Jump to content

Vw Golf IV Variant + DSG


Emy D

Recommended Posts

Zilele trecute incercam sa codez ecu sa fac functional si tempomatul. De fiecare data cand bagam codul imi luam eroare de "session dropped".. am zis ca aia e, nu merge. Cand pot, dau jos ecu sa il codez pe masa. 

Si-am plecat pana la București... ca marti dimineața devreme plecam spre Grecia. In timp ce ma plictiseam pe Valea Oltului...am zis hai sa pornesc butonul ala de la maneta de tempomat. L-am pornit desi stiam ca nu mergea. Apoi am apasat pe "set" si.... mergeeee... :))

Deci avem si tempomat functional. Yuhuu! Acum sa tot facem drumuri lungi :))

20220820_142412.thumb.jpg.f4d14fa1cf8917aacd21c20adb6e2ea3.jpg 

 

Ps: ai fain e si dealul negru cand ai DSG... :))

 

Link to comment

Mai trebuie sa rezolv cu ESP-ul. Nu functioneaza si Diferentialul din DSG (sau EDL/ASR) nu se inteleg(e) bine cu ESP-ul (care nu functioneaza) 

Daca patineaza o roata, face urat. chiar si la viteza mica pe iarba de exemplu sau nisip sau cand fortez si e cuplu maxim pe roti. 
Daca controlez asta din acceleratie.. totul ok. Momentan sunt in drum spre Grecia (marti dimineata plec... dar cand ma intorc, rezolv si cu ESP-ul si fac prima alergare 0-100 :))

 

Edited by Emy D
Link to comment
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Foarte interesant proiectul, felicitari ! Curat, retrofituri interesante, mai ales DSG-ul !! Planuri pe viitor? :D 

Link to comment

Foarte faina masinuta.  Felicitari !

Am vazut-o in decembrie in zona M.Viteazu , stadion. Faina albastrica. 😁

Link to comment

Multumeeesc! :)

Well, planuri de viitor, sigur: 

Am luat un caine cu bara fata si acum trebuie sa schimb un suport de bara + vopsit bara. 
Trebuie sa refac tapiseria la scaunul sofer
Motor refacut + HP (undeva la 170 e suficient pentru ca nu vreau sa umblu la evacuare).  
Am de schimbat usa sofer (a dat rugina in partea de sus). Nu merita refacuta, mai degraba schimbata cu una in stare buna. 

Si.... 
Pana in Toamna sper sa refac pragurile (incepe sa se decoloreze in anumite zone, deci, clar incepe sa dea rugina in praguri. 
Ma bate un gand sa fac complet haionul din fibra de carbon ca m-am saturat de rugina la haion. Au astea o boala acolo -  prost proiectate. 

 

Dupa ce nu mai e masina de familie, posibil o reglabila. 
dar nimic in "Afara legii". 

image.thumb.png.825eb9a46cbba228129f8f9b2261ce2d.png

Deocamdata avem drumuri naspa si pline de sare... :(

 image.thumb.png.067f27478169f09538af0bfa83dd8619.png

 


 

Link to comment

stiam ca ai revopsit hayonul candva, eram sigur ca nu o sa reziste.

Link to comment

mda. deci, o data la 4-5 ani, alt haion. bleah... Mi-e scarba de el. De-aia ma bate gandul sa imi fac unul de fibra de carbon/fibra de sticla. Si din fibra de sticla e  bun. Dar ... nah, nu e chiar asa simplu. 
Sunt anumite elemente de prindere care trebuie obligatoriu integrate. Sau reparat asta cu fibra de sticla complet in zonele unde rugineste constant (manerul de deschidere, becuri numar, colturi....). 

As incerca si cu un alt haion. Mai fac o data schimbul. DAR ...e 1200 lei unul prin dezm. si daca ajung sa schimb 2 bucati, ajung la pretul unuia nou original (2500 lei). 
calcule...calcule...calcule. 

 

Link to comment

grija mare sa nu te loveasca cineva in spate si sa cumperi spate complet, original pe rca-ul aluia ;)

Link to comment

Am tot asteptat asta dar cand s-a intamplat ... mi-a indoit doar carligul si atat. Bine ca o fost si numai atat, si nu mai mult pt ca ... nu era prea bine cu masina lipsa de sarbatori (era inainte de craciun)
image.thumb.png.fe40ea8575b0d2a0a0a0029f205d3e2b.png 
asa ca , intre timp si 300 lei mai tarziu, (a platit ala cu ligheanul ca nu avea asigurare) avem urmatoarele 

 

Carlig original de la ORIS, detasabil rezistent pana la 1600 kg. Numa bun sa trag rulota de 1400 kg din cand in cand. 
image.thumb.png.eb09234dfb9afb526058e02b54efcc47.png

Trist a fost cand nu am gasit cheia in colet si a trebuti sa imi faca cineva cheie dupa butuc. A iesit si cheia (2bucati) 200 lei mai tarziu. Paguba mea....

Total 500 lei. 
 

Mai luam o solutie de antirugina de la Nigrin (misto solutia), luam niste vopsea 3 in 1 antocoroziva.. 30 lei o alta priza cu 13 pini. asadar, dupa alti 100 lei, avem totul pregatit, inclusiv instalatia electrica originala, intreaga. cu tot cu mufe. :)

Mnoh... sa vina caldura sa o punem si pe aia sus. 

Eventual, sa punem si fusta cu senzori, ca am luat-o si pe aia.  :)

 

Link to comment

Eu cand aveam Mk4 hatchback, la fel am ajuns sa inlocuiesc haionul, dar am dat cu solutie pt rugina tot interiorul, lasat la uscat 24h si apoi am dat cu teroson spray peste tot la interior si nu am mai avut probleme.

 

Acuma....parca am bagat aer comprimat (exterior) unde era imbinarea la sticla cu haionul, curatat si pe acolo si posibil sa fi dat si pe acolo cu ceva solutie, nu mai tin minte.

Haionul si aripile fata sunt cele mai renumite la rugina pe Mk4, la mine nu se vedea nimic la aripi, chiar pareau ok, pana am zis sa vad ce tot ce plange lumea si cand le-am dat jos a fost kinder-surprise :) 1KG de pamant si rugina.

 

Link to comment

La Hatch e lejer cu rugina la haion. :))As fi vrut eu sa am doar problema aia! 
Mda, nush cum o sa fac. vedem in functie si de ce apare pe piata sh (vreun haion la pret decent si stare buna). 

Link to comment

daaa, vorbit deja cu omu' il iau eu :))Deci, m-am facut cu haion nou, original. 

Thanks! :)

Link to comment
  • loghy changed the title to Vw Golf IV Variant + DSG

si eu cand am vazut anuntul, la tine m-am gandit :D

in fiecare an, in jur de Paste - Florii cand refac zona din jurul manerului haionului la hatchback-ul meu, ma gandesc cat de bine e ca nu e break ... 

In rest cum merge treaba (cutia adica) ?

Link to comment

De DSG ce pot sa povestesc.... 
Merge bine. DAR nu e gata integrarea dpdv software si uneori se simte. 
EDC16 cu care lucreaza DSG, e Torque based ECU. iar EDC 15 nu e torque based. De aici, uneori nu stie ce sa faca. Pleaca cu treapta a 2-a de la 8-9 kmph uneori. Daca mut pe manual sau pe Sport (alte plaje de turatii) -  merge perfect. 

Urmeaza sa vad acum si cum rezolv asta ca de mers pana in Buc special pentru asta nu prea as vrea sa merg (la Adi Mazilu). Sau poate mai prind vreun drum la Buc la birou si asa poate dau o fuga si la Adi sa imi faca adaptarea software. 

DAR overall, so far so good. Nu ma mai intorc la cutie manuala...si daca trebuie sa mai schimb o cutie DSG. (Doamne fereste) :))

 

Link to comment
On 2/7/2023 at 9:26 AM, Emy D said:


EDC16 cu care lucreaza DSG, e Torque based ECU. iar EDC 15 nu e torque based. De aici, uneori nu stie ce sa faca. Pleaca cu treapta a 2-a de la 8-9 kmph uneori. Daca mut pe manual sau pe Sport (alte plaje de turatii) -  merge perfect. 
 

 

asa face DSG cat si Stronic, asta e standardul lor din pacate. Nu retrogradeaza in tr 1 decat atunci cand te opresti complet, altfel o taraie in tr a 2a. La Passat-ul meu din 2016, e acelasi comportament, doar daca o trec pe manual trece in tr. 1 mai devreme. La S5 la fel, acolo nu se simte atat de tare din cauza cuplului mai mare, nu e asa deranjant. Deci nu e la tine vreo problema.

Link to comment
Laurentiu_LWR

Automatele au personalitatea lor...dureaza ceva timp pana sa va intelegeti unu pe altul...

Eu de 4 ani incerc sa ne imprietenim si inca mai avem momente cand ea vrea sa dea superioara si eu sa franez 😂

Pana la urma ai tras linie?

La ce suma ajunge conversia totala?

Link to comment

Undeva la 4000-4500 lei ajunge conversia totala(facuta de mine). Daca pui Volant nou (am primit unul decent) + manopera facuta de altii (cablaje, modificari, etc)... ajungi undeva la vreo 2500 Euro - Evident ca nu merita.  Cel putin stiu de cineva care cerea 2000 Euro manopera pt conversie la DSG. 😐 
 

Link to comment
  • 1 month later...

Na, am ajuns la un alt schimb de ulei. 

Ravenol VMO 5W40 - 5l

Filtru ulei Mann

Filtru Aer Mann

Filtru Polen Mann, antibacterian si anti alergeni, ca tot vine primavara si vara cu ale lor alergeni. 

total :370 ron. Manopera... 50 lei, facuta la un amic in garaj. 
cu ocazia asta am reetansat si baia de ulei + capacul de sus de la culbutori + schimbat 2 garnituri mici de la caseta de directie. 
Si am scapat de o mare parte din scurgeri. 

image.thumb.png.fe37b1b7a5196a1021bfc8ae49149021.png  image.thumb.png.ddaeb552b55e15cfa898d89ff2657326.png

La capacul de la culbutori, am schimbat garnitura (ca se gaseste) insa din pacate, tot la aia veche am ajuns ca aia noua curgea de numa. Ramane sa caut alt capac...sau capac nou (dureros de scump - aprox 800 lei). 

Si ca am ajuns la aproape 350K km, trebuie sa fac si distributia. 
Si pt ca axa cu came arata cam asa, facem si axa cu came: 
image.png.1be4fbe5bd5c37f00430f4928af9fdc9.png

Asadar, comandat: 
 

kit distributie 
- 505 lei conti 

pompa apa 
- 168 lei hepu 

ax came 
- 738 lei kolbenschmidt

simering ax came 1 bucata
- 28 lei elring 

cuzineti ax
- 182 lei glyco

culbutori 
- 35 lei bucata ina  - 8 bucati. (Ina Black) 

simering supapa
- 3 lei buc victor reinz 
8 bucati.

Sper ca pe sapt viitoare canva sa reusim sa le punem. :)
Pana atunci, facem km... si tot facem. :)
347K and still counting

 

17500 km de cand avem DSG. 
 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!