Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, spido said:

E vb de clapeta de pe admisie. Nu exista clapete separate pe fiecare cilindru. Inlocuieste-o.

Te referi oare la clapeta control admisie?

Link to comment
Share on other sites

 

NU este vorba de clapeta de acceleratie , ci de sistemul Intake Manifold Runner- clapetele din admisie,. 

 

image.thumb.png.6ca6c1931c4b40d6adf9332e11a5330f.png

 

aceste clapete au un actuator vacuumatic care le actioneaza si un senzor  care le monitorizeaza pozitia. 

trebuie vazut ce nu merge bine la acest sistem

 

Daca se demonteaza admisia, trebuie calate la punct aceste clapete

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut! 1.4tsi CAXA. Problema sta in felul urmator: am luat masina la 161k km cu un martor EPC aprins si limp mode, schimbat bobina nr 4, totul perfect. La 173k km masina a inceput din senin sa vibreze si sa mearga in 3 pistoane, EPC aprins, missfire cilindrul 1 si 2 -> bobinele 1 si 2 schimbate, totul perfect din nou (ciudat ca m-au lasat 2 bobine in acelasi timp…

Pe la aprox. 183k km am simtit din nou relanti neregulat, vibratii in scaun, dar nu indeajuns cat sa aprinda martori de eroare. Prin deductie logica, bobina nr. 3 fiind singura ramasa neschimbata si fiind veche ca masina, am schimbat-o (toate fiind NGK 48003). Tin sa mentionez ca inainte sa schimb bobina masina mergea foarte bine, dar din moment ce a mers prost in ziua aceea am zis sa o schimb preventiv. Dupa schimb, masina a inceput sa mearga prost, palpaiau becurile inauntru, miros de benzina foarte puternic, pops&bangs la evacuare :)). Pus diagnoza - in 2 minute cilindrul nr 1 a avut 40 de rateuri, iar cilindrul nr 3 doar 4 rateuri. M-am gandit ca am deranjat furtunul de la PCV spre clapeta de acceleratie cand am schimbat bobina 3 (fiind foarte aprope de furtun), dar am zis sa testez imposibilul, am pus bobina cea veche inapoi pe cil 3 si bobina cea noua pe cilindrul 1. Masina merge super acum! Care ar fi cauza bobinelor arse in prostie? Bujiile au fost schimbate cand am luat masina (acum 25k km). Multumesc

IMG_0337.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua! 

De ceva vreme am niste problemele la relanti uneori masina mai da niste suturi, erori nu am găsit momentan dar am gasit ceva in neregula cu ignition angle de pe cilindrul 1, fluctuează mereu, tin sa precizez ca cilindrul 2, 3 si 4 nu au probleme, valoarea lor raman la 0, de la ce o fi problema?

Link to comment
Share on other sites

On 11/5/2023 at 8:47 PM, andrei_221 said:

 

NU este vorba de clapeta de acceleratie , ci de sistemul Intake Manifold Runner- clapetele din admisie,. 

 

image.thumb.png.6ca6c1931c4b40d6adf9332e11a5330f.png

 

aceste clapete au un actuator vacuumatic care le actioneaza si un senzor  care le monitorizeaza pozitia. 

trebuie vazut ce nu merge bine la acest sistem

 

Daca se demonteaza admisia, trebuie calate la punct aceste clapete

 

 

Salut din nou, am schimbat admisia cu tot, am sters eroarea si dupa aceea tot da codul P2004, s a verificat instalatia, supapa vacum, tot ok. Pe admisia veche primele 2 clapete erau indoite, oare care ar mai putea fi cauza... Maine o desface din nou mecanicul dar nu stiu cum sa ii dam de cap...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, spido said:

Vacuum? Capsula vacuum?

Dap, schimbat, vacuum face, dar clapetele nu se duc de tot cat ar trebui, ca si cum ceva le-ar bloca mersul 

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Am si eu o problema cu al meu golf 1.4 tsi, a inceput sa dea misfire pe cilindru 1 acum cateva zile si astazi cand veneam de la munca s-a aprins check engine-ul si epc-ul. Dupa o scanare am primit codurile astea:

4 Faults Found:
000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
 P0300 - 000 - - Intermitten
000769 - Cylinder 1
 P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
000665 - Boost Pressure Regulation
 P0299 - 000 - Control Range Not Reached
004874 - Cylinder Disabling
 P130A - 000 - - Intermittent

Am facut smecheria cu schimbatul de bujii si bobine intre ele si tot acelasi rezultat. Sa fie cumva un injector. Treaba asta se intampla mereu cand calc acceleratia tare de la o turatie joasa (1900rpm). Mentionez ca a si inceput sa tremure presupun ca a dezactivat scanteia pe cilindrul 1

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a umbla la injector, fa un test de compresie.

Link to comment
Share on other sites

O sa iau un manometru si o sa incep sa testez. Banuiesc ca ar trebui sa fie putin mai mare fata de restul avand in vedere ca e langa pompa de ulei

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura. Compresia trebuie sa fie egala,se accepta o mica abatere intre ei.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu testul de compresie. La cilindrul 4 mi-a fost imposibil sa scot bobina din cauza tubulaturei turbo. Ceasul este putin dat peste cap din cauza ca a fost folosit de altcineva pe un motor diesel. As zice ca deviatia nu ar fi asa mare intre cilindri

Cyl1.jpeg

Cyl3.jpeg

Cyl2.jpeg

Edited by PingasKiller
Link to comment
Share on other sites

O sa schimb injectorul zilele astea si o sa vin cu un raspuns

Link to comment
Share on other sites

cudalbgeo2005


Salutare. Dupa ce am schimbat distributia ( pinioane , lanturi, variator, intinzator, patine), totul pe original, m-am ales cu acest zgomot la accelerare. Care ar putea fi cauza?


O sa ma duc la reprezentanta, dar deja anticipez ca o sa zica ca e "normal". Este motor 1.4 TSI CAXA 122 CP


Zzgomotul se poate auzi in link-ul de mai jos:

 

tor 1

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
costi010380

Salutare. Am cautat in forum, dar nu am găsit nicăieri "problema" mea sau ceva asemănător ( posibil sa fi ratat vreo postare).. Dețin un Golf 6 1.4TSI CAXA din 11.2011, in prezent cu 234k, distribuția schimbată la 162k,schimburi între 12-15k cu Shell Helix Ultra 0w30, bujii NGK Iridium la fiecare 40k. Până zilele trecute credeam ca mașina/motorul merge normal ( de când am mașina am sesizat o lipsă de cuplu in treapta a 2-a între 1700-2000rpm , dar mi s-a spus ca e normal pentru un motor turbo). Zilele trecute am deconectat bateria vreo 2 ore, cât am făcut legăturile și tras cabluri pentru un amplificator. La reconectare, am plecat cu mașina pe un traseu scurt ca sa dispară erorile de ESP/ABS(normale după deconectarea bateriei). Surpriză: lipsa de cuplu sub 2000rpm a dispărut total si motorul mult, mult mai vioi. Dar bucuria nu a ținut prea mult... după aprox. 150km, lipsa de cuplu a reapărut și motorul deși se duce liniar până în 6000rpm, nu mai este la fel de vioi... Pe tester, mașina nu are nicio eroare/misfire si până acum credeam ca merge normal. Mentionez ca stilul de mers este destul de des mai alert ( schimbări la 4-5-6000rpm) si accelerația este liniară indiferent de treapta de viteză...

Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE
13 hours ago, costi010380 said:

schimbări la 4-5-6000rpm

La 1.4 tsi ? Vezi daca mai are compresia minima :D 

Link to comment
Share on other sites

costi010380
24 minutes ago, EEXCALADE said:

La 1.4 tsi ? Vezi daca mai are compresia minima :D 

Ma indoiesc ca isi revine compresia la deconectarea baterie 🤔🤔🤔... nu exista erori pe tester, nici acum, nici în trecut .. ma gandesc ca daca existau probleme de compresie se manifestau cumva si apăreau pe tester...conducand masina zilnic, nu am observat o degradare a performantelor pana acum cand deconectand bateria mai mult timp, am observat diferenta destul de evidenta de performanta... acum un an am înlocuit bateria, dar atunci deconectarea a fost de scurta durata (5-10 minute) si atunci regimul de funcționare nu s-a schimbat...

Link to comment
Share on other sites

Callliope

Salut băieți, am și eu o nedumerire, am cumpăra un Seat Leon 5F Facelift, 1.4 150cp CZEA având 103k km.

Precizez că face așa și când e cald și când e rece (în video motorul era cald). E un sunet normal pentru benzinare?

Video

Edited by Callliope
Link to comment
Share on other sites

Xman_ghio

Sincer e f greu sa isi dea seama cineva ascultand un video 😞 Dar mie nu imi suna nimic "ciudat" - am avut 1.4 TSI din 2017 si se auzea similar.

 

Dar inainte de cumparare eu as verifica masina cu un specialist (sa puna un tester pe ea, sa vada valori la motor, etc).

Link to comment
Share on other sites

Callliope

Am făcut asta, 1 mecanic al meu + reprezentanta Seat 👍🏼

Mecanicul mi a zis că asa se aude pompa de inalte.

 

Am atașat un nou video, mașină avea 5-10 minute de mers, undeva la 2 3 linii pline la apă.

 

Încă un video cu capota deschisă, https://mega.nz/file/FM5mmSIZ#UgeXKPUjTxNPl0Xl1RkW6k_joex0oqOHF9U6itKf0M0, dați pe preview.

Pare a fi de la injecție, cred că e normal, în rest altă problemă n are, trage excelent.

Edited by Callliope
Link to comment
Share on other sites

alex_133

Buna ziua,

Stiti cumva daca exista un interval fix pentru schimbarea distributiei (pe lant) pentru motor CAXA, masina Golf 6 1.4 TSI , 122cp?

Am gasit pe net variatii intre 120.000 si 210.000km.

 

Am facut verificare anul trecut la service din Bucuresti partener ADGarage, masina avea 162000 km (importata din GErmania la 148000km). Acum are 171000km.

 

Mecanicul de la service, dupa verificare si testdrive, a emis nota de constatare care a mentionat faptul ca disributia a functionat corespunzator (evident, la monentul respectiv).

 

In cartea de service a masinii (in germana), nu este mentionata schimbarea distributiei.

 

Separat, as dori sa stiu daca exista posibilitatea aflarii din ce an sunt fabricate componentele distgributiei actuale (lant, intinzator, pompa de apa, role, etc).

 

Multumesc mult,

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
eduardcosti

Buna ziua!am o Skoda 1.4 tsi caxa,care pompa de benzina scoate un sunet f deranjant la ralanti,in permanență,pare că baga benzina întrerupt nefiind în sarcină,daca calc accelerația dispare.am luat pompa noua aceeași problema doar că această face acest zgomot doar după ce se încălzește ,după un mers de 20 min.este că o trepidație.a întâlnit cineva aceasta problema?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am cateva nelamuriri, poate stie cineva care e treaba. 1.4tsi 160cp CAVD twincharged.
Presiunea la benzina la punerea contactului peste 6bari, la pornirea motorului ramane 6 si apoi scade usor in 1-2 minute pana se stabilizeaza la putin sub 2 bari(testat la intrare in hpfp). Chiar daca turez motorul nu mai creste, numai la repornire se repeta.

Stiu ca are modul pompa, dar de unde stie cat sa reduca pompa din rezervor? In manual spune sa dau activare cu tester la pompa, si presiunea sa fie intre 4 si 7bari.
La mk5 fsi are senzor de presiune pe joasa, acolo da, poate reduce ca stie presiunea.
Masina merge bine, trage bine, la rece porneste mai greu. Prima cheie de fiecare data dar invarte de 5-6ori.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!