Jump to content
Cristian

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc

Recommended Posts

Cristian

In acest topic vom vorbi despre tractiunea integrala Haldex generatia a cincea, denumita comercial 4motion la VW, 4Drive la Seat sau 4*4 la Skoda.

 

In modurile eco sau normal nu cred ca poate fi vorba de tractiune integrala, daca aderenta este suficienta pe rotile de pe puntea fata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Stiu ca e front bias mult, dar avand in vedere ca are mai multe parti in miscare si implicit frecare, consumul va fi mai mare.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
ToniM

Insa nici nu este tractiune fata....este un haldex....

le: @Cristian eu din cate stiam este un 90% fata (45% pe fiecare din roti) si 10% spate (cate 5%) - "by default", insa poate ma insel

Edited by ToniM
le

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Nici nu am spus ca este tractiune fata, insa in conditii de aderenta bune, va dirija 100% din tractiune catre puntea fata. In conditii de mers pe autostrada ma indoiesc ca haldex-ul va redirectiona tractiunea catre puntea spate prea des.

LE: Nu am reusit sa gasesc referiri la 4drive, insa fiind acelasi haldex ca pe vw, unde este 100% fata by default.

Un articol care explica destul de bine cum functioneaza haldex gen. 5, cea prezenta si pe Ateca:

http://www.greencarcongress.com/2013/01/golf4motion-20120129.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
a17

4Drive înseamnă tracțiune față în condiții normale de mers. Când este necesar poate fi angrenata și puntea spate. Diferența fata de 2WD e ca un permanenta există rotație pe axul central, doar ca nu se utilizează cuplul decât în condiții speciale. Diferența de masă a mașinii și pierderile de cuplu duc la un randament mai scăzut și implicit în consum mai mare de combustibil pentru performanta similara cu un 2WD.

 In filmul acesta la minutul 31:55 se prezintă sistemul 4Drive de către un nene de la Seat.

Din cate stiu eu și în Normal și în Eco și în Sport funcționează la fel Haldex-ul. 

Scuze de off-topic. 

Edited by a17
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaxas
On 3/28/2017 at 7:58 PM, a17 said:

 

Din cate stiu eu și în Normal și în Eco și în Sport funcționează la fel Haldex-ul. 

Scuze de off-topic. 

Salut,

Nu cred ca functioneaza la fel in mod Normal vs Sport

In Sport mode the ESC system detects whether the accelerator pedal, steering wheel movements and cornering are more active than in normal driving and then allows a certain degree of controlled skidding with the rear section before ESC intervenes and stabilises the car.

In mod Sport, pe skoda cel putin...la plecari de pe loc spatele invarte mai mult, plus masina pare mai inchegata pe viraje (raspunde unitar ) fata de modul Normal..unde se simte puntea spate ca are ceva delay..pana intervine...; in felul asta modul Sport devine mai distractiv pe zapada..noroi..

In plus, modul Offroad..parca agata mai bine fata de normal si sport in anumite situatii...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
andrei0241

Modul ofrroad poate fi folosit la orice viteze sau exista vreo limitare?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zaxas

Pana la 30km/h..dupa care se dezactiveaza singur si masina trece in modul Normal.

Edited by ForceTurbo
Quote la postul anterior. Atentie, se sanctioneaza!

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Cred ca era mai bine ca acest topic sa fie general si sa includa si 4motion-ul/4x4 Haldex Gen-5, de vreme ce este exact acelasi lucru. Daca cineva se decide sa deschida si la VW un topic in genul astuia, se imparte informatia aiurea. Mai vine cineva si pe sectiunea de Skoda si gata ciulamaua.

 

 

Edited by CristiALF

Share this post


Link to post
Share on other sites
a17

Pe forumul ateca-forum.de am gasit un document care vine de la Seat.de si specifica urmatoarele pentru Drive Profile:

Driving Mode --------Eco----------Normal-------Sport-------Offroad---Snow

Steering ---------------Normal-----Normal-------Sport-------Normal---Normal

Engine Start/Stop----Eco---------Normal-------Sport-------Offroad---Snow

ACC---------------------Eco---------Normal-------Sport--------Normal---Normal

Climatronic------------Eco----------Normal------Sport--------Normal---Normal

ESC---------------------Not Used---Not used---Not used---Offroad---Snow
 

Scuze ca nu stiu sa desenez un table intr-un post pe forum. Aveti oricum pdf-ul in atasament. Din asta mie imi reiese doar ca Haldexul se comporta similar pe toate modurile din Seat Drive Profile, numai in cazul Offroad si Snow fiind setari separate pentru ESC.

Pe de alta parte la TD am intrebat care e diferenta dintre moduri in relatia cu 4Drive-ul si mi s-a raspuns ca doar Offroad si Snow au comportament diferit.

DriveProfile.pdf

Edited by a17
incomplete

Share this post


Link to post
Share on other sites
bfor

CristiALF, eu din cate am inteles, tocmai asta a vrut sa fie subiectul discutiei, gen 5 Haldex care are denumiri diferite in functie de marca ( VW, Seat, Skoda, Audi, Volvo etc...).

Cristian, din cate stiu eu, Haldex-ul nu poate decupla 100% spatele,  duce maximum 90 sau 95 % tractiune spre fata cand sunt unele conditil indeplinite, iar daca senzorii indica anumite situatii ( pierdere de tractiune fata, pierdere tractiune la o roata spate sau diferenta stanga -dreapta pe cele doua punti, un anumit unghi la directie, plecare de pe loc. etc ) sistemul reactioneaza proactiv si poate duce pina la maxim 50% spre spate. Poate este util si filmuletul asta...

 

Edited by bfor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cristian

Filmulete si articole despre haldex gen. 5 am gasit si eu, insa informatiile nu coincid. Ar fi ok daca am avea un ssp de la vw, cu informatii oficiale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_72

Din clipul de mai jos (care pare facut de VW) eu inteleg ca haldex-ul trimite cuplu in functie de sarcina, nu in functie de aderenta. Asta ar insema ca exceptand momentele in care se merge perfect constant, cuplul este transmis in proportii variabile catre ambele punti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vdragos

la 1:45 se arata exact contrariul, iar in partea cu rulota se explica aderenta micsorata pe fata din cauza greutati tractate care mareste puterea transmisa pe spate. Sistemul functioneaza prin senzorii de ABS si prin ESP deci nu poate masura sarcina (greutatea) ci doar diferentele de rotatie intre roti, respectiv aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cameldeon

Salutare. Am o Octavia 3 Scout, din primavara 2015.

Peste lucrurile frumoase, sar, va zic una urata, care nu se aplica doar la Scout, ci la toate care au gen 5 Haldex.

Ce-am patit, a picat pompa de ulei de la Haldex, fara niciun martor pe bord. Pur si simplu, nu mai cupla spatele. Am mers asa mii de km pana a venit iarna. Pusa pe tester, hopa, mesaj de "Haldex Pump Error". M-am dus in service, pe garantie, se pare ca se stia ca exista o problema cu pompele produse mai devreme de 29/2015 (saptamana 29).

Nu am fost doar eu in situatia aceasta. Un amic, Octavia 3 Sedan 4x4, schimbat INTREG Haldex-ul pe garantie, problema tot pompa.

Morala: neaparat puneti sa va verifice la inspectii daca apar erori !

Share this post


Link to post
Share on other sites
s-miguel

Din ce am citit eu despre Haldex stiu ca sistemul repartizeaza puterea 60 / 40 spate - fata. Sunt la al doilea Golf 4 Motion si cred ca e adevarat pentru ca e foarte greu sa faci rotile sa " scartaie " la plecarea de pe loc , comparativ cu o masina cu tractiune pe 2 roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ANdi B.

Salut, cel mai bine intelegem asta prin putina fizica mecanica de clasa a 9a. Plecam de la premiza ca diferentialul central este de tip 'open differential', intrucat nuare cum sa fie altfel este vorba de o modalitate de a transmite sarina prin vasco-cuplaj prin urmare avem urmatoarea solutie:

Puterea se va trasmite acolo unde forta de rezistenta este cea mai mica. Pentru a trimite mai multa putere pe puntea spate, mai mult de 50%, o sa se foloseasca senzorii ABS si frana! Restul lucrurilor, ca poate trimite 100% pe puntea spate, sunt aiureli de marketing!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ct_act
Posted (edited)
On 3/31/2017 at 1:33 PM, andrei0241 said:

Modul ofrroad poate fi folosit la orice viteze sau exista vreo limitare?

 

On 3/31/2017 at 1:38 PM, zaxas said:

Pana la 30km/h..dupa care se dezactiveaza singur si masina trece in modul Normal.

Nu stiu daca cei de mai sus s-au referit specific pentru un model anume, dar pe Tiguan modul off road merge si mai sus de 30 km/h si nu se dezactiveaza singur, dar sa ai ESP off in permanenta la viteze mari pe drumuri alunecoase nu este prea înțelept.

Edited by ct_act

Share this post


Link to post
Share on other sites
CIPRIAN VW

Va salut! 

Am un caddy 4motion din 2009 care ma servește zilnic la lucru. Intro zi cand dau sa plec de pe loc dar la viraj mai exact a  inceput sa scoata un huruit si parca si infranare pe axa spate. Am mers la mecanic, se pare ca niste pinioane in diferențial sunt uzate si trebuie inlocuite. Problema e ca nu le găsesc separat ci tot diferentialul care pe original sare de 3000 euro. Momentan ma folosesc de masina doar cu tracțiunea fata pt ca mecanicul mi a decuplat alimentarea de  pe haldex. As avea nevoie de sugestii si ajutor daca puteti! Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
DMV

Am un T6 DSG 4 Motion...uleiul la Haldex la cati KM  se schimba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sop

Ce an este masina? La ateca de exemplu pana la my2018 se schimba la 60.000. La my2019 au schimbat regula si este la 100 sau 120.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri