Jump to content

Iepurasul meu de Paste


pronet

Postare recomandată

Revin cu feedback:

-gel-ul ptr curatat jantele isi face treaba, dar comparativ cu sonax-ul e mai slab calitativ (a mai ramas rezid in special unde fusese lipit un scotch cu o eticheta de evidenta-spatiu depozitare. Nu am avut insa nici timp sa-l agit pe toate suprafata ca ma si grabeam, dar mai incercam. Ca plus, miroase discret, nu asa pronuntat ca sonax-ul;

- anti fog-ul este o gluma, efect spre mediu-inferior as aprecia.

Si..daca tot au inceput pregatirile de Craciun, o poza

 

20211218_140222.jpg

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Masina a primit azi o baterie noua, Exide Premium 72 Ah-carbon boost, fata de cea Varta 64 Ah din fabrica. Cea originala a rezistat apx. 9 ani (03.13) pe masina, cu toate ca imi parea cam subdimensionata ca putere ptr un 2.0 tdi. Nu am avut insa niciodata pb la pornire, dar cu temperaturile negative din ultima perioada observam ca imi "palpaia" martorul de frana de mana la prima pornire la rece, dimineata, dupa cel putin 10-12 ore de stationare. Sper ca cea noua sa ma tina macar vreo 3 ani (nu stiu insa daca mai tin masina atat 😄).

LE. Bateria noua e un pic mai lunga fata de cea precedenta, dar mai joasa. Husa de protectie nu se mai aseaza ok, posibil sa caut una adecvata ca dimensiune.

Link către comentariu
  • 3 months later...

O noua borna atinsa ieri in drum spre Arad.

 

IMG-20220418-WA0006.jpg

...fara km/h..🤫

Link către comentariu
  • 3 months later...

New odo 179.xxx si am bifat inclusiv revizia anuala. 

20220726_161419.jpg

Ulei LM top tech 4200, filtru de combustibil si ulei OE, aer knecht, iar polen Mann FP.

 

20220725_165701.jpg

20220725_170156.jpg

Filtru de aer a fost cel mai murdar.

La sfarsit am tras si o spalare la motor.

 

20220725_180406.jpg

20220725_180424.jpg

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Ieri in drum spre Grecia am depasit o noua borna. Am tot incercat sa surprind cifra rotunda, sar am uitat si mi-am adus aminte abia in Makaza.

 

IMG-20220823-WA0006.jpg

IMG-20220823-WA0005.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...
On 6/13/2019 at 7:28 PM, pronet said:

Si ... prima bucurie la Tiguan

 

20190613_183827.jpg

I-a trebuit unui ratat capacul. Macar daca il lua intreg, l-a si rupt pe fuga.

 

Se vede in coltul dreapta jos cum a fortat cu ceva ascutit.

20190613_183849.jpg

Mare noroc a avut, a fost "actiune" de 5 min cred. Mai ales ca eram f.aproape de masina, fiind iesit la plimbare cu copilul.

....si ...again...capacul spalarorului de far de pe partea dreapta "a fosr speriat si a fugit".

La fel, neindematic individul...l-a fortat si l-a rupt. No comment. Iar de alergat dupa cod piesa si vopsit 😤😤😤

 

20221104_165105.jpg

Mare idiot sa te pretezi la asa ceva..ca daca pun mana pe "domnu' faptas"...ii corectez bine directia..cel putin pentru cateva saptamani.

Modificat de pronet
Link către comentariu
  • 9 months later...

So...nu am mai scris de ceva vreme. Multe nu s-au intamplat. Masina functioneaza exemplar, fara nici o problema.

Dupa un binemeritat concediu prin Salzburg-AT, cand a adunat cam 3000 km, a urmat o revizie-191.500 km, precum si inlocuirea bucsilor mari trapez.

20230810_182622.jpg

20230810_182622.jpg

20230810_181937.jpg

20230810_181937.jpg

20230810_181934.jpg

20230810_181934.jpg

Incet, incet se pregateste de o plimbare de vreo 2 ssptamani prin tinuturile elene. 👍

Link către comentariu
  • 10 months later...
Publicat (modificat)

Si ca tot e plina canicula, Polo- nicul (care inca se chinuie sa atinga borna de 30.000 km) a primit o baterie noua (un Bosch PE005 - BOSCH Power EFB Line START-STOP 12V 60Ah 640A), cea originala "decedand" subit ieri seara. Daca stau sa ma gandesc, a tinut saraca aproape 7 ani. Am preferat sa merg pe aftermarket, una OE (000915089AB) pleca de la 1.200 lei, tot cu garantie 3 ani.

20240709_185704.jpg

Montata si codata azi, toarce iar ca o pisicuta.

59794.jpg

Modificat de pronet
Link către comentariu

Ne mai arati si noua poze cu tiguanul mai recente ? Cum se mai comporta ? :coffee_lol:

Link către comentariu

Cu mare drag, dar nu i-am mai facut poze. Proaspat intors dintr-un mini concediu din Sibiu.

IMG-20240711-WA0024.jpg

Masina se comporta exemplar, am alergat-o scurt pe DN1A (sa simt si eu 4x4), dar valorile de trafic actuale nu permit reprize sustinute, plus ca am primit imediat atentionari de la familie 😆.

Link către comentariu

Acum ți-am descoperit topicul, nu știu cum de mi-a scăpat! Să le folosești fără incidente pe amândouă! Nașpa cu ăla de tot iti ia capacul, cunosc senzația.

 

Am dat like până m-a oprit forumul! 😁

Screenshot_20240720_072254_Chrome.thumb.jpg.f02dbd558d8a14be9c6a18fec3b07ceb.jpg

Link către comentariu

Deja m-am obisnuit 😃, asta e viata. Atat poate, atat face. 

Chiar ma gandeam azi, ca tot primeam notificari de like, ce s-a intamplat. Case solved 👍.

Iti urmaresc topicurile cu interes si ma minunez cata pasiune si atentie le acorzi. La fel si in cazul lui @Doomy. Keep going.🤗

Link către comentariu

Deja am primit avertizare in bord pentru inspectia service si schimb ulei (are doar vreo 6000 km rulati, dar se aproprie intervalul anual) asa ca a fost planificata o "excursie" la Catalin (@EEXCALADE). Spre deosebire de cele clasice, vor fi efectuate si o serie de lucrari de mentenanta extinsa, relationate in principal rulajului (196.xxx km).

Stay tuned. 😎

Link către comentariu
Nenciu Victor
On 1/13/2022 at 11:41 PM, pronet said:

Masina a primit azi o baterie noua, Exide Premium 72 Ah-carbon boost, fata de cea Varta 64 Ah din fabrica. Cea originala a rezistat apx. 9 ani (03.13) pe masina, cu toate ca imi parea cam subdimensionata ca putere ptr un 2.0 tdi. Nu am avut insa niciodata pb la pornire, dar cu temperaturile negative din ultima perioada observam ca imi "palpaia" martorul de frana de mana la prima pornire la rece, dimineata, dupa cel putin 10-12 ore de stationare. Sper ca cea noua sa ma tina macar vreo 3 ani (nu stiu insa daca mai tin masina atat 😄).

LE. Bateria noua e un pic mai lunga fata de cea precedenta, dar mai joasa. Husa de protectie nu se mai aseaza ok, posibil sa caut una adecvata ca dimensiune.

 64 ah nu cred ca e din fabrica :D Cred ca a fost schimbata .. E prea mica pentru 2.0 ... Nici Exide nu-s grozave, sa stii ... Mergi tot pe Varta dar de 74 ah, 80 ah cu 800 cca sau 740 cca ... 

Link către comentariu

Nu a fost schimbata, era cea originala, pusa in 2013 (MY).  Base plate-ul era fix ptr ea. Eu zic ca 72Ah e suficient ptr masina, mai ales ca nu am consumatori mari. In plus, si sa pui una mai mare pe care sa o duca mai greu alternarorul nu cred ca este ok.

Link către comentariu
Nenciu Victor

La alternatoare de 120 A pana in 70 Ah sa fie bateria, la 180 A merg si peste 70 ... Cam 74 e suficient ... 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

M-am uitat acum pe codurile PR rezultate din decodarea VIN-ului:

- J0N Battery 330 A (61 Ah)

- NY0 Standard battery/alternator capacity

- 8GU Alternator 140 A.

Modificat de pronet
Link către comentariu

29.07.2024, odo: 196.500 km, more or less.

Avand in vedere valorea respectiva a km, am decis asupra unor lucrari de mentenanta extinsa, ce au presupus - briefly:

- inlocuire distributie si accesorii;

- inlocuire frei alternator;

- inlocuire ulei si filtru haldex;

- inlocuire ulei diferential fata / spate;

- inlocuire ulei cutie viteza;

- inlocuire bujii;

- revizie filtre si ulei motor.

Toate operatiunile le-am facut la Catalin (@EEXCALADE).

Pics and details to follow.

 

Si acum pe detaliere:

1. Chiar daca operatiunile de mentenanta au presupus un drum dus - intors de apx. 600km, nu regret decizia luata, avand in vedere profesionalismul lui Catalin aka @EEXCALADE - foarte meticulos, atent, cu respectarea intocmai a procedurilor de service (cuplu strangere, pasii demontare / montare, vcds etc ), plus un interlocutor agreabil pe subiectul automotive (fiind dezbatute si unele aspecte legate de alte branduri / marci / modele ce ar putea face obiectul unei viitoare achizitii).

Offtopic: am vazut si " agregatul" lui @Andrei_72, profund impresionat - nu ai zis nmic de noua achizitie, chiar daca nu e din grupul VAG 👍🥂🤗.

Link către comentariu
Publicat (modificat)

2. Prima operatiune- schmb bujii, avand in vedere ca motorul era cald dupa drum, aspect ce facilita procesul de demontare.

Surpriza- nu vroiau sa se desfaca, dar ajutate putin cu degripant si....bineinteles rabdare ...au iesit intregi, fara pb. Bujiile erau cele originale, de fabrica, fiind inlocuite tot cu NGK.

20240729_100745.jpg

20240729_100801.jpg

3. Inlocuire filtru si ulei haldex- ultima inlocuire, acum vreo 50.000 km.

Atat uleiul,cat si sita de la pompa, respectiv filtrul nu prezentau impuritati. Uleiul chiar daca arata super bine, se simtea un miros de ars.

20240729_103742.jpg

20240729_104116.jpg

20240729_104859.jpg

20240729_111443.jpg

4. Inlocuire ulei diferential spate / fata - cel de pe spate arata relativ ok, in schimb pe fata era vizibil mai degradat, ars.

20240729_120546.jpg

20240729_120403.jpg

20240729_120408.jpg

 

Modificat de pronet
Link către comentariu

5. Inlocuire ulei cutie viteza - aici situatia era mult mai deteriorata, uleiul fiind practic negru, mirosind f puternic a ars - asta apropo de "recomandarea"- e lifetime, nu se schimba.

 

20240729_124022.jpg

20240729_123927.jpg

20240729_124423.jpg

Se poate observa culoarea celui introdus nou - pe furtun, fata de a celui uzat- din vas.

Link către comentariu

6. Inlocuit filtre si ulei motor: am decis sa fac o schimbare la marca uleiului, de la LM Toptech 4200 la Ravenol VMP USVO. Filtrele puse au fost MAN, cel de polen cu carbune activ, polifenol si efect antibacterial.

Sa nu fiu inteles gresit, am fost si sunt foarte multumit la LM, nu completez deloc intre schimburi, dar am vrut sa incerc si altceva (pana acum, ce am observat pe drum, la mers sustinut VMP USVO creste mai repede in grade fata de LM, dar are un sunet parca mai placut,mai finut motorul). Vedem cum se va comporta in timp.

Chiar daca de la ultimul schimb de ulei nu aveam cred mai mult de 5.500 km, am decis sa-l schimb ptr ca se apropia intervalul de timp - 1 an.

7. Inlocuit distributie si accesorii.

Toate piesele inlocuite erau cele originale, de fabrica, cu toate ca in cartea de service imi aparea o inregistrare in perioada de garantie de inlocuire a curelei si a pompei de apa, operatiune facuta in reprezentanta in DE.

Surpriza a fost constarea facuta de Cataliin, distributia era reglata pe capete, culmea cu semne de vopsea si pompa originala, dar reconditionata -rx pe serie.

Link către comentariu

Istoricul de service exclus sa fi fost alterat, cel mai probabil de respectiva operatiune - avand in vedere ca masina era in garantie- ocupandu-se nu un tehnician, ci un new entry personnel.

Piesele inlocuite se prezentau ok ca uzura, avand in vedere nr de km, pompa de apa dedea, a observat Catalin, posibile semne de duca.

Daca tot eram cu motorul dat jos, am schimbat si freiul la alternator, chiar daca nu era necesar - inlocuirea ulterioara a acestuia necesita insa reluarea procesului, avand in vedere amplasarea acestui reper.

20240729_143452.jpg

20240729_142729.jpg

20240729_140411.jpg

Link către comentariu
Publicat (modificat)

8. Curatare carene / pasaje roti - aici a fost cea mai mare surpriza ptr mine. Recunosc ca nu am avut nici timpul, dar nici spatiul unde sa le desfac de cand am masina, sens in care i-am "decorat" 😇 lui Catalin garajul, contribuind la un mediu adecvat de cultura, avand in vedere cernoziomul german mixat cu cel autohton 😂😂😂.

20240729_134526.jpg

20240729_173122.jpg

 

20240729_173114.jpg

Daca la dus am avut un consum mediu de 7,1%, la intoarcere am scos un 6,1%, nu stiu acum daca de la kg in plus de pamant si frunze sau de la distributie (just joking 😆, a contat mult si viteza medie inregistrata: 82km/h fata de 70 parca).

Per total, super multumit, acum astept sa vina concediul si sa o alerg putin (vreo 2 saptamani 😝) pe Grecia, iar ulterior, pe toamna, pe Croatia si Austria. 

Modificat de pronet
Link către comentariu

Te-au tinut 200.000km bujiile original?

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Da, aproape 200k. Eu unul nu le-am schimbat de cand am masina, iar pe istoric nu imi aduc aminte sa le fi vazut.

Iarna pornea super ok, fara pb. 

Si bateria originala a tinut 9 ani. Am schimbat-o parca acum 2 ani daca nu ma insel.

Modificat de pronet
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!