Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

On 6/14/2018 at 11:54 AM, mihai_ang said:

Am o Jetta 2014 cu  motor 1,2 TSI 105 CP. Am ajuns cu ea la 62000km si nu a avut nici o problema pana acum. Insa la 62000Km a aparut zornaitul celebru la pornire la rece(aprox 4-6secunde) , plus o bataie ciudata aproape imperceptibila la motor. Am fost cu ea la service, si au constatat ca pompa de apa are joc mare, si ca semeringul de pe distributie deja scapa ulei.

 

Serviceul Vw, nu a vrut pur si simplu sa verifice lungimea lantului. Au spus, ca lantul este ok(desi zgomotul la pornire nu vad de unde poate sa apara). Incep sa-i banuiesc de rea vointa aici la service.

 

 

Zgomotul la pompa de apa este o problema, zgomotul distributiei la pornirea motorului este alta problema; ele pot aparea in acelasi timp dar nu sunt neaparat legate. Tu, dupa cum descrii situatia, se pare ca le ai pe amandoua. 

Pompa de apa la 1.2 TSI tine cam 5-6 ani de zile, apoi trebuie schimbata. Eu spre exemplu am schimbat pompa de apa dupa 6 ani si m-a costat 914 RON la reprezentanta (pompa originala costa 527 ron, manopera costa 250 ron, restul sunt antigel, analiza cu VAG-com-ul si materiale mici). 

 

Cat despre distributie, ea se schimba cand alungirea lantului atinge 74mm. Ciudat este ca cei de la reprezentanta nu au vrut sa masoare alungirea, luau niste bani ptr acest lucru. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/4/2018 at 5:58 PM, maricris_67 said:

Intra pe autokarma si vezi acolo preturi. Poti comanda si piese pe original dar trebuie sa te deplasezi la un sediu autokarma si faci comanda speciala cu plata in avans.

Nu e neapărat nevoie să te deplasezi, poţi cere o factură pe mail, pe care să o achiţi în avans prin virament bancar, eu aşa am procedat de fiecare dată. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt piese pe care nu le gasesti pe site-ul autokarma. Cel mai bine e sa mergi la un sediu de-al lor si impreuna cu reprezentantul alegi piesa dupa manualul de reparatii pe care ei il detin functie de codul motorului si VIN. Acolo poti avea surpriza ca trebuie sa cumperi si altele care trebuie schimbate, spre exemplu suruburile care se strang la cuplu + unghi. La autokarma au perioade cu promotii si poti lua piese pe original mai ieftin decat la reprezentanta. Bineinteles poti opta pentru piese aftermarket care sunt mai ieftine. Si autokarma nu face reduceri cu piesa veche la schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se poate iudentifica zgomotul la pompa de apa vs distributie?

Intreb deoarece am fost la reprezentanta (AVIA) pentru masurarea lantului si o diagnoza a distributiei,  raspunsul lor pentru distributie a fost : "totul este in parametri, totul ok", ia solicitarea mea, au trecut asta pe devinz(factura si in sistem).

Insa au spus clar ca au completat cu lichid de racire, ar fi fost sub limita. Totusi, cand am ajuns cu masina acasa am constat ca nivelul lichidului de racire era 2cm peste max,  fapt pentru care cu o siringa am tras excesul. Nu am avut si nu am pierderi de lichid.

Este posibil sa fie corelatie intre nivelul de lichid completat de ei si o posibila pompa de apa uzata ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1)Nu prea inteleg intrebarea, insa, daca pompa de apa este pe duca, atunci antigelul se pierde repede si  ajungi cu el sub nivelul minim . Eu, inainte sa imi schimb pompa de apa la 1.2 TSI, imi amintesc ca dura sub o saptamana din momentul in care completam antigelul la maxim si momentul in care el ajungea sub nivelul minim. Umblam cu bidonul de antigel in portbagaj, una doua completam, mai mergeam 2 zile, completam din nou. 

2)Nivelul antigelului se verifica la rece, nu la cald. Verifica-l inainte sa pleci la drum, nu dupa ce vii de la drum...eu cred ca ai scos degeaba cei 2 cm de antigel. E posibil ca la rece nivelul de antigel sa fi fost la limita superioara, fara sa o depaseasca totusi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru detalii.

1) Este cert ca nu pierd apa. Am acelasi nivel de peste 6000km.

2) A fost o exprimare gresita, stiu ca se verifica la rece, nu am verificat nivelul in aceea si zi cand am fost in service, ci la cateva zile.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zgomote la pompa de apa nu am avut. Doar ca pierdeam antigel, si pierdeam asa de mult, ca trebuia sa completez la 5-6 zile

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara, am un golf 6 1.2 tsi achiziționat in Octombrie 2011. Masina in momentul de fata are 99.500 km iar la ultima vizita la service mi sa spus ca datorită zgomotului de la pornire o sa trebuiască sa schimb distribuția. Încă de când am luat masina mai citisem pe forum despre problema asta dar nu am luat-o asa de mult in serios, dar acum m-a cam speriat și doresc sa o schimb și as dori câteva sfaturi. Pentru inceput mă interesează dacă pana o schimb( cât mai repede) sa încerc sa folosesc masina mai rar ? Adică sunt riscuri sa pice dintr-o data fără sa îmi dea alt semn decât zgomotul acesta ? Iar in legătura cu schimbatul distribuției din ce am citit mai sus la restul colegilor am inteles ca ar trebui sa cumpăr o varianta mai noua de kit nu? Și trebuie sa schimb și pompa de apa? Sau doar achiziționez kit-ul de distribuție și atat ? Mersi frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pompa de apa nu are treaba cu distributia.

Teoretic nu prea are treaba cat de rar folosesti masina, daca lantul e intins poate sa sara la pornire si azi si peste 10 zile. Dar banuiesc ca nu e atat de periculos, ca altfel poate itio spuneau cei de la service sa nu mai misti masina.

cauta o reprezentanta pentru achizitie kit, poate chiar pentru montaj. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa o luam sistematic:

-decizia schimbarii distributiei la 1,2 TSI nu se ia dupa ureche ci dupa cat de intins este lantul de distributie. Se masoara intinderea lui la rece si, daca intinderea este peste 74mm, atunci se schimba. Tot din 2011 am si eu masina si, la ultima masurare aveam 72.8mm, asa ca mai stau; tu in primul rand trebuie sa il intrebi pe mecanic care este intinderea (in caz ca a masurat-o) si apoi iei decizia daca schimbi distributia.

-pompa de apa, in caz ca nu a mai fost schimbata pana acum, probabil va trebui sa o schimbi atunci cand schimbi distributia. Pe mine m-a tinut 6 ani, la multe persoane cu 1,2 TSI pompa s-a dus dupa 5-6 ani, asa ca slabe sanse sa te mai tina. Daca vei umbla la distributie si nu ai mai scimbat pompa de apa, eu zic sa o schimbi (ptr ca nu cred ca te va mai tine mult). Daca ai schimbat deja pompa si nu curge din ea, poti sa o mai lasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns, nu a măsurat întinderea doar ca se aude și in mers. Pompa de apa am schimbat-o acum 2 ani. Deci sa inteleg ca trebuie sa schimb doar kit-ul de distribuție. Am sunat la cei de la epiesa  și mi-au spus ca mă costa in jur de 1.000 lei kit-ul, este ok prețul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.epiesa.ro/kit-lant-de-distributie-oe-vw-03f198158b-autoart-704006797.htm

https://www.stoauto.ro/piesa-auto/chit-lant-de-distributie-12tsi-oem-03f198158b

Mai greu e să găsești cine să ți-l pună. 

Eu aș lua kit-ul de la cine îl montează pt garanție. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corecta si foarte buna recomandarea de a cumpara kit-ul de la cel ce il monteaza.

Insa preturile sunt mult mai mari, pentru acelasi kit(presupunand ca este versiuea 03F198158B, nu am confirmarea). Citez raspunsul primit de la un service privat, ce ofera si o garantie de 24 luni. 

"Inlocuire set distributie lant piese OE VW 2210 lei si cuprinde:

-pasta etansare capac distributie 130 lei

-simering capac distributie 135 lei

-lant distributie 415 lei

-patina stanga distributie 55 lei

-patina dreapta distributie 55 lei

-suruburi patine 3x15=45 lei

-intinzator 225 lei

-roata dintata axa 150lei"

Din acest deviz estimativ rezulta un cost de 1210 pentru piese vs cei aproximativ 500 lei pentru kit(prezentat in linkurile de mai sus) si 1000 lei manopera.

Modificat de emihai90
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă te duci cu degetul în gură că vrei să schimbi o distribuție, programul sau ei intenționat ți-l bagă pe piese. 

Dacă te duci și le zici codul de la kit o să ți-l aducă până în 500.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, glockk said:

Mersi de raspuns, nu a măsurat întinderea doar ca se aude și in mers. Pompa de apa am schimbat-o acum 2 ani. Deci sa inteleg ca trebuie sa schimb doar kit-ul de distribuție. Am sunat la cei de la epiesa  și mi-au spus ca mă costa in jur de 1.000 lei kit-ul, este ok prețul ?

Daca se aude in mers, kitul trebuie schimbat. Nici mie nu imi place sa schimb kitul prematur, dar la tine e clar ca trebuie schimbat. Teoretic, daca huruie mai mult de 5 secunde de la pornirea motorului, atunci trebuie schimbat. La tine, huruind si in mers, cu atat mai mult trebuie schimbat. Din pacate nimeni nu poate emite o parere privind cat va mai tine, teoretic poate cadea oricand; depinde de tine daca mai mergi sau nu cu masina in aceasta situatie, eu unul nu as mai merge ( decat la service sa schimb kitul).

Referitor la preturi, un set de distributie 03F198158B costa 473 RON la reprezentanta (si se schimba si pinionul de la arborele cotit). Simeringul axa came costa 155 ron.(cod 03810385C). Mai trebuie mastic de etansare si suruburi. Deci pretul de 1000 RON pe care ti-l cer cei de la epiesa este ENORM. (Am in fata factura de la Avia Motors si am citat preturile din ea; daca vrei sa faci schimbul la Avia motors te costa 2420 RON, cu tot cu cu ulei, filtru ulei, kit, simering axa came si manopera

Privitor la pompa de apa, daca ai schimbat-o acum 2 ani, banuiesc ca nu curge, asa ca tot pe aia poti sa o pui. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mulțumesc pentru informații. Deocamdată am apelat la un service la care îmi fac revizia anula și aștept un raspuns in legătura cu prețurile și sa ne apucam de treaba. Va tin la curent cât mă costat cu totul și cu am rezolvat. Mersi frumos pentru coduri și link. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dețin o jetta din 11/2011 schimbat lanț distribuție pe garanție la 50 K km ,acum are in jur de 135K ,am măsurat lantul și mi-au spus ca are 24grade ,nu am probleme cu zornaiala decât foarte rar și când masina sta in panta uneori. Singura problema care am avut-o și i-am dat de cap după vreo 2 ani a fost tija de la actuator și galeria de admisie ,îmi pare rău ca n-am facut poze ,tija de la actuator sa ros de galeria de admisie și nu se mai închidea acea clapeta ,sa creat un spațiu destul de mare între ele. Acum problema sa rezolvat parțial ,merge mult mai bine ca înainte dar uneori se simte o pierdere de putere ,nu da nici o eroare in vcds,poate sa fie problema și de la lanțul de distribuție ?

Modificat de Jettauser
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am revenit cu detalii despre distribuție. Deci am mers la cei de la epiesa am cumparat acel kit de 461 lei. Am mai cumparat de la autokarma simeringul axa cu came ( 110 lei) plus ulei și filtru. Deci total piesele m-au costat undeva la 700 lei cu tot cu ulei și filtru, montajul a fost 600 lei  și 50 lei spray-URI adică 1350 lei tot costul schimbări Distribuției. Singura chestie care m-a îngrijorat putin a fost faptul ca intinzatorul din set este cu 5mm mai mic decât cel de pe masina(am Atașat poze). Acum mi-a mai rămas o problema care am descoperit-o exact inainte sa duc masina la service și anume mirosea foarte tare in masina a benzina, am descoperit ca o conducta care duce in blocul motor are capătul rupt, aștept comanda la piesa și sa o montez.(atașez poze) 

F868DDF7-6399-481B-9F91-DFEF9412BCF0.jpeg

DCAABF6A-36D5-441F-9FCF-994097208481.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Glock: ai iesit bine cu 1350 RON pentru tot costul. La Avia motors costa 2400 RON sa se faca schimbul distributiei....deci tu ai iesit f bine.

Mirosul de benzina nu are legatura cu distributia. 

La ce service ai efectuat schimbul? Ai garantie la lucrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1350 lei fara schimb pinioane? Adica setul avea pinioanele incluse sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kit-ul contine in mod automat si pinioanele de la arborele cotit. Si cam acesta e pretul: 470 RON/kit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate lucrările le efectuez la un amic. Chestia e ca aia e rupta și pe acolo pare sa pulverizeze ceva pe motor. După ce o schimb o sa vad dacă persista mirosul ..Mersi frumos pentru link @k4b00 la reprezentanta mi-au cerut undeva la 100 lei. O sa o comand de aici.

Setul este complet @skodamen și am schimbat și pinioane.

Modificat de glockk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca atunci cand se rupe acel ventil epurator, ramane in carcasa de metal o bucata din el. Neaparat trebuie scoasa, Cu ceva ascutit si putin curb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca la reprezentanta iti baga si un schimb ulei obligatoriu la schimbarea distributiei. Ai schimbat si uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!