Jump to content

Sistem de franare Polo 9N


vladDC
 Share

Postare recomandată

Mai verifica in interiorul masinii zona pedalierului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 6/19/2016 at 1:52 PM, yapy28 said:

Salutare! 

La al meu 1.4 tdi 9n3, acum 2 saptamani mi s-a aprins martorul rosu cu semnul exclamarii care are un sunet anume cand pleci cu frana de mana trasa si un alt sunet cand scade nivelul lichidului de frana. I-am completat lichid de frana si n-a mai zis nimic pana ieri, cand vad ca iar a scazut cu cateva zeci (posibil chiar o suta de grame). 

Problema e ca nu vad nicaieri ca s-ar fi scurs, pe la frane. Aveti idee pe unde s-ar mai putea pierde lichidul in afara de extremitatile de la frane? M-am uitat si pe langa motor si e complet uscat. 

E bine sa verifici si partea hidraulica de la ambreiaj, si aceasta foloseste tot lichid de frana din acelasi rezervor ca si lichid de lucru, verifica la pedalier, atat frana cat si ambreiaj, apoi verifica si cilindrul receptor al ambreiajului (sub filtrul de aer al motorului), daca lacrimeaza doar putin pe la vreun oring/conexiune nu cred ca ar apuca sa se scurga sa fie vizibil, cred ca se usuca pana sa apuci sa vezi de unde curge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 6/29/2016 at 5:20 PM, catalin.d said:

E bine sa verifici si partea hidraulica de la ambreiaj, si aceasta foloseste tot lichid de frana din acelasi rezervor ca si lichid de lucru, verifica la pedalier, atat frana cat si ambreiaj, apoi verifica si cilindrul receptor al ambreiajului (sub filtrul de aer al motorului), daca lacrimeaza doar putin pe la vreun oring/conexiune nu cred ca ar apuca sa se scurga sa fie vizibil, cred ca se usuca pana sa apuci sa vezi de unde curge.

Salutare! 

Multumesc pentru sfaturi! 

Nu aveam nicaieri scurgeri la vedere. Pana la urma am dat jos rotile pe spate si am desfacut capacul de la saboti si am vazut ca era balta pe placute la una din roti, cedase cilindrul receptor, ceea ce m-a facut fericit, a costat doar 70 de lei perechea (i-am schimbat pe amandoi)

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o nedumerire ... am un polo 9N3 din 2007 1.4/80 cp. mi s-a aprins martorul de placute uzate in bord ... s-a desfacut placutele pe fata sunt uzate si le-am schimbat, mecanicul a zis ca pe fata nu este nici un senzor si a taiat firele de la placute ... acum am placute pe fata noi, si martorul sta tot aprins in bord. Se poate ca senzorul sa fie pe spate?!?!?? pe spate nu sunt discuri ci tambure ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
On 7/14/2016 at 11:12 AM, davides said:

Salut, am si eu o nedumerire ... am un polo 9N3 din 2007 1.4/80 cp. mi s-a aprins martorul de placute uzate in bord ... s-a desfacut placutele pe fata sunt uzate si le-am schimbat, mecanicul a zis ca pe fata nu este nici un senzor si a taiat firele de la placute

Cum naiba sa nu fie senzor pe fatza? Pe spate nu e, ca sunt pe tambur.. pe fata au sezor.  Daca le-a taiat cablurile nu e normal sa se aprinda becul ala?/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu am avut cablurile taiate la un golf 4 si nu s-a mai aprins becul niciodata :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sunt taiate si legate firele intre ele nu se aprinde becul... niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

La masina din semnatura am schimbat discurile fata, care erau uzate, dar mergeau superok. Erau cele cu care a venit masina. Am cumparat placute si discuri Brembo. Dupa 100 km parcursi au inceput vibratiile pe frinare. Le-am dat jos, le-am rectificat, puse pe masina, vibratii in continare. Am cumparat TRW, vibratii mai mici la inceput, dar dupa 500 km vibratii mari, la fel ca Brembo. Ce sa fac, sa dau cu tamiie, sa chem un sobor? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai curatat butucul fuzetei la montare?Rectificarea,daca e facuta pe strung,e similara frectiei pe lemn,pentru o reusita trebuie rectificate ambele fete simultan.La strung,insasi prinderea in universal nu e in aceeasi pozitie de fiecare data.Curata butucul cu peria rotativa,eu am patit si faza asta,nu e nimic de pierdut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au curatat cu spray de frine butucii, (butucii sint oglinda), iar rectificarea s-a facut pe masina de rectificat cu prindere magnetica. La rectificare omul respectiv a spus ca a avut extrem putin de slefuit. Intreb aici poate mai gasesc vreun ghinionist ca mine...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit-o si era de la rulmentii uzati. Am pus discuri noi si vibra mult mai putin. Apoi am schimbat rulmentii si a fost ok.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian unpinned şi pinned this topic
  • 1 month later...

Am reconditionat si eu etrierii spate (cel de pe dreapta nu mai frana si discul ruginise)

ocazie cu care ii multumesc lui SergiuD pt. tutorialul extrem de detaliat.

Deoarece tot am umblat pe acolo mi-am montat si arcurile "upgrade" pt. rapelul

cablului de frana mana, arcuri pe care le-am descoperit in aria dedicata golfului 4.

IMG_1099.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare. Am un polo 9N din 2004 , 1.2L ,Azq.

Deoarece s-a blocat tija de la frana de mana la sobotii de pe dreapta am decis sa ii schimb pe toti ( in service ).

Am cumparat saboti si arcuri noi (TRW) si au fost montati pe masina ieri , iar acum se incinge roata din stanga foarte tare si merge infranat..Am dat jos roata si tamburul (am ridicat de acea tija de autoreglare saboti sa pot elibera tamburul ) si nu se vede nimic in neregula. Pus inapoi  tamburul, se invate usor,  apas pe frana( dupa care o eliberez) , se aude un "tanc"(zgomot de arc) , dupa care tamburul merge putin infranat. Mai apas o data pe frana , tamburul merge si mai greu , iar la a treia apasate pe frana abia mai pot roti roata. Ridic din nou de acea tija de la autoreglare , se elibereaza tamburul ,iar la apasarile de frana se repeta fenomenul.

Unde ar putea fii problama ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Razvanalex123

Salutare,

 

imi puteti spune va rog codul cablului ce vine la ABS si senzorul de placute de la roata stanga fata deoarece am martorul aprins la placute si mecanicul a observat ca cablul este rupt/taiat.

Modificat de Razvanalex123
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare la toti! Am o problema la un polo 9n si nu am gasit prin funcția "search" ceva asemanator cu a mea.

Problema e la frane, si se manifesta prin faptul ca am pedala de franare foarte tare si ineficienta. Trebuie sa apas destul de tare sa franeze. Acuma problema si dilema e alta. La masina cu pricina, e cheala, nu are abs sau alte sisteme de franare. Mai am un alt polo, care are abs si frana lucraza foarte bine si eficient.

La masina care franeaza greu am schimbat asa: pompa de frana, reconditionare etrieri fata, schimbat cilindri franare si saboti spate, discuri si placute noi, scurgeri nu am. Ma gadesc ca daca e asa prost echipata, asa functioneaza frana ei. Are cineva un polo fara abs si alte sisteme si poate sa imi confirme ca frana e tare si prinde sus? Mulțumesc!

Sau alte indrumari... ca nu mai stiu ce sa schimb la ea...

Motorizare: 1.2 64 cai 2006. Cod motor BME (la ambele)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, David1994 said:

Ma gadesc ca daca e asa prost echipata, asa functioneaza frana ei.

Nu are legătură cu echiparea. De cele mai multe ori când pedala este tare şi ineficientă problema este la vacuum. Ori pompa de frână are membrana spartă, dar zici că ai schimbat-o, ori circuitul de vacuum are scăpări (conducta/furtunul care pleacă din pompa de vacuum şi merge în admisie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat jos furtunul care iese din admisie si intra in servofrana, are o supapa pe furtun si aerul trece doar intr-o directie. Daca suflu la celalat capat, aerul nu trece. Pe langa nu am observat sa piarda aer. Sa incerc oare sa inlocuiesc furtunul respectiv cu tot cu supapa?

Cand am zis ca am schimbat pompa de frana, ma refeream la chestia aia ce vine atasata pe oala aia rotunda. Nu stiu daca m-am exprimat corect. Oala aia rotunda, sau tulumba cum i se mai spune, nu am.schimbat-o...

Modificat de David1994
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce ai schimbat tu este un bloc de supape. Ăla este responsabil cu circuitele de lichid de frână şi nu are legătură cu problema ta. Tocmai că tulumba conţine acea diafragmă care se poate sparge.

48 minutes ago, David1994 said:

are o supapa pe furtun si aerul trece doar intr-o directie.

Aşa şi trebuie. Aerul trebuie să circule dinspre tulumbă spre admisie (practic se crează un vacuum în admisie şi trage aerul din tulumbă şi asta ajută la apăsarea frânei, se mai numeşte şi amplificatorul forţei de frânare dacă nu mă înşel). Încearcă să scoţi capătul din admisie şi să tragi aer cu gura. La un moment dat trebuie să rămână limba lipită de furtun. Dacă nu se întâmplă asta înseamnă că pe undeva scapă vacuum-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii:

Am verificat furtunul care iese din tulumba si intra in admisie, am tras aer pe el si imi ramane limba lipita de el, dar nu mi se pare simt aceiasi presiune... si daca trag aer, tot vine in continuare. Ma gandesc sa nu fie sparta garnitura din interior si sa pierd presiune pe acolo... sau oare sa fie supapa de pe furtun? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu tras aerul cu gura este destul de relativă pentru că este un volum de aer destul de mare de asta poţi trage aer în continuare. Posibil membrana să fie fisurată şi să scape numai când se aplică o depresiune mai mare. Şi ar mai fi ceva: ca să funcţioneze pompa are nevoie şi de aer atomsferic care intră printr-o supapă atunci când apeşi pedala. Uite în video de mai jos principiul de funcţionare

 

Uite mai jos mai este un filmuleţ unde explică cum se verifică partea de vacuum

 

Practic pentru a funcţiona pompa de frână este nevoie de:

- să fie vacuum prezent în cantitate suficientă

- pompa să nu aibă scăpări de vacuum

- să nu fie defectă valva prin care intră aerul atmosferic

 

Acum la tine verifică dacă ai vacuum la intrarea în tulumbă. Normal ţi-ar trebui un manometru de vacuum, dar verifică măcar cu degetul dacă ai vacuum. Supapa de vacuum nu cred că este defectă dacă poţi sufla aer dinspre tulumbă spre motor. Dacă nu se poate atunci este o problemă cu ea. Dacă ar merge în ambele sensuri atunci nu ar menţine vacuum-ul în circuit  şi ar fi pedala tare numai înainte de pornirea motorului dar cu el în funcţiune şi mai ales dacă îl turezi puţin ar trebui să funcţioneze

Supapa prin care intră aerul atmosferic nu ştiu cum s-ar putea verifica, mai ales fără să dai tulumba jos

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mecanic cu masina si mi-a spus ca nu a mai întâlnit asa ceva... adica na, nu e primul.

Intr-un final as fi dispus sa iau o tulumba nou sa elimin orice suspiciune, dar am fost la un magazin de piese auto si nu ai gasit nicaieri pe stoc, plus ca sunt si fosrte rare avand in vedere ca nu am abs la ea...

Treaba devine interesanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul pompei este 6Q1612107Q sau 6Q1612107R (este în funcţie de nişte coduri de pe sticker-ul de lângă roata de rezervă). Văd că cel cu Q s-ar găsi în câteva magazine online, dar nu este chiar ieftin şi trebuie să fii sigur că este defect. Vezi pe la dezmembrări, pe original este mult prea scump cam 1000 lei

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea de vacuum cred că ai putea să o verifici astfel: cumperi un manometru de vacuum (găseşti pe net, nu este scump) şi măsori vacuum-ul din admisie ca să-l ai ca reper. Apoi construieşti un T-eu pe care îl pui între furtunul de vacuum şi tulumbă. Astfel poţi măsura vacuum-ul live şi când apeşi pedala de frână.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi iau furtunul de pe celalalt polo (care e intre admisie si tulumba). Daca tot asa tare e pedala, inseamna ca nu e ala.

Pe urma o sa gasesc o solutie sa verific si tulumba...

Eu am gasit tulumba pe autodoc la 435 de lei, dar nu imi da detalii daca e cu abs sau fara... si 435 de lei nu e chiar o avere...

Ce parere ai, merita sa o iau?

Screenshot_20210813-113300.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!