Jump to content

Sfat achizitie masina grup VAG


nclsamy310
 Share

Postare recomandată

Treaba cu garantia e discutabila, trebuie sa te interesezi, pt ca sunt producatori pt care garantia acordata nu este transmisibila ; e greu de spus ce ar face lumea in situatia ta, pt ca este f subiectiva ; eu spre exemplu, mi-as lua masina noua, daca te multumeste ; cu totii cunoastem avantajele unei masini noi ; pe de alta parte, R-ul vine cu 4motion si putere in plus, si avand in vedere ca o iei SH de 1-2 ani, valoarea la revanzare va fi mai mare pt tine cand te hotaresti sa o dai ; eu as alege in locul tau strict din prisma a ceea ce iti doresti, sa iti pui in balanta dorintele ; daca vrei musai tractiune integrala si R, mergi pe R SH ; daca in schimb te incanta mai mult mirosul de masina noua si sa stii ca o ai de la 0 km ( pt ca este un sentiment aparte pt unii ) si nu te intereseaza devalorizarea, mergi pe CS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi, chiar nu ma asteptam sa primesc atatea pareri obiective. Inca ma gandesc ce sa fac, cantaresc. Si vorba voastra, este si ceva destul de subiectiv. Ma mai gandeam ca luand un R second de 30k de aproape 2 ani, si neavand garantie, ar mai fi varianta sa iau unul de 4 ani, insa cu 10k € mai ieftin, pret indeajuns pentru reparatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei.toledo

Am fost in indecizia asta acum un an , cand am fost pe cale sa pun anunt de vanzare la Cupra pe care o detin. Motivul era unul singur , 320CP la vremea aia , pe tractiune fata erau inutilizabili. Eram frustrat si am vrut sa o vand pentru a luat S3 8P sau Golf 6 R.Am facut cateva calcule si am vazut ca diferenta ar fi fost de ~10.000 euro intre cat as fi luat pe masina mea si cat as fi dat pe cealalata.Asadar am ajuns la decizia nebuneasca de a face masina quattro. Acum este alta poveste , probabil ca nu voi vinde masina in urmatorii 5-6 ani , sau poate niciodata :) 

Nu as mai da quattro pe tractiune fata niciodata , mai ales la o masina de genul. Si cred ca si ca pret se va mentine mai bine Golful R . Eu as lua R manual fara sa ezit. :) 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei bine eu nu as lua nici R nici GTI manual. Vorbim de 2 masini care se vand ca un daily foarte bun cu care poti sa te distrezi cand ai chef (exceptand Clubsport sau TCR). Niciunul din aceste modele nu este track-focused si DSG-ul efectiv este mai bun si mai util in cam 90% din cazuri, celelalte 10 procente sunt momentele cand chiar simti ca ai fi fost mai implicat cu o manuala si ca ar fi fost ceva mai fun, desi nu mai rapida, dar... 90% > 10%

Exista alte masini pe care le-as lua manuale, din afara grupului VAG si mai track-focused, dar nu aceste modele. Un Civic e ok manual, un MX5, un Megane RS Trophy, poate chiar si i30N, pana si Cupra o vad mai degraba manuala... dar modele astea mi se par prea focusate pe partea de daily, materialele sunt prea bune si interiorul e focusat pe calitate si imagine, si DSG-ul chiar este mult mai bun si util in cazul asta. Si desi ambele se pot transforma in masini de track... parca ceva nu e chiar ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, pana acum cateva zile nu luam deloc in calcul unDSG, dar dupa ceva discutii se pare ca regandesc situatia. Din cate am mai aflat, DSG pe Golf 7 R nu ar fi prea sensibil, si asta mi-ar usura putin munca, pt ca am deschis si cautarile de masina la noi in tara. 

Si as mai avea inca nevoie de sfaturi, multe :)    Ce dotari vi se par obligatorii pe un 7R ? DCC ? Keyless?  Faruri si stopuri cu xenon/led ( obligatoriu as vrea) , 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG-ul de pe R parca era cea mai buna varianta a lui.

Ca dotari, eu nu as lua DCC, masina e destul de ok pe suspensia normala (mai dura decat o compacta normala dar departe de vechiul Type R) si mi se pare atat o cheltuiala inutila (mai ales daca ai de gand sa pui un KW V2 pe ea :D ) cat si un risc, dar as lua Keyless.

Xenon / Led obligatoriu

Orice unitate cu CarPlay/Android Auto, navigatia nu e un must dar e bine sa fie acolo.

De piele eu m-as feri, prefer Alcantara sau macar textil. 

Si apoi, n-am mai configurat de mult un GTI / R dar era o perioada in care Climatronicul, cotiera si senzorii de lumina/ploaie erau optionali pe un GTI de 30.000 de euro :))

Mai departe de atat, cu cat mai multe sisteme de siguranta cu atat mai bine (de la senzori de parcare si camera pana la ACC, Blind Spot, Lane Assist etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci un test drive cu un R dsg sa vezi daca e pe placul tau. Din vorbe putem spune multe, dar feeling-ul tau personal va lua decizia in final. Dar cum a spus si Rave, daca mergi mult prin traficul din Bucuresti, acele momente cand te vei bucura de o manuala vor fi mult prea putine raportat la confortul zilnic oferit de o automata.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt tare curios ce o sa alegi intr-un final. Eu personal as alege manuala si nu DSG ….dar probabil dupa test drive si ce gasesti la vanzare o sa te decizi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu gandeam la fel cu manuala. Insa dupa niste discutii cu @CZR mi-a explicat ca este mai rezistenta DSG decat manuala la puterile astea gen 300cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Caut sa iau o masina dupa 2010 (deci euro 5) care va fi folosita 80% din timp in oras aprox 7500 km/an. Asta inseamna benzinar, masina pentru sotie.

Care motoare pe benzina sunt mai fiabile in aceste conditii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buget? 

Cele mai fiabile sunt aspiratele..iei un polo, ibiza, clio..

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as lua o masina de clasa mica, motor aspirat, iar dintre dotari n'ar lipsi A/C (fie el si manual), comenzi pe volan (eu, unul, ascult radio si schimb des intre posturi, deci as zice ca e chestie de siguranta), dar si un model care sa accepte unitate audio multimedia (cu Android) daca masina nu e folosita in mare parte pe rute cunoscute. Evident, 5 usi si un portbagaj decent, nu stii cand poate deveni masina principala si e bine sa te poti baza pe ea si ptr un drum mai lung, cu niscaiva bagaje

Daca se circula in aglomeratie in oras, m'as uita si la cutie automata, daca doamna prefera asta.

Sincer, m'as uita la un Sandero Stepway, dar modelul mai nou e doar cu motorul turbo si nici ieftin nu e deloc.

Strict ca motor, unul aspirat sigur nu iti va da batai de cap

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand un Megane 3 dupa 2012 motor benzina sau daca preferi 1,5 dci 110cp , are dotari peste medie la pret f. bun, fiabilitate la oricare dintre motorizari, spatiu, intretinere decenta, spun asta pentru ca am asa ceva pentru oras de tavaleala, Audi B8,5 e mai de "bun" cum se spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, nu am scris complet povestea. Acum are un fiesta in 4 usi din 2007 1.4 diesel euro 4 care vrem sa o schimbam. Ne intereseaza motoare fiabile pe benzina din grupul vag. A3, A4, Octavia, Rapid sunt pe lista de preferinta a sotiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista motoare fiabile TSI la VAG pe benzina euro 5 din perioada accea in bugetul tau. A3 ai sanse sa gasesti euro 5 1.6 mpi'ul clasic de 102 cp aspirat. La Octavia, cel mai mic rau dintre toate ar fi 1.4 tsi de 122/125 cp. A4 vine doar cu 1.8 tsi pe care nu ti'l recomand si cu 2.0 tsi care nu se incadreaza cerintelor tale.+ ca A4 poate genera costuri mai mari de intretinere fiind premium, avand suspensie cu brate si am fabr mai vechi, un procent f mare din ele fiind manarite si mult mai rulate fata de o masina de oras sau mai accesibila precum Rapid. La rapid sunt variantele 1.2 tsi de 85 cp si 105 cp, care au probleme cu distributia pe lant. Daca ii schimbi tot kit'ul cu ceva mai nou, revizuit, probabil ca nu o sa mai ai probleme. Masini ok dpdmv rapidurile / toledo, insa cam scumpe pt ce ofera. Ma gandesc ca bugetul tau ar fi de ~ 8k euro, caci vad ca eviti sa raspunzi la aceasta intrebare. Imi mentin parerea si zic ca cel mai ok doar pt oras ar fi un hatch aspirat, precum polo. In fond si la urma urmei si rapidul este un polo cu portbagaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ai de gand sa blochezi 10.000euro intr-o masina care va face 7500km pe an?

 

Nu exista motoare fiabile inainte de 2013 ale grupului VAG, iar cele dupa cu km acceptabili sunt peste 10.000euro.

Singura varianta ar fi un 1.0 sau 1.2 tsi dar care sunt turbo, si nu sunt cele mai fiabile motoare, nu sunt proaste dar au multe anexe.

La 15.000euro poti lua VW E-up cu prima de la stat, si ai reduceri de cheltuieli imensa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegii, numai un pic ... punctual ma intereseaza care motoare benzinare euro 5 sunt fiabile de la vag (daca sunt). Ca blochez nu stiu cati bani in o masina ce face 7500 km pe an nu dezbat pe forum, aia e problema mea. 

1.6 mpi (si 1.4 mpi de pe golf) stiam ca sunt destul de fiabile (si cam putine la vanzare incat sa gasesc ceva ok) inclusiv in combinatie cu gpl dar nici un tsi, tfsi reusit in acea perioada?  Dar din raspunsurile voastre inteleg ca nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Colegu, fara suparare, dar simt ca imi uzez dejtele degeaba in speranta ca te voi ajuta. Ori citesti in X ce scriu, ori ignori parerea mea. Ti'am spus ca pe A3 gasesti 1.6 mpi. Il mai gasesti si pe leon 1P FL si golf 6 ca euro 5. Cel mai ok TSI euro 5 este motorul de 1.4 tsi 125 cp, pe care il gasesti pe A3, octavia, leon, golf 6, golf 7, etc. Atentie ca acest motor a fost si euro 4 si euro 5. Cred ca dupa 2010 sunt cele euro 5. Daca nu te intereseaza si alte marci cu motorizari fiabile si foarte ecomomice ( cum ar fi clio / megane 1.5 dci 90 cp care nici macar volant cu masa dubla nu au ), spor la loteria vag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti lua linistit un Polo 6R cu motor 1.4i 80CP aspirat. E un motor fiabil, al meu a mers 180000km cu zero probleme, nu m-a lasat niciodata, nu i-am facut nimic in afara de a schimba distributia (la 120000km fara pompa de apa) si un rand de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegu, fara suparare, titlul topicului e sfat achizitie masina grup VAG. Eu intreb de motor pe benzina fiabil din grup vag si zic ca vreau sa iau masina pe benzina si tu ba iti faci griji de bugetul meu, ba imi zici de clio/megane diesel.

Fiesta actuala e super fiabila, consum mediu de 6.2, 0 probleme de cand e la noi. Pur si simplu a ramas mica si trebuie o clasa sau doua mai mare. Daca tot o schimb vreau sa iau o generatie mai noua iar sotiei ii place a4, a3 sau octavia, rapid (in aceasta ordine). Diesel nu vreau ca moare filtrul de particule de aceea ma uit la benzinare acum si nu stiu nimic de ele decat de cele diesel. 

Deci pe A3 ar fi 1.4 tfsi de 125 cp ... ok si ca putere. Merita atunci cu un schimb complet de distributie?

Dar pe A4 1.8 sau 2.0 tfsi? Sau nu gasesc B8 benzinar care sa fie ok/sa nu consume ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Da, din 2013 s-au pus motoarele de tip nou TSI cu distributia pe curea care sunt mai bune (si Euro6). Totusi, pe Skoda Rapid ele s-au montat doar din 2016.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Raul_X said:

Colegu, fara suparare, titlul topicului e sfat achizitie masina grup VAG. Eu intreb de motor pe benzina fiabil din grup vag si zic ca vreau sa iau masina pe benzina si tu ba iti faci griji de bugetul meu, ba imi zici de clio/megane diesel.

Fiesta actuala e super fiabila, consum mediu de 6.2, 0 probleme de cand e la noi. Pur si simplu a ramas mica si trebuie o clasa sau doua mai mare. Daca tot o schimb vreau sa iau o generatie mai noua iar sotiei ii place a4, a3 sau octavia, rapid (in aceasta ordine). Diesel nu vreau ca moare filtrul de particule de aceea ma uit la benzinare acum si nu stiu nimic de ele decat de cele diesel. 

Deci pe A3 ar fi 1.4 tfsi de 125 cp ... ok si ca putere. Merita atunci cu un schimb complet de distributie?

Dar pe A4 1.8 sau 2.0 tfsi? Sau nu gasesc B8 benzinar care sa fie ok/sa nu consume ulei?

Din cele doua as lua A3-ul. 

S-ar putea sa te socheze consumul A4-lui. Daca asta si banii nu sunt o problema, A4 2.0tfsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!