Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Cind ceva nu iti merge din prima,ia o pauza,incearca sa uiti de problema.

Ok,acum hai sa vedem,injectoarele sint noi de fabrica,sau asa zicea vinzatorul de pe ebay??

Tu la ce te referi cu adaptarea?Cum adica sa porneasca?

Eu numesc adaptare...mersul cu masina,ca ECU,sa se adapteze la noile injectoare,sau ca injectoarele sa se adapteze cu ECU.

Adaptarea,se face mergind cu masina,demaraje lungi,din viteza 1 pina in ultima,bagi 1,si accelerezi treptat sa zicem pina la 30km/h,bagi 2 si accelerezi treptat pina la 60km/h,bagi 3 si accelerezi treptat pina la 90km/h...etc si odata ajuns in ultima treapta,incepi sa reduci la fel,lent,fara graba,fara sa te dai la masina,cu alte cuvinte sa lasi ECU sa se inteleaga cu injectoarele in fiecare treapta de viteza,atit de la 1 la 6 cit si de la 6 la 1.

Repeti adaptarea asta de 2...3 ori,apoi duci masina acasa si o lasi linistita pina a doua zi.

Cind scoti masina la plimbat ziua urmatoare,faci aceeasi treaba,adaptarea,si apoi iti faci treburile zilnice ca si pina acum,indiferent ca masina merge bine sau nu.

Daca in a 3 zi,masina nu vrea sa mearga cum trebuie,inseamna ori ca nu sint injectoare noi de fabrica,sint doar remanufacturate,si posibil sa nu fie bune codurile lor,ori e posibil sa mai ai si alte probleme cu masina,supape,etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt noi ca lucrez in piese auto si stiu ce am luat. Am versiunea de ECU 9600 . Stiu ca injectoarele cod nou neaparat cer si update de soft ca sa mearga. ma gandesc ca poate nu imi suporta versiunea mea de ECU aceste injectoare, iar adaptarea lor in mers cum a spus colegul vp44 mai sus sa nu se faca datorita versiunii mai vechi de soft...

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici un injector nou nu cere up-date soft, mentiunea aceasta pe care ai vazut-o in ETKA sau partslink trebuie tradusa ca fiind scrierea lor in ECU.

Daca peste cateva zile nu se rezolva rontaiala poti incerca sa schimbi si rampa de retur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la service. Ai facut adaptarea cu codul de securitate introdus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea de minima cantitate la injectoare merge de la versiunea de soft 9970 in sus. Iti recomand 9970 sau 9971 care nu sunt dieselgate (nici 9972 nu e, dar acesta utilizeaza mai mult EGR-ul) si au mai redus din problemele de rontait.

Modificat de florilar1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este doar un comentariu,gindesc cu voce tare,nu ma luati in seama.

Am observat ca prin RO se obisnuieste schimbarea softului,prea des dupa parerea mea,inutil as spune,dar nu am suficiente probe pentru afirmatia asta.

Pe unde fac eu radacini,rar,dar foarte rar se atinge cineva de softul masinii,si de obicei se face asta cind ECU este stricat,sau cind masinile se pregatesc pentru competitii,ori pentru adaptarea de aparatura model mai nou.

Cind este vorba de injectie,inca nu am intilnit vreun caz,nici nu am auzit de asa ceva.

Unele injectoare siemens,chiar si cind au aceeasi referinta,au pe deasupra un numar inscriptionat de exemplu 4...5...6 pe solenoid,si face referire la norma EURO 4..5...6

Din pacate nu am nimic referitor la acest lucru in programul bancurilor de probe din dotare,si nu as putea spune care este diferenta,acelasi numar de referinta de un injector,trebuie sa se comporte identic(folosit la aceleasi valori de test) indiferent de marca de masina in care se monteaza.

E cineva pe aici care poate dezvolta un pic mai mult subiectul asta,bineinteles in alt topic,sau cum se prefera?Exista vreun topic cu informatia asta si nu am dat inca de el?Ma intereseaza ceva detaliat,nu doar faptul ca softul xxx este mai bun ca cel zzz.Ce caracteristici se schimba?

Are cineva vreo diagrama in care se poate aprecia curba de raspuns a unui injector,in functie de versiunea de soft?De preferat doua diagrame una pentru fiecare versiune de soft pe care sau scos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, florilar1 said:

Adaptarea de minima cantitate la injectoare merge de la versiunea de soft 9970 in sus. Iti recomand 9970 sau 9971 care nu sunt dieselgate (nici 9972 nu e, dar acesta utilizeaza mai mult EGR-ul) si au mai redus din problemele de rontait.

Am inteles. Nu ii fac aceasta procedura. Întrebarea mea este dacă își face în mers în frâne de motor aceasta adaptare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt numai asa ar trebui,in mers,in toate situatiile reale de mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vp44 Diferenta de soft o face comanda ECU pentru valvele de debit (de pe pompa) si de retur (de pe rampa) care lucreaza in tandem. Un soft care la aceeasi presiune in rampa merge cu ambele valve mai deschise (debit mai mare prin rampa si implicit pe retur pentru a mentine presiunea) va alimenta mai bine injectoarele la variatii rapide de sarcina (asigura debitul necesar crescut intr-un timp mai scurt). De la 9970 in sus sunt putin mai deschise.

De exemplu, soft-urile dieselgate: la aceeasi sarcina a motorului, atat presiunea cat si debitul de retur in rampa sunt mai mari decat la cele pre-dieselgate si pot functiona mai bine cu injectoare mai uzate (pulverizare mai buna datorita presiunii mai mari). Probleme apar la suprasolicitarea EGR-ului si la emisiile de funingine mai mari.

@Cristiunix Teoretic da, intr-un timp mai scurt sau mai lung (pot fi mii de kilometri), daca valvele de debit si de retur sunt mecanic in regula. Oricum, si dupa o adaptare a cantitatii minime, tot in mers isi completeaza adaptarile necesare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 merci.Am cunostinte despre modul de functionare,ma interesa sa vad o grafica,o poza,o diagrama,ca sa fac comparatii in procentajele pe care le schimba,atit ca,cantitate,cit si ca timp,si in felul asta sa imi creez un nou test plan pentru bancul de probe.

In programul bancului de teste,mi se dau niste parametri,standard,dar si posibilitatea sa-i modific dupa bunul plac,sau cum am spus sa creez un nou test cu alti parametri de functionare.

Spre exemplu as face un test pentru injectorul 03L130277B-ST (standard) si altul 03L130277B (S9070) sau ce versiune de soft are masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectorul e un accesoriu "neinteligent" care trebuie sa se incadreze doar in parametrii "standard" cu ajutorul carora ECU poate sa calculeze cat mai precis debitul injectat. Indiferent de soft, debitul injectat se calculeaza la fel functie de presiunea din rampa si timpi. Nu ai nevoie sa concepi alt test plan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi

revin cu noutati mai exact update de soft la 9971 de la 9600 pe care aveam si Stage 1.  I-am facut cu VCDS adaptarea injectoarelor (cu toate ca e clona al meu), se pare ca Launch si KTS nu au aceasta functie si am parcurs cam 50 km. rezultatele astfel:

Valorile la injectoare stau in maxim 0.3 si inainte aveam pe injectorul 3 valori de 0.9 - 1.2. Deci o imbunatatire considerabila aici. Sunetul motorului mult mai placut si frumos iar rontaiala s-a diminuat considerabil. probabil dupa ce voi mai parcurge km, acestea se vor adapta mai mult. acum am Learning cycles pe 0. Consumul la relantii inainte cu softul vechi aveam 0.4,. acum sta la 0.6 dar nu vad o problema cu asta, consumul pare la fel ca inainte.

 

Ce cred eu din toata experienta acumulata. Cine pune injector/injectoare noi codul de VDO (A2C9626040080) sau OE cod:03L130277S, musai sa treaca la versiunea minima 9970 cum a zis si colegul florilar1. asta scrie si in descrierea de la VDO in programul de cautare, Update de ECU! va las mai jos descrierea

 

image.thumb.png.82bbde2bae94129a042048418e07ca16.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut bine pretul,325 euro 1 injector???Ma mut in Romania cit de curind.Dar va jupoaie de vii nu gluma,si aici se pling ca noi sintem scumpi,acelasi injector ,nou,costa 185eur +21% TVA,vreo 225 eur.

@florilar1 merci de comentariu,un test plan propriu serveste in cazuri in care nici nu iti imaginezi cind este vorba de un pompangiu,care pe linga duze si meduze mai repara sau mai fabrica si bancuri de probe.

Nu toate generatoarele PWM ,simulatorul pentru injectoare,ofera posibilitate sa pui un test la 16,67 Hz, merg din fix in fix,1...2...3 fara virgula,caz in care trebuie sa modifici test planul,si daca-i spui clientului ca dupa test trebuie sa faca calcule matematice ca sa nu-i dea cu virgula...se cam uita urit.

Cum nu exista din ce vad pompangii pe forumul asta,de fapt pe niciunul,ca sa schimbam informatii in domeniul asta,incerc sa obtin ce am nevoie comparind datele oferite de cei care stau toata ziua pe programari de ECU.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristiunix Felicitari pentru ca ti-ai facut curaj sa faci ce trebuie. Prin adaptarea cantitatii minime ECU stabileste doar corectiile pentru debitele necesare in sarcina. Urmatarea etapa e sa modifice preinjectiile necesare ca motorul sa mearga cat mai silentios posibil. Asta se face doar in mers si intr-un timp mai scurt sau mai lung. O sa vezi imbunatatiri pe zi ce trece.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Florilar1, stii cumva diferenta dintre 9971 si 9972? primul este scos in 07.2013 iar cel din urma in 02.2015. ma bate gandul sa ii bag ultima versiune pana in dieselgate asta doar daca sunt diferente la injectie, ca parca tot am o mica rontaiala si o bataie asa la pornirea la rece cu 9971. ma gandesc ca 9972 fiind mai nou au mai rezolvat din probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramai pe 9971. In 2015 erau informati ca va apare dieselgate si 9972 e aparut ca un soft intermediar. Ai facut mai mult de 5000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aproximativ 300 km am reușit. Observ un pornit la rece ceva mai lung, aproximativ 2 secunde. Am verificat regulatorul din rampa intr-un log cu vcds și este în regula

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ai rabdare, e putin. Mergi cu ea in regimuri cat mai variate de sarcina si turatii. Cand o pornesti la rece las-o 30 secunde pana la un minut la relanti fara sa accelerezi, sa colecteze date si atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin după aproximativ 2000 km de când am 4 injectoare noi și cifra 9 în learning. Ronțăiala de injectoare este aceeași ca înainte de a schimba injectoare ceea ce ma face sa cred ca alta este problema. Am verificat și regulatorul din rampa în LOG și este ok. Valorile injectoarelor sunt bune. Ceva păreri? Nu știu ce sa ii mai fac..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.05.2023 at 22:31, Dolfin a scris:

...Daca peste cateva zile nu se rezolva rontaiala poti incerca sa schimbi si rampa de retur.

 

...daca ai codul vechi de rampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se mai vede codul. Într-adevăr sunt cod nou și vechi pentru futunasul de retur. Difera terminația de final la codul vechi este 03L130235A iar codul nou 03L130235AF. O sa îl schimb ca nu știu ce sa mai fac ca să scap de rontaiala asta enervanta. Care ar fi diferenta la un furtun de e cod nou și vechi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca vechiul cod este 03L130235P, la care s-a renuntat in 01.02.2013, inlocuitor fiind 03L130235AF.

 

Diferenta este la mufele si garniturile de retur, dar mai ales la supapa unisens, cea care ar fi problema, insa nu are cod separat.

Supapa aceasta da si alte probleme, limitare motor la viteze si caldura f. mari, de ex....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe injectoarele noi,ce scrie,03L130277 sau A2C5951355 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, Cristiunix a scris:

Nu se mai vede codul. Într-adevăr sunt cod nou și vechi pentru futunasul de retur. Difera terminația de final la codul vechi este 03L130235A iar codul nou 03L130235AF. O sa îl schimb ca nu știu ce sa mai fac ca să scap de rontaiala asta enervanta. Care ar fi diferenta la un furtun de e cod nou și vechi?

Eu stiu cateva cazuri, nu au rezolvat, au mers asa, dupa un timp masinile s.au vandut si sa pierdut urma lor.

am mai vazut prbl asta si pe forumurile din afara, tot fara rezolvare. Unii scriau ca au rezolvat cu resoftare, dar nu complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil,doar ca eu observ ca prin RO,se fac resoftari,si resoftari,mai ca la fabrica.Nu vreau sa critic pe nimeni,probabil ca au efect,pe aici pe la mine,se fac resoftari numai si numai pentru masinile de competitie.Din seria asta 03L130... si nu numai,in atitia ani,niciodata nu mi sa intimplat ca dupa o reparatie,sa se plinga clientul ca rontaie sau face zgomote ciudate.Am avut cazuri bineinteles,pistoane ciupite,sparte,etc,dar nu din cauza injectoarelor dupa ce au fost reparate,stricasera motorul inainte sa ajunga la noi cu injectoarele,si nu au vrut sa verifice restul,pur si simplu au montat si au dat la cheie.

 Pe de alta parte,poate ca totul este OK,numai ca omul vrea sa-i mearga motorul suav ca atunci cind era nou.Toti invatam din greseli,dar e mai economic sa inveti din greselile altora.

Asa ca sa fiu categoric,as zice ori ca a cumparat injectoare noi remanufacturate,nu de fabrica,ori are probleme in motor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!