Jump to content

Consiliere achiziție Superb 3


75NOR
 Share

Postare recomandată

@75NOR am facut test drive cu 190 FWD si mi-a placut cum se misca. Anterior am avut un 2.0 N47 de la BMW de 177 de cai, care mi-a fost de ajuns. Anterior am avut Fiesta ST 2.0 benzina dusa spre 200 de CP, mi-am facut si ucenicia pe benzina si mereu o sa prefer benzina.

Adevarul e ca desi imi plac 220 sau 280, nu aveam ce sa fac cu atata putere cat si pretul mai ridicat de achizitie. Din pacate am descoperit forumul dupa ce am dat comanda, deci m-am bazat strict pe testdrive si pe ce m-a tentat cand am fost acolo.

Nu cred ca 2.0 TDI-ul de 190 de cai se misca aiurea, are 400 Nm. Plus masina va merge 95% in afara orasului, este strict de vacante. In oras am un logan cumparat de nou anul trecut 0.9 TCe (benzina :) ).

Am tras bine de masina de testrive si mi se pare ca se misca excelent. Inainte de o Skoda noua eram pe picior sa plec pt un motor de 3.0 (asta imi doream) dar se mareste familia si o masina noua este mai de viitor.

Modificat de darksun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 pentru logan tce :)

In rest, daca ai dat comanda atunci sa ai asteptare usoara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, Doc Morelli said:

Colegi,

Eu zic totusi sa nu il facem pe @darksun sa se simta aiurea. Pe VWForum nu facem discriminare Diesel, Benzina, Hybrid. Motorizarea si masina sunt alegerile lui. Sa nu uitam totusi ca multi dintre noi am pornit cu Diesel in viata de sofer. Ne renegam trecutul ?

Eu zic sa il ajutam cu sfaturi nu cu intepaturi.

PS. Mie mi-au trebuit 10 ani sa inteleg ca benzina e mai rentabila pentru stilul meu de condus.

Nu e vorba de discriminare sau altele. Problema deriva din faptul ca dealerii (marea lor majoritate) tin de TD doar dieseluri si daca nu esti chitit pe benzina de la inceput, sau nu stii de ea, ajungi invariabil la diesel, chit ca ai, chit ca n-ai nevoie de diesel. Si dupa, ajungi sa regreti ca nu ai facut alegerea corecta si incerci sa te impaci cu ideea ca "asta e".

Rolul unor discutii pe forum sunt si de a deschide ochii si de a ne ajuta cand facem diverse alegeri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt okey discutiile diesel vs benzina, atata timp cat sunt argumentate corect si nu se incerca sa se impuna o parere subiectiva. As i said before, alegerea a fost strict din punct de vedere al kit-ului sportline. Bine, nu stiam ca se poate face retrofit after, asa probabil alegeam si eu 220 la care ma incadram ca buget.

 

As a side note, cat au diametru discurile de 220 fata de TDI 190 ?

Modificat de darksun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

340/300 vs 312/280.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatie Cristi, cam mare diferenta. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a tot zis @75NOR, sunt folosite franele de gti pentru tsi 220.

Diferenta e mare nu dpdv specificatii ci ca rezistenta la "tavaleala".

Franele "normale" sunt ok insa la mers ritmat isi pierd repede "forta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR Mare adevar graiesti referitor la parcul auto de TD al dealerilor.

Modificat de Doc Morelli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sigur o sa ajungi cu TDI-ul in porumbi din cauza discurilor :))

Eu va sugerez sa ne indepartam de versusuri, inclusiv diesel versus benzina. Alegerile sunt subiective intotdeauna. Omul si-a setat in minte sa ia sportline deci asta e calea. Restul sunt povesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, darksun said:

Sunt okey discutiile diesel vs benzina, atata timp cat sunt argumentate corect si nu se incerca sa se impuna o parere subiectiva. As i said before, alegerea a fost strict din punct de vedere al kit-ului sportline. Bine, nu stiam ca se poate face retrofit after, asa probabil alegeam si eu 220 la care ma incadram ca buget.

Sa stii ca nu cred ca cineva are in intentie impunerea unui punct subiectiv, incercam sa te ajutam, din experientele noastre, dar ...suntem toti diferiti, din fericire :) 

Inca o data, incerc sa-ti fac un inception, pentru ca vad ca ai o urma de remuscare: sugestia mea: ia legatura cu @corbu33, are o experienta 100% similara cu a ta si abia acum e 100% fericit cu masina. Inca esti in punctul in care poti fi un "happy bunny" in the end. 

Mai departe tine de tine, dar ar fi pacat sa dai 35k pe ceva ce nu e 100% ceea ce ai vrut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate decizia a fost luata si comanda data, daca anulez o sa mai dureze plus ca s-au scumpit, o sa dau vreo 2000 de EUR in plus. Regret este, benzina rocks all the time dar o sa-mi treaca cand vine masina. Probabil o sa fac retrofit la frane. :)

 

Va multumesc de ajutor si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, 75NOR said:

...

Le-as recomanda colegilor doritori de diesel o tura cu @RzzV si ar ramane surprinsi de potentialul unei "benzine mici" pe o "masina mare". :)...

Cel mai probabil si eu as fi cazut in plasa tdi-ului din nou, insa DPF + tractor am considerat ca e prea mult deja. Imi place la nebunie cuplul unui tdi, dar de data asta am renuntat la el pentru rafinament/confort. Si eu am plecat de la aceeasi idee: 1.4tsi pe dita mai masina? Si totusi am zis sa vad cum e, inainte sa aleg cu ochii inchisi 2.0tdi 150cp (la asta ma orientam + 4x4). Iar motorul trage foarte bine, suficient pentru cei care vor de la masina in special confort, dar si putere suficienta in depasiri, si nu o masina cu care sa se dea pe circuit, singurul regret al meu a fost tractiunea integrala pe care nu au vrut sa mi-o dea cu motorul asta desi pana cu 2-3 luni inainte sa o iau se vindea si in combinatia aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Post din greseala. Am aflat informatia ulterior. 

Totuși, să nu rămână acest mesaj aici gol, mă gândeam dacă se poate folosi ACC ca funcție de Traffic Jam Assist fără opțiunea Lane Asisst

Modificat de DOL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din prezentarea sistemului, TJA nu functioneaza fara camera din parbriz, este o combinatie de Lane assist cu Front assist. Prima supravegheaza directia si a doua pornirea-oprirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce te trimite @75NOR la mine :) este pentru ca si eu am avut comandat un diesel 190 cu DCC desi sufletul si-a dorit altceva (TSI 220) si dupa ce a venit la o luna am schimbat-o si da am asteptat inca 2 luni si ceva... dar a meritat e alta masina efectiv, poate pare nebunesc ce spun dar e altceva... sunt extrem de fericit cu masinuta asta... :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia este ca nu trebuie facut rabat la motorizare daca se incadreaza in buget...e irelevant ca e TSI sau TDI ca are x sau y cai putere. Pt fiecare apoi ce primeaza la motor, ca vorbim consum, fie acceleratie, fie cate putin din ambele..etc. Folosim masina diferit si de asta si sunt atatea motorizari disponibile.

Nu are rost de vorbit ca un motor e mai bun si altul mai slab pt ca e prea mult subiectivism. Depinde de utilizare, de situatie, de cerintele soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar am copil nu e vorba ca eu mi-am cumparat-o ca sa merg la Rally... tocmai e multi tasking... ajuta si cu familia, spre exemplu daca esti intr o depasire ceva mai la limita sa iesi mai repede din situatia creata (normal de preferat sa nu ajungi, dar Romania) si da cum a spus si @75NOR iti lasa un ranjet pe fata cand te joci singur cu ea deci consider ca acoper toata plaja de utilizari a motorului, care in opinia mea inseamna peste 50% din masina... totul la un consum extrem de decent (totusi am schimbat masina dupa ce imi venise cea diesel, nu am cum sa nu imi arat incantarea si sa explic diferenta intre modele pt ca este foarte mare)... adica niciodata nu e prea tarziu cand iti doresti ceva.

Pentru mine se comporta ca o masina sport de familie ceea ce e perfect. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu apreciez hiperbolele și sper că nimeni nu va considera achiziția unui S3, fie el și cel de 280CP, drept achiziția unei mașini sport, de familie. Mașină de familie sport, asta da. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego: intr-o lume "corecta", fiecare dealer care se respecta si isi respecta clientul, ar trebui sa ii ofere posibilitatea de a testa fiecare motorizare, chair daca e pusa pe caroserii diferite, in ideea de a intelege ce ofera fiecare, nu doar "eternul si fascinantul" tdi... Exista cel putin un dealer care face asta si foarte bine fac - adica se vede in cat vand.

Exemplul colegului @corbu33 cred ca e foarte edificator si relevant si fac pariu ca avem foarte multi colegi - raportand doar la forum - care daca ar fi avut ocazia unui TD poate ca ar fi ales alta motorizare. Ma reintorc la exemplul lui @RzzV, care este departe de a merge stil "pensionar" :) si pentru asta e foarte multumit de 1.4TSI pus pe Superb.

In ceea ce priveste Superbul masina sport, este un "whishful tinking". Este un "big saloon" cu tenta/iz sport, daca il specifici cu TSI-urile de 2.0 si cu suspensia si rotile potrivite si se ajunge la un "head to head" este mai obraznic decat un 520d, sau un A6 2.0tdi ultra, dar nu are comparatie pus langa un GTI/R, din motive specifice. Again, Superbul nu are public tinta comun cu GTi si R, pentru ca menirea lui e alta.

Pana una alta, totusi suntem pe un forum, se presupune ca suntem pasionati de marcile ale caror volane le invartim, deci personal consider normala exprimarea bucuriei/satisfactiei/fericirii prilejuita de "utilajul din dotare", evident incercand sa evitam punctul cu "basculanta mea e cea mai tare" :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1, si eu consider ca un TD mai lung, cu posibilitatea de a testa TDI si TSI plus dotari cat mai multe ar ajuta foarte mult o decizie de cumparare

Gandind retrospectiv, dupa ce am trecut de la 1.7CDTI la 2.0CDTI, mi se pare uau, dar nu am avut ocazia sa testez TSI (1.4, 1.8), nici macar cele 20-25 de minute, poate ca atunci m-as fi gandit de 2 ori inainte sa dau comanda.

Modificat de razvan.ac
limba de lemn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

50 minutes ago, 75NOR said:

 

Pana una alta, totusi suntem pe un forum, se presupune ca suntem pasionati de marcile ale caror volane le invartim, deci personal consider normala exprimarea bucuriei/satisfactiei/fericirii prilejuita de "utilajul din dotare", evident incercand sa evitam punctul cu "basculanta mea e cea mai tare" :) 

Pentru asta exista aria "Masina mea". 

Aici, fiind topic de sfaturi, o astfel de atitudine nu aduce nimic bun/constructiv si strict de aspectul asta m-am legat mai devreme. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strict pe Superb, 1.4 ii o monitorizare pe care o alegi doar cand esti conditionat de buget. Daca bugetul ar permite, putini ar alege 1.4. Bine si pe urma eu zambesc, cum posesorul de 1.4, încearcă să se convinga pe el si sa ii faca pe restul care au ales altceva (in speță diesel) sa se simtă prost, de ce bună alegere făcut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sebip Pe mine nu pretul lui 1.4tsi m-a facut sa-l aleg, daca asta insinuezi. Daca imi oferea macar 1 lucru in plus 2.0tdi 150cp, il alegeam cu ochii inchisi, dar din pacate nu ofera nimic in plus, decat costuri mai ridicate si diferenta de consum nu le acopera din pacate.

Te invit sa faci o plimbare cu S3 1.4tsi si cu S3 2.0tdi (ambele 150cp) si sa iti spui parerea. Am facut asta chiar cu colegul de forum @skoderia care are S3 2.0tdi 150cp, am mers si cu a lui si cu a mea si el a fost de aceeasi parere cu ce spun si eu, singurul lui motiv pentru care a ales 2.0tdi a fost faptul ca face zilnic naveta cu destui km, iar per total se vede diferenta de 1-2l la consum in cheltuielile lui lunare.

Nu am spus nicio clipa ca 1.4tsi ar fi alegerea perfecta pentru oricine vrea Superb 3, dar nici pe departe nu e un motor luat din considerente de buget (cum se cumpara 1.4mpi pe Octavia 2 de exemplu). Daca motorul era lesinat si nu tragea, cu siguranta nu il luam si renuntam la ceva optionale luand un 2.0tsi sau faceam un "sacrificiu" si ramaneam tot pe 2.0tdi. Cand am comandat masina, bugetul nu era atat de limitat incat sa nu imi permit sa adaug chiar si 5k euro in plus daca era nevoie, insa mi l-am impus pentru ca dpdv rational am considerat ca e suficient pentru o masina si nevoile mele actuale (poate chiar mult peste nevoile actuale).

De altfel, sunt convins ca majoritatea celor care isi cauta sau chiar cumpara un Superb 3 nu o fac pentru a avea o masina de expozitie, o masina cu care sa faca curse, sau o masina cu care sa se laude la vecini, ci din dorinta de a acoperi nevoile pe care le au intr-o anumita etapa din viata. Pentru alte dorinte, exista alte marci consacrate, nu Skoda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RzzV Stai linistit ca nu am nici o treba cu tine, deci nu te da lovit :)! Doar ca personal incepe sa ma zgaraie pe retina cand tot citesc pe topicul asta legat de 1.4TSI cum are cel mai mic consum, cum are cel mai bun cuplu si orice depasire ii "pistol cu apa", cea mai insonorizata, auzi bataile din aripi ale fluturilor din lanurile de pe marginea drumurilor... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, ne limitam va rog la sfaturi de achizitie? Pentru pareri personale exista PM sau arie de Offtopic :))

Cu multumiri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!