Jump to content

Ce bujii (cu scanteie) folositi?


s_c
 Share

Ce bujii (cu scanteie) folositi?  

895 voturi

  1. 1. Ce bujii (cu scanteie) folositi?

    • OEM
      145
    • Bosch aftermarket
      150
    • NGK aftermarket
      466
    • Beru
      125
    • Altele (va rog precizati)
      45


Postare recomandată

Eu folosesc Champion (si bujii si fise de bujii). Am avut si Bosch inainte si sunt mai multumit de Champion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus BERU Ultra acum 1 saptamana cum sta in catalog si sunt ok. Nu mai stiu ce am avut inainte dar erau varza, pornea greu motorul si imi consuma benzina la greu

Modificat de radulein
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut Bosch, Beru, NGK-R si cele mai bune au fost NGK-R (cu un catod)

despre Sinterom ce ziceti ? multi spun ca au pretul unei bujii straine si merg mai bine decat multe nume consacrate.

eu inca n-am incercat, dar la ~ 80.000 setul cred ca merita ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am DENSO cu trei electrozi , pt ca DENSO vea si cand am luato de la dumiflorin si sunt multumit de ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am folosit Denso cod K20PBR-S10 (25Ron/buc) si acum am IK20 (82.72Ron/buc cu iridium) tot de la Denso , toate sunt OK.

In viitorul apropiat am sa incerc tot Denso , dar varianta Tough , cod VK20Y.

Cine stie ,poate chiar sunt "tari". :)

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ca tot este curatenie de primavara pe forum am facut merge la 4 topic-uri in care se vorbea despre acelasi subiect: despre bujii, la cat timp le schimbam, ce tip de bujii sunt, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
andreicosminus

Pentru masinuta mea din semnatura (1.6 16V din 2002 tip motor BCB) ce bujii recomandati? (firma si codul bujiilor daca se poate)?

P.S. In vara face 4 ani si am cu ea 36000 Km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal eu vreau sa-mi cumpar NGK, bujii cu care vine echipata masina din fabrica. Mai mult, vreau sa imi cumpar bujii cu iridium si cu un singur electrod. Dupa mai multe cercetari, inclusiv pe forum, consider ca sunt cele mai bune. Pentru a afla codul bujii foloseste linkul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreicosminus

Poti sa-mi spui te rog, ce avantaje au bujiile NGK cu iridium si cu un singur electrod in comparatie cu cele cu care vine masina din fabrica? Iar pretul...?

P.S. Pe situl NGK, nu gasesc codul pt. Golful meu din iunie 2002, tip motor BCB.

istef edit: Nu mai folosi quote la postul anterior.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai reciti acest topic poate vei gasi cateva raspunsuri la intrebarile tale cum ar fi:

- diferenta intre bujii cu un electrod / bujii cu mai multi electrozi: bujia cu un electrod furnizeaza o scanteie uniforma, in timp ce bujiile cu multi-electrozi sunt mai durabile dar nu asa de eficiente la scanteie;

- din fabrica masina vine cu NGK cu electrod normal, nu cu Iridiu. Bujiile cu iridiu sunt o tehnologie noua care nu exista pe vremea cand au fost facute masinile noastre. Producatorul nu pune intotdeauna produse top-performance pe aceste masini. Daca ar pute top-performance i-ar salta pretul exagerat.

Poti afla mai multe despre aceasta tehnologie de pe site-ul producatorului.

Codul pt bujii pt motorul meu (sau al tau, ca sunt foarte apropiate) nu l-am gasit nici eu. Cred ca poti sa te duci la un magazin de piese auto si iti gasesc aia codul pentru bujie din catalog.

Urmareste topicul asta si vezi impresiile lui suzu care isi monteaza acelasi tip de bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreicosminus

Cam la ce preturi gasesc un set de 4 bujii NGK cu mai multi electrozi cu iridiu in comparatie cu un set de 4 bujii OEM (care sunt tot NGK)?

istef edit: Te rog nu mai folosi quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul aici.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cunosc preturi. Ai putea sa il intrebi pe colegul nostru de forum aici referitor la preturi, deoarece are magazin de piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o problema cu bujia a 3-a: e intepenita. Cand am incercat sa o schimb am reusit sa o misc vreo doua ture de cheie (sensul de desfacere), dar nu si-a dat drumul. Acuma dupa cele doua ture este blocata, nu mai pot sa desfac nici sa strang la loc ce am desfacut. Am incercat si cu motorul cald in speranta ca se dilata, a mai mers in pic (1/4 tura) si dupa aceeia nimic. Nu am fortat foarte tare. Sapt. viitoare o duc in service pt. schimb de distributie si o sa-i pun sa-mi schimbe si bujia. Dar mie frica sa nu rupa filetul.

Astept sfaturi de la cine a mai patit asa ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intre timp situatia cu bujia 3 s-a inrautatit: mecanicul a reusit sa desfileteze bujia cu mult chin si mult spray insa stupoare - nu o putea scoate. Imi explicase ca poate fi crapata camasa din continuarea filetului (ca ar fi facut floare) iar acest fapt s-a confirmat pt. ca desi este desfiletata si se misca la mana nu o poti scoate. A infiletato la loc ca sa mai pot circula pt. ca daca ar fi fortat si s-ar fi rupt nu avea timp sa desfaca chiulasa. Povestea va continua la urmatoarea mea infatisare in service cand ma duc special pt. bujia aceea. Ceva recomandari ? Se pare ca nu prea sunt multi care au patit asa ceva!

Cea mai idioata chestie care se poate intampla : sa-ti desfaca motorul de la un ***** de bujie BOSCH (chiparea originala pe masina). Deci va recomand cu CALDURA sa EVITATI BOSCH bujii incandescente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am achizitionat Denso Iridium - iridiumul fiind printre ultimele "fitze" in materie de bujii. Mi le-a sugerat cineva de afara, sunt folosite cu precadere in tuning!

Inca nu sunt puse pe masina pentru a vedea o oarecare diferenta (masina inca nu a venit :) ).

Modificat de Zyx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

DENSO /Made in Japan , am incercat sa pun BOSCH exact de care scrie la carte dar dupa cateva sute de km turatia la relanti varia, le-am scos si erau deasupra filetului vinete si pe partea ceramica maronii, am revenit pe DENSO.

De regula sunt bujii reci si calde depinde de specificatia fiecareia gradul de temperatura este notat de la 0 la 9, se schimba de regula unele la 30k altele la 60k, distanta dintre electrozi difera de la 0,6 pana la 1 mm in functie de producator

Atasez un tabel cu tipul de bujii pentru motoare , din pacate numai pentru generatia G3

Modificat de GBI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

am inlocuit bujiile de pe masina din semnatura care erau uzate(bosch cu 3 electrozi) cu unele cu 4(bosch FR 78X,care imi ramasesera de la alta masina pe care am vandut-o si nu am apucat sa le montez).sincer nu se simte nicio diferenta,dar nu sunt multumit si vreau sa trec pe NGK(pe care le-am si votat-lucru japonez).sugestii va rog!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pt. Denso am gasit importatorul acesta la ei pe site. A fost careva sa cumpere de la ei? Au magazin cu desfacere?

Meteor Auto S.R.L.

Calea Crangasi 60, sector 6

Bucuresti

Romania

Iar aici am gasit un catalog: http://www.globaldenso.com/PLUG/search/index.html

Dar am o mica nelamurire: din cate stiu, motorul meu e AGN, dar in catalog e doar varianta "1.8 20V 4-Motion", iar eu nu am 4Motion. So...e acelasi motor sau nu?

Modificat de darkblack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

producatorul (VW) la ce interval de timp/km recomanda inlocuirea bujiilor, cele ce se achizitioneaza pe cod de original...?

am cautat in acrtea masinii si nu am gasit nimic legat de bujii

Bora - 1,6 8v AKL, cat despre model am citit in posturile anterioare bkur 6et -10 - astea sunt cu un sg electrod?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema suparatoare...imi tremura la relanti...o sa inlocuiesc bujiile, sa vad daca e de la bujii...daca nu ma gandesc sa schimb si fisele... fisele la ce interveale ar trebui inlocuite?..masina are 85 mii

tremuratul la relanti e continuu, se simte numai in caroserie, nu si in turometru, si uneori maisna sta la relanti la 7 sute, alte ori la 9 sute, alteori la 1000 si 1100, asta nu cred sa fie ok (toate turatiile la stopuri diferite cu motorul cald)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!