Jump to content

Injectoare CR 1.6TDI


RkD
 Share

Postare recomandată

Vroiai sa spui sub 170 kohmi?Daca este o valoare in ohmi atunci trebuie schimbat injectorul.

Preinjectie zero? ...preinjectie are rolul de a injecta (injectorul face treaba asta) mici cantitati de combustibil inainte de injectia principala cu scopul de a reduce zgomotele caracteristice masinilor diesel,tacanitul caracteristic,printre altele.

Nu poti vedea fumul in mers,decit daca scoate o cantitate industriala,roaga pe cineva sa mearga in spatele tau si sa vada,sau sa iti conduca masina si tu in spatele lui ca sa observi cit fum alb scoate.

Fum alb de obicei inseamna cantitate mai mica de combustibil in cilindri motorului,si mai si miroase urit de multe ori.

Daca ai incredere in mesterul tau,mai bine repara injectoarele,dar insista sa iti puna duze noi,chiar daca costa mai mult,altfel nu are rost sa cheltui banii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, vp44 a scris:

Cauta pe cineva sa iti curete injectoarele,si fa un test si cu alt combustibil decit cel avut in rezervor.De cele mai multe ori se rezolva doar cu atita.

Valorile erau cu masina pornita, dupa 4 ore de drum.

Ar trebui sa le fac si doar cu contactul pus cu motorul rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa faci nimic, valorile sunt destul de bune. Daca masina trage bine, nu scoate zgomote suspecte (in special in accelerare) si ai regenerari la intervale decente ... nu iti bate capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 23 ore, vp44 a scris:

 

La relanti aproape ca nu scoate fum sau abur, oricum azi o plimb după 2 săptămâni de staționare in care nu a fost pornita sa vedem ce "mai zice". 

 

A pornit destul de ok, dar după 1 min a trepidant finuț, după 5 minute de mers nu a scos deloc fum de nici un fel. 

După plimbare nu a mai trepidant. 

Inițial consum 1,3l scazu la 1,1 iar când a trepidat in staționare a revenit la 1,3 l == asta în primul minut de  la pornire, iar la relanti după 800m 0,8l, nu e ideal dar după ce se încălzește motorul se duce la 0,6 sau 0,5 rar. 

10 gr afara. 

Motorul pare sa aibă forță mai multa ca înainte de a pune inj nou. 

Modificat de icoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a raspuns adrian001 inainte,daca masina merge bine,nu te apuca sa repari doar findca vrei sa vezi niste cifre diferite la diagnoza.

Pe de alta parte,daca pornesti masina asa de rar,fiind diesel pe deasupra,e posibil sa scoata mult fum in primii km parcursi,de obicei fum alb urit mirositor,dar asta nu inseamna neaparat ca are o problema de injectie,mergi vreo 100km cu masina,RPM la 3000...3500 dar fara sa exagerezi,din cind in cind,si apoi tragi o concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.01.2023 at 11:26, vp44 a scris:

Ti-a raspuns adrian001 inainte,daca masina merge bine,nu te apuca sa repari doar findca vrei sa vezi niste cifre diferite la diagnoza.

Pe de alta parte,daca pornesti masina asa de rar,fiind diesel pe deasupra,e posibil sa scoata mult fum in primii km parcursi,de obicei fum alb urit mirositor,dar asta nu inseamna neaparat ca are o problema de injectie,mergi vreo 100km cu masina,RPM la 3000...3500 dar fara sa exagerezi,din cind in cind,si apoi tragi o concluzie.

De obicei e rulata mașina dar am fost cu hibridul plecați și la 1.01.2023 ne-am întors, local când pot folosesc tot hibridul, și de aceea mai rar touran-ul in ultima perioada. 2 zile la rand nu am văzut abur sau fum, pornita câte 10 minute 2 plimbări prin cartier pe zi. 

Am găsit ceva ulei lângă inj 1 și 2, posibil sa fie fisurat capacul de plastic ca a mai tot dat acolo ulei..,  inelele de la inj, din cauciuc, le-am înlocuit de 2 ori deci nu cred sa fie de acolo. 

Modificat de icoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema cu capacul se traduce de obicei in ulei pe langa injectoarele 3 si 4 - alea de langa busonul pe unde pui ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
robert.alexandru

Va salut,
Daca pe Cilindrul 1 am deviatie cu + si pe 2,3 si 4 am cu - , inseamna ca Inj 1 baga prea mult?

Am un injector pe acasa VDO rulat vreo 20.000 km si l-as inlocui cu ala.
Am pus o poza mai jos.
Motorul merge bine, regenerarile se fac la peste 300km, trage bine, etc

Valorile deviatiei pe 1 sunt de la 0.7 pana la 2 in functie de ce toane are.

Multumesc!

2023-02-01_18h29_31.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cât am studiat, inj 1 cu + este defect și are întârziere de la ecu în aprindere și da pe retur mai multa motorina. Mecanicii știu mai bine... Posibil generata de inj anterior în compresie

Ordinea ar fi:

1-3-4-2

1-3-2-4 sau

1-2-4-3

 

La vw noastre nu știu care e... Sa ne lămurească cineva dacă știe. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

 

am o problema cu un polo 6r 1.2 TDI. Uneori vibrează la relanti și după câțiva km de mers își revine. Am făcut un test cu VCDS dar am unitate de măsura us. Cum vi se par acele valori? 
valorile de mai jos sunt cu motorul rece, practic exact când a fost pornit după o noapte de ger 

 

8A252424-5EAE-4349-B1AF-8DF69CE964CD.jpeg

Modificat de DragusPatrick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Dupa o scurta verificare a injectoarelor am observat ca acel cod inscris pe injectoare nu corespunde cu codurile inscrise in VCDS.

 

Exemplu: pe injectorul 4 codul este BCKJKK iar in VCDS apare codul 81C8BH0.

 

Este normal sa fie asa? Detin masina de 1 an de zile si este prima oara cand am observat.

 

De ce am verificat aceste detalii? Desi valorile injectoarelor sunt bune, acestea rontaie destul de urat. Poate fi acesta motivul? Codurile incorect introduse?

 

Imi recomandati sa scriu codurile corecte in VCDS?

 

Multumesc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa mentionez ca am facut downgrade la soft pre dieselgate acum 2 saptamani.

 

Downgrade-ul la ECU a venit si cu alte coduri pentru injectoare? Incerc sa inteleg de ce difera.

 

O alta problema este Injectorul 1 care are codul sters aproape in totalitate si nu reusesc sa il descifrez. Voi incerca maine cu o lupa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, sig.daniel94 said:

Downgrade-ul la ECU a venit si cu alte coduri pentru injectoare?

Nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Exact asa am patit si eu in urma cu 3-4 ani, dupa dewngrade soft,  a ramas cu rontait la plecare de pe loc, subturat., dar dist intre regenerari a ajuns la 750 km.

 

am incercat de toate, de rontait nu am scapat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea interesanta este ca la mine cu softul dieselgate injectoarele ronțăiau in regim subturat sau în plaja de turații 1700-2200 aproximativ.

 

Imediat dupa downgrade am observat ca acest zgomot a scăzut considerabil, devenise insesizabil in regim subturat sau in acea plaja de turații. Apoi am observat totusi ca la plecarea de pe loc se aud destul de urat (doar la prima plecare de pe loc dupa ce am pornit motorul). Ciudat?!

 

La acel moment am zis sa încerc adapting injector minimum deviation quantity sperand sa scap si de acel ronțăit la plecarea de pe loc.

 

Acum, dupa adaptare ronțăie mai rău, în special la rece. Parca și pornirea este mai greoaie.

 

Știu ca este necesar un nr de km pentru reînvățare dar ma sperie. Pana acum am rulat 150 km.

 

Am descoperit si povestea asta cu coduri diferite ale injectoarelor fata de ce am pe masina... ma gândesc ca au fost schimbate de fostul proprietar care nu a inscris noile coduri. (alt scenariu nu vad)

 

Incerc totusi sa citesc codul de pe primul injector iar daca nu reusesc le voi schimba doar pe celelalte 3.

 

Revin cu informatii in zilele urmatoare.

 

Pana atunci va multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sig.daniel94 Nu stiu daca vei putea codifica injectoarele asa cum le ai acum,unele au 6 digiti in cod,altele dupa cum vad au 7 digiti,deci alta norma.Inainte sa scrii codurile care le au injectoarele,copiaza,poza,etc,codurile scrise in ECU.

Roaga pe cineva sa iti caute dupa VIN ce injectoare ar trebui sa pui.

Pentru mai multe detalii,pune aici pe forum ,marca,si referinta injectorului.

Niste poza ca sa te ajute ...

20230224_092104.jpg

20230224_092119.jpg

20230224_092129.jpg

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@vp44, va multumesc pentru raspuns.

 

Am identificat codurile de pe injectoarele 2,3 si 4. Acestea fiind vizibile. Puteti observa in imaginea atasata.

 

 

Injectorul 2 avea inscris codul 9E6FEL0 si trebuie inlocuit cu AACGJJ.
Injectorul 3 avea inscris codul 57667C0 si trebuie inlocuit cu to A9BGJJ.
Injectorul 4 avea inscris codul 81C8BH0 si trebuie inlocuit cu BCKJKK (este cel din imagine).

 

Codul de pe injectorul 1 este total sters, am incercat in fel si chip sa imi dau seama de cod dar fara succes (cu lumina din 99 de unghiuri, cu lupa, ajustare luminozitate din poze). Am reusit sa descifrez un singur "G" de care sunt 100%. Restul e neclar.

 

Codul inscris in ECU este 8FEFDF0 pentru injectorul 1.

 

Ma gandesc ca poate a venit masina a avut injectoare cu acel cod din fabrica dar ca ulterior au fost schimbate dar fara sa fie adaptate in ECU. (fel si fel de scenarii imi fac :scratch:)

 

Ma mai gandesc ca injectorul 1 este diferit fata de restul 3 (este ciudat ca doar codul de pe el este sters).

 

As incerca sa il las asa pe acesta si sa le codez corect pe celelalte dupa care sa incerc o adaptare. Nu vad sa existe o alternativa.

 

 

IMG20230223194721.jpg

IMG20230223221145.jpg

IMG20230223221151.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-le jos si mergi cu ele la verificat. Daca sunt bune (putin probabil) o sa primesti codurile noi rezultate in urma procesului de testare. Codurile astea nu mai conteaza asa mult dupa ce injectoarele se uzeaza si ies din specificatii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

robert.alexandru
On 2/1/2023 at 6:30 PM, robert.alexandru said:

Va salut,
Daca pe Cilindrul 1 am deviatie cu + si pe 2,3 si 4 am cu - , inseamna ca Inj 1 baga prea mult?

Am un injector pe acasa VDO rulat vreo 20.000 km si l-as inlocui cu ala.
Am pus o poza mai jos.
Motorul merge bine, regenerarile se fac la peste 300km, trage bine, etc

Valorile deviatiei pe 1 sunt de la 0.7 pana la 2 in functie de ce toane are.

Multumesc!

2023-02-01_18h29_31.png

 

Revin cu un update la problema de mai sus si rezolvarea ei care a functionat, cel putin pentru mine.

Am schimbat injectorul nr1 (cel care era pe + in poza de mai sus) cu unul aproape nou, pe care il aveam de pe alta masina, dar corectia cu + s-a mutat pe injectorul nr4.
Deoarece din greseala s-a rupt un plastic ce necesita a fi inlocuit, a trebuit sa dau capacul de la culbutori jos, fapt pt care am scos toate injectoarele afara.

Injectorul nr4, cel care avea mai nou corectia mare cu + avea pierderi pe langa saiba de foc si era efectiv plin de calamina si ulei in partea incercuita cu rosu.

2023-02-25_15h21_22.png.424beac390fa211911d1967892250f78.png

 

Am folosit o solutie de curatare Mannol 9970 care a fost foarte eficienta in curatarea depunerii de pe toate cele 4 injectoare plus o pasla abraziva pe varf.
Am curatat scaunele injectoarelor tot cu solutie Mannol 9970 si dupa le-am pus la loc, folosind saibe noi de foc, oringuri, suruburi, cleme, etc etc

 

Am mers cu masina vreo 100 de Km, si corectiile la cald arata ca in poza de mai jos.

333427336_709623263970710_4958186597512611896_n.thumb.jpg.8e6ae83888303a1a3c3b33aaac4db42f.jpg

Masina are ~218.000 km reali si in afara de inj nr1 care a fost schimbat, restul sunt cele cu care a venit din fabrica.

Am zis sa scriu aici care a fost rezolvarea pt mine, poate ajuta pe cineva. Ma gandesc ca o curatare nu strica niciodata.

 

 

Modificat de robert.alexandru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vedem daca ma pot face inteles,daca nu imi cer scuze.In privinta injectoarelor Siemens,si in special 03L130277B cu care lucrez zilnic,astea au probleme de ,,bobina" in 99,99% din cazuri.

Se pot verifica cu un instrument de masura normal,cu toate ca cel mai corect este sa verificati cu unul specializat care ofera masurarea rezistentei in tensiune,adica alimenteaza ,,bobina" si o masoara in acelasi timp.

Valoarea rezistentei trebuie sa fie 200kohmi,dar uneori functioneaza si la 170kohmi care ar fi minimul dupa recomandarea fabricantului.

de asemenea este importanta capacitatea ,,bobinei" aceasta comportindu-se ca un condensator,si ar trebui sa fie intre 2,5 si 5 microfarazi aproximativ.

Daca aceste doua caracteristici nu sint corecte,nu se poate repara injectorul.

Astfel de bobine se gasesc doar la chinezi din cite stiu,scumpe si fara garantie,nu am cumparat niciodata,prefer sa pun ,,bobina" de la oricare alt injector siemens care functioneaza.

In ce priveste codificarea...in multe cazuri masina functioneaza fara sa fie nevoie de ea,chiar mai bine as zice eu,dar nu stiu de ce se intimpla acest lucru,nu ar trebui sa fie asa.

Am avut cazuri in care dupa montarea unor injectoare noi de fabrica,si dupa probele in mers pentru invatarea calculatorului masinii ,nu au functionat bine decit dupa 2...3 zile de functionare,alteori dupa ce am lasat masina cu bateria decuplata 24 de ore,etc.

Sa fiu sincer,este partea de munca care nu o controlez,si care nu imi place,asta o face un coleg,deci daca exista alte mici secrete,eu nu le cunosc.

Codurile acestea,spus ca la usa birtului,dupa ce bei o tuica,si fara multe elucubratii,informeaza calculatorul de bord,ce impuls electric trebuie sa dea fiecarui injector in parte in functie de rezultatele senzorilor,combustibil,aer,noxe,frinat,ambreiaj,merg la deal,merg la vale,merg la Bucuresti,la Ploiesti,etc.

Problema este ca daca la finalul cablului,adica in conectorul injectorului,nu se regasesc atit rezistenta cit si capacitatea ,,bobinei" impulsul primit de injector nu foloseste la nimic chiar daca este cel corect.

Imaginati-va doua becuri de 12v unul de 40w si altul de 100w,cel de putere mai mica va lumina mai putin decit cel de putere mai mare,chiar daca ,,primesc acelasi impuls" in cazul becurilor aceeasi tensiune.

Impulsul electric face ca acul din duza sa se ridice si injectorul sa injecteze,si daca rezistenta ,,bobinei" este mai mica,cum se intimpla de obicei,injectorul va sta deschis mai putin timp decit ar trebui,asta se traduce printr-o cantitate de combustibil injectata mai mica,iar calculatorul masinii face o corectie cu + 0..+1...+2...+3,0

Injectorul 03L130277B trebuie sa injecteze intre 3,3ml si 9,8 pe minut,la relanti,la 250 bar cu un impuls de 540 microsecunde cantitatea optima fiind 6,5ml/min.

Codul injectorului informeaza calculatorul masinii sa mentina aceasta cantitate prin intermediul impulsului electric,iar calculatorul face corectii in functie de aceasta informatie.

In ecuatia asta mai intervin si alte elemente,cum ar fi de exemplu uzura mecanica a pieselor care formeaza injectorul.

03l cond.jpg

03l rez.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. am si eu urmatoarea situatie.

 

Pe 1.6 tdi 90 cai, injectoare Siemens aveam valori de +1.2 pe injectorul nr. 3. am hotarat sa il schimb cu unul SH dar se pare ca am nimerit unul la fel de prost. Am hotarat sa montez injectorul masinii inapoi iar mecanicul a zis sa inverseze injectoarele 3 cu 4 ca sa vada daca se muta defectul. Am inversat si acum tot injectorul 3 are valori de peste 1.0 (valori citite la cald). Deci practic injectorul nr 4 de dinainte este acum pe pozitia 3 si arata cu valori de peste 1, iar cand era pe nr. 4 era in valori normale. Nu mai stiu ce sa ii fac. Masina merge ok doar ca rontaie foarte rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, Cristiunix a scris:

Salut. am si eu urmatoarea situatie.

 

Pe 1.6 tdi 90 cai, injectoare Siemens aveam valori de +1.2 pe injectorul nr. 3. am hotarat sa il schimb cu unul SH dar se pare ca am nimerit unul la fel de prost. Am hotarat sa montez injectorul masinii inapoi iar mecanicul a zis sa inverseze injectoarele 3 cu 4 ca sa vada daca se muta defectul. Am inversat si acum tot injectorul 3 are valori de peste 1.0 (valori citite la cald). Deci practic injectorul nr 4 de dinainte este acum pe pozitia 3 si arata cu valori de peste 1, iar cand era pe nr. 4 era in valori normale. Nu mai stiu ce sa ii fac. Masina merge ok doar ca rontaie foarte rau

supapa care nu inchide,in chiulasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Stie cineva daca injectoarele 03L130277S mai au probleme? Am unul care in sarcina sare pe la 1,6-1,8 si in accceleratie, aproape de 2000de turatii, are un huruit urat si o vibratie in caroserie. Mi se pare ca se si impiedica putin, ca n-ar trage cum trebuie pana in 2000rpm. Nu sunt sigur dd partea asta, pentru ca e primult 1.6TDI pe care il conduc. Cod motor CAYD 75kw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!