Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


Recommended Posts

Deci ia aer din spatele proiectorului dreapta, nu?

Daca da, acest lucru ar fi o problema pt ca CAI-ul forge tot de acolo ia aer, deci alegerea e ori/ori.

Sunt curios si eu daca a crescut lag-ul.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • prunaionutz

    201

  • Luciosu

    184

  • The_Ego

    164

  • Bogdan Moraru

    148

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eu m-am impacat cu idee ca vw nu mai stie sa faca motoare , nici benzinare TSI nici TDI. Asa ca usor lumea o sa se indrepte catre alti construcori Toyota, Renault ,am la servici Dacia Logan care rade

Lucrez la o firma de geologie  si avem contracte cu Romgaz. In anii 2009-2013 au cumparat ca masini de teren de flote, tiguanuri de 1.4 tfsi, cateva zeci de bucati. Vorbesc des cu oamenii care vin cu

Revin cu noutati in legatura cu problema la Seat Leon,vibratia era din cauza unei bobine de inductie,pe tester aparea la Cyl 4 o groaza de rateuri. Sa inlocut bobina si s-a efectuat din nou testul si

Posted Images

Deci ia aer din spatele proiectorului dreapta, nu?

Daca da, acest lucru ar fi o problema pt ca CAI-ul forge tot de acolo ia aer, deci alegerea e ori/ori.

Sunt curios si eu daca a crescut lag-ul.

sal nu am cai eu am schimbat doar filtru cu unul k&n si in timp vreau sa modific capota cu o priza ganaroasa pt aer rece in rest las totul asa cum e

Deci ia aer din spatele proiectorului dreapta, nu?

Daca da, acest lucru ar fi o problema pt ca CAI-ul forge tot de acolo ia aer, deci alegerea e ori/ori.

Sunt curios si eu daca a crescut lag-ul.

degeaba ei aer rece din grila de jos daca apoi se incalzeste cind trece prin turbina cu intercoolerul ai mai mult randament in jur de 20cp sigur ca raceste aerul care a iesit din turbina si il baga rece in admisie gindestete putin o sa-mi dai drepatet voi luati aerul rece corect cu cai dar apoi degeaba e incalzit in turbina partea cealalta conteaza f mult

dupa mine cai e pentru masini aspirate nu supraalimentate parerea mea

Link to post
Share on other sites

inca ceva f important cresti randamentul arderii din motor fara a modifica parametri initiali ai motorului pres turbina injectie marita etc,consumul a ramas exact ca la inceput numai arderea acum este mai buna

pot spune mai complecta

Link to post
Share on other sites

salut

stie cineva ce dif sint intre motoarele de 1.4tsi/122 si 1.4tsi/170 in afara de (compresor)adica alte axe cu came alta turbina daca da de care? alte injectoare etc

Link to post
Share on other sites

In afara de compresor si de diferentele cu intercooler-ul mai sunt diferente la turbina. De acestea sunt sigur, in rest, axe cu came sau altele nu stiu.

Daca vrei mai multe detalii despre turbina si injectoare (de ex) fa rost de un VIN de la 170cp sau 140cp si verifica in ETKA codurile acestor piese cu ce coduri ai tu la masina.

In plus sunt diferente cu pozitionarea turbinei. Deci o schimbare la turbina de la 170cp nu e o operatiune extrem de simpla (nu e plug and play).

Vrei sa faci conversia la 170cp :D?

Link to post
Share on other sites

multumesc pt raspuns ma gindeam in timp la o schimbare de turbina si un set axe came sport cum axe came nu am gasit ma gindeam la o turbina mai mare eu am pe masina cutie manuala si tine un cuplu mai mare compresor nu ma intereseaza la turatii joase rupe ambreajul .ce e vin?

Link to post
Share on other sites

Pffffuuu... nu am prea inteles ce vrei sa spui :icon_thumright:. Te rog foloseste semnele de punctuatie pentru ca asa intelegem mai usor.

VIN = Vehicle Identification Number, pe romaneste seria de la sasiu.

Evident ca nu are rost sa pui compresor. TSI-urile de 140 si 170 resoftate au limitari datorita compresorului. Numai unde functioneaza numai turbina cresterile de putere/cuplu sunt considerabile. Daca ne-am pune noi o turbina de 170cp nu am avea aceste limitari. Evident ca existenta compresorului ajuta la altele (gen turbolag, care la noi va fii mai pronuntat dupa instalarea noii tubine). In plus schimbarea turbinei implica si eu an downpipe.

Link to post
Share on other sites
vali_devill

sunt curios daca limitarile astea ale compresorului i-au impiedicat pe cei de la B&B TUNING din germania sa scoata 240-260 de cai ?ca o curiozitate,e posibila schimbarea turbinei de pe 1.4 170cai cu una de pe s3?aici nu ma refer doar la simpla inlocuire,ca se gaseste loc de strecurat,ci si la customizarea softului cu noii parametrii.o zi buna...

Link to post
Share on other sites

Caii sunt acolo :). Probelema e ca acolo unde actioneaza compresorul cuplul e mai mic decat ar putea fii (daca iti faci soft vei vedea ca acolo unde actioneaza compresorul cresterea e mai mica decat acolo unde actioneaza turbina - stiu asta de la cei care si-au facut).

Si caii se masoara la 6000 - 65000 RPM.

Sa nu crezi ca am ceva cu TSI-ul tau de 170cp (pe care il consider un mega motor :D

Link to post
Share on other sites
Pffffuuu... nu am prea inteles ce vrei sa spui :). Te rog foloseste semnele de punctuatie pentru ca asa intelegem mai usor.

VIN = Vehicle Identification Number, pe romaneste seria de la sasiu.

Evident ca nu are rost sa pui compresor. TSI-urile de 140 si 170 resoftate au limitari datorita compresorului. Numai unde functioneaza numai turbina cresterile de putere/cuplu sunt considerabile. Daca ne-am pune noi o turbina de 170cp nu am avea aceste limitari. Evident ca existenta compresorului ajuta la altele (gen turbolag, care la noi va fii mai pronuntat dupa instalarea noii tubine). In plus schimbarea turbinei implica si eu an downpipe.

scuze ai dreptate o sa folosesc semnele de punctuatie

Caii sunt acolo :D. Probelema e ca acolo unde actioneaza compresorul cuplul e mai mic decat ar putea fii (daca iti faci soft vei vedea ca acolo unde actioneaza compresorul cresterea e mai mica decat acolo unde actioneaza turbina - stiu asta de la cei care si-au facut).

Si caii se masoara la 6000 - 65000 RPM.

Sa nu crezi ca am ceva cu TSI-ul tau de 170cp (pe care il consider un mega motor :D

e normal cuplul sa fie la turatii ridicate astfel ambriajul ar fi distrus imediat din cauza ca nu si-ar termina cursa si ar freca intruna pe placa de presiune si s-ar distruge

Link to post
Share on other sites
vali_devill

@rex:10x man,nu am zis nimic,doar ca in urma resoftarii,se cam pierde liniaritatea curbei de putere,si va aparea un mic lag.care va fi urmat de o goana a turbinei.mai ciobaneste exprimandu-ma,se cam transforma in 1.8t.ceea ce e foarrrrrte tarer dom,le...in afara de asta,eu personal consider ca s-a pastrat o setare mai soft pe partea cu compresor,datorita cilindreei mici,pt a-i oferi longevitate motorului.compresorul chiar nu are probleme de utilizare in blana,adu-ti aminte de fantasticele mk2 g60,sau de mai noul audi rs6 avant.

apropos,ai vazut cam ce cifre are un rs6 dupa resoftare?compressor power....dar avantajul unei cilindree sanatoase,de panzer

Link to post
Share on other sites

salut

am citit pe forum despre ulei dar isi dau cu parerea atit cei cu benzina cit si cei cu diesel.am o intrebare pt.TSI-sti ce ulei folositi?motorul e nou nu -iti dai seama de dif intre ulei .am avut inainte fiat am facut revizia nu mai aveau ulei original selenia, ce am sesizat la schimb cu castrol?motorul suna mai prost parca nu se ungea cum trebuie. nu as mai vrea castrol. eu am sesizat dif pot spune mari mai ales ca fiatul avea 125000 km ma gindeam la elf 0w 40 sau mobil 0w 40.astept rasp cu pareri va rog.cred ca ne intereseaza pe toti TSI-sti

norme ULEI TSI VW502,503

Link to post
Share on other sites
vali_devill

cosmin74,ca utilizator de tsi,gt 170 hp,personal folosesc castrol edge 0 w 30.nu stiu altii la cat schimba uleiul,dar eu il schimb la 15000,hai sa zic 14500.parerea mea e ca poti merge cu toata increderea pe castrol.din experienta,0w30 am impresia ca imi ofera o mai buna ungere la turbina,poate e placebo,dar pe asa ceva am sa continui.

Link to post
Share on other sites

multumesc pt raspuns o sa iau edge sport 0w40, la prima revizie la scorpion au pus profesional 5w 40

Link to post
Share on other sites

off topic, ca tot veni vorba de ulei, eu sunt extra multumit de castrol longtec 2 0w30, s-a simtit diferenta in felul cum se tura motorul dupa schimbul cu acest model de castrol.

Link to post
Share on other sites

Salut

A folosit cineva mobil1 5w 50(racing formula) cred ca ar fi bun din cauza ca motorul e supraalimentat iar temp. de la noi din tara au inceput sa urce f mult mai ales vara si mai ales mersul de zi cu zi prin orasul din ce in ce mai aglomerat si mai incins.

Link to post
Share on other sites

Eu pe Volvo am folosit doar uleiul acesta. Pentru un motor turbo este excelent. Dar s anu te intinzi cu intervalul de schimb. La 10k km este de dorit sa faci schimbul.

Edited by r&d
Link to post
Share on other sites
Eu pe Volvo am folosit doar uleiul acesta. Pentru un motor turbo este excelent. Dar s anu te intinzi cu intervalul de schimb. La 10k km este de dorit sa faci schimbul.

salut

multumesc pt raspuns eu fac schimbul de ulei la cel mult 8500 km din cauza conditiilor din romania(ulei smenuit combustibil cine stie cum etc.)

Link to post
Share on other sites
NemeSys_xxl

Curiozitate

La un cuplu de 200Nm la 1.4TSI de 122 CP se poate lua piciorul de pe acceleratie in treapta a 2-a si masina sa mearga fara probleme?

Edited by NemeSys_xxl
Link to post
Share on other sites

Adica daca duce ca diesel-ul? Apox.... se apropie de diesel. Nu am facut testul in treapta a 2-a in schimb in 1 urc foarte multe pante fara sa apas acceleratia, lucru care cu 1,6 16V nu il puteam face.

Si referitor la cuplu de "200", de fapt sunt vreo 236 conform garficului de mai jos. Masina este stock (fara soft) fix dupa a 2-a revizie (25.000km).

Edited by rex
Link to post
Share on other sites
vali_devill

@rex:adica tu,cu 122cai(ai dat softu jos pt revizie?),stock,cu 200nm din fabrica,ai 236nm?cum asa?poate e dyno-ul decalibrat?s-a mai vazut...

Link to post
Share on other sites

Exact... Inainte sa ma duc la revizie am revenit la soft-ul stock, iar dupa revizie si dupa dyno am trecut din nou la soft-ul performance.

Am ales sa revin la stock pentru ca cei de la service sa nu isi dea seama ca am facut soft (oricum cam greu aflau si daca era soft-ul performance).

Link to post
Share on other sites
vali_devill

intrebarea mea era:stock ai 236nm?cum?no offence,sunt curios...pe youtube un gt ca al meu,stock,scotea peste 185 ca

Link to post
Share on other sites

Vezi ca e puterea si la roata si la volant. La volant e cea de 135cp.

Am mai avut discutii cum ca e greu de crezut ca la 236NM si 135cp se declara 200NM si 122cp. Atunci am pus graficul dyno al unui tuner (aceste inregistrari erau cu softul stock), iar lumea a zis ca e imposibil. Asta m-a ambitionat (am mare incredere in acel tuner) sa verific acel grafic dyno si uite ca a iesit cum a spus tuner-ul :). Daca mai face cineva un dyno sunt convins ca va arata tot asa.

P.S. TSI-ul de 140cp are peste 160cp reali la volant (aici sunt si alte grafice care pot confirma).

LE: discutia a mai fost si aici: http://vwforum.ro/index.php?showforum=13

Edited by rex
Link to post
Share on other sites

@rex - Interesant grafic. Producatorul declara 200NM de la 1500rpm in schimb la tine 200NM este atins la 2000rpm (la 1500rpm ai numai 125NM). Mi se pare o diferenta grosolana. Intreb oare care este explicatia?

Edited by szaki
Link to post
Share on other sites
  • vdragos locked and unlocked this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri