Jump to content

Probleme Leon 5F


Cristian
 Share

Postare recomandată

Azi pe un traseu montan bateria mașinii a decis să ne părăsească spre ceruri subit, fara a da simptome înainte de nici un fel.

 

Mașină a pornit bine mereu la prima cheie indiferent de temp.  Azi la 16 grade după o pauză de stat de 45 min nu a mai vrut.

Pom de Crăciun în bord și nu învârte deloc. Mi a dat curent cineva sa pornesc iar mâine urmează să o schimb.

Bateria e un exide și are 7 ani jumate vechime. Este AGM și are 59Ah, am sa iau ceva similar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A rezistat eroic, ai folosit start-stop permanent de cand ai masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Start stop dezactivat complet din soft din a doua săptămână în care am ridicat masina.Nu folosesc și nu am sa folosesc așa ceva niciodată, imaginează ți că faci o urcare pe Grossglockner ajunge temp ulei la 116C și parchezi sau stai in blocaj și îți intră start stop. Perfect nesănătos pt turbo.

Amuzant totuși comportamentul spartan de lăsat în drum fără nici un preaviz. La golf macar am știut că mă lasă bateria când am dat a2a cheie să pornească, aici a pornit mereu din prima fara întârziere, până azi.

Așa că dacă aveți bateria mai veche, ori faceți un test Profi sa va arate câți A de pornire mai are ori o schimbați. La mine arată 12.6V măsurată, dar curentul de pornire nu îl cunosc, probabil sub jumate.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Leonul 5f am folosit tot timpul start-stop, bateria are 6 ani si 2 luni, dar incepe sa dea semne ca invarte mai greu la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt mega multumit de masina, si de achizitie. Au fost cateva momente cand nu am fost multumit de unele aspecte, dar masina perfecta nu exista. In rest, mega multumit, taxe minuscule, consum minuscul (30.000km -5.8 %  cu ~60km/h viteza medie). Insonorizare mediu spre buna (sunt masini mult mai slabe si mai scumpe), frane bune, motor si cutie superbe,  suspensia spartana, nu ca e dura, e din topor, dar e o compacta ieftina fara DCC si cu jantele maxim admise pe talon. Vreau confort pun R15.

 

Si ca sa inchei si cu bateria, a stat de ieri pana azi dimineata (16 ore ) pe redresor special pt baterii start-stop. La cuplarea redresorului voltajul aratat era 12.6 (masina nu pornea, nu invartea), la decuplarea redresorului dimineata voltajul indicat era 12.8/12.9 dar masina nu a vrut sa porneasca deloc, nici macar nu a invartit motorul o data. Am tras concluzia (cat ma pricep eu) ca ori a oxidat/decedat un/mai multi elementi, astfel incat curentul de pornire (intensitatea) este mult sub cea initiala (640A).  Alta explicatie eu nu gasesc, cum sa mearga masina bine jumate din zi, timp care vizitezi diverse, opresti pornesti fara ezitare, iar la a 4a parcare in aceasi zi, nu a mai vrut sa invarta deloc.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urata faza, mai ales ca te-a lasat in varful muntelui. Oricum, e bine ca ai gasit pe cineva dispus sa te ajute si ca ati avut cabluri de pornit masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat la asistenta auto, am chemat ajutor, plateam (nu era problema de bani, sau de timp), insa eram parcat intr-o parcare celebra de pe Nockalmstrasse (al doilea traseu dupa Grossglockner din At care merita facut din plin) dar nici nu au trecut 5 minute ca am si gasit ajutor in parcare. La asistenta auto ÖAMTC  mi-au spus ca omul ajunge in ~2 ore + si ca are cateva baterii la el, dar nu e sigur ca are una compatibila pt masina mea, asa ca trebuia stat 2 ore + sa vina sa-mi dea curent.

Aici este, o sa detaliez pe topicul de calatorii, mai multe puncte turistice si drumuri de mers cu masina.

https://www.google.at/maps/place/Nockalmstraße+Grundalm/@46.8957423,13.7738708,18.75z/data=!4m13!1m7!3m6!1s0x477092d71aa291cf:0xbd4a1dbbd44193ea!2sNockalmstraße!3b1!8m2!3d46.9006673!4d13.8169016!3m4!1s0x47709308ca8a1597:0x1c5d409c765a5!8m2!3d46.8958621!4d13.7744981

 

Am comandat bateria, vine Vineri, am ales Exide EL600 si nu EK700 pt ca cea din urma era prea mare si grea.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos Grossglockner, am facut si noi in 2 ture cam tot ce inseamna pasuri si trecatori din Austria, Italia si Elvetia. Le-as face oricand din nou, dar nu cu Ateca... Leonul e o masina mult mai potrivita pentru asa ceva.

Revenind, totul e bine cand se termina cu bine. A fost nevoie de codarea bateriei noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajunge zilele urmatoare bateria, masina e in garaj, nu o folosesc. Am VCDS si o sa introduc codul BEM daca e nevoie.

 

Am sa pun poze si ceva scris zilele astea, am incercat azi dar toate pozele au peste 4mb, asa ca trebuie sa le bagi intr-un album, ca nu stau sa le dau resize una cate una.

In 2018 cand mi-au luat foc franele, am facut Grossglockner de la S la N (atipic) si nu am facut nici o pauza la caborare, pe toate cele zeci de curbe, asa ca de asta au luat foc franele. Anul asta am facut Grossglockner de la Zell Am See spre Sud si nu a fost absolut nici o problema cu franele, am luat si mai multe pauze dar a fost superba vremea.

 

 

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A rezistat bine. Bateria mea Varta AGM de 68 Ah a rezistat 5 ani si 4 luni(95 000 km). Si nu am folosit start stop niciodata. Trebuie codat bateria noua. Dar pe mine nu m-a lasat subit, doar a pornit foarte greu masina dimineata la prima pornire(fiind si iarna) si din 780Ah curent de pornire mai aveam  210, nu m-am mai riscat si l-am schimbat cu Varta AGM de 70Ah(de asta aveau unde m-am dus) si s-au ocupat si de codare...

La cealalta masina din familie (masina identica cu cea a colegului deenman) este tot baterie 59Ah Exide si deocamdata e OK(tot cumparata in decembrie 2015).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat daca exista un topic dedicat de frane (la modul general) si nu am gasit. Nu doresc sa mai deschid topic nou pe aria Seat 5f despre frane asa ca postez aici.

 

As dori sa-mi comand online placute+frane (acelasi producator) bugetul nu este o problema, si cred ca sunt limitat la 288mm diametru fata(310mm nu merg pt ca am 1.4 tsi 122 cp si am amortizoarele de 50mm nu de 55mm la fuzeta).  As vrea ceva discuri mai performante, insa nu exagerate, nu de circuit, ci pur si simplu un pic mai bune decat cele stock.  Cele stock franeaza bine, cu mentiunea ca se incalzesc exagerat de rapid daca cobori serpentine, pentru ca masina nu are ventilatie/canale de suflat aer spre discuri dinspre bara fata (asa cum sunt de ex la GTI, ori alte masini).

Aveti vreo recomandare de producator? Merita discuri cu gauri sau caneluri? In speranta ca se racesc mai rapid, insa pot aparea alte probleme la ele.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt etrieri cu portetrieri integrati? Ai o poza cu franele actuale?

De regula 288mm sunt cei cu porterieri separati unde se face upgrade la 312mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit mai mult pe forumurile nemtilor, si sunt oameni care au pus 312mm si 272mm la discuri, de la dimensiuni mai mici (280/252) insa trebuie codat/calibrat ABS-ul (nu am inteles de ce). Banuiesc ca la franare, distanta este alta iar ABS-ul va intra mai rapid fara sa fie calibrat.

 

Nu cred ca vreau sa modific nimic de genul asta la masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu ma gandeam sa aduc un mic upgrade prin schimbarea placutelor si discurilor. Dupa ce am mai citit una alta, cea mai buna optiune pare a fi de la EBC Yellowstuff. Dar costul e aproape dublu fata de alti producatori. 

Sa ne tii la curent cu ce alegi! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot_20200908_172619_com.voltasit.obdeleven.thumb.jpg.1c322e5c1c9fc53d7687f440105dad85.jpgA fost cel cu 2 furtune deci nr 2, celalalt este inca bun. Se vede inainte si dupa ce valori sunt. 

Screenshot_20200908_175427_com.voltasit.obdeleven.jpg

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat la niste poze cu etrieri fata de 1.8 tsi si nu par sa fie diferiti de cei de pe 1.4 tsi (122hp). Stiu ca discurile fata la 1.8 tsi sunt de 312mm.

 

Momentan ca si producatori sunt axat pe TRW sau Textar. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Etrierii seamănă, dacă nu sunt chiar identici, fiindcă pistonașul are 57 mm la ambele (atât la 288, cât și la 312 mm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sa fie stock, scap si de calibrat ABS. (288 fata/253/255 spate). Am sa comand piesele curand (fata/spate) discuri +placute (aceasi firma) si vaselina cuprata pt contactul dintre disc si janta. Mai ramane sa schimb lichidul de frana pe viitor.

Nu am probleme cu franarea, chiar am facut niste drumuri montane extreme de curand, tine bine. Problema este ca am o buza pe margine, asa ca discurile sunt uzate, iar cand am pus mana pe interior, acea buza este si mai mare.

 

Stiu ca in functie de producator, uzura maxima admisa este de 2-3mm (noi 25mm, se schimba la 22mm, si da, exista discuri noi de diverse grosimi 19-25mm) insa estimativ, vazand ca pe interiorul discului am uzura mai mare decat pe exterior (pt ca acolo impinge pistonul) am decid sa le schimb. Mai mult preventiv, si pt siguranta, decat de nevoie 100%. Placutele sunt la 60-70%, insa discurile cred ca sunt gata.

 

Daca ajuta pe cineva: ~108.000km din care primii 65.000km facuti in Buc.  

 

Va multumesc.

Modificat de deenman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A ajuns si bateria, comandata marti dupamasa. 

 

Am citit putin despre codarea ei cu VCDS si introducerea codului BEM.

Pe masina am bateria OE tot Exide de 59Ah si 640 A, iar asta e o exide de 60Ah si 660A. Codul bem trebuia sa fie langa holograma, dar nu e. Insa am gasit stantat in plastic acel cod pe lateral, care are 11 cifre/litere. 

 

Acum, din cauza ca bateria e acelasi producator, si aproape aceleasi specificatii, sa las acelasi cod BEM? sau sa incerc introducerea acelui cod de pe lateral?

 

 

IMG_20200910_103131_copy_2000x4333.jpg

IMG_20200910_103151_copy_2000x923.jpg

IMG-20200910-WA0006_copy_2000x3555.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am avut ceva erori din cauza bateriei moarte. Am sters tot si nu mai apare nimic.

 

Am urmarit clipul prezentat de rosstech pe YT si am parcurs pasii prezentati acolo:
- verificat la tipul bateriei sa fie EFB- este

- verificat si modificat amperajul- era 59Ah (baterie Exide originala) am pus 60 Ah (Exide AM)

- verificat codul producatorului- era pus TU3- coincide cu producatorul Exide.

- verificat serial number- ei bine aici m-am cam blocat, aici este codul BEM- 

 

Codul bagat in sistem scris pe bateria originala este E30119J2YS (10 caractere).

Daca e sa-l descifram,  3 ar fi 2013 (ceea ce e corect), 01 este Luna Ianuarie, iar 19 este ziua. 

 

Acum daca e sa iau codul stantat pe bateria AM J04BS1263S nu vrea sa-l accepte, imi spune ceva de introdus litere. Am incercat diverse combinatii, sa bag toate cele 11 caractere de pe baterie, sa pun O in loc de 0 si nu merge.

 

Am doua variante, il las asa, sau folosec codul pus de voi care e general, gen  060 TU3 1111111111.

 

 

IMG_20200911_111804.jpg

IMG_20200911_112403.jpg

IMG_20200911_113122.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Ce discuri si placute originale Seat folosesc reprezentantele?

Am primit "oferta" de 2500 lei pentru schimb placute F/S + discuri F si evident (un milion de ore) manopera...

 

Masina 5F FR 2016 - 2.0 TDI 184 HP

 

?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!