Jump to content

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc


Cristian
 Share

Postare recomandată

Pentru cei interesati de unde vine acea murdarie in sita, vedeti in filmuletul de mai jos pe la minutul 7:50. 

Este in rusa dar se poate intelege ce piesa este si unde se afla.

Ca rezumat: suflatul cu aer, spalatul cu substante speciale prin orificiile de umplere/scoatere ulei nu ajuta mai deloc. Vrem masini cu piese destul de complicate dar performante, trebuie sa stim sa le si intretinem :)

 

Problema mea de mai sus s-a rezolvat apropo, sper ca nu doar temporar.

Bafta tuturor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pt video, chiar interesant. Poate ne spui si cum ar reparat Haldexul. Ca si intretinere, curatarea periodica a sitei mai ajuta din eliminarea depunerilor, insa nici macar aceasta operatiune nu este recomandata de producator, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea e inca sub semn de intrebare. La inlocuire de pompa si ulei, cum ziceam, am avut o multime de erori (tipice unei sigurante arse), erori ce nu se puteau sterge cu vcds, reapareau imediat. Pentru ca era deja cam 1 noaptea, am lasat pe a doua zi. Am scos modulul electronic din cele 2 suruburi sa vad daca nu are vreun semn de lovituri sau ceva fizic la mufe, l-am pus inapoi. Surpriza a fost ca eroarea pe pompa nu mai era. Ca si motiv ca nu a mers in prima zi, ma gandesc ca a fost si temperatura din garaj. Am citit undeva ca nu isi face calibrarea aia pana cand uleiul nu are o anumita temperatura (ciudat, pentru ca dimineata cand pornesti masina uleiul e rece si totusi acel mini test se face la fiecare pornire). A doua zi, fara ca sa-mi dau seama am incalzit garajul (afara fiind in jur de +3 grade) plus am lasat masina sa lucreze vreo 10 minute. Nu puteam sa dau o tura pentru ca era pe capre. 

De fapt asta e si singurul lucru de care nu-s multumit. Nu am ajuns sa pun masina la un nivel 100% drept chiar daca a fost pe capre fixe. Ma gandesc sa merg la un service sa o ridic pe elevator doar pentru a verifica nivelul uleiului din nou.

Celelalte erori au disparut singure dupa vreo 30de km, a doua zi. Nu am explicatie pt asta. O fi fost ceva contact prost la modulul electric de haldex. Mi-a mai zis un prieten ca poate fostul proprietar nu a codat bateria noua cand a instalat-o si eu acum scotand bornele pentru a schimba pompa, am declansat erorile. Dar nici asta nu pare sa fie valabil pentru ca din ce am vazut pe net, daca nu codezi bateria, ai eroare pe ea la scanare si eu nu aveam asa ceva. 

Referitor la service-ul de haldex, am gasit doua pareri. Prima: schimbi uleiul si cureti sita la fiecare aprox 30 mii. A doua: schimbi doar uleiul si nu umbli la pompa pentru ca deranjezi praful ce se face in motor de la uzura si pompa oricum se arde la vreo 120mii cu tot cu curatare de sita.

Eu personal o sa curat si sita daca o sa pastrez masina dupa 30 mii.

Iar daca avem posibilitatea sa facem acasa ceea ce a facut tipul in filmuletul de mai sus (el zice ca ar face asta odata la 2-3 schimburi de ulei de acum in colo) ar fi ideal. Eu nu am elevator si conditiile necesare pentru asta din pacate deci probabil la urmatorul schimb o sa merg in service pentru demontare ca in filmulet ceea ce va recomand si voua pentru o durata de viata mai lunga a haldexului.

 

Apropo, vedeti in filmulet cat de mult se chinuie sa curete acel loc de acumulare al uleiului (incepand cu min 14). Mi se pare un pas destul de important.

 

Modificat de martea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 12/21/2020 at 12:53 PM, martea said:

Problema mea e inca sub semn de intrebare. La inlocuire de pompa si ulei, cum ziceam, am avut o multime de erori (tipice unei sigurante arse), erori ce nu se puteau sterge cu vcds, reapareau imediat. Pentru ca era deja cam 1 noaptea, am lasat pe a doua zi. Am scos modulul electronic din cele 2 suruburi sa vad daca nu are vreun semn de lovituri sau ceva fizic la mufe, l-am pus inapoi. Surpriza a fost ca eroarea pe pompa nu mai era. Ca si motiv ca nu a mers in prima zi, ma gandesc ca a fost si temperatura din garaj. Am citit undeva ca nu isi face calibrarea aia pana cand uleiul nu are o anumita temperatura (ciudat, pentru ca dimineata cand pornesti masina uleiul e rece si totusi acel mini test se face la fiecare pornire). A doua zi, fara ca sa-mi dau seama am incalzit garajul (afara fiind in jur de +3 grade) plus am lasat masina sa lucreze vreo 10 minute. Nu puteam sa dau o tura pentru ca era pe capre. 

De fapt asta e si singurul lucru de care nu-s multumit. Nu am ajuns sa pun masina la un nivel 100% drept chiar daca a fost pe capre fixe. Ma gandesc sa merg la un service sa o ridic pe elevator doar pentru a verifica nivelul uleiului din nou.

Celelalte erori au disparut singure dupa vreo 30de km, a doua zi. Nu am explicatie pt asta. O fi fost ceva contact prost la modulul electric de haldex. Mi-a mai zis un prieten ca poate fostul proprietar nu a codat bateria noua cand a instalat-o si eu acum scotand bornele pentru a schimba pompa, am declansat erorile. Dar nici asta nu pare sa fie valabil pentru ca din ce am vazut pe net, daca nu codezi bateria, ai eroare pe ea la scanare si eu nu aveam asa ceva. 

Referitor la service-ul de haldex, am gasit doua pareri. Prima: schimbi uleiul si cureti sita la fiecare aprox 30 mii. A doua: schimbi doar uleiul si nu umbli la pompa pentru ca deranjezi praful ce se face in motor de la uzura si pompa oricum se arde la vreo 120mii cu tot cu curatare de sita.

Eu personal o sa curat si sita daca o sa pastrez masina dupa 30 mii.

Iar daca avem posibilitatea sa facem acasa ceea ce a facut tipul in filmuletul de mai sus (el zice ca ar face asta odata la 2-3 schimburi de ulei de acum in colo) ar fi ideal. Eu nu am elevator si conditiile necesare pentru asta din pacate deci probabil la urmatorul schimb o sa merg in service pentru demontare ca in filmulet ceea ce va recomand si voua pentru o durata de viata mai lunga a haldexului.

 

Apropo, vedeti in filmulet cat de mult se chinuie sa curete acel loc de acumulare al uleiului (incepand cu min 14). Mi se pare un pas destul de important.

 

La fel am pățit și eu după ce am rulat Basic setting... Sa făcut pom de Crăciun...si nu am mai avut posibilitatea sa întru pe awd... "no comunication"... Sa ars o siguranță de 15A, înlocuit, totul revenit la normal. Bănuiesc ca pompa funcționează pana la un moment dat ulterior da de greu... Și arde siguranță.. Cum e și normal....dpmdv. Revin după ce curat pompa înlocuiesc uleiul. Ca și eroare.. Poza attach. 

IMG_20201229_182419.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si La multi ani !

De curand am mers la munte cu Passatul meu CC,2.0 TDI 4Motion,170 HP din 2010 si am avut marea surpriza ca puntea spate sa nu "traga" deloc pe zapada si am ramas pe o panta relativ usoara.Am incercat de mai multe ori sa urc dar degeaba,rotile spate nu se miscau deloc si doar fata mergea.

Azi am ajuns acasa,am pus VCDS si am gasit eroarea atasata in imagine.Pe bord nu mi-a aparut nimic si nici nu stiu de cand nu mai merge puntea spate.Poate sa imi spuna cineva ce generatie de Haldex are masina si daca trebuie schimbata pompa sau se poate remedia.Precizez ca am omis sa fac schimbul de ulei la grup,masina fiind la mine de aproape 1 an.Multumesc anticipat !

Haldex.jfif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai generatia 4 de pompa haldex. In VCDS poti sa vezi ce valori de curent ai pe pompa si daca se schimba curentul cand ar trebui sa cupleze pompa, la accelerare.

Merita sa incerci inlocuirea uleiului si curatarea filtrului cu toate ca nu stiu cum e la gen4 cu filtrul.

ai putea sa gasesti mai multe informatii pe topicul colegului cu Tiguan-ul tot aici pe vwforum (da-i la cautare "haldex"). El are si filmulete pe youtube cu service de gen4. Doomy il cheama daca nu gresesc.

Apropo, frumos mileage iti arata :)

 

@Aalexandr, aceeasi eroare am avut-o si eu. As zice ca daca scoti pompa, curata si interiorul ei scotand capacul exterior. Sunt filmulete pe youtube cum altii fac asta. Iti trebuie un obiect ascutit sau un ac mai trainic sa cureti niste crapaturi la motoras si sa scoti praful de pe acolo.

 

Bafta

 

Modificat de martea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc in seara asta sa vad ce valori are pompa si daca nu,maine comand uleiul si ma apuc de treaba.Legat de kilometraj nu stiu daca indica valoarea reala deoarece  pe motor si cutie imi arata 232800 adica valoarea pe care o am afisata in bord.Nu ma prea intereseaza kilometrii deoarece masina merge bine si "tine cu casa" cum s-ar zice.Multumesc frumos pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta am demontat pompa haldex, pozele vb de la sine. Uleiul din sticle, reprezinta ulei nou vs vechi... Cel vechi era în 2 cu marmelada și nu glumesc...curgea în cheaguri... 

Pompa a fost desfăcuta complet, curățată, probat tot ok. (cărbunii într-o stare buna). As pune mai multe poze dar...au o mărime cam mare și nu pot sa le ridic pe toate aici. 

Am scos aprx 650ml ulei (inclusiv cel de la pompa). Refill aprx 700ml.

Spre nenorocul meu, pompa a continuat sa dea aceasi eroare doar ca de data aceasta nu mai ardea siguranță. 

A fost resurcitata cu 3x Basic setings pana într-un sfârșit glorios a apărut mesajul.. FINISHED Ok! 😀 Pana la acest mesaj îmi apărea.. Timeout... 

Ca și încheiere... Încă un 4motion ACTIV 😉

Passat B8 240 4motion - 236 mii km reali... Garantat nu a văzut un astfel de schimb aceasta mașina... 

IMG_20210109_175233.jpg

IMG_20210109_190519.jpg

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce masina? Cati km? Au mai fost schimburi de ulei facute la haldex? Ai schimbat si oringurile?

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

53 minutes ago, acidone77 said:

Ce masina? Cati km? Au mai fost schimburi de ulei facute la haldex? Ai schimbat si oringurile?

:)

Passat B8 2016 240 4m. Km 236mii. Nu am schimbat oringurile erau ok. 

Sunt sigur ca nu a fost schimbat uleiul niciodată atâta timp cât la VW nu este o procedura obligatorie. A fost o masina de firma cumpărată de mine personal din DE. Unic proprietar. Service doar la VW. 

Modificat de Aalexandr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai aruncat deja uleiul si acea depunere as fi curios de un test. Sa il torni incet pe un magnet sau sa plimbi un magnet prin vas, sa vedem ce ar aduna. Cei de la Racingline tocmai au scos buson cu varf magnetic pt a aduna pilitura din sistem. Si eram curios daca sau cata pilitura metalica s-ar fi creat in atat timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aalexandr procedura de schimb ulei haldex, din cate stiu e apare ca procedura de service obligatorie, dar trebuie facuta oficial odata la 3 ani. Ceea ce poate fi mult sau foarte mult in anumite cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, acidone77 said:

@Aalexandr procedura de schimb ulei haldex, din cate stiu e apare ca procedura de service obligatorie, dar trebuie facuta oficial odata la 3 ani. Ceea ce poate fi mult sau foarte mult in anumite cazuri.

Asta nu o știam... Cert e faptul ca aceasta procedura as introduce-o în service obligatoriu la maxim 30k. 

7 hours ago, catalinmiti said:

Daca nu ai aruncat deja uleiul si acea depunere as fi curios de un test. Sa il torni incet pe un magnet sau sa plimbi un magnet prin vas, sa vedem ce ar aduna. Cei de la Racingline tocmai au scos buson cu varf magnetic pt a aduna pilitura din sistem. Si eram curios daca sau cata pilitura metalica s-ar fi creat in atat timp. 

Nu l-am aruncat, o sa îl torn într-o tava magnetica sa vad ce se aduna, revin cu acest răspuns. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, chiar sunt curios. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aalexandr, ne poti da mai multe detalii la "...Pompa a fost desfăcuta complet, curățată, probat tot ok. (cărbunii într-o stare buna)..."

Cum si ce ai verificat, cum ai curatat interiorul etc. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/11/2021 at 11:40 PM, martea said:

@Aalexandr, ne poti da mai multe detalii la "...Pompa a fost desfăcuta complet, curățată, probat tot ok. (cărbunii într-o stare buna)..."

Cum si ce ai verificat, cum ai curatat interiorul etc. Mersi

Partea de sus a pompei unde este și filtru se desface destul de ușor, practic după cele 2 șuruburi de la filtru mai desfaci și ultimul șurub și se desface tot capul unde se regăsesc acele pârghii care acționează și presiunea uleiului în grup. În interior se găsesc niște arculete cu pistonase, un rulment și angrenajul cu pârghii... Nu e cine știe ce complicat. În ceea ce privește "electrica" pompei, se desfac 2 șuruburi și se scoate tulumba unde este trecuta și seria iar dedesubt se regăsește rotorul cu 2 cărbuni. Ca și verificare "la rece" am conectat 2 fire, un + și un - la mufa pompei și am făcut testare dacă se învârte pompa. 

 

Just now, Aalexandr said:

Partea de sus a pompei unde este și filtru se desface destul de ușor, practic după cele 2 șuruburi de la filtru mai desfaci și ultimul șurub și se desface tot capul unde se regăsesc acele pârghii care acționează și presiunea uleiului în grup. În interior se găsesc niște arculete cu pistonase, un rulment și angrenajul cu pârghii... Nu e cine știe ce complicat. În ceea ce privește "electrica" pompei, se desfac 2 șuruburi și se scoate tulumba unde este trecuta și seria iar dedesubt se regăsește rotorul cu 2 cărbuni. Ca și verificare "la rece" am conectat 2 fire, un + și un - la mufa pompei și am făcut testare dacă se învârte pompa. 

 

 

IMG_20210114_214542.jpg

IMG_20210109_180833.jpg

IMG_20210109_175246.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea prosta e ca... Eroarea încă ma "urmărește"... În seara asta la un control de tracțiune... Doar fata trăgea... Din nou eroare pe pompa înregistrată la pornirea mașinii... 

Am făcut din nou un test în Basic setings-pump motor, a fost cu succes, am testat-o în cele mai grele condiții și funcționează, trag toate 4 rotile... Nu știu ce sa mai cred. 

In cel mai puternic moment al pompei avea doar 10.6V..are idee cineva e normal? La pornire a fost de 5V testul pompei... Deocamdată, pana ma supăr sa o înlocuiesc cu una noua o sa mai verific fenomenul. Dacă are cineva vreo idee as fi recunoscător, sau dacă îmi poate trimite cineva un test în Basic setings - pump motor, sa îmi dau seama dacă funcționează în parametri, bineînțeles cu măsurătorile deschise. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/14/2021 at 9:55 PM, Aalexandr said:

Dacă are cineva vreo idee as fi recunoscător, sau dacă îmi poate trimite cineva un test în Basic setings - pump motor, sa îmi dau seama dacă funcționează în parametri, bineînțeles cu măsurătorile deschise. 

 

Poate ajuta; a fost facuta vara trecuta, este posibil sa conteaze putin diferenta de temepratura ambientala.

 

 

IMG_20200621_083453.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult @alexid. Sunt aceleași valori ca și la mine...

Eroarea întra deobicei la pornirea mașini...

Pompa pornește de fiecare data când mașina rulează indiferent cu ce viteza și atunci când ai pedala frana apăsată cam asta e principiul ei... doar ca la mine.. se mai oprește 😀..  Odată ce ai eroare stocata nu își revine decât dacă o șterg și rulez Basic settings. 

Suspectez mufa sau un contact imperfect... 

In alta ordine ma bate gândul sa comand kit-ul de reparație pompa. 

Revin cu un tutorial de "readucere la viata a pompei" sper sa și reușesc.. parca nu as da 300E pe o pompa noua...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 1/14/2021 at 9:55 PM, Aalexandr said:

Partea prosta e ca... Eroarea încă ma "urmărește"... În seara asta la un control de tracțiune... Doar fata trăgea... Din nou eroare pe pompa înregistrată la pornirea mașinii... 

Am făcut din nou un test în Basic setings-pump motor, a fost cu succes, am testat-o în cele mai grele condiții și funcționează, trag toate 4 rotile... Nu știu ce sa mai cred. 

In cel mai puternic moment al pompei avea doar 10.6V..are idee cineva e normal? La pornire a fost de 5V testul pompei... Deocamdată, pana ma supăr sa o înlocuiesc cu una noua o sa mai verific fenomenul. Dacă are cineva vreo idee as fi recunoscător, sau dacă îmi poate trimite cineva un test în Basic setings - pump motor, sa îmi dau seama dacă funcționează în parametri, bineînțeles cu măsurătorile deschise.

 

Am gasit un TPI care se potriveste problemei. Din pacate solutia pare a fi inlocuirea pompei Hadex.

 

1.PNG

2.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexidMulțumesc pentru info. Acum 2 zile am dat comanda de pompa noua. Am ajuns la concluzia ca am prea mult de așteptat pana vine acel kit de reparație din Rusia...

 

Oricum, ca și idee, în momentul în care o voi înlocui, o sa ii schimb și uleiul din nou... Nu de alta dar as vrea sa fie făcută treaba ok. Arata prea rău când l-am schimbat ultima oara.. E numai bine o "spălătura" completa 😀

 

O sa pun poze cu uleiul cel "nou" 😉

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
revopartsauto

Salut. Îmi exprim ""eroismul" de a fi urmărit cu atenție cele 7 pagini și sunt recunoscător pentru tot ce am învățat din conținutul acestui topic pe care îl voi urmări in continuare.

Urmează sa fac și eu o revizie la haldex fiindca nu am nici un istoric la mașină (Passat B7 Alltrack 2012). Am norocul de a avea niște cunoștințe într-un service VAG și în plus dețin un magazin de piese auto în București, fapt datorita căruia sunt nevoit sa plătesc un program din Austria pentru depistarea codurilor originale ale pieselor cerute de clienți (este vorba de Partslink). In momentul de fata acest lucru m-a ajutat personal si doresc sa împărtășesc cu voi aceste coduri de piese pe care le-am comparat cu cele menționate de voi anterior si reiese ca la Skoda nu sunt la fel. Chiar dacă m-a speriat putin ce am citit pe aici cred totuși ca intervenția este obligatorie în condițiile lipsei istoricului și de aceea am sa îmi asum riscul si am sa încerc sa fac momentan doar schimbul uleiului, spălarea sitei de la pompa, înlocuirea celor doua o-ring-uri de pe pompa, fara sa umblu momentan și la pompa in sine. Ca electronist cu experiență am sa încerc (si va recomand) ca toată intervenția sa se facă cu bateria mașinii decuplata, pentru ca ea sa nu știe ca va fi decuplata pompa, pe care eu am sa fac si un test de consum fara sarcina, mai mult ca sa o aud și sa ma asigur ca este funcțională in parametri. Testul însa trebuie sa fie de scurta durata deoarece cred ca uleiul din pompa folosește de asemenea și la răcirea ei, exact cum se întâmpla și cu pompele de carburant din rezervor care se supraîncălzesc când nu sunt scufundate in lichid (când rezervorul este aproape gol și se intra pe viraje bruște, frâne și demaraje puternice, momente in care carburantul este ,,plimbat"prin alte părți ale rezervorului, lăsând pompa uscata). Personal am emoții fiindcă nu am condițiile necesare lucrării si trebuie sa apelez la o cunoștință care are un service cu elevatoare, altfel cred ca nu merita chinuiala. 

haldex 1.png

Haldex suruburi 4 si 5.png

necesar revizie Haldex.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@revopartsautodin cate vad si stiu tu ai haldex gen4 care are filtru separat, in etka si in partslink nu apar codurile la filtru pentru ca vw nu da ca si piesa de schimb , sunt lifetime , filtru gasesti de la borg warner pe aftermarket la care vine si capac filtu si suruburi, uleiul degeaba schimbi daca nu schimbi si filtru care a imbacsit si nu mai trece debitul de ulei necesar pompei. Mai jos ai poze atasate 

20210115_145006.jpg

278896408_page(1).jpg.3b9b0825ee566cba023bb9a7593771fd.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revopartsauto

Dar unde se află filtrul asta daca nu apare în schema? Este greu de ajuns la el? Ce se demontează?

Modificat de revopartsauto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut filtru se afla deasupra pompei , il identifici dupa capac care este prins cu 2 suruburi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!