Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Revin cu noutati despre diagnoza de saptamana trecuta.

La ultima revizie facuta acum 4 luni, cand s-a inlocuit filtrul de ulei, garnitura veche a ramas pe motor iar cel nou a fost montat direct cu garnitura noua pe el apoi a fost strans cu simt de raspundere; prin urmare a avut doua garnituri iar cea veche a fost impinsa usor in interior. Din aceasta cauza presiunea uleiului era mica (exact peste limita inferioara, cat sa nu declanseze nici un senzor) iar intinzatorul nu functiona corespunzator. Mi-a fost schimbat filtrul de ulei iar acum merge bine. Pana acum nu a mai facut zgomot motorul si mi se pare ca, comportamentul lui in sarcina s-a normalizat.

Ultima revizie nu am facut-o in reprezentanta asa ca nu am de ce sa fac scandal.

Sper ca in perioada asta de 3-4 luni de la revizie, cat am mers asa sa nu se fi deteriorat ceva.

Modificat de umeras
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema tipica, intalnita destul de frecvent.

Uzura a aparut, iti dai seama....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma a fost ce a fost,  dar montarea corespunzatoare a filtrului de ulei nu duce la eliminarea zgomotului de lant!

Adica umeras, inainte de treaba cu filtrul nu zornaia deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zornaia si inainte de problema cu filtrul dar mult mai rar si mai slab ca intensitate.

Facea din cand in cand doar la pornire timp de cateva secunde.

Am mai avut de doua ori la pornire zornait prelungit pana am turat motorul dar nu imi aduc aminte daca a fost inainte sau dupa revizia pacatoasa.

Eu sunt curios ce rezultate are Marian_Barbu, poate ne spune cum arata distributia veche, daca a gasit ceva modificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti am rezolvat-o cu distributia cost total piese +manopera 900 ron. Piese lant, intinzator, patine in plus am schimbat si semeringul de la arborele cotit ca arunca ulei cel vechi dupa montaj. Constatari intradevar lantul vechi pus alaturi de cel nou era un pic mai lung vazut asa la ochi nu masurat, iar in interiorul zalelor se observa o usoara uzura se poate observa si in poze cat de cat.Masina am luat-o in octombrie 2011 era echipata cu lant model nou cod 03f109158k JPN acesta cica fiind modelul mai bun care nu se mai intinde. Cel nou acelas cod tot made in Japan. Intinzator vechi 03f109507b made in germany, montat acelas model. Patine sau sine gidaj lant cod 03f109509c si 03f109469c monate acelas cod prezentau urme usoare de uzura. Nu am observat nici un fel de urma de zgariituri pe capacul acela de plastic de la distributie. Am ramas putin surprins ca lantul de la pompa de ulei e slab nu e intins. E normal? Are cineva idee acela cand se schimba? Am atas cateva poze la mine in profil la galerie ca aici nu am putut ori nu am facut eu ceva nu stiu. Are idee cineva ce am pus sunt ultimele modele de piese sau sunt altele mai noi mai bune? Intradevar masina merge altfel nu se mai aude deloc acel uruit la pornire si nici la relanteu cum era la mine, sa vedem cat tine minunea. Cica ar fi normal sa uruie la pornire pana face presiune uleiul la intinzator,dar eu nu cred, intrucat de cand am schimbat lantul nu a mai uruit nici o data indiferent de cat ar fi stat masina nepornita,eu din cate m-am uit la intinzator eu cred ca acele gauri sunt ptr ungere cu ulei nu ptr presiune de ulei, eu cred ca totusi e mecanic intinzatorul. Lantul era intins nu juca pe pinionul de sus cum am vazut la alte masini pe youtube.

Modificat de Marian_Barbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intinzatorul are si arc, sa asigure intinderea pana urca presiunea la ulei. Dar in mers, doar arcul nu ar asigura intinderea

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine sunt made in japan la mine sunt made in UK însă tot cu gălăgie după putini km. La pompa de ulei cică așa trebuie sa stea .... La mine la prima schimbare am stat 2 sapt după acel lanț. Ultima sesizare făcută de mine s-a lăsat cu un răspuns pe măsură: zgomot tehnic normal si plătit verificarea .... Cu alte cuvinte, apa de ploaie!!!!! Drept urmare așa o las ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa continuati discutia pe topicul "motoarele TSI, ce sunt ele si cum se folosesc corect".
Si sa cititi manualul masinii.
Din cate observ, voi nu aveti PROBLEME, doar nelamuriri or, last time I checked, titlul acestui topic nu era "Motorul 1.2 TSI, nelamuriri si elucidarea lor"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@Phom: acum am citit toata povestea ta cu schimbatul distriburiei in Grecia. Imi pare rau de patanie, dar bine ca s-a rezolvat 100% pe kulanza. Sa nu iti faci probleme de faptul ca ti-au pus un motor  cu bloc motor ,,reconditionat", cam aceasta e practica. Se da vechea piesa la schimb, se pasteaza ,,invelisul" (dupa ce a fost verificat), si se schimba continutul. Asa am patit si eu la caseta de directie, de la o masina mai veche: am dat vechea caseta la schimb, si mie mi-au pus una reconditionata de uzina producatoare (adica cu o carcasa reutilizata, dar cremaliera, bucse, etc noi).

 

 

Legat de lantul de la 1.2 TSI, masina mea e produsa pe 15.08.2011, deci teoretic are noua varianta de lant. Dupa 30 000km a inceput sa imi huruie si mie, dar numai la pornire. Am fost la Avia, si am primti exact acelasi raspuns ca alti colegi: este un zgomot tehnic normal, nu duce la ruperea lantului. Personal nu cred, pt ca inainte nu aveam zgomotul...dar nu am ce sa le fac deocamdata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vizitator: Ca si observatie pot spune ca motorul asta, desi are blocul motor refurbished, nu papa o picatura de ulei. La cel vechi inca de la inceput a trebuit sa mai completez si de asta cred ca a avut o problema el ca motor. La "noul motor" simt ca nu mai trage la fel ca primul. Ca e softul, ca nu s-a lasat motorul dupa 8000 si ceva de km, nu stiu sa zic, dar e mai lenes, nu mai are zvacul ala. Motorul original fugea de sub tine cand apasai pedala. Oricum dupa campania "saiba" la actuator, i s-a schimbat sesizabil comportamentul. Probabil ca au regretat ca lasasera mai multi caluti in plus, decat era scris in specificatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e posibil ca vechiul motor sa fi avut o problema din constructie, daca spui ca iti manca ulei. Mie nu imi papa deloc ulei, nu am completat niciodata, desi am trecut de a treia revizie.

Pe de alta parte toate 1,2 TSI-urile au mers f bine cu softul original, cel din 2010 (care avea totusi  buba ca pornea mai greu la rece). Apoi a inceput sarabanda softurilor, care mai de care mai lent. Cand ti-ai facut operatiunea saiba, ti-au pus noul soft, si gata cu zvacul masinii. Vezi ca dupa operatiunea saiba a mai fost facuta o varianta de soft, dar probabil o ai pe masina, din moment ce ti-au schimbat motorul.

Oricum, nu uita ca motorul se lasa dupa 10 000km, si masina mea era f lenta cand am luat-o de la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Azi am patit-o si eu:dupa ce am plecat cu ea si am facut 5km dintr-o data am simtit o patinare stanga-dreapta iar in bord s-au aprins martorii de motor,ESP si EPC. A luat-o din loc cu trepidatii, trebuie sa o turez peste 2000 rot/min ca sa mearga si imi da voie sa merg cu max 70 km/h. Am dus-o acasa si maine vad ce fac mai departe. Ce ar putea fi? Masina e luata de noua,are reviziile numai la reprezentanta, 4 ani si 40k km.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea avea multe. Oricum ar fi, cred ca cel mai cuminte ar fi sa mergi cu ea la un service autorizat si sa ii pui sa ii faca o diagnoza. Daca ai toate reviziile facute la timp si in service-urile retelei PoRo mergi cu ea la un service de reprezentanta pentru ca ai sanse bune sa poti beneficia de culanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune problema sa nu merg cu ea la un service, dar ma gandeam ca poate ar avea cineva vre-un indiciu despre problema. Sper sa nu fie vreo avarie serioasa sa am nevoie de culanta. Eu eram dintre cei care nu a avut nici o problema cu masina- nici cu lantul, nici cu altceva si eram foarte multumit. Mai avem inca un G6 in familie cu acelasi motor, care la 50k km nu are inca probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine merg cu ea in service. De curiozitate, cat costa o bobina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La megane 2 la reprezentanta era intre 250 si 350 lei, la magazin intre 100 ai 250, eu am luat una sh, de la un producator fara probleme, la reno se stia ca bobinele sagem crapa. Beru si inca o firma a carui nume imi scapa pe moment nu pica niciodata.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina nu a picat ca ai doar una si daca pica nu mai mergea ioc. Dupa cum zici e o fisa (da o fisa exact ca la Dacie) care a picat si merge in 3 cilindri, nu accelereaza pentru ca e in limp mode si nu ii da boost. Te duci la service si iti rezolva aia problema, fisa e ieftina gen sub 100lei la reprezentanta, desi daca te gandesti ca merge inlocuita si cu una de Cielo e cam multicel, dar deh masina moderna germana :D.

 

Edit: Uite cum facea la mine cand s-a dus o fisa: http://vwforum.ro/topic/87050-golf-6-12-hl-candy-white/?p=2194017

Modificat de Master_Blaster
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are bobina pentru fiecare bujie? E ca loganul vechi... ?  O bobina centrala?

Nu imi vine sa cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult pt info. Cam asa face. O sa vad maine la service. Tineti-mi pumnii sa nu fie grav!

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai te uiti sub capota si se vede de la o posta ca fisele sunt mici nu ascund vreo bobina, teoretic asa ar fi mai putine chestii care sa se strice dar nu le-a iesit schema cu fisele care au fost proaste. Astea mai noi au o protectie suplimentara, probabil sunt afectate de temperaturile mari de la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cind am ramas in 3 cilindrii, mi-au schimbat ceva din "chestia in care intra fisele" (banuiesc ca acolo e si bobina/bobinele si partea de comanda a lor), si nu fisele in sine (nu mi-a sarit niciuna in ochi ca ar arata altfel si citeva clar sint vechi). Se vedea pe "chestie" (pe net e numita generic ignition coil) ca e frumoasa si lucioasa.

 

Am citit pe net ceva cum ca ar avea protectie insuficienta pe partea de inalta tensiune si ajutata de fisele nu prea stralucite, se strica.

 

Nu stiu preturi, a fost garantie.

 

As fi si eu curios ce e inauntru, sint bobine individuale sau se poate face sistem electronic de comutare pe inalta tensiune (ruptor-distribuitor electronic). Sau sint doua bobine (cite una comuna la doi cilindrii).

Modificat de danb1974
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisa cilindru 3. Nu o au pe stoc la Vw Ploiesti (dureaza 2 zile sa o aduca ) si o aduce acum un prieten care a gasit-o in Bucuresti.

Modificat de edi10000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata! Rezolvat in 5 minute. Am inteles ca ar fi fost probleme cu acest reper si ce vine ca piesa de schimb este mult mai bine etansat. Asta a fost pana acum singura problema in 3 ani si 10 luni de cand am masina. Ma declar multumit, chiar daca multi hulesc motorul asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!