Jump to content

Sfaturi achiziție Octavia 3 SH


Andrei1982
 Share

Postare recomandată

Anuntul cu vopseaua rara (ha!) si scaunele de RS (mai nou asa le zice la scaunele sport?) e tipic de samsar. De aici toate riscurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare! 

Sunt nou si imi cer scuze daca ar fi trebuit sa deschid un topic nou. 

As vrea sa achizitionez o Octavia, an 2015-2016, motor de 1.4 TFSI cu ceva optiubi pe ea, km sub 50000, buget 10000-13000.

Un exemplu ar fi https://www.autovit.ro/anunt/skoda-octavia-iii-ID7GpPNy.html. 

Avand in vedere ca e prima masina SH pe care o achizitionez, imi puteti da ceva sfaturi la particularitatile acestor modele la care ar trebui sa fiu mai atent? 

Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Omul vinde gogosi... intentionat sau nu...

Masina nu are: senzori parcare lateral, display hide-Up cu navigație atașabilă, aer climatic in 4 zone, DVD, lumini de zi (LED), faruri automate, parbriz incalzit, carlig remorca si ma indoiesc serios ca are senzori ploaie (stergatoare parbriz automate) si oglinda retrovizoare interioara electrocromatica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"imi puteti da ceva sfaturi la particularitatile acestor modele ?"

   Modelele nu au nici o problema, dar asta ar trebui sa fie ultima ta grija.  Problema este ca s-au inmultit peste masura excrocii, asa ca sa fii atent sa nu fie masina facuta din 2 jumatati de masini diferite, sau sa nu aibe  100.000 Km in plus. La 32.000 Km ar trebui obligatoriu sa aibe inca cauciucurile cu care a venit din fabrica pe langa cele de iarna noi. Daca are roata de rezerva normala, sa fie aceeasi marca si DOT cu celelalte 4 cauciucuri de vara.

   Ce-i cu factura aia de schimb de ulei si "toate filtrele" de la S.C. Pelegrin Trans Company S.R.L.?  O fi vreo reprezentanta Skoda? Ca banuiesc ca macar cat este in garantie duci masina la reprezentanta. Sau nu mai este in garantie?

   De ce arata ora 0,30 in bord si pe multimedia, desi este ziua? Adica de ce a trebuit scoasa bateria la o masina noua? Ca de aia s-a resetat ora.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anunțul era un exemplu de ce mi-ar plăcea sa gasesc, aerul climatic in 4 zone si factura in loc de carte service mi-au sarit si mie in ochi :). 

28 minutes ago, Ebi said:

De ce arata ora 0,30 in bord si pe multimedia, desi este ziua? Adica de ce a trebuit scoasa bateria la o masina noua? Ca de aia s-a resetat ora.

Faina asta, n-o observasem :)

Ca idee, daca as duce o astfel de masina la reprezentanta pentru o diagnoza generala, mi-ar gasi cele mai intalnite hibe? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Carte de Service pe hartie nu se mai da la Skodele noi. Este doar electronica.  Dar totusi factura trebuia sa fie de la o reprezentanta, nu de la o firma cu 4 angajati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Skoda Octavia sub 50.000 de km cu max 13.000 de euro cam greu de gasit . O masina la km astia nu prea vad de ce ar vinde cineva ? Masini care au fost pe la reprezentante de drive test poate, dar clar aia nu le vand la banii astia . Masina din anunt nu as cumpara clar este cu multe semne de intrebare colegii de mai sus au si expus cateva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vă salut și bine v-am găsit.

Sunt tot mai hotărât să cumpăr o Skoda Octavia 3 1.6TDI 105CP combi și cer părerea posesorilor de diesel, la ce probleme să mă aștept, la 80.000km? Am găsit o mașină foarte faină din 2014, la 11.500 euro, 75.000km, dotări destul de bune (deși nu sunt un pretențios, dar parcă o climă automată și un bluetooth îmi prind bine, dat fiind că petrec mult timp în mașină + are navi și asistență la parcare). Mașina urmează să o iau din Germania, de la un autohaus sigur (practic e reprezentanța Opel, dar are și alte mașini rulate de vânzare).

Mă gândesc că după 4-5 ani deja se arată hibele, de asta întreb posesorii de diesel. Am auzit de probleme la EGR?! (sau le-am auzit la Golf7? :) )

Mulțumesc.

 

Modificat de uzunmicky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@uzunmicky  problemele la EGR erau la octavia 2 si golf 6. Octavia 3 are aceleasi motoare ca si golf 7, deci si aceleasi puncte bune si rele.

Un prieten are o octavia cu 1.6 tdi din 2014 cumparata din Ro si pana acum la aproape 60.000km cat are masina, nu a avut nicio problema, doar consumabile si niste bielete, dar asta fiindca Bucurestiul e cum e. In rest foarte multumit de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, am și o dilemă dacă să nu caut totuși benzinar, în condițiile în car fac 25.000km pe an, din care 15.000 în oraș. Mă sperie și acea posibilă cheltuială (cândva) cu filtrul DPF. la diesel.

Doar că nu găsesc combi cu motor de 1.4 și nici cu dotările de pe diesel..Ah, grea decizie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa numarul de km in oras ar fi logic sa cumperi o benzinara, dar daca mergi constant pe drumuri externe (minim saptamanal un 100-200 km la drum intins extraurban) poti alege si un 2.0 TDI, care este cu fiabilitate 100% dovedita.

Ai grija ca la prima serie de benzinare 1.4 140 CP (deci nu la 1.5 150 CP) au fost cateva mici probleme la motor, este si ceva actiune in acest sens. Cauta 1.4 150 CP sau 1.8 180 CP. Astea sunt motorizarile benzina 100% safe.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos. M-aș mulțumi și cu un 1.2 cu 105CP, nu vreau să mă întrec la semafoare și de obicei sunt un om mai cu timp. Motoarele de 1.2 sunt ok? S-a trecut de faza cu problemele la distribuția pe lanț?

 

Apropo de distribuție, la diesel acuma e pe curea sau pe lanț? Și volant e pe masă dublă? Scuze că întreb, sunt sigur că sunt discuții prin forum, dar încă nu am avut timp să parcurg toate paginile de peste tot :)

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe O3, motoarele 1.0, 1.2 si 1.4 sunt pe curea si nu mai au problemele din trecut. La Diesel toate motorizarile sunt pe curea. Despre volant, nu am nicio idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri, o mai rumeg dacă diesel sau benzinar, deși sunt cam chitit deja pe diesel. Zi faină tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am nevoie de putin ajutor din parte voastra. Sunt in cautarea unei Skoda Octavia Combi. Ma tot uit pe afara fiindca oferta este mai variata si gasesc urmatoarele optiuni:

- benzina 1.4 140 CP, km in jur de 100.000 sau mai putini, an 2014, dotari decente, pret in jur de 13.000 euro 

- disele 2.0 150 CP, km in jur de 100.000, an 2014, dotari decente, pret in jur de 13.000 euro

- scout 2.0 150 CP, km 150.000 sau mai mult, an 2014, pret in jur de 14.000 - 15.000 euro

Stau in oras si nu fac naveta cu masina. Am o masina de oras pe benzina si masina asta o sa fie folosita mai mult pentru plimbari si poate in viitor o sa devina masina principala (nu stiu exact ce ne rezerva viitorul). Masina probabil o sa fie echipata cu pachetul drumuri grele si din cauza asta am luat in considerare si scout cu toate ca este mai mult un moft.

Observ asa: masini mai multe diesel si ai de unde alege, as prefera mai mult benzina dar nu prea gasesti. 

Voi ati cumpara un diesel pentru o masina de "oras" care are deja 100.000+ km? Imi este frica de costurile de intretinere pentru o masina care are deja 4+ ani si ceva km. Iar piesele pentru diesele sunt mai scumpe.

Pentru benzina nu am niciun dezavantaj. Poate doar fiabilitatea motoarelor. Dar nu prea se gasesc :(

Nu ma intereseaza atat de tare consumul cat fiabilitatea motorului si a masinii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, catalinbg said:

Voi ati cumpara un diesel pentru o masina de "oras" care are deja 100.000+ km?

Sub nicio forma!!! Dar nu din cauza kilometrilor, ci fiindca e diesel... Mai cauta benzinare, cu răbdare multa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca plimbarile la care vrei sa o folosesti sunt si lungi si multe, merita diesel (avand in vedere ca mai ai o masina pe benzina pentru drumuri scurte in oras). Daca o veti folosi destul de mult si in oras atunci benzina. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. De principiu renunt de tot la diesel. Acum am alta intrebare legata de benzina. Am tot citit ca un motor pe benzina are uzura aproape dubla fata de un motor diesel pentru acelasi numar de km la bord. Din cauza ca motorul pe benzina lucreaza la turatii mai mari chiar daca parcurge acelasi numar de km.

Ce stiti de fiabilitatea motoarelor TSI? Care sunt fiabile si care nu? Am vazut ca motorul 1.8TSI cu codul CADD a avut ceva probleme cu pistoanele. Cele de pe Octavia 3 (nu face lift) sunt fiabile? 

Am gasit masini acceptabile la pret si dotari la 170.000 km si sub 100.000 dar care erau ceva mai scumpe si mai putin echipate. Voi ce ati alege intre cele doua?

Merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@catalinbg

Mergi pe 1.8 TSI, are suspensie independenta si putere destula. Nu au fost probleme la 1.8 pe sasiu MQB. Este din aceiasi serie cu 2.0 TSI si se tuneaza foarte usor.

Pentru 1.4 TSI, cauta seria CZD, este motorul de 150 CP.

Si evident, EVITA motoarele care au uleiul schimbat la 30.000 km, chiar daca producatorul permite acest interval. Mai evita, daca poti, si masinile luate pe leasing si care se vand la sfarsitul perioadei de leasing. Sunt intretinute la minim si hartanite fara mila. In plus, datorita limitei de km impuse de contractul de leasing, marea majoritate au k-metrajul masluit. Vei cumpara oricum o masina cu peste 100000 km si tu vei plati factura pentru ieftineala de la revizii. Este plin Youtube de filme cu starea motoarelor cu ulei schimbat la peste 20000 mile.

In plus, daca esti gata sa dai 13-15k Euro pe O3 SH, arunca un ochi si pe stocul Skoda de masini noi. O sa fii surprins, dar vei gasi masini dotate binisor si care beneficiaza de reduceri consistente, mai ales iarna cand vanzarile sunt moarte. Cu siguranta gasesti ceva in intervalul 16-18k Euro.

Success la achizitie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile preluate de la companiile de leasing (in speta leasing operational) sunt de preferat oricarei masini luate din targ de la samsari sau la intamplare de pe net. Intretinerea acelor masini se face fix dupa caietul de service, iar defectiunile care nu sunt acoperite de garantie sunt suportate de catre ei. Am in firma peste 50 de masini in leasing operational si stiu cat de stricti sunt cu reparatiile. Cel putin firmele cu care lucram noi (2-3 dintre numele mari de pe piata). La sfarsitul perioadei de leasing, inainte sa o predai, te obliga sa mergi cu ea la evaluare la o firma specializata agreeata de catre ei, iar acolo masina aia este cauta si-n dos...Esti pus sa deschizi dosare de Casco pt orice zgarietura, iar ceea ce nu este acoperit de Casco trebuie sa repari pe banii tai inainte sa o predai. Sau,  poti sa nu repari dar iti factureaza ei dupa aceea reparatiile. Am avut caz in care pt o banala gaurica in sezutul de scaun am fost pusi sa schimbam acel sezut cu totul..si multe alte cazuri care mi s-au parut exagerate, dar asta e...Dupa 4-5 ani ei au pretentia sa le predai masina ca noua.  In ceea ce priveste masluirea kilometrajului de catre firmele de leasing..n-ai sa vezi asa ceva ever! Din nou, vorbind aici despre firmele serioase/consacrate nu despre "X Leasing SRL". Tu ca utilizator platesti atat cat folosesti...daca folosesti mai mult decat ai avut in contract, la final platesti ce ai utilizat in plus. Evident valoarea masinii mai scade, dar ei nu pierd pt ca isi recupereaza banii de la utilizator oricum.

Pe Octavia 3 noi am avut si avem 1.4 TSI 125/150CP si 1.6 TDI 105/110 CP. Nu a fost probleme deosebite cu nicuna dintre variante. 1.4 TSI 150Cp este unul din motoarele ideale pt masina asta din pct meu de vedere...

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ce a spus colegul mai sus. Pot confirma fiindca eu mi-am adus din Germania o astfel de masina, am plătit cu cel putin 30% mai puțin decât ar fi costat ea in mod normal având in vedere optiunile cu care a venit. Nici eu nu intelegeam de ce e atât de ieftină masina, incercam sa-i caut problemele si nu reuseam, exceptie cateva mici zgârieturi si niste infiltratii pe la trapa pe care le-am rezolvat ieftin.

Au multi km la bord dar sa nu te sperie lucrul asta. Eu am luat-o cu 183.000 de km si dupa un an de zile, în afara de schimburile de ulei si filtre o data la sase luni, masina nu a cerut nimic.

Sper sa găsești o benzinară.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Până la urmă am renunțat la combi și m-am decis la un benzinar O3 din mai 2013, 1.2 TSI 105CP , 55.000km (de la o persoană fizică)- 10.000 Euro.M-aș duce la un test la service înainte, la ce să fiu atent, ce  e de verificat? Știu că nu e cea mai sprintenă motorizare, dar îmi e suficientă pentru ce am nevoie.

 

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca a avut ceva rechemare pentru schimbare chiulasa, motoarele astea au avut ceva probleme cu consumul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vreau sa iau o O3 2014-2015 1.2tsi 105cp rulata cu 100-150.000km si as vrea sa stiu la ce sa ma astept.Are istoric cunoscut, revizii la reprezentanta spune el. Cam la ce ar trebui sa fiu atent la acest nr de km si sa mai si negociez ceva?

Modificat de Ccrys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!