Jump to content

Vw Golf IV Variant + DSG


Emy D

Postare recomandată

Poza de 350K. 
Am scapat cumva numarul fix, dar asta inseamna cumva ca am trecut cu brio de ei :))
image.thumb.png.f980fe4a3443e21627553f1e9c27f44d.png

Inca nu am apucat sa instalez piesele, urmeaza sa pun discurile fata si sa cumpar si set complet planetare si apoi sa ma apuc de montaj. 
Za brake rotors: 
image.thumb.png.d2f12aab7f1dda66b404c3d8e073bbd3.png

Rotinger HighPerformance (continut ridicat de carbon) + TRW Dtec pads. 
 

De abia astept sa scap de eroare de "check brake pads" din bord. 

Drumuri bune si pe data (a)viatoare. :) 

Link către comentariu

Mnoh...si pt ca trebuia sa merg la Bucuresti si trebui sa imi fac franele (imi stateau pe cap, dom'le) si tot trebuia facut procesul de bedding... Am zis sa le si schimb ca mai apoi am aprox 5-600 km  timp de bedding. 

OLD vs NEW;

image.thumb.png.ca9b9426b856acef336785772988ad46.png

OLD:

image.thumb.png.f28aeee8a29df3ab507746bdb451833f.png

 

Dat jos totul, curatat culise, curatat butucul, dat bine cu vaselina pe baza de cupru: 

image.thumb.png.c0dca0140fab784aa75466d659ac7aee.png

 

 

NEW (da' pe partea ailalta): 

 

 

 

 

image.thumb.png.e47cef4146236851875c2c1f679264ae.png

 

Deocamdata totul bine...nu fara patanii: 

1. Am dat de Dorel de dimineata: 
 

image.thumb.png.4085ca88901bec22ce1dc2501569faad.png

Cum s-a intamplat? 



 

si 2. Drumurile de pe raza judetului BV sunt dezastru, execrabile si ca dupa razboi. CJBV nu isi merita banii deloc, la fel ca si CNAIR. 
:( 

Am dat in niste cratere de aiaiaii... si cam trebuie sa mergi pe drum de zici ca esti beat incat sa ocolesti tot ce se poate. 

Link către comentariu

@Emy D daca drumurile din jud BV sunt varza… iti recomand: poc! Poc! trosc! barrrrr! trosc! trosc! Bun venit in judetul

AG

Link către comentariu

Auch... Trist!

Dar imi mentin parerea: DN1 pe raza judetului BV e groaznic! Se simte instant cum intri in judetul BV fata de ce avem pe SB. 
Apoi in SB au facut dezastru rosturile de dilatatie de la podurile de pe A1. Si-au batut joc de noi...pe banii nostri. In Alba... intre Sebes si Sibiu si-au batut joc de toata portiunea de A1 de pe sensul respectiv. 

trebuie sa intreb si la BV si la Alba care e limita de viteza pe sectoarele respective de drum in noduri maritime... 
Gluma: 

Stii ca ai intrat in Judetul BV atunci cand pedometrul iti arata ca ai facut 7000 pasi, desi tu esti cu masina. :(

 

Link către comentariu

Gresiti amandoi. Dambovita rulz la drumuri proaste. Un drum pe la Moreni spre Targoviste mi-a distrus bucsele de la stabilizatoarea fatza. Alea care costa putin si se schimba greu :(

Nasoala patania cu geamul though... bine ca doar geamul...

Link către comentariu

@mad_kat drumul ala a fost reparat acum 5 ani ;))

A mai ramas Targoviste - Campulung, portiunea din AG si DN7 in zona Oreasca.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Salutare. 
Pentru ca planetarele aveau o vechime si uzura si jocul intre acceleratie-deceleratie era destul de mare, am zis ca fac o treaba buna si pun planetare noi. Set complet. 
Ce sa fie? SKF sau Spidan? 
Am mers pe SKF, desi, cred ca era mai bine pe Spidan. 
De ce zic asta? Pai ca m-am ales cu un bazait/vibratie (nu e bataie) care rezoneaza in masina pe la 1950-2050 RPM sau pe la 4000 RPM (aici se aude mai tare). :(

Se aude in accelerare si decelerare doar in drive/Sport. In N nu se aude. 

Au aparut instant la schimbarea planetarelor. 
image.thumb.png.b332c221c81268abb027284280632848.png      image.thumb.png.35bf88d0d2d49cefabec5810a292e1aa.png 

Daca ati mai auzit... de problema asta sau vazut pe undeva pe forum, dati una dupa cap sa ma apuc de citit... :)

 

In alta ordine de idei... Mi-am pus oglinzi in loc de discuri :P 

 

 

image.thumb.png.6a14b5173c9c423488d1e197038c5aa6.png

 

Frana prinde bine, pedala ferma (de pui, de porci, etc) :))

 

Link către comentariu
în urmă cu 1 oră, Emy D a scris:

Pai ca m-am ales cu un bazait/vibratie

Tot SKF am pus si eu recent pe masina si nu am aceasta problema , dar ceva similar am experimentat in trecut tot cu o planetara SKF la fostul golf , problema la mine a  fost ca vaselina din interior la planetara noua era extrem de putina in capul interior , asa ca am adaugat inca un recipient intreg si zgomotele au disparut . 

 

La planetara noua , am facut o groaza de miscari rotative cu ambele capete pana am simtit ca vaselina din burdufe a ajuns prin toate locurile si miscarile ei nu mai opuneau rezistenta .  La scoaterea din cutie , abea puteam sa misc de ambele capete , parca erau intepenite , nu numai rotativ , dar si longitudinal....:wacko:

din cauza depozitarii acestora pentru mult timp , vaselina migreaza usor usor intr-o singura parte , iar daca aceasta parte este burduful....atunci capul de planetara nu are lubrifiere corecta , chiar daca prin miscarea de zi cu zi tot mai ajunge acolo ceva vaselina , nu ajunge destula fix in locurile care trebuie... 

 

Daca persista ai de ales intre Garantie  sau pierderea garantiei si desfacutul capetelor pentru adaugare vaselina cu costul de manopera + coliere noi. 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

@Doomy, thanks!

Pfuuu! De noi vaselina putina si sa faca asa? :(

Deci, urgent trebuie sa fac asta... ca de Garantie nu orea poate fi vorba :( Eu le-am instalat. Si la service daca le instalam, tot greu cu garantia... 

Nu au apucat sa isi faca uzura oare? :(

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
în urmă cu 10 ore, Emy D a scris:

Pfuuu! De noi vaselina putina si sa faca asa?

Nu neaparat putina , dar nu e distribuita uniform , incerci sa deschizi un cap (interior) si inspecteaza.   Alt lucru care imi trece prin cap ar fi ca la capetele exterioare , punctul de presiune unde se strange pe rulment difera milimetric si poate atinge pe fuzeta sau calca ciudat pe rulment .  

De strans banuiesc ca le-ai strans bine la cuplu .... 

Link către comentariu

@Muale, am crezut ca in cm :P  Cu tine nu mai stie omu' cand vorbesti serios sau cand glumesti :))

Acuma serios vorbind, vibratia/bazaitul apare doar la o anumita turatie, sau, mai bine zis, la anumite turatii se transmite in alte piese si se resimte in masina, indiferent de viteza (kmph). 
@Doomythanks! voi cumpara 2-3 pungulite de vaselina pt planetare, le desfac si le "dotez" eu cu lubrifiant... :))

 

Link către comentariu

Salutare din nou! 
In primul rand, multumiri lui @Doomy pentru pont! Era vaselina dar nu parea sa fie prea multa sau cel putin nu la fel de mult ca la cea din dreapta.  Si nici nu se misca asa de usor capatul ala de planetara. Am mai scapat de bazait/vibrat (nu mi se pare ca e complet) dar pare ok acum ca nu se mai transmite in masina. 

Acum am de schimbat suportii motor ca se vedea cum motorul se scutura rau la oprit/pornit/franat. Comandat set complet -> vineri instalam. 
Sambata sunt ocupat cu "sound gear" pentru nunta surorii mele si sper sa apuc sa si spal masina cum trebuie, apoi duminica nunta si saptamana viitoare sper sa ma bucur de un weekend cu rulota la Bran :) 
Frane avem, suporti motor o sa avem, planetare noi avem... 
De-abia astept sa imi fac timp sa pun si axa cu came si ce mai trebuie. Dar ma mananca tare "chelea" sa cumpar o chiulasa si sa o duc la reconditionat si sa schimb chiulasa cu totul, cu scaunul supapelor refacut, cu simeringuri schimbate, garnitura noua, tacheti noi, etc. 
We shall see... 
 

Link către comentariu
On 5/17/2023 at 3:13 PM, Emy D said:

@Muale, am crezut ca in cm :P  Cu tine nu mai stie omu' cand vorbesti serios sau cand glumesti :))

Acuma serios vorbind, vibratia/bazaitul apare doar la o anumita turatie, sau, mai bine zis, la anumite turatii se transmite in alte piese si se resimte in masina, indiferent de viteza (kmph). 

 

pai masina poate aveam 50 km/h si roata impreruna cu planetara se invarte corespunzator dar diferenta de rpm e din cutia de viteze.

vorbeam serios, roata+ planetara se invarte la fel si cu 2000 rpm la motor si cu 4000 rpm, depinde de treapta. la tine fiind DSG sa zicem ca e o variatie mai mica decat la manuala.

 

daca spui la turatie indiferent de kmh, se aude si la 0 kmh? poate are legatura cu motorul doar.

Link către comentariu

Pai si de ce cu planetara veche nu face?  
E o vibratie/ frecventa anume care se transmite de la motor (evident) prin planetara, spre interiorul masinii. Cu planetara veche NU se transmitea acel zgomot. 
Schimb si suportii motor, si apoi vedem ce se mai simte in masina. 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Update....
Am schimbat si suportii. Alta viata! gata cu vibromasajul din volan. Cu ocazia asta am schimbat si suportul de pe motor. De ce nu daca am dat filetele peste cap... :))
Apoi 
Joi era liber, vineri liber (ca doar mai avem 42 zile de CO, asadar sa mai folosim din ele). Luni liber. 
Ma duc si spal masina.... ca saraca mirosea a transpiratie si praf:
large.20230602_101024.jpg.e48316b99ce7e87812c7d4197c2a5c1a.jpg large.20230602_102154.jpg.db0188094f1cc24dc999b3c60551fd8a.jpg
 

Ce sa facem acum ? Dam o fuga pana la bran cu Rulota. Ne postam intr-un camping in bran (Heaven Camping Bran) si...gata, treaba! Agatam rulota de 1400 KG dupa golf si testam noii suporti + planetarele....si DSG-ul. Il "obosâm" o țâră...

large.596208627_20230602_174122(1).jpg.41f961565e673e0d8b4c2904a091be49.jpg large.20230602_173553.jpg.acc79d86908aee93f1f5dedd6ca039ee.jpg 

large.20230605_111034.jpg.31afa461b836d167bf37675a4d128a95.jpg large.20230604_212955.jpg.8db9f53c93d06fca1bc6f5a96eabcb10.jpg large.20230603_205430.jpg.4dcb4a3f9528cb0c39c5b25790d68770.jpg large.20230604_095905.jpg.f12cbb51a173b0b4e51bedf7601d6fb1.jpg 

 

Frumos pe aici.... mai venim! 
Mancare buna (daca am facut-o noi, cum sa nu fie buna)... Viata tihnita, odihna...Vreme decenta. 17 grade ziua si 11 noaptea, da, mere fain caldura in rulota, frigiderul tine berea rece... (fara alcool).
large.20230604_193146.jpg.ddadd36f8e5fd07241966593f3a9b28c.jpg large.20230604_095905.jpg.f12cbb51a173b0b4e51bedf7601d6fb1.jpg 

Apoi evident ca am luat la pas Cheile Zarnesti-ului (sau Prapastiile Zarnestilor...)
 


large.20230603_182428.jpg.76d6f0ae86e9f1ffab545cf65a3cd6e6.jpglarge.20230603_182259.jpg.d8fbbaa7831e9966647eaad43c4e43a6.jpglarge.20230603_182704.jpg.e91dd24bc3df029efb773e362da33b1c.jpg

 

Dino Park pt pitici...

large.20230604_134622.jpg.851774c6a48d1ecabf3e521d64d6253e.jpg

Cetatea Rasnovului (inca inchisa, din pacate, am putut vizita o mica bucata din exterior...)

 

large.20230604_150801.jpg.1fc4979963c9fb9beed9e9f2720bfb86.jpg large.20230604_150615.jpg.95e8c5df0898368074020ebdd9068b1d.jpg large.20230604_150627.jpg.0f2f26c55d8db30378562e3f1038e4a9.jpg

 

Si ...o pestera un pic mai sus de Dino Park.

 

large.20230604_160957.jpg.14ad6cdcaf30f4c864f4409a5ee8a168.jpg large.20230604_162855.jpg.fd690576d83f4c5f5cc9d9f1819e11ff.jpg

 

La intoarcere... inca 2 poze cand am mers la baie daca tot avem baia (casa) dupa noi :))

 

large.20230605_141059.jpg.0eab1653115ea5580df8341d5ff908ad.jpg large.20230605_141006.jpg.25a941d70cf1a97c57874085e9c84aa6.jpg

 

Si cadou... ceva ce trebuie sa rezolv: O inceput sa scuipe cu resturi de bureti... 
large.20230609_075655.jpg.f664653f535ca96bcc15311acc2d9085.jpg

Atat deocamdata, sa nu va plictisesc! 
Drumuri bune! 

Link către comentariu

Ah si da... 

Consumul mediu, dus-intors de acasa, la SB, apoi la BV-Bran 

Golful ... cam 1500 kg. 

2 adulti

2 copii in scaune isofix

Portbagaj plin

+

Rulota  (mtma 1400 kg). Eu zic ca avea vreo 1300-1350 kg.

Mers normal 90-100 pe E /A1/A3

Mers in rand cu lumea in localitati dar cred ca aici in 99% din cazuri se mergea pana in 60 kmph.

---------------

9% la pompa

DSG-ul a schimbat perfect cu rulota in spate. Simte instant ca are greutate si schimba deja mult mai sus in rpm...

Ma declar multumit! :)

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
On 6/9/2023 at 9:44 PM, Emy D said:

Si cadou... ceva ce trebuie sa rezolv: O inceput sa scuipe cu resturi de bureti... 
large.20230609_075655.jpg.f664653f535ca96bcc15311acc2d9085.jpg

Te pandesc si pe tine bureteii. 😁

O sa ai nevoie de "Rabdare si tutun" cand o sa te apuci de operatiune.

Arata foarte bine masinuta in poza asta:

image.png.a6936bd80edbe3fd0b300e5dcb9456c4.png

Link către comentariu
Laurentiu_LWR

Hai ca mai intru si eu din cand in cand pe aici sa vad ce faci cu buretii... :))

Nu am inteles de unde tot ies..dar nici nu am avut timp de ei...

Cel mult mai dau drumu la ventilatie la maxim si ii trag cu scobitoarea afara  dar parca nu se mai termina :))

Link către comentariu

te asteapta demontare bord si clapete aeroterma si refacerea stratului de izoolant de pe ele.

Link către comentariu

@Al Bundy, stiu ca asta ma asteapta... :( Important e sa gasesc inlocuitor pentru buretii aia ca au totusi un rol... 
Cred ca iau un set complet de climatronic si il pregatesc sa il inlocuiesc pe al meu cu unul reconditionat, ca sa nu pierd mult timp cu ele. 

De dat jos bordul nu ma sperie...daca tot facem asta, izolam si fonic firewall-ul si schimbam si radiatorul de caldura din interior...alta data sa nu-l  mai dau jos. 

singura problema, e timpul: cum e masina daily, NU am timp... 

@Laurentiu_LWR, initial, iese doar o "coaja" de pe clapetele de dirijare a aerului(se exfoliaza). Apoi incepe sa se faca tot mai naspa si sa scuipe aiurea bucati mai mari de bureti, pe masura ce se dezintegreaza...

Link către comentariu
  • 2 months later...

Salutare din nou!
A venit si concediul meu si pt ca aveam drum lung inainte, am zis sa facem o verificare a suspensiei, bucse, pivoti, capete de bara, etc. 
Desi mecanica aproape toata e facuta de mine, am zis sa merg la un service auto sa mai bage si ei ochiu' pe acolo ca paote mine mi-a scapat ceva. 
Rezultat: Masina e impecabila dpdv mecanic. 

Cu cateva exceptii: Distributia avea cam 110K. Ceva scurgeri de ulei din cauza capacului de culbutori si evident, EGR. 
Cel mai urgent de facut: distributia. 
  
Urmatoarea saptamana, mi-am facut timp sa merg la un amic care are elevator. M-am apucat de treaba si am trecut si la urmatoarea generatie de Distributie. Cea fara amortizorul hidraulic. Evident ca o trebuit sa mai caut in disperare inca un prezon pentru rola, pt ca e diferita...si in cutia distributiei au venit doar doua piulite.
20230815_113255.thumb.jpg.ab9e965020d4639ea231fb4d736ae9a3.jpg  20230815_113249.jpg.4b175bb62b311c875c2d2b9e3fd47f0a.jpg  

Apoi, pentru ca ultimul service auto a facut geometria rotilor prost de tot (tragea dreapta) am mers in alta parte pentru o geometrie corecta. Sa nu obosesc tragand de volan 2000 km. 

20230815_172953.thumb.jpg.8678da8d2f0f788b47cda4fccdbb46e8.jpg 20230815_173036.thumb.jpg.25ca0711f2676a5fcc07aeb7303c8ef6.jpg 

Si acum pot zice ca statusul masinii e cum trebuie. Aproape. Urmeaza ITP-ul... 
Screenshot_20230816_153052_Spritmonitor.thumb.jpg.70f8dec6d43aebed2912e9c942267bf9.jpg - Cred ca screenshot-ul asta e mai vechi, ca pe 16 deja respira itepeul... si trebuie sa merem sa vedem daca masina e conforma da mers pe strazile care stiti cum sunt.... 

Ajuns acasa, dupa ce am spalat masina, am facut si un tratament de parbriz de la Glaco... Nu am avut ocazia sa il vad la treaba in vacanta, dar cateva saptamani mai tarziu am vazut ca inca rezista cu brio pe parbriz. 

20230816_194341.thumb.jpg.6f98b418849cc7c67a15dc7ad9c6b019.jpg 

Plecat la drum, masina s-a comportat exemplar... SB - Bucuresti - Kavala...unde am dormit o noapte. In ultima poza, batranica  + passat-ul B6 al cumnatului meu. 
20230817_145228.thumb.jpg.64bfb04663d9590913debdde45282ac6.jpg 20230818_135953.thumb.jpg.78ca4c44cec1b944be5bb011aa54e4e6.jpg 20230818_151105.thumb.jpg.84e8dafa955f55134482980e5ecef4a1.jpg


Si un Range demn de masini...mai noi dar pe Golf: 
20230817_132211.thumb.jpg.d7669fa7878ef61641ff017072e42f67.jpg

Apoi, ne-am relaxat vreo 8 zile in Nea Peramos, undeva pe langa Kavala. Ba o plaja in nea Peramos, ba pe plaja Ammolofoi (sau First Dune Beach mai exact), plimbari, relaxare, mancare buna... Meeh :) 

20230818_152214.thumb.jpg.d3f39b638f0f93ef8630049012a156dc.jpg 20230821_190940.thumb.jpg.bbeda686953e47107d7f7c6f3c9fba53.jpg 20230821_190956.thumb.jpg.e40d8243fba18ee8ddbe43e67f105d0c.jpg 

 

20230822_102409.thumb.jpg.23b0f734f8022e4244c68b4274a82a1a.jpg - Parcarea de la Ammolofoi

 

Golful avea si cazare pe masura in nea Peramos :))

 

20230823_190453.thumb.jpg.6d1d41c81051389faa9b41dd5ccb795f.jpg

Datele expeditiei: 
~1900 km. 
la dus: 5.7% 
la intors pana in Buc: 6% 
Buc - Sibiu, 7%... pt ca, accident, stat in coloana aiurea, cald, clima pornita, etc. 

Overall, sunt multumit de cum a mers masina...la cat a fost de incarcata: 
20230827_193454.thumb.jpg.8adff033674ff4849e3d74a2c87bab49.jpg

 

Apoi ne-am intors acasa...si de ce nu sa ne jucam un pic cu ECU si hai sa facem si un Stage 1 la Golf. Pus si debitmetru nou... si e mai sprinten. 
Mai am un modul de instalat, care o sa imi prea si comenzile de la padele (pe care le voi monta curand pe volanul oem de G4 cu comenzi :)

Si pt ca Stage 1 nu e suficient pt un setup cu DSG, ma apuc de cautat Turbo de ARL + IC + tubulatura sa facem un setup de aprox 170-180 CP (fara fum pe cat posibil ).. 

Va urma :) 
Drumuri bune! 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Si-am mai trecut cu brio de un alt ITP. 
DAR , surpriza suprizelor a fost cand am ajuns in fata statiei de ITP si s-a oprit masina si nu a mai vrut sa porneasca. :))

dupa 5 minute de dat la automat, au zis cei de la ITP sa dea jos borna si sa o reconecteze. Zis si facut, a pornit la sfert. All good, a intrat pe linia de itp, terminat, platit 150 lei si apoi am tinut-o la birou pana m-am intors din bucuresti. 

Am ajuns sambata inapoi. Merg sa imi iau familia sa mergem acasa, totul bine si frumos. 

Ieri plec de dimineata, totul bine si frumos. Plec la pranz sa iau copilul de la scoala, totul ok. Cand ma intorc spre birou... hop, s-a oprit iar. 
Bai...exact pe strada aia mai ingusta cu o singura banda. :))

Opreste politia langa mine: 
- Buna ziua, ce s-a intamplat? 

- Buna ziua, s-a oprit  in mers si nu mai porneste. 
- Am inteles. Va rugam sa o mutati sa nu incurcati. 
- Ma ajutati sa o imping mai in fata? 
- Eee... cum sa va ajut? Va descurcati...
😐


Reusesc intr-un final sa o pornesc si ajung la birou. Intru in parcarea subterana...se opreste iar. Fug sus in birou sa iau VCDS-ul si eroare: 
image.thumb.png.ff7f0f7ae0dd3bf63c886ac5488e8a21.png 

comandat un senzor nou, pe Bosch: 165 lei. Ajunge senzorul in 2 ore, fac un pic de miscare cu bicicleta, ajung inapoi la birou si pe la 5 ma apuc de schimbat senzorul in parcare. 
Cel vechi era curat...asadar, doar l-am instalat pe cel nou. Sters erori de pe engine, cutie, abs, etc. Testat din nou, totul ok. 

De ieri, vad ca merge. Ramane de vazut daca e si altceva, DAR sper sa nu ajung la verificat cablaj ca nu am chef sa il desfac din izolatia aia si din tuburile acelea de plastic. 

Drumuri bune fara probleme de genul asta :) 
:Driver:
 

Link către comentariu
  • 2 months later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!