Jump to content

SEAT Ateca - discutii generale


cristi511
 Share

Postare recomandată

Atunci mno...cert e ca ambele tiguanuri cu care am mers prezentau "ezitări" sau o lipsa de armonie între motor si cv.

:) Eu tot zic ca dsgul funcționează optim cu motoare mari sau motoare pe benzina. 

Personal, din motive pur subiective, dacă nu ma încadrez la tdi 190 nu vreau sa aud de 150 tdi e6. Am si m-a dezamăgit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am la Touran DSG6 combinat cu CFHC de 140 de cai si functioneaza impreuna absolut optim ... Cind te lasi in acceleratie te lasa sa turezi aproape de 5000 de ture :)

On topic: e posibil ca la Noul Tiguan cutiile dsg sai aiba reglaje mai blinde ca sa scoata noxele, consumuri bune etc.; pe de alta parte am vazut ca la Seat la motorizari echivalente sunt cele mai bune prestatii dinamice fata de Skoda/Vw, deci putem spera ca si Ateca sa aiba cutii mai scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, cristi511 said:

 

Îmi e clar ca o sa încerc sa o iau pentru un weekend, sa fac niste drumuri prin tara, sa ne împrietenim.

 

Da, da, preferabil la Brasov si prin imprejurimi...Stiu eu niste macadam + peisaje :lol: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut dealerului pret pentru urmatoare configuratie:

1.4 tsi dsg 4drive

- echipare excellence

- jante 18 (daca nu sunt incluse in echipare)

- hayon electric (daca nu e inclus in echipare)

- sound system

- media system plus ( cu bt )

- led (daca nu e inclus in echipare)

- pachet iarna ( daca nu e inclus in echipare)

- fara DCC

- fara navigatie

Astept cu nerabdare cotatia de pret. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orange Samoa cu roti 18'' Performance si Alcantara aia Portocalie/Maro ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, DCC oricum nu va avea, deci problema asta ai rezolvat-o.

Tot la 1.4 TSI DSG 4drive ma uit si eu, tot excelence, insa probabil ceva mai multe optionale. Dupa ce sotia a condus pana acum Leon 1.2 TSI DSG7Style cu multe optionale, e cam greu sa o conving sa accepte o masina cu mai putine dotari, asa ca Ateca pentru noi va trebui sa aiba tapiterie din piele, lane assist, light assist, faruri cu led, media system plus, pachet iarna, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-un review ( nu mai stiu exact care ) autorul a zis foarte clar ca in cazul variantelor 4x4 portbagajul pierde x litri din volum ---> suspensie rudimentara la 2wd vs suspensie independeta la 4x4. ( asa e si la Duster)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De pe seat.fr:

SUSPENSION ARRIÈRE

Essieu arrière semi-rigide avec ressorts hélicoïdaux et amortisseur hydraulique. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e rudimentara, e semi rigida. Am citit asta de sute de ori, insa nu stiu cati din cei care se plang de suspensia spate isi dau seama de diferenta in utilizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uau, excelent! (desi la Seat capabilitati offroad inseamna doua noi moduri de conducere - snow si offroad, garda la sol marita din cauciucuri mai mari si deci talon mai mare si vopsea rezistenta la zarieturi. Mai bine decit nimic!).

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pfff...ce pacaleli de marketing sunt "editiile" astea speciale, incredibil.

Singurul lucrul din cele enumerate de SEAT care intradevar creste capacitatea de "off-road" este utilizarea unor anvelope dedicate...restul e praf in ochi.

Plus ca arata dubios :)) 

edit: ei nu au spatiu de productie si se milogesc la Skoda sa le mai dea 2 3 pozitii in fabrica si deja se arunca inainte cu editii si modele speciale si tot felul de inventii nereusite. In cazul Leonului St editia Xperience a fost o declinare naturala dar aici chiar nu ii vad rostul. Marketezi un suv compact ca "the best handling suv in its class" iar dupa ce faci, ii aplici o vopsea, niste jante si anvelope mai mari si 2 elemente de plastic si ii zici ca e "off-road ready"....wow!

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au spatiu de productie suficient, a se vedea ca in fabrica de la Martorell se produce Q3. Din ratiuni de costuri si politica interna a grupului, asa s-a decis, Ateca sa se produca intr-o fabrica Skoda. Similar, Mi se produce in aceeasi fabrica cu Up! si cealalta piticanie de la Skoda. Presupun ca salariile muncitorilor din Spania sunt mai mari decat cele ale muncitorilor din Cehia, de aici si decizia asta.

Scrie foarte clar ca un cumparator de SUV compact conduce in medie 90% pe sosea si 10% in afara soselei, iar cu Ateca Xperience tintesc pe cei care conduc 75% pe sosea si 25% in afara ei. Ce aduce in plus nivelul de echipare Xperience, adica garda la sol marita, chiar si foarte putin, cauciucuri cu talon mai mare, elemente de plastic de protectie si vopsea care nu se zgarie sunt lucruri car enu le-as spune neimportante, Tiguan are un nivel de echipare similar, dedicat celor care vor sa se aventureze pe terenuri putin mai accidentate.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma incinta versiunea asta. De fapt nu trebuia sa vind Tucsonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata e doar un concept, care probabil nu va aparea si pe piata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 23.09.2016 at 9:51 PM, Cristian said:

Ateca Xperience tintesc pe cei care conduc 75% pe sosea si 25% in afara ei. Ce aduce in plus nivelul de echipare Xperience, adica garda la sol marita, chiar si foarte putin, cauciucuri cu talon mai mare, elemente de plastic de protectie si vopsea care nu se zgarie sunt lucruri car enu le-as spune neimportante, Tiguan are un nivel de echipare similar, dedicat celor care vor sa se aventureze pe terenuri putin mai accidentate.

 

No offence, dar asta e cu offroard-ul cu Ateca Experience este doar abureala de marketing.

Sa-ti spun de ce fac afirmatia asta: am avut pe mana aprox 2 luni (asteptam Superbul) un Tiguan 2.0TSI Track &Field - adica exact varianta cu bare decupate mai larg pentru a spori unghiurile de atac si degajare si tot pachetul "off-road" disponibil pe Tiguan.

Problema masinutelor de genul asta nu este neaparat unghiul de atac sau degajare, ci lipsa diferentialului + cursa scurta a suspensiilor.

Mergand pe forestier, cu ceva denivelari, trebuia intrat usor ca sa nu lovesti pe dedesubt, iar asta ajungea sa suspende cate o roata de la cursa scurta a suspensiilor. La orice balbaiala a 4Motion-ului - si erau numeroase pentru ca mergeam incet - trebuia sa chinui ambreiajul ca sa degajez masina. Imediat incepea sa miroase a ambreiaj incins. 

Genul asta de suv-ulet, sau orice break 4x4 este ok pentru iesiri scurte pe iarba, pe pasuni fara denivelari si ceva drumuri forestiere usurele gen Predeal - Cabana Susai - Azuga, iar pe zapada - in zapada moderata. Nu e rau, e foarte bine, doar ca cine isi inchipuie ca e masina de 25% off-road o sa aiba o supriza neplacuta - si scumpa.

E mult mai productiv sa iti iei un break normal sa zicem si de diferenta de 5k eur sa-ti iei o Vitara sau Jimny si sa le prepari cu o suspensie decenta si niste cauciucuri mixte. Abia atunci vei putea zice ca faci off-road. O suspensie pentru masinutele astea e cam 5-600 Eur, iar gumele tot atat. 

Centii mei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce intelegi tu prin off-road, eu traduc mot a mot, adica in afara soselei. Cred ca orice potential cumparator de SUV, indiferent de marca sau model, e constient ca nu va urca pana la cota 2000 cu masina asta, decat daca e sosea asfaltata sau drum neasfaltat, dar fara mari probleme. Si da, eu chiar imi doresc masina asta sa merg pe drumuri forestiere usurele, nimic altceva.

Pentru orice altfel de drum, de dificultate peste nivelul asta exista masini pregatite special, asa cum ai spus si tu. Mai ales ca Ateca Xcelence vine cu jante pe 18, care sigur vor fi total nepotrivite pentru offroad, vei simti orice denivelare.

In alta ordine de idei, uitandu-ma pe datele tehnice publicate in catalogul din UK, se pare ca sistemul de franare e acelasi indiferent de motorizare, caz in care incap jante pe 16: 312x25 pe fata si 272x10 pe spate. Asta e o veste buna, nu ma simt foarte confortabil cu 18 daca vreau sa mai ies si de pe sosea.

ateca-presales-042016.pdf

 

De asemenea, ca tot se discuta de suspensii, 2.0 TDI de 150 si 190 CP vin cu suspensie independenta spate, restul motorizarilor vin cu suspensie semi-rigida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata vreme cu agregatul din dotare (suspensii sport, jante de 17) am facut niste trasee off road (Valea Latoritei, o varianta pe V. Oltului prin Perisani) destul de aspre, e clar ca pretentiile de la o masina cu eticheta off road de la producator sunt mari. Totusi parerea mea e ca sunt "fitze" aka chestie de lifestyle sau look. E ok, dar fara iluzii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie la o asemenea masina, orice efort in sensul cresterii polivalentei mi se pare binevenit. Dimpotriva, mi se pare ciudata tendinta de a sportiviza SUV urile, care prin excelenta sunt inalte, grele, instabile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai te mira, normal, doar ca daca te uiti pe strada vei vedea o gramada de X5-uri M, Q-uri S, AMG-uri, etc. La noi cel putin, sunt cele mai tari motorizari pe SUV-uri :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SQ3/SQ5 cu suspensii sport mi s-au parut culmea inutilitatii, le face praf Golful R.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!