Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Cati km are acel injector cu S, celelalte ce corectii au, ce coduri au?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

Multumesc pentru raspuns!

Toate au 278k km. Toate sunt originale, din fabrica. Un injector are corectii de +1.6-1.8, celelalte 3 au -0,0x...
Poate reusesc sa ma mai uit astazi la valori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg ca din fabrica au venit cu S.

 

La km astia merg schimbate toate, ele oricum sunt consumabile.

Poate si rampa de retur, discutiile sunt in topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele astea cu S la final chiar daca dau probleme,nu dau de bobina,asa ca iti recomand sa schimbi cu altele terminate in S sau sa le repari pe ale tale.

 

PS: daca unde le repari,nu iti da si coduri noi pentru ele,refuza reparatia,cauta alt pompangiu.Cere,nu lasa la aprecierea meseriasului,sa iti puna duze noi,sa calibreze injectoarele,si sa iti dea noile coduri.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai e alt cod dupa S. Asta e ultimul. Sau ce coduri noi sa imi dea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza e marcat numarul de codificare.In teorie (99,9% cazuri) acest numar se schimba ori de cite ori se slabeste oricare dintre partile mecanice ale unui injector,indiferent de marca,iar fiecare litera sau numar continute in acel cod,reprezinta ,indica, calculatorului de bord,cum trebuie sa lucreze cu injectorul,in functie de cit apesi pe acceleratie,cit aer intra prin debitmetru,ce temperatura are motorul,etc,etc,etc,ECU va controla injectia prin intermediul impulsurilor electrice date unui injector.

Pentru ca ECU sa stie care este injectorul 1...2...3...4 si ce caracteristici contructive intruneste,are nevoie de acel cod,si pe deasupra sa fie real,si actualizat,adica sa corespunda informatia exprimata de cod,si codul sa fie al acelui injector.

Eu cind desfac un astfel de injector,il curat cu ultrasunete,schimb duza cu una noua,pun garnitura noua,si saibe de calibraj ca sa obtin cantitatile cerute de programul bancului de probe,apoi,daca totul este in parametri,trec injectorul inca odata prin banc si obtin un nou cod pentru el.

Noul cod il scriu pe injector in locul celui existent,sau dupa caz,il las scris pe informele rezultat din banc,adica pe hirtia cu rezultatele obtinute.

Exista o intreaga legenda urbana despre aceste coduri,dar in cazul siemens,sint foarte necesare,si totusi,din cauza lor,cele mai multe masini merg prost,chiar daca sint reale si actualizate.

 

03l130277b codificare.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi. Am facut update la versiunea 9978 in speranta ca scap de rontaiala. aceasta rontaiala o am in sarcina de la 1200 turatii in sus pana la 4000.  acum cu noul soft rontaie mai rau ca inainte (mentionez ca nu stiu ce versiune aveam inainte) dar rontaia si cu acea versiune cu softul masinii din 2014! si una peste alta nici nu mai trage masina ca inainte!! pare mult mai puturoasa.

 

atasez poze cu valorile la cald si la rece

 

rece.jpg

cald.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce faci resoftarea,codifici injectoarele,chiar daca erau dinainte,si apoi mergi cu masina,inveti ECU sa refoloseasca aceleasi injectoare,viteza 1 demaraj lung,2..demaraj lung...etc,apoi cind ajungi la ultima,cobori din una in una,demaraje lungi,fara frine,fara sa atingi ambreiaj,si repeti de 3...4 ori operatia.Odata facuta adaptarea,lasi masina in pace o zi,si repeti operatiunea daca este nevoie doua ...trei zile.

Posibil sa nu se schimbe nimic,sau sa isi revina si sa mearga bine.

Acuma,presupuneri:

Poate ca injectoarele nu mai sint calibrate corespunzator,si sa nu mai injecteze PE TOATE ORIFICIILE,sau sa injecteze pe toate,dar sa nu atomizeze corect.Cauzele pot fi multiple,de la span,mizerie depusa,etc.

Apropo,regula numarul 1 este sa pui combustibil nou,si bun,in orice caz,sa nu faci teste cu acelasi combustibil care il aveai si inainte in rezervor.

Revin la pozele care le-ai pus,si  ma intreb,acele corectii,care iti ies la diagnoza,fata de ce punct zero le face pe o axa X-Y imaginara?

Incerc sa explic intrebarea....fara sa am ideie de ce injectoare se monteaza pe motorul tau,doar imi imaginez care ar fi,.....daca in ECU,ai o scala de intre 40 si 50 mg/stroke/minut...cantitatea optima fiind 45mg/stroke ,tie iti da +0,80 (spre exemplu) si -0,90 fata de 45 mg/stroke sau iti face corectia de exemplu fata de 42mg/stroke?

Intre 40 si 50 toate cantitatile sint considerate IN PARAMETRI corecti de functionare,dar masina se va manifesta diferit in functie de pozitia ,,injectie optima".

Dupa cum afirmai,iti face probleme peste 1200 rpm,asta poate sa insemne ca nu injecteza suficient.

Cind am studiat fabricarea unui banc de probe diesel,teoria ne vorbea despre numere absolute,dupa care,odata realizat si pus in practica,am observat ca nu mereu se leaga,chestie stiuta de toata lumea de altfel,teoria este una,si practica de cele mai multe ori este un pic diferita.

In practica,aceleasi injectoare sa zicem 03L130277B scoase de pe o masina Audi,si puse pe Seat,functionau total diferit.Pe Audi tacaneau iar pe Seat trebuia sa accelerezi ca sa iti dai seama ca este pornit.Inca nu avem o explicatie pentru asta,banuim ca poate fi din software,chiar daca nu are logica,se presupune ca ambele aveau acelasi soft.

Revin un pic asupra cantitatilor injectate si a modului de dispersie in cilindrii motorului,care sint foarte importante,faptul ca o parte din combustibil iese in stare mai mult lichida decit gaz,influenteaza in zgomotul si randamentul motorului.

ECU reguleaza cantitatea prin aplicare de impulsuri electrice mai lungi sau mai scurte,dar in realitate nu stie care este calitatea,si nici nu ar conta prea mult pentru ca asta depinde de partea mecanica,de duza,si de uzura interioara a pieselor care alcatuiesc injectorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La update de sw, nu se scriu injectoarele. Codurile acestora raman scrise. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se presupune ca sint scrise deja,sint de acord,dar discrep,trebuie scrise din nou.Uneori are efect,alteori nu,uneori scoti un injector din chiulasa,apoi il montezi pe locul lui,si trebuie rescris.De ce se intimpla asa nu am nici cea mai mica ideie,dar cum nu e mare lucru de facut,mai bine se rescrie,rau sigur nu-i va face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45 minutes ago, vp44 said:

mai bine se rescrie,rau sigur nu-i va face

La 1.6 cr  ,rescrierea injectoarelor uzate are un efect negativ ,ireversibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E logic,cu toate ca mai sint si exceptii,comunici ECU-ului ca vrei ca mecanica uzata a injectorului,sa faca ce facea cind era noua.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati.

Dupa multe intrebari prin service-urile din Ploiesti, pentru ca lucrez in domeniul auto si raspunsuri concrete n-am gasit mai deloc, mi-am facut timp de lecturat pe forum aici cat si din afara ca sa-mi rezolv rontaiala de injectoare, astfel: Downgrade de soft de la 9987 la 84XX (nu mai stiu exact), am vrut sa fie o versiune veche si mai apropiata de diselgate. Voiam initial sa bag 9970 dar nu stiam daca este dieselgate sau nu, asa ca nu m-am riscat. De copiat l-am copiat cu ajutorul unui prieten iar rezultatul astfel: Rapaiala la accelearea de pe loc a disparut complet, motorul mult mai silentios in sarcina si consumul pe BC scazut, pe scurt alta masina!!! Testat in 30 km! Am eliminat si acea sita din filtrul de aer si urmeaza sa ii fac si un soft de putere ca tot m-am apucat de ea. Inca mai am rontaitul de injectoare care pleaca de la 1200 de ture, insa sesizabil mai mic dupa downgrade. Am scos injectoarele ca sa le schimb saibile de foc si mare mi-a fost mirarea ca unuia din injectoare o saiba era mai subtire fata de celelalte. Acum voi merge cateva sute de km ca sa invat timpii de injectie exact cum a spus colegul vp44. sper ca aceasta versiune mai veche de soft sa permita invatarea timpilor de injectie. revin dupa cateva sute de km de frane de motor si accelerari usuare! drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai rabdare,da-i timp,citeva zile,invatarea se face doar odata,apoi se circula cu masina normal.Incearca ca in toata perioada sa folosesti un bun combustibil,mereu acelasi daca este posibil,cu timpul vei sesiza ca daca vei pune combustibil de slaba calitate,masina va incepe iar sa rontaie,si va creste consumul.

Daca mecanica injectorului nu este afectata,trebuie sa inceapa sa mearga bine.

Alta varianta,pe care NU O RECOMAND,dar am folosit-o uneori si a dat rezultate,cumperi 4 duze noi,desfaci injectoarele,NUMAI PIULITA DUZEI,nu te atingi de piulita solenoidului,schimbi duzele,atentie sa nu pierzi arcul si saiba de reglaj sau sa le schimbi intre ele,fiecare injector cu piesele aferente,stringi la 55 Nm,le montezi pe masina,faci din nou procesul de invatare,NU codifici injectoarele,si vezi ce se intimpla.In cel mai rau caz,daca nu da rezultate,e momentul sa mergi la pompangiu,si il rogi sa le calibreze si sa iti dea codurile noi rezultate.

Am folosit metoda asta de citeva ori fiind in camping si vrind sa ajut niste amici si a dat rezultate satisfacatoare,doar ca am folosit semnul pe piulita neavind cheie dinamometrica la indemina.

Singura problema cu strinsul la marcaj,este ca fiecare duza,poate avea dimensiuni diferite fata de cea originala,mici tolerante,in functie de fabricant,si daca pentru cea originala semnul ar insemna 55 Nm pentru cea noua poate insemna 60Nm sau poate 50Nm si din acest motiv se recomanda testarea in bancul de probe odata dezmontat un injector.

Revin cu recomandarea de a nu face experiente pe masina decit pe raspunderea ta.Daca iese bine,vii aici si povestesti,daca iese prost,inseamna ca ai mai invatat inca un mod in care NU trebuie sa faci anumite lucruri. 😉

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda... Am incercat sa dau "adapt minimum quantity" la CAYD-ul meu. Am bagat codul de securitate, am resetat valorile.. am dat "adapt minimum injection quantity" am apasat si eliberat pedalele cum a zis VCDS-ul.. Si nu incepe adaptarea. Licare spirala in bord, dar adaptarea nu incepe. Desi am mai facut adaptare la cateva CAYC-uri.

l.E. Am mai incercat de cateva ori.. Tot nu a vrut, in nici un fel. Am scos-o la o tura, i-am dat iar resetare si adaptare. Nu s-a schimbat. Parca a inceput sa rapane acum pe la 1100rpm, dar nu deranjant, ci cum rapane de obicei. Mi se pare ca trage o idee mai bine. Culmea, a scazut corectia la un injector. Avea 1,6-1,7 la ralanti. Acum are 0,6-0,7. Dar tot am acel huruit si vibrat nasol in acceleratie pe langa 2100-2300rpm. O fi regulatorul de presiune? De pe rampa?

Modificat de UNHleaSHD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea o poti verifica cu VCDS pe loc cat si in mers. 

 

Daca stie cineva ca am tot auzit variante ca la aceste  Continental valorile injectoarelor se citesc la rece sau la cald? Am postat mai sus valorile mele la rece unde am injectorul 1 cu valoare de +1.2 si dupa ce se incalzeste scade la -0.2 - 0.3 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parcă la rece, dar de ce? Mergem cu injectoarele fierbinți tot timpul, atunci injectoarele ar trebui să fie pe zero?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce priveste la ce temperatura se face lectura nu am nicio ideie,banuiesc ca ar trebui sa se faca la cald asa cum se face pentru orice alt test pe masini.Pe bancul de probe,testele se fac la maxim 40 grade.

Jocul intre componentele in miscare din injector este de ordinul a 0,040mm...0,060mm deci foarte mic.Daca intra un pic de mizerie,plus un pic de dilatare a materialului,lectura iese eronata.

Nu vreau sa va dezamagesc,garantat 100% ar trebui sa reparati injectoarele si sa obtineti coduri noi.In caz ca doriti sa experimentati,uneori unii chiar au noroc si le iese bine,schimbati duzele,faceti probe,si vedeti rezultatele.Cind este vorba despre siemens,vdo,continental,si tacane,aproape mereu este nevoie de un nou cod.

Pe deasupra injectoarele siemens,au o problema grava,din fabrica,bobina fiind cauza principala a mersului defectuos.In electronica bobina acestui injector este reprezentata de un condensator de 3...5 microfarazi in paralel pe o rezistenta de 200 K.Oricare din cele doua valori sint importante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44 Am desfacut un Siemens/VDO si am gasit doar rezistorul de 200 kohmi in paralel pe modulul piezo, rezistor care ajuta atat la controlul mai precis al inchiderii injectorului in timpul functionarii (scurtarea acestui timp de inchidere) cat si la descarcarea rapida a modulului piezo in cazul in care se scoate mufa injectorului in timpul functionarii (masura de protectie). Eu cred ca valoarea de 3..5 microfarazi este data de straturile alternante de material piezzo care se comporta ca un capacitor (condensator). Eu n-am vazut unde ar fi condensatorul. Ai cumva o poza cu el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta zice si el, elementul piezo pe care el il numeste "bobina" e condesnatorul la care face referire.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am specificat ca ,,bobina este reprezentata" nu ca are in componenta un condensator.Asa cum spuneai,placile de ,,cuart" cum zic unii,se comporta ca un condensator.In tinerete,neavind condensatoare variabile pentru aparatele de radio care le construiam,foloseam doua bucati de tabla de conserva,puse fata in fata,si cu un surub,din care apoi apropiind sau indepartind cele doua tablite,prindeam un post de radio,sau altul,cam asa ceva are si bobina,doar ca este polarizat,si fix,adica trebuie alimentat cu corect cu plus si minus,si capacitatea nu este variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
petro.ionut

Salutare, la un Audi A3 2010 cu injectoare Bosch, la unul dintre ele a început sa dea bine de tot motorina în zona semnalizata în poză. E de înlocuit sau se poate desface și schimba ceva la el. Mersi.

IMG_9284.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala e injector siemens,daca slabesti piulita aia din poza,va trebui obtinut un cod nou pentru injector,posibil sa nici nu mai mearga dupa ce il slabesti.In zona aia are o garnitura fina de caucic,oring,si nu poti pune orice.

Parerea mea este sa il duci la cineva care a mai facut lucrul asta ca sa nu ai surprize neplacute,sau sa topesti pistonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

 

am inlocuit toate cele 4 injectoare cu injectoare noi VDO. consumul a scazut semnificativ si motorul trage mai bine insa rontaiala de care speram sa scap este aceeasi ca la injectoarele vechi. am codat injectoarele iar adaptarea n-am putut s-o fac. ramane spirala aprinsa insa adaptarea nu porneste. valorile injectoarelor sunt ciudate rau cu injectoare noi atentie! pe cilindrul 3 am valori de +1.8. nu stiu ce sa-i mai fac...

 

 

Modificat de Cristiunix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!