneai ca ai WR D4 pe masina ta. Poti sa ne spui exact ce varianta ai si daca esti multumit de ele?

Link to comment
Share on other sites

Aderenta si franarea pe ud la Nokian WR D4 nu sunt la acelasi nivel cu Michelin Alpin  A4, lucru care se vede si in testul ADAC.

Link to comment
Share on other sites

Eu am mers pe NOKIAN WR4-D anul trecut pe 225/50r18, tinand cont ca le iau pentru iarna (zapada), practicand cabane si sporturi de iarna, am fost foarte multumit de ele in acele conditii.

Nu ma gandesc sa stau mai bine pe franare la umed decat la deplasare pe zapada, insa nu cred ca una din variantele de mai de sus nu sunt de achizitionat.

Insa trebuie sa recunosc, ca m-a interesat doar comportamentul pe zapada, si nu am gasit teste relevante pentru R18.

Link to comment
Share on other sites

Nu am verificat cum e situatia acum, insa stiu sigur ca existau diferente de performante intre A3 si D3 de la Nokian, A3'urile fiind superioare. In cele 4 ierni de pana acum le'am folosit destul  si pe ud si nu am avut emotii, dar nici nu am avut situatii delicate unde sa pot spune ca le'as fi testat limitele.

Interesant testul ptr R16, cu Conti TS850 in pluton, doar Pirelli e sub el din cele cu pretentii

Link to comment
Share on other sites

Si eu ma gandeam la Nokian WR A4 225/55 R17. Nu am avut pana acum dar am auzit pareri bune de pe la colegi. Sunt curios daca o sa le alegeți vreunul dintre voi si ce feedback o sa aveti.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bun site ce concentreaza toate review-urile este http://www.tyrereviews.co.uk dupa parerea mea. Aici puteti gasi cam toate testele relevante inclusiv cele de la ADAC.

Cat despre Nokian WR A4 si eu m-am gandit la ele, din cate stiu le are @a17 pe masina. Din pacate nu exista multe review-uri despre ele. Il las pe @a17 sa ne spuna mai multe despre ele cand are timp :)  Din cate mi se pare mie sunt mai bune in conditii de drum si mai putin bune in conditii mai extreme comparativ cu WR D4.

Later Edit: Si un review al unui concetatean despre WR A4 : http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nokian/WR-A4.htm

Edited by shiretzicu
Link to comment
Share on other sites

Si eu am citit despre d4 ca ar fi mai bune decat a4 pe zapada proaspata insa am inteles ca se uzeaza relativ repede pe margini - o chestie de design/material folosit. Avand in vedere ca nu avem prea multe zile cu zapada in medie, si mai multe doar cu temperaturi scazute, m-as uita mai mult pe performanta lor pe ud si uscat.

Edited by cris2109
Link to comment
Share on other sites

Exact din cauza asta eu le exclud pentru Ateca, vreau un cauciuc bun all round, din cate se pare Dunlop SP Wintersport 5 ar fi mai ok.

Link to comment
Share on other sites

On 10/9/2017 at 7:44 AM, Cristian said:

Nu mai conteaza, pentru 1.4 TSI DSG 4Drive nu e permisa optiunea pe 16, doar 17, 18 si 19, deci sunt obligat sa merg pe 17. 16 are doar 1.0 TSI, desi dimensiunea discurilor de frana nu se modifica in functie de motorizare.

 

unde ai gasit ca nu e permisa optiunea pe 16?

in baza recomadarii de la dealer, eu am comandat niste jante ATS 6.5x16 5/112/41 si anvelope Goodyear UltraGrip G1 XL 215/60 R16

Link to comment
Share on other sites

Am confirmat cu cei de la Goodyear oferta, se da un ticket cadou de 300 de RON pentru orice set de 4 anvelope mai mare sau egal cu 17". Mai multe vedeti pe link-ul dat anterior si in regulament.

Link to comment
Share on other sites

On 9/26/2017 at 11:20 PM, cris2109 said:

215/55 R17 au doar cele cu FWD. Cele 4drive au 225/55 R17.

Vezi atasat toate dimensiunile pentru toate modelele, inclusiv la jante.

Screenshot_20170926-211926.png

In tabelul postat de cris2109, singura motorizare care permite jante pe 16 este 1.0 tsi.

Toate materialele si cataloagele oficiale ofera aceleasi informatii.

Link to comment
Share on other sites

Eu am trecute in CIV si jantele pe 16, 215/60R16 95V, motorizarea este 1.4 TSI DSG 4Drive.

civ_optional.PNG.018bef5462d47b689fd18927137a6fc1.PNGciv_normal.PNG.85e3b8fc283fc3f4e7b1b852314aaecd.PNG

Link to comment
Share on other sites

Perfect, imi cer scuze pentru dezinformare atunci, pe 16 voi merge si eu.

Link to comment
Share on other sites

Care, cum montati rotile de iarna, nu uitati rugamintea: faceti o poza si puneti si aici, eventual si cu detaliile jante/pneuri sa ne formam o idee de cum arata pe masina fiecare combinatie (si noi, astia, care asteptam iarna cu hartia de comanda in sertar)

Link to comment
Share on other sites

In carte poti trece orice dimensiune pentru modelul Ateca indiferent de echipare, daca acea echipare exista lansata in Romania. Deci daca vrei poti adauga si dimensiunea de pe FR cand ca fi lansat, care din ce stiu e de 245 latime.

245/40 R19 mai precis, dar nu stiu cati si-ar dori :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • pop.andrei
      By pop.andrei
      Salutare,
      Am pe masina jantele originale Audi Q3 (an 2011) cu cauciucuri 235/55 R17 de vara. As vrea sa stiu daca pe aceste jante pot pune cauciuri de 215 sau mai bine zis ce alte dimensiuni mai suporta aceste jante.

      Multumesc frumos !
    • Liryc
      By Liryc
      Am facut si eu pasul cel mare si am schimbat masina cu ceva ce ziceam ca nu-mi i-au niciodata: SUV, automat si din grupul VAG :).
      M-a convis inca din poze si dupa 2 test drive am sarit pe ea: Noua mea Ateca Excellence 2.0 TSI 4Drive.
      Alba ca-mi place mult contrastul cu pragurile, 4Drive sa stie sa urce pe dealuri si DSG ca nu am avut de ales altfel.
      Ca optinui extra sunt:
      - Adaptive criuse control cu park assist
      - sunroof panoramic
      - pachetu Enjoy Xcellence
      - pachet depozitare
      Mai jos poze cu minunea:
       





    • andrei0241
      By andrei0241
      Dupa 10 luni de asteptare, saptamana urmatoare voi primi masina.
      De vreo 2 ani cautam alternative pentru a inlocui masina sotiei, o Fiesta tdci care si'a facut cu brio datoria, insa portbagajul nu putea primi prea usor nici macar un carucior de copil in trecut, nu mai zic de tricicleta/bicicleta pe viitor, asa c'am inceput cautarile.
      Initial sotia a dorit tot diesel, insa intre timp am reusit sa o "convertesc" la benzina. Cutie manuala, neaparat, tot dorinta sotiei. Mai departe am avut mana libera. Nu am optat pentru 4drive intrucat pentru iarna Foresterul meu e de ajuns, oricum e superior ca tractiune sistemului 4drive.
      La inceput vizat era Yeti, insa dupa aparitia Atecai si un drivetest a fost clara alegerea. Am fost de'am vazut si Tiguan, Mokka X, Qashqai, X-Trail, CX5 (modelul anterior, insa mai erau pe stoc doar diesel si comenzi preluau pentru modelul nou).
      Am plasat comanda la sfarsitul lui martie 2017, iar masina a ajuns la dealer pe 17 ianuarie, actele finale facand ca livrarea sa nu fie posibila saptamana aceasta.
       
      Masina este un 1,4 TSI 150 CP, tractiune fata si cutie de viteze manuala, nivel de dotare Xcellence plus urmatoarele optionale:
      - Capuccino Beige
      - Pachet Enjoy Xcellence ( Alarma, Pachet iarna, Park Assist, Sistem navigatie)
      - Adaptive Cruise Control
      - Blind Spot + Rear Cross Detection
      - Full Link
      - Incalzire Auxiliara
      - Parbriz Incalzit
      - Portbagaj Actionat Electric
      - Roata de Rezerva de Dimensiuni Reduse
      - Sound System Seat (Beats nu era disponibil atunci si nu sunt convins ca e mult superior)
      - Top View Camera
       
      As mai fi adaugat si scaunul cu reglare electrica, daca includea si functia de memorie pentru macar 2 pozitii, altfel mi s'a parut inutil (greutate in plus in primul rand). La trapa am stat mult in dubii, insa cum sigura Ateca pe care o vazusem cu trapa avea deja mecanismul defect si cum la ambele masini pana acum am avut neplaceri cu trapa, am renuntat la idee.
       
      Din catalogul de accesorii am comandat si aparatori noroi fata/spate si set roti de iarna cu jante Seat Dynamic pe 17" cu Continental 850p (860p nu am vazut pe dimensiunea 215 55 R17).
      Probabil voi comanda si covoras de cauciuc pentru portbagaj, ce am gasit aftermarket nu ma incanta prea mult.
      Aftermarket am luat, dupa recomandari de pe forum, un set de covorase de cauciuc.
       
           
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept