Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

sandumbogdan

Eu la toate masinile in ultimii ani am schimbat uleiul la 30 mii si asa voi face si de acum inainte. Am incredere mai mare in recomandarile producatorului masinii decat in mecanicii mioritici. La fel si cu distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul la 30k il schimbi din motiv de costuri nu ca e vreo sanatate pt motor insa chiar si asa 200-300k km nu ai treaba, uzura se simte cand masina e ajunsa deja la cumparatorul castana.

La stilul meu de mers oricum nu mi se pare nici foarte economicos, am observat ca dupa 15-18k km consumul de ulei creste exponential asa ca mai bine il schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, EEXCALADE said:

Daca e ceva de inspectat nu e cureaua ,ci rolele .

Am avut multe distributii sarite,toate de la role,pompa,intinzator…nu de la curea .

Am postat cateva in aria dedicata

Cine ignora mii de km  zgomotele scoase de role, cred ca merita sa si-o ia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul il schimbi cand iti cere masina, la maximum 30000km/2ani. Daca te iei dupa service autohton este obligatoriu sa schimbi uleiul la 1.5TSI la maximum un an, chiar daca faci 10000km si uleiul este long life.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, dercos said:

Daca te iei dupa service autohton este obligatoriu sa schimbi uleiul la 1.5TSI la maximum un an,...

La ce service autohton te referi? Eu merg la AVIA în Pantelimon și nu confirm ce spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, sandumbogdan said:

Eu la toate masinile in ultimii ani am schimbat uleiul la 30 mii si asa voi face si de acum inainte. Am incredere mai mare in recomandarile producatorului masinii decat in mecanicii mioritici. La fel si cu distributia.

Foarte corect , fiecare posesor mioritic trebuie sa decida singur , banii lui , masina lui , miorita lui 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Cristi_V said:

Am un deja vu, discuțiile astea se tot repeta. Uleiul nu se schimba la 30 k ci la maxim 30 k sau la maxim 2 ani. In funcție de stare intervalul de schimb ulei se modifica și apare în bord, în aplicație, etc. Intervalul pentru inspecție este cel care nu variază.

Nu este regula, poti alege interval de schimb flexibil, fix 10k km sau 15k km.

Nu stiam nici eu stiam ca poti scapa de intervalul flexibil.

La urmatorul schimb voi opta ptr intervalul de schimb fix 10k 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac in jur de 7000 km pe an asa ca n-am de ce sa "scap" de intervalul flexibil pentru inspectie.

Si asa - cred ca - noi facem parte dintr-o categorie minuscula de romani care se duc la inspectie fara sa-i oblige nimeni. Multi nici nu stiu ce e aia i-ar daca ar fi obligatorie ar da spaga sa nu o faca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Nu este regula, poti alege interval de schimb flexibil, fix 10k km sau 15k km.

fix-15.000 km

flexibil 30.000 km

Vorbim de uleiuri  0w20.

Intervalul il poti fixa la cati km vrei, dar care e rostul, avand in vedere ca vorbim de un ulei long life?

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parte cu LongLife....promovare si atat.

Pe producator il bucura sa respecti intervalele lor, ba chiar sa te duci peste ele.

Vor fi foarte atenti la ati lua banul cand ajungi cu anumite probleme legate de motor.

La fel si intervalul de schimb filtru aer combustie, 60k km sau 4 ani....sa fim seriosi.

Dar daca se vrea sa se tina masina 4 ani si sa faci doua schimburi de ulei, ca nu iti pasa ce se intampla dupa aceea...

Eu clar voi schimba anual aprox 12k km si ulei si filtre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti incerca si la 5000 km schimbul, pe principiul ca "rau nu are cum sa faca".

Intrebarea este: face mai bine? Si daca da, cu cat mai bine, daca schimbi la 5.000 km fata de 15.000 de km?

Schimburile de ulei timpurii dau unor utilizatori sentimentul ca masina lor e scutita de uzura si alte probleme. Nu e. 

 

Circula o gluma cu cineva care schimba uleiul la motor de cate ori facea plinul de carburant la masina.

 

Decat sa schimbi uleiul sub 15.000 de km, mai bine pui carburant de calitate, ca sa previi depunerile de carbon.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, Cristi_V a scris:

Eu fac in jur de 7000 km pe an asa ca n-am de ce sa "scap" de intervalul flexibil pentru inspectie.

Si asa - cred ca - noi facem parte dintr-o categorie minuscula de romani care se duc la inspectie fara sa-i oblige nimeni. Multi nici nu stiu ce e aia i-ar daca ar fi obligatorie ar da spaga sa nu o faca. 

La mine e la 2 ani și inspecție, și schimb (dacă nu ajungi la 30k). Nu e la toată lumea la fel?

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat, e la fel pana când nu mai e la fel. Adică în funcție de condițiile de funcționare intervalul pentru schimb poate fi mai scurt.

Manual, pagina 183 (la mine):

image.png.8608c5443dc8dc490514803b95b4a05e.png

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 12/8/2025 at 2:59 PM, George george 123 said:

Buna ziua, confirm cele spuse mai sus de tine. Azi am fost la reprezentanta si au zis ca nici macar nu se recomanda schimbarea distributiei pe acest motor pentru ca reglaju e foarte fin si greu de executat chiar si la dealer. Au zis ca au o gramada de flote cu acest motor cu peste 350k km si nu s a schimbat la nici una. Mai mult motorul are multi senzori care detecteaza problemele de sincronizare inainte ca cureaua sa cedeze de tot. Deci doar in momentul in care senzorii sesizeaza o astfel de problema, merita verificat pt schimbare distributie. Drumuri bune si km cati mai multi!

A intampinat cineva problema de turbo rod rattle issue?

 Am inteles ca e o problema cunoscuta care are chiar si fix de la vw. A resolvat cineva acest tip de defect?

Salut, da,  si eu am avut problema de zgomot tija actuator turbina, se rezolva la update de soft, probabil se recalibreaza/reseteaza acel actuator odata cu update-ul de soft, cel putin la mine a disparut.

Am mai observat ca dupa update-ul de soft merge putin mai bogat, nu mai are acele ezitari la cald(si la rece s-a imbunatatit putin) sau acele gap-uri la anumite turatii (in special pana in 1800rpm).

Se observa o crestere de cuplu pe toata plaja de turatie, se mai observa si o crestere consum cu 0.5%.

Se poate considera un Stage 0.2 :)

 

22 hours ago, dnysterian said:

Parte cu LongLife....promovare si atat.

Pe producator il bucura sa respecti intervalele lor, ba chiar sa te duci peste ele.

Vor fi foarte atenti la ati lua banul cand ajungi cu anumite probleme legate de motor.

La fel si intervalul de schimb filtru aer combustie, 60k km sau 4 ani....sa fim seriosi.

Dar daca se vrea sa se tina masina 4 ani si sa faci doua schimburi de ulei, ca nu iti pasa ce se intampla dupa aceea...

Eu clar voi schimba anual aprox 12k km si ulei si filtre.

odata schimba ei uleiul(la 2 ani) si odata schimbi tu(la 1an, aceiasi norma, fara sa schimbi filtrul), si nimeni nu se prinde, "altii" asa au facut si a fost OK.

costa <500 lei sa pui un ulei bun 0w20, (0w20 este ok, deaia are racitor de ulei, asa nu sare de 110 grade)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

23 hours ago, halamadrid said:

Poti incerca si la 5000 km schimbul, pe principiul ca "rau nu are cum sa faca".

Intrebarea este: face mai bine? Si daca da, cu cat mai bine, daca schimbi la 5.000 km fata de 15.000 de km?

Schimburile de ulei timpurii dau unor utilizatori sentimentul ca masina lor e scutita de uzura si alte probleme. Nu e. 

 

Circula o gluma cu cineva care schimba uleiul la motor de cate ori facea plinul de carburant la masina.

 

Decat sa schimbi uleiul sub 15.000 de km, mai bine pui carburant de calitate, ca sa previi depunerile de carbon.

In primul rand uleiul ar trebui schimbat la NUMARUL DE ORE DE FUNCTIONARE, aprox 250-300H, care pot insemna atat 5000km daca stai in bucuresti si mai mult stai pe loc decat mergi, sau pot insemna si 15k km daca mergi probabil mai mult extraurban. 

 

Schimburile dese de ulei PREVIN uzura, daca intelegeti cum functioneaza un motor si ce rol are uleiul.

 

Dar pe banii lui fiecare e liber sa schimbe la cat doreste, 10/15/30/50/100k km (cu nr de ore specific) ca doar uleiul e LONG LIFE, si oricum stie producatorul mai bine ( o sti el, dar nu-l intereseaza decat cei 2-3 ani de garantie ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@acidone77, nu faci decat sa repeti lucruri pe care tu si altii (inclusiv eu) le-am precizat in posturile din urma cu luni/ani. Ma refer la  orele de functionare. 

Asta nu e un lucru rau, aduce in prezent niste lucruri spuse demult, peste care nu toti au curiozitatea sa se uite, multi citesc doar ultimele 2-3 pagini dintr-un topic.

 

Media aia orara din Bucuresti e cam la fel si in celelalte orase mari, 15-20 km/h.

 Cu toate astea, toti bucurestenii si clujenii/iesenii/timisorenii/constantenii/brasovenii mai ies din orasm deci  schimbul de ulei la 5000 km pica. Indiferent cum exploatezi masina, tine macar 10-15.000 km un ulei.

 

Cum ai zis si tu, nu te pot retine sa schimbi uleiul la cati km doresti tu, mai ales ca, nestiind in ce oras stai, nici nu-mi dau seama de conditiile de trafic, o fi mai nasol decat in Bucuresti/Iasi/Timisoara/Constanta/Brasov/Cluj.

 

Quote

Schimburile dese de ulei PREVIN uzura, daca intelegeti cum functioneaza un motor si ce rol are uleiul.

Asta stie oricine, sa lasam generalizarile de genul asta.

Intrebarea era CU CAT previn uzura schimburile mai dese, incat sa merite sa le faci la 10.000 km fata de 15.000 de km, de exemplu, daca un ulei rezista si 30.000 de km in conditii normale de functionare, iar in conditii mai dificile, se injumatateste intervalul de schimb?

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, Cristi_V said:

S-a mai discutat, e la fel pana când nu mai e la fel. Adică în funcție de condițiile de funcționare intervalul pentru schimb poate fi mai scurt.

Manual, pagina 183 (la mine):

image.png.8608c5443dc8dc490514803b95b4a05e.png

Corect, nu e la toata lumea la fel.

Exemplul meu: la Leon 1.5tsi DPBA km au scazut 1:1 cu cei parcursi tot timpul, indiferent de conditiile de drum.
 

Vedeti analizele de ulei de pe canalul https://www.youtube.com/@themotoroilgeek 

L.E: Nu stiu daca raspunde exact "cu cat" creste uzura daca mergi 15.000 in loc de 10.000km, dar sigur se poate face o idee atat despre rodaj cat si despre perioada urmatoare de exploatare. Zice chiar el, fiecare ar trebui sa faca teste de ulei ca sa stie exact cand ar trebui sa schimbe uleiul pentru ca avem conditii si obiceiuri diferite de exploatare. Merita? nu cred. Mai bine respecti orele de functionare si gata.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 ideea ca respectati ce zice producatorul masinii cu schimburi la 30000, e foarte buna, mai ales ca nici unul poate nu tine masina mai mult de 150000 km. Pana acolo , puteti sa-l schimbati si la 50000, ca 3 schimburi va merge 

Ulterior, ce probleme vor fi, le va avea viitorul proprietar

PS , eu schimb intre 10 si 15000. Stiu, bani aruncati, dar nici o masina cumparata de noua, nu stiu cat o voi tine. Poate 2 ani, poate 10, depinde de contextul financiar si alte planuri de familie

 

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 16 ore, Cristi_V a scris:

S-a mai discutat, e la fel pana când nu mai e la fel. Adică în funcție de condițiile de funcționare intervalul pentru schimb poate fi mai scurt.

Manual, pagina 183 (la mine):

image.png.8608c5443dc8dc490514803b95b4a05e.png

Este copy paste din ChatGpt ce ai scris tu aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/10/2025 at 12:09 PM, halamadrid said:

Poti incerca si la 5000 km schimbul, pe principiul ca "rau nu are cum sa faca".

Intrebarea este: face mai bine? Si daca da, cu cat mai bine, daca schimbi la 5.000 km fata de 15.000 de km?

Schimburile de ulei timpurii dau unor utilizatori sentimentul ca masina lor e scutita de uzura si alte probleme. Nu e. 

 

Circula o gluma cu cineva care schimba uleiul la motor de cate ori facea plinul de carburant la masina.

 

Decat sa schimbi uleiul sub 15.000 de km, mai bine pui carburant de calitate, ca sa previi depunerile de carbon.

Nu inteleg ce te irita asa tare cand cineva alege un interval de schimb pana in 30k km cum ar fi 12k-15k.

Plus ca la noile motoare 1.5 TSI nu mai poti verifica nici macar culoarea, contaminarea sau alte tampenii ale uleiului fiindca nu mai exista joja

Uzura probabil este insesizabila, dar depunerile in motor vor fi proportionale cu timpul de utilizare indelungat al uleiului.

Sa nu ne mai alintam, ca nu schimba nimeni uleiul la 5k km , dar muti iau in calcul schimbul incepand cu 10k si asa se evita depunerile care si ele contrubuie semnificativ la uzura prematura a unui motor.

Iar legat de caburant, clasicul OMV MaxMotion 100 plus, este maximul care se poate accesa in Romania

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai inteles total gresit.

Intervalul la care schimb eu e max 15.000 km.

Asta nu inseamna ca e gresit sa o faci si intre 15.000- 30.000 km, pe un forum subiectele trebuie tratate obiectiv, nu subiectiv.

 

Ce nu invata romanii este ca nu trebuie sa impuna tuturor obiceiurile personale cu titlu de adevar absolut, mai ales daca  au o cu totul alta marca de masina, cu alta motorizare, cu alt carburant...

 

Cat timp nu poate prezenta cineva spre comparatie  came, cuzineti, biele din 2 motoare 1.5 tsi, motoare la care schimburile de ulei (acelasi ulei) au fost facute la intervale  diferite, 15.000 km si 30.000 km, iar din compararea uzurii pieselor respective sa reiasa clar avantajele schimbului de ulei la interval mai mic, toti facem doar presupuneri.

 

Pe principiul asta, presupunem ca legumele fierte sunt mai sanatoase decat legumele trase la tigaie. Tot ce e posibil, dar nu afecteaza atat de mult  organismul daca mananci doar/si legume prajite.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ia masina pentru cat e garantia e normal ca vrea costuri mici de exploatare si schimba uleiul la limita superioara a intervalului dat de producator. Masina e vanduta de obicei la 1-2 luni dupa terminarea garantiei. 

Cine ia masina de la 120.000 km in sus si-ar fi dorit ca fostul proprietar sa schimbe din 15 in 15 mii km ca sa stie ca nu au aparut uzuri premature in motor.

Eu ma gandesc cu groaza la un motor de 1.5 tsi pus pe un Golf 8 si facut taximetrie cu el prin oras la care schimburile de ulei e facut la 30.000 km. 

Topicul asta are 2 directii: Distributie si Schimb de ulei. 

Sper sa prind ziua cand vom discuta de turbo,egr, gpf, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

Sper sa prind ziua cand vom discuta de turbo,egr, gp

Eu sper sa nu fie nimic de discutat, imi ajunge cat citesc pe aria diesel.

Tu de ce speri? Ca n-am prins ideea.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, 13nicu said:

Este copy paste din ChatGpt ce ai scris tu aici

 

In afara faptului ca este si logic, de-aia sunt afisate separat pentru ca pot fi diferite, poti sa vezi si in manualul digital:

 

https://digital-manual.skoda-auto.com/w/ro_RO/show/c19682fd826dff19fa7651ee6f44462d_5_ro_RO?ct=ceced0ff17a44c0aac144525644dc8a8_1_ro_RO

 

Pagina 183:

 

image.thumb.png.bb617fea171f1906da8bac85c8b02f8f.png

 

Modificat de Cristi_V
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, halamadrid said:

@acidone77, nu faci decat sa repeti lucruri pe care tu si altii (inclusiv eu) le-am precizat in posturile din urma cu luni/ani. Ma refer la  orele de functionare. 

Asta nu e un lucru rau, aduce in prezent niste lucruri spuse demult, peste care nu toti au curiozitatea sa se uite, multi citesc doar ultimele 2-3 pagini dintr-un topic.

 

Media aia orara din Bucuresti e cam la fel si in celelalte orase mari, 15-20 km/h.

 Cu toate astea, toti bucurestenii si clujenii/iesenii/timisorenii/constantenii/brasovenii mai ies din orasm deci  schimbul de ulei la 5000 km pica. Indiferent cum exploatezi masina, tine macar 10-15.000 km un ulei.

 

Cum ai zis si tu, nu te pot retine sa schimbi uleiul la cati km doresti tu, mai ales ca, nestiind in ce oras stai, nici nu-mi dau seama de conditiile de trafic, o fi mai nasol decat in Bucuresti/Iasi/Timisoara/Constanta/Brasov/Cluj.

 

Asta stie oricine, sa lasam generalizarile de genul asta.

Intrebarea era CU CAT previn uzura schimburile mai dese, incat sa merite sa le faci la 10.000 km fata de 15.000 de km, de exemplu, daca un ulei rezista si 30.000 de km in conditii normale de functionare, iar in conditii mai dificile, se injumatateste intervalul de schimb?

 

 

Le repet, pentru ca lumea refuza se pare sa inteleaga, si a ramas cu sintagma... KM, FELXIBIL, CAT ZICE PRODUCATORUL... etc

Normal ca nu e un lucru rau, e chiar un lucru indicat, si util, si esential in a-ti intretina masina corespunzator.

Media in Bucuresti poate fi si de 10-12kmh ( am vazut destule cazuri ).

Exemplul cu 5000km a fost doar de exemplificare, un schimb de pana in 10k km eu zic ca e ambsolut decent din toate punctele de vedere. Daca vrei totusi sa stii cat de tare se degradeaza un ulei dupa 7500/10000/15000km sunt destule site-uri cu sute/mii de analize de uleiuri unde poti verifica ce proprietati de ungere/racire mai au ele ( hint - diminuate semnificativ! sa nu mai vorbim de 20-25k km !!! ) Informatiile aceastea exista online si se pot citi, asimila, pentru cine e dispuns sa faca asta.

Eu nu circul prin oras decat destul de putin, media mea e pe la 65-70kmh, si tot fac schimburile la 10k.

Cu CAT previn uzura nu cred ca o sa-ti spuna nimeni niciodata, dar CAT DE TARE se degradeaza un ulei dupa 10/12/15k km se poate vedea prin multitudinea de teste ale uleiurilor uzate, care se gasesc pe net/forumurile dedicate ( unul din ele fiind oil-club.de de ex)

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • livescu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!