Jump to content

Consiliere achiziție Superb 3


75NOR

Recommended Posts

Dupa ultimele "evenimente" din lumea masinilor cu motoare MAC, ceea ce era o cochetare personala cu ideea de a trece in tabara "benzinei" a devenit o idee destul de serioasa.

 

Totusi...optiunile raman doar 2: Superb 1.8TSI DSG7 sau Superb 2.0TSI DSG6 

 

E o diferenta de 1,500Euro intre ele, pe echiparea Style. Ambele ar fi in zona de 1450-1500kg (date Skoda, cu sofer 75kg la bord).

 

Singura chestie care nu-mi place la 1.8 este ca vine cu DSG 7, care ii limiteaza cuplul la 250NM versus cei 350NM ai lui 2.0TSI.

1.8TSI DSG am condus pe Octavia 3, e ok motorul, in ture mari se simt cu adevarat cei 180cai.

 

2.0TSI-ul ma sperie prin prisma consumului de ulei si nu mi-e clar daca s-a rezolvat problema. Povestea cu consumul de ulei dat de fabrica,de 1L/1,000km este penibila, nici PD-ul nu mi-a consuma atat..

 

Ceva pareri ref la povestea cu Superbul 1.8TSI vs. 2.0TSI ?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 75NOR

    281

  • RzzV

    69

  • cristi511

    68

  • Liviu_sbn

    62

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mda... Hai sa-i zicem Ziua Zero. A venit pe Laxermax pe "raftul" de sus, a doua in rand  Am fost de fata la descarcat. (fac parte din acea categorie de clienti "cu nevoi speciale", din feric

De ce zici că e suficient? Drumurile noaste îs cu multe viraje și segmente scurte pt depășit, că n-avem atâtea autostrazi/drumuri expres ... Superb nu îi chiar așa bună în viraje (barcă) deci nu

Ma amuza ce abordari au unii, nu prea ati folosit taxi-uri in alte capitale ale lumii nu?  Masina fiind taxi este servisata mult mai des, verificata mult mai bine decat alte masini rulate in alt

Posted Images

chiar daca as fi vrut benzina, am preferat diesel-ul cu automata in care am incredere fata de o benzina cu automata indoielnica ... pretul a inclinat balanta spre concurenta dar si la VAG as fi facut aceeasi alegere (2.0 diesel DSG6 fata de 1.8 benzina DSG7) ...

 

la VAG insa daca intra in calcul si benzina cu automata 'fiabila' (aka 2.0 TSI DSG6 sau 1.8 TSI 4x4 DSG6, poate apare si pe Superb) si mi-as fi permis si pretul de achizitie si consumul suplimentar, atunci clar da ...

 

chiar si fara tot scandalul asta cu diesel-urile, pentru o benzina (daca s-ar putea si aspirata) cu o automata fiabila as fi fost idealul, dar Mazda sau Toyota care au asa ceva in clasa asta au un interior prea vechi (plus alte minusuri peste care nu am putut trece)

Edited by Fyl
Link to post
Share on other sites

Am configurat O3 vs S3 la repezeala, 1.4 tsi 150 cp Ambition ambele, la O3 am luat varianta Smart + pachetele promo, la S3 cu pachetul promo si mi-a iesit ceva de genul: 20.5k vs 23.7 k, diferenta de 3k reprezentand diferenta de clasa si suspensie. 3k nu e mult la acest buget, daca poti trai cu motorizarea aia pe S3.

Link to post
Share on other sites

Doar ca, trebuie sa tii cont ca S3 va fi cu aprox 200kg mai grea decat O3.

Ca si cum ai merge in permanenta cu 4 persoane si bagaje in O3, cam asa se va comporta in depasiri.

 

Totusi e o motorizare ok pentru cine conduce relaxat si nu-l intereseaza sa depaseasca coloanele de pe DN-uri. Pe aici au aparut cu motorizarea asta pe strada...

 

Am vazut pe FB ca Autobild RO testeaza zilele astea un Superb 3 1.4TSI ACT... Astept cu mare interes articolul.

Baietii ziceau ca se misca surprinzator de bine masinuta si ca ACT este "seamless" :)

 

Partea cea mai buna este ca masina va fi de TD, deci, probabil in Buc macar vom putea face un TD cu Superb 3 benzina..

Edited by 75NOR
Link to post
Share on other sites

1.4 e o alegere rationala, de familie; nu ar fi prima mea alegere :) dar diferenta de clasa poate sa atarne mai mult decat dinamica.

Link to post
Share on other sites

Ma uitam acum la configurator la polonezi iar preturile sunt in medie cu 1500 euro mai mici decat in Ro la echipari similare. Asta e tara...  :RO flag:

Link to post
Share on other sites

Nu stiu chiar exact ce au ai nostrii in oferta, dar la ei ai Climatronic de la primul nivel de echipare+ hayon electric+ stopurile spate cu LED, volan si schimbator in piele, oglinzile electrice si incalzite si senzori parcare spate. In plus la Ambition ei au in standard Bi Xenon-ul si Bluetooth. La Style au keyless, oglinda heliomata, scaune electrice si incalzite pentru sofer si pasager si senzori fata-spate. Nu stiu exact sa compar cu cea au ai nostrii pentru ca ceea ce intr-o tara normala europeana este considerat normal la o masina la noi se considera dotare suplimentara (vezi start-stop-ul care cica e dotare suplimentara si torpedou iluminat). Ce am vazut in plus la ale noastre este MaxiDot-ul care este la ei standard doar pe Style.

Link to post
Share on other sites

Am semnat si eu pt. Un s3, 190 cp dsg, style, jante Stratos. Optiuni: acc, blind spot, parbriz încălzit,park assist stergator luneta. Am ajuns la 32230 euro. Dupa ce am citit pe aici imi vine sa renunt la cei 190cp pt 150cp. Cam ce pachet ar fi convenabil si pt o buna revanzare si ce motor. Mentionez ca fac in jur de 20k km pe an si 80 la suta sunt in oras. Mulțumesc

Link to post
Share on other sites
Ce discount ai obtinut ?

Edited by Sali3ri
Link to post
Share on other sites

Sa fie intr-un ceas bun ! Dar de ce vinzi Octavia 3 ? Masina aproape noua 27.000 km pierderea este cam mare . Merita ? 150 Cp sunt suficenti eu am motorizarea asta si este foarte buna performante mai mult decat decente si un consum bun.

Link to post
Share on other sites

Am semnat si eu pt. Un s3, 190 cp dsg, style, jante Stratos. Optiuni: acc, blind spot, parbriz încălzit,park assist stergator luneta. Am ajuns la 32230 euro. Dupa ce am citit pe aici imi vine sa renunt la cei 190cp pt 150cp. Cam ce pachet ar fi convenabil si pt o buna revanzare si ce motor. Mentionez ca fac in jur de 20k km pe an si 80 la suta sunt in oras. Mulțumesc

Felicitari pentru decizie.

Ce culoare ai ales ?

 

Ref la motorizare, daca faci 20k anual, cu 80% in Bucuresti, puteai opta linistit pentru 1.8 TSI 180 cai, mai scuteai niste banuti la achizitie. IMO

Nu vei putea exploata eficient dieselul in oras si, in plus, va trebui sa fii atent sa-l lasi sa-si faca regenerarile de la FAP.

Strict ca revanzare nu prea e diferenta intre 190 si 150 cai. De asemenea, daca te gandesti la revanzare, dotarile gen ACC, Blind Spot, sunt neinspirat alese, adica te vei bucura tu de ele, dar nu te astepta ca urmatorul sa le aprecieze, dpdv pret la cumparare.

Edited by 75NOR
Link to post
Share on other sites

+1, la asemenea rulaj anual si preponderent in oras diesel-ul nu te ajuta prea mult, 1.8 TSI ti-ar fi fost mai potrivit. ;)

Link to post
Share on other sites

Gri business culoarea. Discount 2500 euro. Laser white oare cum arata culoarea? Referitor la benzina...oscilez mereu la gandul ca iarna ai o incalzire mai rapida.

Link to post
Share on other sites

Daca vrei alb, mergi pe Moon White - este metalizata.

Cu nemetalizata (incl. Laser White sau Candy White) vei avea batai de cap daca vrei sa arate masina impecabil, este sensibila vopseaua la zgarieturi/pietricele,etc.

 

Pe langa ca iarna e mai rapida la incalzire benzina, ajunge la randament mult mai repede decat dieselul, plus ca este mai lipsita de griji in exploatare. Gandeste-te bine, dar daca mai poti schimba optiunea de motorizare, poate ar trebui sa iei in calcul benzina

Link to post
Share on other sites

Si eu recomand 1.8TSI la 20.000km/an . Diferenta de pret este 2300 euro, ambele fac 0-100km/h in 8 sec (1.8TSI este mai usoara decat 2.0TDI), benzina 1.8TSI manuala are suficient cuplu 320Nm. Diferenta de consum nu este asa mare incat sa merite 2300 euro in plus si o intretinere mai scumpa pentru diesel.

Link to post
Share on other sites

nu inteleg de unde vine recomandarea de 1.8 la 20.000/ an.

in "simularea" mea cu cei 2.300 de euro salvati, te plimbi vreo 23.000 km, un an "legat" deci. (principala variabila estimata la mine fiind un consum de 9l/100, realist vorbind la trafic de Bucuresti si mers alert pe afara)

 

si atunci, restul anilor de exploatare ce faci? platesti extra!

Plus:

- diferenta de revizii nu are cum sa justifice consum de 1 an.

- o sa te uiti la ac non-stop, mai ales cand faci o accelerare

- la revanzare daca nu e TDI, nu e...

Link to post
Share on other sites

Asta cu la revanzare nu e TDI, nu stiu cat o sa mai tina in conditiile actuale (TDI-uri masluite la emisii si consum).

Costurile nu se opresc doar la diferenta de achizitie ci includ si intretinerea (revizii, asigurari, impozite etc). Mare atentie la drumurile scurte in oras, unde dieselul nici nu ajunge la 50 de grade in 2-3 km, precum si la mersul subturat care poate afecta in timp DPF-ul.

E bine pentru colegul nostru, viitor posesor de Superb 3, sa stie ce optiuni are si evident sa decida singur ce este mai important si mai bine pentru el.

Ma opresc aici cu polemica pentru ca nu este un versus.

Link to post
Share on other sites

+1 la @rempha.

 

Una e sa faci 20,000km anual preponderent extraurban si alta e sa-i faci preponderent urban

Link to post
Share on other sites

Daca conteaza... am avut doar dieseuluri. M-ar tenta ideea de benzina.

Link to post
Share on other sites

absolut, optiuni sunt si in niciun caz nu am dat reply de vs sau de polemica, scuze daca s-a interpretat asa.

imi exprimam calcul meu ca sa contrabalansez restul recomandarilor. + ca sa imi verific teoriile.

 

despre TDI, desi nu imi place, vad ca nu prea afecteaza pe roman scandalul, unde mai pui ca toata lumea raspunde, "da, dar asta e EURO 6 curat"

 

on topic: interesant si frumos discountul. deci la o configuratie spre 39-41, se pastreaza 7-8% sau se poate mai mult?

Link to post
Share on other sites

Si eu am avut doar dieseluri, dar am condus destul de mult o Octavia 3 1.8TSI DSG (1385 kg) a unei verisoare care mi se pare mult mai potrivita pentru drumurile in oras unde se pot obtine consumuri intre 8 si 11 l/100km (in Bucuresti in functie de aglomeratie). La drum lung au fost consumuri intre 6 si 8 in functie de greutatea transportata sau tipul de mers. In comparatie eu in Bucuresti cu 2.0TDI scot intre 7 si 9 l/100km iar la drum lung intre 5 si 6.5 l/100km

Un mare plus pentru zgomotul aproape inexistent al motorului pe benzina la viteza de croaziera.

Edited by rempha
Link to post
Share on other sites

Fara a intra in versus diesel vs. benzina, eu estimez un 2L/100km diferenta de consum intre ele. Vad ca si cifrele lui @rempha imi confirma estimarea de 2L diferenta la consum.

 

La 20,000km anual, ar insemna 400L combustibil, corect ? 

 

Care inseamna cam 450Euro anual. Deci, de diferenta de 2,300Euro la achizitie, bagi diferenta de combustibil 5 ani de zile.

Gresesc pe undeva rationamentul ? 

 

N-am socotit diferenta la revizie, probabil ca este de 50Eur/revizie, adica contravaloarea filtru motorina.

Edited by 75NOR
Link to post
Share on other sites

Un mare plus pentru zgomotul aproape inexistent al motorului la viteza de croaziera.

 

diesel-ul sau TSI-ul?

Link to post
Share on other sites

@sln:
Nu este vorba deloc de un "versus" între benzină și motorină. Doar că nu înțeleg ce teorie ai vrut să verifici căci din calculele tale reiese că la un rulaj de 20.000 km pe an, o "benzinară" care are un preț de achiziție cu 2.300 de euro mai mic decât o "diselară" reușeste să consume acel avantaj financiar în 23.000 km. Dacă asta ai vrut să spui atunci ești cu foarte mult pe lângă (în parte și pentru că ai presupus că dieselul va merge pe aer în toți acești 23.000 de km ;)).

Nu cunosc diferențe de preț însă putem aplica diferența la costurile suplimentare care apar în exploatare între diesel și benzină (strict pe consum, la revizii se pricepe fiecare funcție de ce a avut): se dau 20.000 km, un benzinar cu 9 l/100 km și un diesel cu 8 l/100 km. Pentru 80% drum în oraș ambele estimări sunt "p'acolo".

Cum benzina si motorina bat cam la același preț (benzina 95 vs motorină + conform http://www.gazonline.ro/) avem 200 l diferența netă la rulajul considerat. Cu alte cuvinte la fiecare 20.000 km, benzinara consumă din avantajul financiar echivalentul a 200 l de ce vreți voi: benzină sau motorină, tot p'acolo iese. 200 l x 5,49 lei/l = 1.098 lei / 4,4 ron/eur = aprox. 250 eur.

Cam asta este realitatea însă fanii motorinelor pot estima un utopic 7 l/100 km pentru tractorașe iar atunci diferența ar urca la 400 l (cum a făcut 75NOR, mai optimist din fire ;)). Chiar și așa, ar fi necesari peste 4 ani pentru ca TDI-ul să-și dovedească supremația financiară. Iar asta pe nirvana. Pentru că în realitate (diferențe de TCO) nici după 6 ani nu va fi peste TSI.

Asta așa, ca idee. :)

Link to post
Share on other sites
  • kthor changed the title to Consiliere achiziție Superb 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • cascadoru
      By cascadoru
      sunt interesat sa fac retrofit ptr. "mirror down" la un passat B8.
      ma poate ajuta cineva ?
      care sunt  piesele necesare... coduri......idei.....cost manopera ...
      multumesc
      pun aici si o scanare a usii fata dr.:
      Address 52: Door Elect, Pass. (J387)       Labels: 5QX-959-X92-52.clb
         Part No SW: 5Q0 959 592 D    HW: 5Q0 959 592 B
         Component: TSG BFS       020 0028  
         Serial number: 06081406071137
         Coding: 003F01208000028000001000
         Shop #: WSC 00015 115 08193
         ASAM Dataset: EV_DCUPasseSideEWMAXKLO 006003
         ROD: EV_DCUPasseSideEWMAXCONT.rod
         VCID: 418334EDD0203E4AF3-8014
    • laduncaag
      By laduncaag
      Salutare,
      Propun sa deschidem aria Polo mk 6 cu un topic de consiliere in vederea achizitiei si configurarii. Avem deja configurator pe Romania, deci material didactic este  Spor !
    • 75NOR
      By 75NOR
      Deci: ce motorizari, ce culori, ce dotări ?
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...