Jump to content

Probleme si rezolvari Octavia 3


barqqsanu
 Share

Postare recomandată

Cred ca am pus link-ul gresit...

Mai uite unul.... https://www.drive.net/l/8108883/

O sa caut acum si pe cel cu TPI-ul exact.

Ideea e ca rasfoind pe siteul ala am gasit mai multe TPI-uri care daca le caut pe google nu primesc decat rezultate in rusa.


uite: https://www.drive.net/l/8044121/

 

TPI 2040620/1 Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare. Azi in bord mi-a aparut sa verific lichidul de racire ce trebuie sa fac? Trebuie sa completez cu antigel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este antigel deja diluat, da, completezi cu antigel.

Daca este antigel nediluat, atunci trebuie sa faci tu amestecul cu apa in procentul care este trecut pe bidon.

Daca trebuie sa completezi 100-200 ml atunci poti sa alegi orice varianta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

daca masina este noua, atunci cum au mai spus si altii pe aici, e posibil sa se fi lasat furtunele si atunci ti-a scazut si nivelul. Eu am patit ceva asemanator cand aveam parca 7500 km. Am completat atunci cam jumatate de litru si de atunci nu am mai avut astfel de probleme. Eu iti recomand sa completezi iar in urmatoarele zile / saptamani sa monotorizezi problema. :)

 

Numai bine,

Laurentiu

Modificat de vj_lau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult. Masina nu mai este chiar noua are aproape 60k de km. O sa completez si vad ce se intampla. Ms mult la toti de sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O posibila rezolvare la adunarea apei dintre usi - are ceva bricolaj in spate, insa poate isi fac treaba

 

@onescu: si eu am completat cam cu 100ml, tine insa masina o perioada oprita sa vezi nivelul real

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@onescu, ce lipeste de la tine acolo e cam un litru. Eu zic ca poti sa torni un bidon de antigel nediluat, si-asa vine iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai... că vine iarna și riști să te trezești cu el înghețat dacă-l torni "în stare pură". Mai ales că probabil îți va scădea și te vei trezi că ai completat 2l fără să realizezi. ;)

Ca să nu mai zic că pot fi și ceva probleme de natură tehnică (seamănă cu ce am avut eu dpdv al nivelului) așa că mai bine urmărești "fenomenul" și dacă persistă, te prezinți la service. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica... daca-l diluezi este mai eficient la temperaturi joase decat "in stare pura"? :scratch:   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atât timp cât vorbim despre soluții pe bază de etilenglicol (care "în stare pură" are punctul de înghețare la -13C), cam da. :)

 

L.E.: las la o parte faptul că este cu peste 10% (cred că 17% este cifra exactă) mai puțin eficient decât apa în a transporta căldura. Plus indicele de vâscozitate mai ridicat care se repercutează negativ dpdv mecanic asupra întregului sistem. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu imi spui ca in bidonul ala de antigel, nediluat, pe care-l cumpar de la pravalie, este doar etilenglicol, care ingheata la -13 gr.C, ca nu te cred. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci trebuie sa caut un antigel diluat? Eu in vas am antigel culoarea roz banuiesc ca tot cu roz trebuie sa completez nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AdiG:

N-am idee ce compoziție are. Știu doar că pe etichetă vei găsi recomandări cu privire la proporții și temperaturi. ;)

Și nici măcar nu se pune problema dacă mă crezi sau nu atât timp cât poți testa foarte ușor pe mașina ta și să postezi aici rezultatele. :P

 

@onescu:

Cumperi G13 (nu cred că diferă funcție de motorizări) și apoi folosești apă distilată pentru a aplica raportul de diluție pe care-l dorești.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o intrebare. Daca nu gasesc g13 are ceva daca cumpar g11 sau g12?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- G013A8GM1 - G13, fluid racire concentrat 1,5l  ~60Lei

 

G13 a inlocuit G12++ din 01.08.2012, deci n-ar trebui sa mai existe pe piata G12++, nici G12+, nici G12, ar fi prea vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G12+ am înțeles (service PBN) că ar fi "p'acolo". Orice altceva nu se recomandă, există risc de deteriorare a instalației (același service PBN).

Eu nu am reușit să găsesc decât la PBN (aveam nevoie urgent). Preț dublu comparativ cu AutoKarma.

În caz că arde, cred că mai am puțin nediluat (2:3 am scoate de 1l) dacă ai drum în zona "National Arena".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu imi spui ca in bidonul ala de antigel, nediluat, pe care-l cumpar de la pravalie, este doar etilenglicol, care ingheata la -13 gr.C, ca nu te cred. 

BA da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema reala cu antigel nediluat ( ce rezista la peste -40) este ca nu mai face tranferul termic atat de bine ca cel la -30 , acest fapt poate creea probleme pe timp calduros , nu la frig

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, de ce nu vreti sa intelegeti ca exista mai multe feluri de antigel ?

Si ca unul din ele, nediluat, ingheata la -14 grade?

La etilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
- amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C - Atentie mare.

La propilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -32C
- amestec 60% antigel 40% apa - ingheata la -47C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -57C 

 

Sau dati si voi o cautare pe google sau cititi eticheta.

 

cititi aici:

http://www2.gi.alaska.edu/ScienceForum/ASF6/680.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil că cineva a văzut eticheta unei sticle de antigel "preparat" și de aici povestea cu -40C în stare pură. Uităm însă că suntem în aria de O3 unde G13 este "soluția de elecție" iar producătorul a stabilit norme clare de utilizare, conform imaginii atașate. Nu există raport de diluție 1:0 aici pentru că nu este voie să se utilizeze așa ceva (eticheta specifică foarte clar că se utilizează numai conform indicațiilor).

 

Nu îngheață mașina dacă vei completa cu G13 nediluat însă trebuie ținut cont și de cantitatea agregată atunci când avem pierderi și completăm constant (puțin + puțin = riscant de mult).

 

Vă rog încă o dată să închidem subiectul "antigel", nu face parte din problemele reale ale O3. În plus, s-a discutat destul și există suficientă informație acum despre acest subiect.

post-127470-0-22234400-1448134571_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit fără sa știu 4 ani de zile antigel concentrat nediluat  si nu a înghețat nimic, deși au fost ierni in care in Cta am avut si -25 de grade, deci nu văd care e problema, si apropo nu am chiulit nici de la școala, am o facultate, am un master, am o profesie, si nu sunt mecanic de profesie. Faptul ca nu ne pricepem la anumite chestii nu înseamnă ca am lipsit de la școala, nimeni nu s-a născut învățat, așa ca eu va sfătuiesc sa lăsați acasă jignirile si sa va comportați ca niște oameni cu cei 7 ani de acasă! Nimeni nu e mai presus de altul si chiar si moderatorii acestui forum nu s-au născut învătați ! O zi buna!

 

Asa e, ai perfecta dreptate!

Modificat de Navi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca sa mai linistim un pic personalitatile, care este, oamenii se impart in trei categorii: oameni buni, oameni rai si soferii.

Referitor la antigel, important mi se pare sa nu bagi: apa minerala, de masa, sau de la retea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In elsa spunea-tap water....deci de la retea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva peste 150.000km cu skoda ? sunt curios cand oare pica motorul la masinile astea.. unii zic ca nu ar tine prea mult.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!