Jump to content

Leon Fr aka Scufita Rosie


cristi511

Postare recomandată

Dupa alti +600km petrecuti la volanul unei masini, alta decat Scufita, incepe sa ma deranjeze in mod deosebit lipsa de rafinament a suspensiei, consumul excesiv de mare ( eu nu merg altfel cu alte masini si cu toate astea scot consumuri comparabile in conditii clar nefavorabile), faptul ca inca nu mi-am gasit pozitia la volan si sunt nevoit sa fac corectii continue atunci cand drumul este ceva mai lung...lista de minusuri e lunga, din pacate.

Insa, este clar ca masina e foarte agila si, in conditiile potrivite, livreaza niste senzatii misto. :)

A da, si vreau automata....

Vineri am ajuns spre Pestera unde am dat de niste privelisti minunate dar si peste Pensiunea Prestige unde am servit masa. Este extraordinar de frumos aranjata iar terasa deschisa catre Piatra Craiului + mancarea buna fac o pereche minunata. 

Sambata am ajuns pe la Sighisoara unde am baut un fresh excelent la Casa Georgius Krauss, apoi am servit masa la Hanul Cetatii din Saschiz. Daca va comandati ciorba trebuie sa stiti ca portia este aproximativ dubla fata de una normala iar platoul cald pentru 2 persoane merge la 4 persoane ( ba mai si ramane). :) 

De stat in BV am stat la Hotel Ambient. ( aparent Brasovul a devenit destinatie de weeknd si cu greu gasesti camere in centru si la preturi decente).  

 

IMG_20160910_171530.JPG

IMG_20160910_172457.JPG

IMG_20160910_173015.JPG

IMG_20160910_184013.JPG

IMG_20160910_184213.JPG

IMG_20160911_151530.JPG

IMG_20160911_161654.JPG

IMG_20160911_172141.JPG

IMG_20160911_163128.JPG

IMG_20160911_172251.JPG

Modificat de cristi511
Link către comentariu

Pentru ca efectiv nu voi face vreo schimbare/modificare la masina asta consider ca topicul nu isi mai are rostul.

Asadar, rog un moderator sa il inchida.

Multumesc si va salut.:icon_thumright:

Link către comentariu

Mai detaliezi si tu o plimbare, ceva poze. Nu trebuie sa se tot modifice masina, dar topicul tau, decizia ta.

Link către comentariu

Alea le voi detalia in topicul de Calatorii plus ca am inceput sa fac roadtripurile cu alte masini...din ratiuni de confort si lipsa de batai de cap. :) 

Pana la noi ordine, it is what it is.

Acum, dupa 1 an si vreo 27-28k km facuti cu masina in tot felul de conditii, pot sa trag o concluzie: este o masina prea scumpa pentru ceea ce ofera si sincer nu a fost cea mai inteligenta achizitie a mea. Fac referire la pretul de lista, ca altfel pretul pe care l-am obtinut a fost unul ok.

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu

Nu cred ca imi voi permite prea curand sa merg cu asa ceva ( achizitia in sine n-ar fi un efort prea mare) dar merita sa ai teluri si idealuri :).

 

Link către comentariu

Am recitit putin sa vad cum s-a intamplat intristarea cu leonul :( Dau si eu cu parerea ca nu pot sa zic sfat : du-te la un dealer si cere o oferta pe ce ai vrea sa iei cu a ta la buy-back. Fa o analiza si vezi daca iti permiti financiar ( musai tine cont si de alte planuri de mai ai).

Daca iese bine, go for it. Daca nu, linisteste-te si lasa masina in pace.

Link către comentariu

Nu e vorba ca am pus gand rau masinii, ci doar ca nu vad rostul topicului :) care s-a transformat usor usor in topic de calatorii. 

Masina ramane in parcare, langa dusterica, facand ce stie ea mai bine: regenerari si consum exagerat de motorina :)) 

Link către comentariu

Iti spun spun sincer, eu deja bag picioarele in ele de regenerari, ca oricum fac drumuri extraurbane... si iau ce este mai bun la ea...si din viata. Bine acum depinde si de asteptari si bugetul posibil ce il ai in spate( asta defineste mult la ce poti si ce nu sa te astepti realmente) . Si eu am pus de multe ori intrebarea ce as mai putut fi lua... ( la mine era o mare dilema un Focus combi Ghia 2.0TDCI 150CP si 370Nm... la interior era mai silentios ca leonul) dar avea si ea punctele negative... la pret ieseam la fel si la echipare...doar ca toata lumea spune ca ford asa si asa desi nu consider o masina mai proasta... mai puteam lua Octavia, unde un pic m-am suparat la vremea respectiva ca erau tare inflexibili legat de preturi si atunci m-am suparat pe ei( desi cu ochiul stang si astazi ma uit cu jind la acel portbagaj adevarat de masina de familie) . Golf exclus ca-i scump(ma puteam intinde pana la maxim 21500 euro)... Trendline nu luam cu 20 K ca-i sub leon FR la toate(in afara de portbagaj)... R sau Highline cu 6000 euro in plus - asta e -... mie imi trebuia motor diesel puternic( si acum imi vine sa imi dau pumni ca nu am ales 184CP si mai faceam rost de aia 1300 euro cumva) exclus 1.6TDI 130CP.... eventual unul biturbo ca cel de la Opel sau Renault dar 2 turbine etc... cine stie. Oricum noul Astra iarasi imi place mult( la vremea respectiva nu era si nici megane combi... asa ca trebuie sa recunosc la banii astia si ce vroiam eu(Honda nu era combi si si ala numai 1.8 benzina - Corolla sau auris motoare slabanoage -Kia-Hyundai iarasi motoare mici) ... am si nu ce am vrut... sunt multumit,  am facut greu banii acestia si o sa treaca o vreme pana ma voi putea gandi la urmatoarea totusi de multe ori imi ofera si senzatii mai frumoase...Clar leonul 5 F este departe de a fi masina perfecta in categoria s-a si ii dau absolut dreptate lui Cristi ca se cer multi bani pe ea la cea ce da si felul in care da,  totusi in concordanta cu unele finisari ale interiorului ( rezonante - scartaieli la drumuri ce nu sunt perfecte - plastice tari sub bord, portbagaj numai pe hartie mare... chiar si la combi, tren de rulare primitiv( chiar si la 150 CP) si foarte nerafinat ...troncane mai ales la spate la mici gropi si iarna o tendinta de a pierde aderenta foarte repede in caz de ghetus sau zapada tasata( iarasi din cauza unui tren de rulare primitiv reglat dur care nu lasa ruliu caroseriei, dar nici jocuri rotilor spate, astfel iarna trebuie avut grija mai ales cu masina incarcata la combi - la O2 era mult mai fina aceasta tendinta avand multilink si o libertate de miscare mai mare al rotilor pe astfalt- insonorizare asa si asa ... Dar este foarte bun pe astfalt uscat, la reprize, volan chiar placut, mie personal scaunul imi place mult mult mai mult ca la fosta O2 sau si la actuala O3....si ST arata foarte bine pe afara in liga combiurilor in echiparea FR sau CUPRA :))) 

Te inteleg si iti resppect observatiile dar acestea depind foarte mult de unde ai venit si unde vrei sa ajungi si ce posibilitati ai pentru acestea :) . Eu si asa sunt fericit ca pot sa am si asa ceva :)  . Numai bine si abia astept sa vad ce vei cumpara, precis o sa fie ceva interesant :) 

Toate cele bune :) 

Modificat de Andrei1980
cuvinte gresit tastate
Link către comentariu

Imi pare rau sa aud ca esti atat de dezamagit, mai ales in comparatie cu jetta de care pareai super multumit.

Acuma curiozitatea mea e urmatoarea, crezi ca daca luai in loc de seat un golf 7 erai mai incantat? 

Link către comentariu

E mult spus dezamagit ci doar convins ca se putea mai bine...in speta puteam face o alegere mai buna. Jetta aia...asa cum era ea...avea suflet si imi pica manusa..asta...e doar o alta masina.

Legat de intrebarea ta, nu pot sa iti raspund pentru ca nu stiu exact cum merge un golf tocmai ca nu am petrecut timp la volanului unuia sau cat de mari sunt diferentele fata de leon...dar la cald ti-as spune ca nu, nu as fi fost mai incantat. :) 

Link către comentariu

Cristi, io zic  sa te mai gandesti ... sau sa cauti un XP la buyback, dar TSI sau 184 DSG. Nu cred ca masinii tale i se poate reprosa altceva decit ca a devenit plictisitoare, altfel treaba cu regenerarile si consumul s-ar putea sa fie pentru tine comuna la toata gama VAG cu motoare diesel Euro 6.

Fix din sentimentul de plictis eu caut sa-mi iau joymachine-uri ... vreau sa ma simt bine de cite ori ma sui la volan, nu sa am sentimentul ca folosesc o scula care-si face bine treaba, banuiesc ca pentru asta era bun si un Logan nou.

Cit priveste criticile lui Andrei: singura diferenta reala de spatiu intre Leon ST si Octavia e la spatiul de la picioarele pasagerilor din spate, unde Octavia are niste centimetri in plus; portbagajele sunt foarte apropiate ca volum (diferenta de 20 - 30 de litri intre ele), suspensiile sunt identice (cu mentiunea ca FR are tren de rulare sport) iar interiorul Skodei e mai plasticos.

Mie imi place masina si sincer nu as fi dat banii in plus pe un Golf sau un A3, o fi zgarcenie? Nu stiu ...

Modificat de vdragos
Link către comentariu

@ vdragos : Desi probabil si eu am scos un pic in fata partile negative ale leonului , imi place si mie masina, mai ales extraurban chiar sunt multumit de ea. Legat de portbagaj... hmmmm am avut Octavia 2 , 5 anisori si nu stiu ce sa zic, in litri da este la fel, dar in  viata reala cu greu bag aproape la fel de multe ca in Octavia... sa zic si ceva bun despre trenul de rulare spate seat. La incarcare full nu se lasa atat de mult in jos ca si fosta octavia, care isi tara spatele pe jos la o incarcare mai serioasa - atingand astfel foarte usor una alta... si pe deasupra mai am si roata de rezerva ingusta in timp ce la octavia pana si in ziua de astazi se poate cu cea normala desi si la seat rezervorul este exact acolo unde este si la Octavia...  Interiorul este cam ca si O2, da O3 are ampatamentul lungit si se simte, dar nici la leon nu este rau ( Focusul aici a pierdut in fata leonului, era mai inghesuit in interior atat in fata cat si in spate) . In schimb inteleg de ce jetta ii placea mai mult lui Cristi... la vremea respectiva jetta era pozitionata un pic peste Golf V, era mai luxos facut si parca mai calitativ, stiu foarte bine ca un foarte bun prieten are unul cumparat din 2007  inca de nou cu echipare full si si pana in ziua de astazi este o masina foarte OK. Probleme aproape deloc nu a avut cu ea. Plus motorul respectiv pe deasupra tunat de catre Cristi iti lasa mai multa libertate, aceste noi TDI-uri sunt foarte limitate de unele chestii tehnice care mai mult te sacaie, decat iti fac viata mai usoara si nici macar tu ca client nu simti ca ai fi primit un upgrade considerabil, chiar mai mult simti a downgrade... Golful la 28 000 euro consider si eu prea scump fie si ea foarte calitativa(acolo deja m-as uita atent sa iau ceva mai mare cu clasa mai in sus) A3... este pentru cei cu venituri foarte bune care mai au un A4-A6 pe langa si pot plati bani in plus pentru marca... 

Link către comentariu

Eu cred ca il inteleg pe Cristi. Man, nu dispera si nu te razbuna pe topic, nu conteaza ca nu ii faci tuning masinii, intotdeauna un topic al masinii aduce plus valoare, sunt mereu informatii utile in astfel de prezentari, asa ca ...nu inchide topicul, e pacat. :beerchug:

Exact din rationamentul expus mai sus de @vdragos mi-am luat si eu Alltrack-ul TSI, desi puteam sa imi iau TDI daca tineam neaparat (mai renuntam la ceva optionale - nu imi convenea, dar faceam cumva si aia era pana la urma..). Eu pe tine te inteleg ca ai ales TDI pentru ca iata, rulajul pe an iti da dreptate in alegerea facuta - tu faci destui Km pe an si financiar orice TSI peste 1.4 ACT s-ar fi simtit, normal.

Cred ca e mereu dificil in achizitia unei masini noi cand ai si un buget de tinut in frau.

Nu esti multumit de masina - schimb-o si aia e. Da, pierzi niste bani, dar daca iti aduce liniste, e de preferat.

 

@Andrei1980: nu iei A3 la banii de Golf, sa fim seriosi. Sau ma rog..POATE unul chel in care nu vei simti nimic premium, deci bani aruncati - ca in rest e ca un Golf. 

Modificat de CristiALF
Link către comentariu

Sigur ca nu iei, A3 este binisor peste Golf...este compacta celor bine realizati (luata de nou), cum A4 este binisor peste Passat sau Superb...

Link către comentariu

@vdragos pana cand nu voi gasi masina care sa ma miste cu adevarat si finantele pentru aceasta Leonul ramane in curte. Legat de celelalte masini vehiculate, daca era sa fie...conduceam una dintre ele. Joymachine sau nu, au remarcat inclusiv ai mei (parinti si prietena) ca ma plimb mai mult cu dusterica. Asta spune ceva nu? :)) 

@Andrei1980 fuse si se duse..

@CristiALF ba dimpotriva sunt convins ca 1.4 tsi-ul nu s-ar fi simtit dpdv financiar..tedeiul meu consuma in medie 7%..

Edit: ca sa nu fac poluare inutila pe aici: nu cred ca s-ar fi simtit decat daca vorbim de 2.0 tsi in sus. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu

Ideea este (apropos de Duster) ca:

1. Daca ai Dusterul tot timpul la dispozitie;

2. Acesta este masina de serviciu si deci exploatarea e moka sau esti cumva determinat obiectiv sa exploatezi numai Dusterul;

3. Comparatia dintre cele doua masini iti da senzatia de mismatch intre nevoile tale si ce ofera Leonul,

atunci solutia corecta financiar este sa vinzi imediat Leonul la cel mai bun pret posibil (eu estimez in zona 15 mii) si sa-ti iei o masina personala doar cind vei avea cu adevarat nevoie de ea si doar cind iti va fi la indemina exact ceea ce-ti place tie. Altfel, sa o tii si sa mergi cu altceva inseamna bani blocati intr-un obiect inutil si care nu-ti provoaca nici macar placere. Intirzierea de a vinde masina va eroda valoarea ei pe piata destul de repede, mai ales daca apare Leonul FL sau sare Seat cu oferte pe cumparatori.

 

 

Link către comentariu

Tot astept preturile pentru Ateca...in momentul in care vor aparea voi stii exact ce si cum.

1. dusterul e tot timpul la dispozitie

2. ambele sunt masini de servici ( teoretic) ca sunt luate pe firma noastra. Ideea e ca ma simt mai ok la volanul aro-ului tocmai ca n-am griji de gropi, caini, oameni, borduri, si nici nu ma imbie sa merg tare. Relaxare cu alte cuvinte. 

3. nevoile mele includ foarte clar o lipsa de griji si o cutie automata. :) 

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
  • cristi511 a deschis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!