Jump to content

Motorul 1.2 tsi cbza cbzb cbzc distributie pe lant probleme si rezolvari


qwk
 Share

Postare recomandată

Daca am face toti cu aceeasi problema front comun si sa sesizam la cateva institutii abilitate iar dupa facem propaganda negativa skoda .. ar sari si ei cu solutia ca sa ne inchida gura. Problema e ca treaba asta ar necesita timp, răbdare si bani din partea noastra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rog un moderator sa puna la inceputul topicului un loc ptr vot, ceva de genul: Ai avut probleme cu lantul, intinzatorul, sau diatributia ? Da sau Nu .

Cei ce vor vota DA, sa spuna si problema si la cati km sa intamplat, o descriere amanuntita si daca sa rezolvat sau nu, si pe bani cui.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu frontul comun s-a mai incercat acum cativa ani, nu sunteti voi primii care aveti probleme cu motorul asta lansat in 2009!!

Si, serios acum, credeti ca o sa intre cineva pe topicul asta daca NU are probleme la motor? Lasand la o parte ca nu asta e scopul lui, de a vedea cate persoane au probleme, oricum sunt destul de putine pe forum.

 

Scopul e de a vedea ce probleme MAI are motorul, pentru ca a mai avut si altele care s-au rezolvat. Si, momentan, mai toata lumea (inclusiv producatorul) zice ca problema cu lantul (ultima care bantuia motorul) a fost rezlvata si ca noile variante, desi e posibil sa ajunga sa faca zgomot, nu se mai lungesc destul de mult cat sa permita distrugerea motorului. Sa speram ca au si dreptate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am face toti cu aceeasi problema front comun

Stai linistit, cand s-a incercat o problema mai radicala, (in urma raspunsului in bataie de joc de la Porsche) gen TV, presa, etc au fugit multi ca si potarnichile.

Rog un moderator sa puna la inceputul topicului un loc ptr vot, ceva de genul: Ai avut probleme cu lantul, intinzatorul, sau diatributia ? Da sau Nu .

Toti de pe topicul acesta au avut probleme cu distributia, s-a inlocuit chit complet, lant , intinzator, etc.

Km -de la 10000 in sus primele simptome la distributia de fabrica.

Cele din 2011 cica de la 30000 de km primele simptome(pe forumul celalalt este cineva cu acest zornait).

Dupa inlocuire al doilea lant intre 2-4000 de km la majoritatea, la unii deloc.

Altii sunt la al treilea lant care tot zornaie.

Sa speram ca macar se adevereste ce spune Rave, ca zornaie dar nu mai sare.

 

Si poate la ale voastre s-a remediat, ca au mai pus ceva piese in plus. Desi au cam renuntat la motor in principiu........skoda si seat nu traiesc din rapid si toledo. Iar pe polo se pare ca au pus noul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-as fi bagat in seama daca discutia nu ar fi ajuns unde a ajuns.

Ca sa ma creada si mai bine lumea, am acest motor pe masina (masina fiind produsa in saptamana 39 din 2011) si am schimbat lantul original in primavara lui 2013.

 

Ce vreau sa spun este ca zgomotul ala pe care l-ati inregistrat si postat aici este anormal, indiferent cine ce spune, iar manifestarea lui si in timpul functionarii motorului, nu numai la pornire, este cu atat mai deplasata. Sfatul meu este sa fortati pe orice cai va stau in putinta remedierea acestei manifestari (mai ales daca va incadrati in conditiile de garantie sau culanta). Daca altfel nu se poate, mai duceti pe cineva cu acelasi motor la service-ul unde cereti remedierea, pentru a putea observa diferentele de functionare si pentru a nu mai avea ce sa spuna comozii astia din service-urile de reprezentanta. Dincolo de orice explicatii vi se dau, aveti dreptul sa va fie remediat acest comportament anormal.

 

Va rog insa sa tineti cont ca totul comporta nuante: nu orice zgomote anormale inseamna ca trebuie schimbat ceva. Unele chestii pot fi tolerate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa facem o recapitulare:
 
Daca masina e in garantie si toate reviziile au fost facute in reteaua VW/Skoda/Seat (foarte important):
- carait, harait, gajait la pornire, sunet pronuntat in mers - se duce masina la reprezentanta, se analizeaza sursa zgomotului, se trimite catre fabrica pentru a primi acordul de schimb sub garantie - se schimba distributia gratuit, sub garantie
- motor distrus - se duce masina la reprezentanta, se analizeaza cauza, si, daca e din cauza lantului, se schimba motorul gratuit, sub garantie
 
 
Daca masina e iesita din garantie de curand si toate reviziile au fost facute in reteaua VW/Skoda/Seat:
- carait, harait, gajait la pornire, sunet pronuntat in mers - se duce masina la reprezentanta, se analizeaza sursa zgomotului - se schimba distributia sub kulanza/kulanta/culanta - 90% gratuit, 10% costul manoperei fiind suportat de client
- motor distrus - se duce masina la reprezentanta, se analizeaza cauza, si, daca e din cauza lantului, se schimba motorul gratuit, sub kulanza/kulanta/culanta
 
Daca reviziile nu au fost facute  in reteaua 
VW/Skoda/Seat e foarte posibil sa fie refuzat atat schimbul lantului cat si al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce a spus Rave este idealul.

Pentru el, unii trebuie sa lupte. Asa ca mergeti pe la reprezentante si zdruncinati inertiile de pe acolo. Nu toate spetele se incadreaza la "asa face toate, domnule", la fel cum nu toate motoarele care mai maraie se incadreaza la schimbarea distributiei. Dar pentru a putea fi decelata speta, ea trebuie investigata cu seriozidate.

 

Si nu mai faceti scandal pe aici pe forum, ca asta nu va rezolva problemele. Mergeti peste aia la service-uri si porcaiti-i pe ei, ca de acolo incepe procesul de rezolvare a problemelor aparute la masini.

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate spune cineva care este procedura de schimbare (si aerisire) antigel pentru acest motor (CBZB). Dupa ELSA, schimbul se face cu VAS 6096 sau urmand nu stiu de procedura cu VAS 5054 (neavand decat VCDS nu am gasit nimic despre asta). Am schimbat tot antigelul (cat a iesit, dupa 3 ani), dar dupa reumplere, cind merg in afara localitatii mai cu viteza scade temperatura din bord la 50-70 grade, ca si cum ar fi deschis termostatul din start. Din cate am studiat treaba , sunt 3 circuite de antigel (3 in 1 :D), unul pentru intercooler si 2 pentru racire chiulasa si bloc. Daca cineva are acces la VAS 5054, care este procedura indicata de ei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am gasit un thread dedicat consumului lui 1.2 tsi, aveţi idee este normal ca, consumul sa creasca in acelas regim de mers cu aproape 2 litri, fsta de zulele trecute, doar ptr ca este mai frig, ploua si folosesc aeroterma, Ac, dezaburire? Cat va crește atunci cand vor fi temperaturi negative și zapada?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este perfect normal atunci cand folosesti si clima + alto consumatori si faci drumuri scurte ; consumul se calculeaza pe long term nu dupa o zi pe alta ; ca poti in 7 km sa scoti consum mediu de 20% sau de 7%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbesc de acelas drum, drum in care zilnic am consum identic, +-200ml...

La mine consumul mediu se pupa cu consumul vazut la sfarșitul zilei, ptr ca fac acelaș drum zilnic... Luna de luna... Nu pun concedii sau alte nebunii,

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e normal. Consumul creste cam cu un litru daca folosesti AC si cu inca un litru daca e frig, folosesti caldura etc. Motorul ajunge mai greu la temperatura optima de functionare care aduce un consum ccrescut etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cat mai crește cand o sa fie drumurile inzapezite și voi avea și gumele de iarna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cel mai rau caz sunt vrei 2 litri diferenta fata de cum mergi vara cu AC, 3 fata de cat ai vara fara AC. Iarna sucks!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna consumul creste cam cat ar consuma daca ai umbla cu AC ON la temperaturi de 30 grade C..vorbesc de temperaturi sub 0 grade C. Extraurban depinde...oricum creste si acolo, cu maxim un litru la suta de km . Cel putin astea sunt observatiile mele cu al meu TSI (1.4CAXA) dupa 4 ani si 79 000 km parcursi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am vazut si eu la masinile detinute anterior, de asta 2 litri diferenta mi se pare enorm, si inca nu a venit iarna. Interesant e ca vara cu sau fara Ac consumul era tot pe acolo, maxim 0.5 litri diferenta.

La tsi efectiv cand ploua simt ca masina nu trage normal... Parca e gatuita.

Cum nu mai ploua, totul revine la normal.

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aerul umed nu cred ca ajuta absolut deloc la arderea amestecului. Dar nu sint specialist in motoare.

 

Clima mi s-a parut ca poate papa si 2 litri in plus la suta, cel putin vara cind afara sint 38 de grade si masina fierbinte. Nu am masurat exact. Iarna sub o anumita temperatura nici nu porneste compresorul.

 

Iarna eu de exemplu nu pornesc imediat caldura, ci merg 1-2km pina vad ca urca acul de temperatura. Cu caldura oprita motorul se incalzeste foarte repede pentru ca circuitul de racire e oprit (sub o anumita temperatura exterioara), antigelul "sta". Cu caldura pornita din start nu se incalzeste complet decit dupa cca. 5km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am observat si eu, dar am copil mic, si daca il las pe rece, nu ar fi asa mare problema, doar ca se aburesc geamurile, si atunci dau drumul la aeroterma, si cu aer rece in masina chiar nu pot merge din cauza copilului.

Posibil totusi ca din cauza aerului umed sa consume si mult si sa nici nu traga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incalziera e destul de inceata la 1.2tsi pentru ca are f mult antigel aproape 8litri plus ca masina e facuta sa consume cat mai putin asa ca daca nu vede ture se incalzeste extrem de greu. Pe scurt cu cat e mai turat motorul cu atat se incalzeste mai repede, in mers bara la bara iarna se incalzeste f incet. Iar la temperaturi de sub -5 cand stai pe loc, cu motorul pornit, temperatura motorului scade.

 

Uite cum e la -11 grade in bucuresti:

 

Un sfat pentru a imbunatati problema cu aburirea este sa stergi geamul cu Clin (la propriu) sau orice solutie care contine mult alcool, asa geamurile se aburesc mult mai greu pentru ca particulele de praf si grasime atrag umezeala si apare condensul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O varianta pt a se incalzi mai repede motorul este sa fie oprit AC-ul. Ma refer la climatizare cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. Intradevar fara Ac e un pic mai mic consumul. Voi curata geamurile maine cu clin, Am folii, le afecteaza oare?

Modificat de Mumus.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa depasim momentul consum si folii pe topicul asta, ok? Chestiile de genul asta se pot discuta pe un topic al masinii, sa pastram asta curat si DOAR pentru probleme ale motorului. Si nu, consumul marit din timpul iernii nu e o PROBLEMA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, dar nu am vreut sa deschid un topic doar ptr atat, si  motorul fiind direct responsabil de consum, nu cred ca am deranjat prea tare, dar de acord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici s-a mai discutat de consum pentru motorul asta. Pe alta masina, ce-i drept.

 

La mine, de cand a vanit frigul, am reusit sa scad consumul la 8% pe BC. Pe 200 km. Dar am avut parte de drumuri extrem de libere prin Bucuresti.

Conteaza foarte mult cate semafoare iei. Si mai ales cat de scurt este drumul pe care il faci. Eu am cam 7 km pana la serviciu. Si pe distanta asta am scos si 7.5 si 12. Teoretic ... acelasi drum, acelasi sofer, aceeasi incarcare in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!