Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Nu mai posta pe mai multe topic-uri acelasi lucru. Este impotriva regulamentului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

Mi-a aparut un nou sunet/zgomot la masina, daca cineva a mai patit ceva asemanator si ma poate ajuta cu o parere.

 

Am un golf 7 1.4 tsi 140 CP, cod motor CHPA.

Relativ recent cand accelerez mai puternic se aude dinspre zona motorului un fel de fasaiala, vant, oricum un sunet ce pare a fi provocat de aer care intra/iese cu presiune.

Tot recent mi s-a aprins martorul de EPC in bord dupa ce am oprit si repornit motorul, totul ok n-a mai aparut, am fost la diagnoza am avut:

P0238 - Turbo Charger boost sensor - High Input

P0366 - Camshaft Pos sensor 'B'

A turat mecanicul masina dar n-a dat niciun semn, totul ok.

Mentionez ca zgomotul de vant il face doar in sarcina, degeaba o accelerez pe loc.

In rest masina merge ok, nu consuma ulei, nu consuma mai mult combustibil.

As zice ca trage normal, am senzatia ca totusi nu am acel boost ca inainte (dar poate doar am senzatia din cauza zgomotului)

Uneori dupa o accelerare mai puternica si cu zgomotul de rigoare, am mai simtit un usor miros de gaze in habitaclu.

 

Atasez un filmulet in care fac doua accelerari in care se aude zgomotul respectiv, mentionez ca se aude mai bine pe telefon, pe laptop cam slab (cel putin la mine)

 

https://streamable.com/2g4p6u

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierde gaze in zona galeriei de evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zurstef oricum schimba mecanicul ca e habarnist 😉 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor! 

Revin cu o nouă problemă: la plecarea de pe loc, dacă este bruscă, și tot timpul la schimbarea vitezelor, la apăsarea accelerației se aude un scârțâit. Sunetul se aude doar la prima apăsare a accelerației, sau daca merg in frână de motor și apăs accelerația . Am schimbat cureaua de accesorii și toate rolele, pompa de apă și cureaua de la turbocompresor și întinzătorul. Am verificat cu mecanicul și am constatat că este crăpat capacul de la turbocompresor. El spune că asta poate să fie cauza, că acest capac protezează termic și fonic 

Mașina este vw eos 2011 1.4tsi 160cp

Am găsit un capac in dezmembrări doar că trebuie demontată puntea față pentru a-l înlocuii 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, adicorbos said:

Salutare tuturor! 

Revin cu o nouă problemă: la plecarea de pe loc, dacă este bruscă, și tot timpul la schimbarea vitezelor, la apăsarea accelerației se aude un scârțâit. Sunetul se aude doar la prima apăsare a accelerației, sau daca merg in frână de motor și apăs accelerația . Am schimbat cureaua de accesorii și toate rolele, pompa de apă și cureaua de la turbocompresor și întinzătorul. Am verificat cu mecanicul și am constatat că este crăpat capacul de la turbocompresor. El spune că asta poate să fie cauza, că acest capac protezează termic și fonic 

Mașina este vw eos 2011 1.4tsi 160cp

Am găsit un capac in dezmembrări doar că trebuie demontată puntea față pentru a-l înlocuii 

Sunetul se aude o secundă, concomitent cu apăsarea pedalei de accelerație. Dacă las in frână de motor și apăs accelerația se aude iar. Credeți că este din cauza capacului de la turbocompresor? Este rupt jumătate și nu acoperă în totalitate 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adicorbos: Da jos capacul care este fixat in 5 suruburi si mergi fara el.Vezi daca mai face sau nu!

Am marcat suruburile unde sunt, capacul de plastic se ridica/trage din partea de langa capac.

 

Capacul are rol doar de protectie termica , nu fonica! Am patit si eu sa vibreze dupa ce nu mi-a fixat un surub mecanicul!

image.png.ba9a6ebe55c3abce6b5252f971715fc1.png

Modificat de SelesanD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat, însă fără succes. Se aude la fel.

Am pus un link cu un filmuleț 

https://we.tl/t-9hWGyBuf2g

Modificat de adicorbos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colac peste pupăză, astăzi s-a aprins in bord check engine 

La o scanare cu o diagnoza elm273 am găsit eroarea p0299

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil pierderi de presiune/furtun spart/fisurat,vacuum catre turbo lipsa/insuficient,valva descarcare turbo defecta,ambreiaj compresor uzat,etc. Sunt multe cauze ptr aceasta eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Săptămâna asta i-am schimbat o-ring-urile de la intercooler.

După ce am șters eroarea nu a mai apărut.

Poate avea legătură cu scârțâitul care se aude la accelerare?

In schimb mașina merge normal, nu am observat ceva in neregula.

Modificat de adicorbos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,poate avea legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai pus în filmuleț cum se aude in mers

Poate să fie pompa de vacuum?

https://we.tl/t-skwhsieAaZ

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Revin cu o problema pe care o am de ceva timp. Skoda 1.4 tsi , dimineața  pornește doar cu accelerația apăsată ușor. Erori pe motor nu am decât rateu pe cilindru 3 ,dar asta e veche ,dinainte sa am problema cu pornirea dimineață. Am dat bujii afara și sunt negre , ceva nu e ok. Și am miros de benzina nearsa in afara mașinii. Menționez că am pompa de înaltă schimbata de vreo 6 luni  pus noua Pierburg.,la  Aprox  2 luni după a început problema cu pornirea dimineața. Pe vcds la relanti am un debit de 50 bari , pe pompa. Bujiile au 15 mii km ,Ngk

. Ce mă sfătuiți să fac , sa nu arunc banii pe piese care poate sunt bune. , și pompa din rezervor e înlocuită.

Uneori dimineața la prima cheie îmi rămâne și check și epc aprinse și pedala acceleratie e moarta . Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba intre ele bujii, bobine, respectiv injectoare si vezi daca se muta si eroarea de misfire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat bobine intre ele ,misfire tot pe 3 ramane., se aud rateuri la toba. problema cu pornirea grea e de putin timp vreo 2 luni  , misfire e de mai mult timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test de compresie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/25/2025 at 6:16 PM, adicorbos said:

Salutare tuturor! 

Revin cu o nouă problemă: la plecarea de pe loc, dacă este bruscă, și tot timpul la schimbarea vitezelor, la apăsarea accelerației se aude un scârțâit. Sunetul se aude doar la prima apăsare a accelerației, sau daca merg in frână de motor și apăs accelerația . Am schimbat cureaua de accesorii și toate rolele, pompa de apă și cureaua de la turbocompresor și întinzătorul. Am verificat cu mecanicul și am constatat că este crăpat capacul de la turbocompresor. El spune că asta poate să fie cauza, că acest capac protezează termic și fonic 

Mașina este vw eos 2011 1.4tsi 160cp

Am găsit un capac in dezmembrări doar că trebuie demontată puntea față pentru a-l înlocuii 

Am schimbat capacul de la turbocompresor,care era crăpat, verificat toate rolele și curelele , după ce se încălzește puțin motorul, se aude iar.

Mecanicul bănuiește că este turbocompresorul de vină, să-l mai las așa, că nu are rost să îl schimb doar pentru scârțâitul ăsta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că este pompa de apă vinovată pentru acest scârțâit, deoarece ea angrenează și turbocompresorul. Cam de când am schimbat-o (hepu) la câteva zile a început scârțâitul la accelerare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In primă fază am descoperit că era scoasă mufa de la senzorul westgate (sper că am zis corect) dar după 3 săptămâni sa-a aprins din nou check-engine, tot p0299. Mecanicul susține că scârțâitul la accelerare se aude de  la turbocompresor, și eroarea tot de la el este. Merită să schimb turbocompresor ul sau să încerc altceva? Vw eos 1.4tsi 160cp cavd 

Modificat de adicorbos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am scartait la pompa apa/ambreiaj compresor, tot Hepu dar fara probleme sau erori de boost. La mine scartaie doar uneori cand face cuplaj acel ambreiaj, pe la 1200RPM in mers. Daca mentin turatiile la fix scartaie si incontinuu. Nu mai merge link-ul pe care il postasei sa ascult daca suna la fel, dar e un scartait ascutit, in general scurt.

Ambreiajul acela are o adaptare in VCDS, dar e posibila numai pe anumite ECU-uri (protocol UDS nu CAN, din ce gasesc eu sunt doar pe Tiguan 5N). Uite un video exemplu https://youtu.be/FfjGLkSTXvw?t=409
La mine nu aparea in VCDS. Ramanea o incercare cu ODIS sa vad ce posibilitati are dar nu am pe nimeni in zona.

Cred ca ceva de genul ar rezolva scartaitul dar nu cred ca este (singura) cauza pentru eroarea aia la tine.
Plus cand mai scanezi cu un VCDS verifica daca ELM-ul iti aratase aceleasi erori pentru ca mai dau rateuri si te induc in eroare.


Am gasit un video. La mine nu e asa grav. Pare problema veche, comuna, fara vreo rezolvare sigura.
https://www.youtube.com/watch?v=GdsaCDVOYUQ

 

Modificat de Wololo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!